2 55
مقالات

راز زیبایی کلئوپاترا

از جمله دلایلی که در هر قسمت از پادکست سین‌دخت با کلمات و جمله‌بندی‌های متفاوتی در مورد اصل و با کیفیت بودن محصولات آرایشی و بهداشتی گفته می‌شود، تأثیر این مسأله بر سلامتی مصرف کنندگان است. ممکن است برای برخی افراد اصالت محصولات مصرفی‌شان اهمیتی نداشته باشد اما این دسته از عزیزان باید توجه کنند که با این رویه بر روی سلامتی‌شان قمار سنگینی می‌کنند.

 

معرفی کتاب: در آرایشگاه

در بخش ابتدایی قسمت پنجم پادکست سین‌دخت به معرفی کتابی با نام « در آرایشگاه » پرداختیم. این کتاب، یک داستان کوتاه را روایت می‌کند. در توضیح چیستی داستان کوتاه می‌توان به بیان نظر ادگار آلن پو تکیه کنیم که می‌گوید داستان کوتاه، روایتی است که بتوان آن را در یک مرحله یعنی بین یک الی دو ساعت مطالعه کرد. بنابراین معرفی یک کتاب داستانی کوتاه می‌تواند این سختی را پیش بیاورد که داستان لو برود. در حقیقت یک داستان کوتاه، اغلب قابل خلاصه کردن نیست. در خصوص داستان « در آرایشگاه» تنها می‌توان اینطور توضیح داد که روایت آن در محیط یک آرایشگاه اتفاق می‌افتد و در حقیقت توصیف یک موقعیت عادی با پایان غافلگیرانه است. نویسنده‌ي این اثر، مارک تواین یا توین با نام اصلی ساموئل لنگهورن کلمنز  (Samuel Langhorne Clemens)، همان نویسنده‌ی داستان‌های بنام ماجراهای تام سایر (۱۸۷۶) و ماجراهای هاکلبری فین (۱۸۸۵) است. کسی که به اعتقاد ارنست همینگوی، تمام ادبیات جدید آمریکا از او سرچشمه می‌گیرد. در ادامه‌ی این بخش شروع این کتاب را برای شما خوانده‌ایم.

 

سفر به تاریخ: راز زیبایی کلئوپاترا

در ادامه‌ی پادکست سین‌دخت با سفری به اعماق تاریخ، تا مصر باستان رفتیم. در این سفر، به آرایش و ظاهر ملکه‌ی زیبایی مصر باستان توجه کردیم، تا به راز زیبایی کلئوپاترا پی ببریم. اینکه از چه چیزی برای کشیدن خط چشم معروفش استفاده می‌کرده و اینکه مدل آرایش او چه پیامی دربرداشته است. طرز تهیه‌ی لوازم آرایش در مصر باستان، با روش‌های امروزی بسیار متفاوت بوده و البته وابسته به رنگ و مدل آرایش معنا و مفهومی خاصی دربرداشته است. نکته‌ای که در خصوص آرایش‌های کلئوپاترا به چشم می‌آید، استفاده‌ی او از چند رنگ به صورت همزمان است. او سایه‌ی آبی و دودی را برای پلک بالا و سایه‌ی سبز یا زرد را برای زیر ابروهایش استفاده می‌کرد. براساس شیوه‌ی ساخت این سایه‌های رنگی، قیمت‌گذاری آنها به گونه‌ای بوده که رنگ قرمز در دسترس‌تر و ارزان‌تر، اما رنگ‌های آبی و سبز از آن بسیار گران‌تر بودند. رنگ زرد نیز، به دلیل استفاده‌ی طلا در روند ساخت آن، بسیار گرانقیمت بوده است. رنگ‌های دیگر، نظیر بنفش نیز، در آن زمان هنوز به دست نیامده بودند. بنابراین آرایش‌های کلئوپاترا علاوه‌بر زیباتر بودن، از ارزش مالی بالایی نیز برخوردار بوده و طبقه‌ی اجتماعی او را به رخ می‌کشیده است. توضیحات مفصلی در این خصوص داده شده است.

آشنایی با سین‌دخت

در بخش سوم که مسئولیت معرفی و ارزشگذاری برای فروشگاه آنلاین سین‌دخت را عهده‌دار است، در خصوص یکی از امکانات سایت سین‌دخت که برای راحتی خریداران گرامی تدارک دیده شده است، صحبت کردیم. پشتیبانی و مشاوره در زمانی که فرد خریدار، در انتخاب یک یا چند محصول دچار تردید شده و نمی‌تواند انتخاب درستی داشته باشد، کارآمد است.

در پایان لازم به توضیح است که مدت زمان هر قسمت از پادکست‌های سین‌دخت را کوتاه در نظر گرفته‌ایم تا از حوصله‌ی مخاطب خارج نشود. اگر در خصوص مطالب موجود در پادکست نظر، انتقاد و یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن را در رسانه‌های سین‌دخت با ما درمیان بگذارید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا