2 55
آموزش

ده سوالی که در مورد لوازم آرایشی بهداشتی زیاد می‌پرسید

می‌دانیم که لوازم آرایشی بهداشتی با کیفیت، قدرت تغییر، تقویت و زیبایی چهره را دارند. اما با وجود محصولات، تکنیک‌ها و روش‌های بی‌پایان، به راحتی می‌توان در دنیایی از سوالات درباره این موضوعات غرق شد. اما نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا با پاسخ دادن به سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی، اسرار آرایش را بازگو و ابهامات شما را در این زمینه برطرف کنیم، تا بتوانید با اطمینان ظاهری خاص برای خود ایجاد کنید. پس بدون معطلی به سراغ سوالات رفته که به شکلی تخصصی و قابل درک به آنها پاسخ داده‌ایم. 

  1. پوست خشک و دهیدراته چه تفاوتی باهم دارند؟

یکی از سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی  این است که فرق‌ میان پوست خشک در مقابل پوست دهیدراته چیست و هریک به چه محصولات مراقبتی نیاز دارند؟ پوست خشک وضعیتی است که به دلیل کمبود رطوبت در خارجی‌ترین لایه و نبود چربی کافی در سطح پوست به وجود می‌آید. این نوع پوست اغلب دارای رنگ ناهموار، منافذ کوچک، احساس خارش و ظاهر پوسته پوسته است. برای تسکین پوست خشک، می‌توانید از نرم کننده‌ها، سرامیدها، روغن‌های معدنی و روغن آبرسان اسکوالان استفاده کنید. از طرف دیگر پوست دهیدراته می‌تواند هم خشک و هم چرب باشد و سطح آن از آبرسانی کافی برخوردار نیست. پوست دهیدراته، ظاهری خسته دارد و مستعد چین و چروک است. یک راه برای تشخیص کمبود آب؟ گونه خود را به سمت بالا فشار دهید و اگر خطوط ریز ظاهر شد، ممکن است لازم باشد آبرسانی پوست خود را افزایش دهید. موادی که باید در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید عبارتند از هیالورونیک اسید، گلیسیرین و برخی از آنتی اکسیدان‌ها. انواع مرطوب کننده و آبرسان را می‌توانید با ضمانت کیفیت و اصالت کالا از فروشگاه آنلاین سین‌‌دخت تهیه کنید. 

  1. کدام یک از محصولات مراقبت از پوست را همه باید استفاده کنند؟

متخصصین پوست معتقدند که همه افراد بهتر است از یک روتین پوستی مناسب پیروی کنند و این کار را با گنجاندن سه محصول مهم و خاص در برنامه روزانه خود انجام دهند. این سه محصول عبارتند از یک سرم ویتامین C، یک محصول حاوی رتینول و یک کرم ضد آفتاب با کیفیت.

  1. چند بار در ماه می‌توانم پوستم را لایه برداری کنم؟

لایه‌برداری فرآیندی است که با حذف لایه‌های مرده، به بهبود سلول‌های پوست و جوانسازی آن کمک می‌کند. به طور معمول، تعداد دفعاتی که لازم است لایه‌برداری انجام دهید بر اساس نوع پوست شما مشخص می‌شود. به عنوان مثال، برای پوست‌های خشک و حساس هر 10 روز یک بار لایه‌برداری کافی است، پوست های معمولی تا مختلط هفته‌ای یک بار، و پوست‌های چرب 2 تا 3 بار در هفته می‌توانند پیلینگ یا لایه برداری شوند.

بین هر بار لایه‌برداری‌های تهاجمی‌تر، مثل پیلینگ‌های شیمیایی یا میکرودرم ابریژن، بهتر است 4-6 هفته فاصله باشد.

  1. از چه سنی باید استفاده از محصولات و روش‌های ضد پیری را شروع کنم؟

یکی دیگر از سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی، سوال درباره محصولات ضد چروک و پیشگیری کننده از پیری است.

آیا می دانستید که از سن 30 سالگی به بعد، هر سال تولید طبیعی کلاژن و الاستین در پوست شما 1 درصد کاهش می‌یابد؟ به همین دلیل است که شروع مراقبت از پوست با محصولات ضد پیری در اواخر دهه بیست سالگی بسیار ضروری به نظر می‌رسد. این کار به پوست فرصت می‌دهد تا تغییرات سلولی مناسب برای کمک به پیشگیری از علائم اولیه پیری را ایجاد کند.

  1. 5. ابتدا باید از کرم پودر استفاده کنم یا کانسیلر؟

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا ابتدا باید کرم پودر بزنیم یا کانسیلر وجود دارد و این موضوع هم به یکی از سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی تبدیل شده است. در حالی که تعداد زیادی از مردم دوست دارند متفاوت باشند، اما پاسخ کرم‌ پودر است! به این دلیل کرم‌پودر به عنوان پایه استفاده می‌شود که زمینه را برای آماده‌سازی پوست شما برای آرایش ایجاد کند؛ و سپس در مرحله‌ی بعد کانسیلر برای پوشاندن گودی و سیاهی زیر چشم و نواحی که می‌خواهید کاور کنید، مثل جای جوش و لکه‌ها و … اعمال می‌شود.

 

  1. چطور کرم‌ پودر مناسب پوستم را انتخاب کنم؟

رنگ و بافت پوست شما ممکن است در طول سال تغییر کند، بنابراین احتمالا یک کرم پودر برای تمام سال نتیجه‌ی یکسانی روی پوست ندارد. 

یکی دیگر از سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی این است که کرم‌پودر مناسب پوست‌مان را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

وظیفه‌ی کرم‌پودر این است یک چهره بی‌عیب و نقص و پوست یکدستی را ایجاد کند. بنابراین برای انتخاب بهترین محصول، ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید، سپس نوع پوششی را که می‌خواهید به دست آورید.مثلا مشخص کنید که پوست‌تان خشک، نرمال ​​یا چرب است و در مورد پوشش‌دهی تصمیم بگیرید که پوشش مات دوست دارید یا پوشانندگی طبیعی یا حتی براق.

مقاله‌ی راهنمای معرفی بهترین کرم‌پودرهای خارجی در مجله‌ی سین‌دخت، کمک می‌کند تا بتوانید بهترین کرم‌پودر را براساس معیارهای مختلف انتخاب کنید. 

  1. چرا آرایش من برای زمان طولانی ماندگار نیست؟

ماندگاری آرایش به مجموعه‌ای از عوامل تخصصی و فنی بستگی دارد، به همین دلیل است که این موضوع هم همیشه در بین سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی دیده می‌شود. پوست چرب می‌تواند باعث تسریع در پاک شدن آرایش شود، زیرا چربی‌های طبیعی پوست به سرعت مواد آرایشی را تجزیه می‌کنند و باعث کاهش ماندگاری می‌شوند. محصولات آرایشی نامناسب با کیفیت پایین نیز می‌توانند تأثیر منفی بر طول عمر آرایش داشته باشند، زیرا ممکن است نتوانند به درستی با پوست سازگار شده یا به خوبی روی پوست تثبیت نشوند. شرایط آب و هوایی، مانند گرما و رطوبت، نیز تاثیر زیادی دارد؛ تعریق و رطوبت ممکن است آرایش را سریع‌تر از بین ببرند. علاوه بر این، عدم استفاده از پرایمر و فیکساتور مناسب می‌تواند به کاهش ماندگاری آرایش منجر شود، چرا که پرایمر به عنوان یک لایه پایه برای ایجاد سطحی صاف و مناسب عمل می‌کند و فیکساتور با تثبیت آرایش به دوام بیشتر آن کمک می‌کند. به طور کلی برای افزایش ماندگاری آرایش، ضمن توجه به شرایط محیطی و فعالیت‌های بدنی؛ برای تهیه‌ی لوازم آرایش اورجینال، نوع پوست باید در نظر گرفته شود. 

  1. آیا استفاده از پرایمر قبل از آرایش ضروری است؟

استفاده از پرایمر در حالی که ضروری نیست، می‌تواند به صاف و یکدست کردن سطح پوست، به حداقل رساندن ظاهر منافذ و ماندگاری بیشتر آرایش شما کمک کند. دقت کنید که در زمان خرید پرایمری را انتخاب کنید که نگرانی‌های خاص شما را برطرف کند، این نگرانی‌ها ممکن است شامل محو کردن منافذ باز و عیوب صورت، کنترل چربی پوست یا افزایش آبرسانی باشد.

  1. آیا می‌توانم هر روز بدون آسیب رساندن به پوستم آرایش کنم؟

آرایش روزانه می‌تواند آسیبی برای پوست ایجاد نکند، به این شرط که از محصولات با کیفیت و متناسب با نوع پوست استفاده شود. با پاک کردن کامل آرایش هر شب قبل از خواب، از تجمع مواد آرایشی و آلودگی‌ها جلوگیری کنید. استفاده منظم از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها را برای حفظ رطوبت و سلامت پوست در روتین خود قرار دهید. محصولات سنگین و چرب که می‌توانند باعث مسدود شدن منافذ پوست و بروز مشکلات پوستی شوند را کنار بگذارید. همچنین، هر چند وقت یک‌بار باید به پوست استراحت داد و از لوازم آرایشی استفاده نکرد تا پوست بتواند نفس بکشد و خود را بازسازی کند.

 

  1. تفاوت بین بی‌بی کرم، سی‌سی کرم و کرم‌پودر چیست؟

آخرین سوال از سوالات متداول در مورد لوازم آرایشی بهداشتی درباره انواع کرم‌ها با خاصیت پوشانندگی است. Beauty Balm یا بی‌بی کرم پوششی سبک با مزایای بیشتر مراقبت از پوست مانند SPF، آبرسان و پرایمر دارد. سی‌سی کرم (تصحیح کننده رنگ) مزایای مشابهی را ارائه می‌دهد اما بر اصلاح بی نظمی‌های رنگ پوست مانند قرمزی یا تیرگی هم تمرکز دارد. این کرم پوشانندگی بیشتری دارد و حاوی مواد ضد پیری، روشن‌کننده واصلاح‌کننده رنگ پوست است. کرم پودر برای ایجاد یک پایه کامل و یکدست روی پوست استفاده می‌شود. کرم‌پودرها اغلب فاقد خواص مراقبتی هستند و در طیف گسترده‌ای از پوشش‌دهی (از سبک تا سنگین) و فرمولاسیون‌های مختلف (مایع، کرمی، پودری و استیکی) به بازار عرضه می‌شوند.

در پایان، آگاهی و شناخت صحیح از لوازم آرایشی و بهداشتی می‌تواند به شما در انتخاب محصولات مناسب و باکیفیت برای پوست‌تان کمک کند. امیدواریم پاسخ به این ده سوال توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده و شما را در مسیر رسیدن به ظاهری زیبا و سالم یاری کند. به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست و استفاده صحیح از محصولات آرایشی، نقش مهمی در حفظ سلامت و زیبایی شما دارد.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.