2 55
مقالات

روتین پوست های جوش دار در چند گام ساده!

انجام روتین پوست های جوش دار می تواند به کاهش جوش های صورت و بهبود آن کمک کند.

آیا از روتین پوست های جوش دار و چگونگی انجام آن اطلاعی دارید؟

مراقبت از پوست های جوش دار، همیشه سختی های خود را دارد و اولین کاری که لازم است تا انجام دهید، انجام یک روتین مراقبت از پوست مناسب است. روتین پوستی پوست های چرب و جوش دار، سخت تر از پوست های دیگر است و لازم است تا از مواد حساسیت زا استفاده نشود.

انجام مرحله به مرحله روتین پوستی برای پوست های جوش دار، باعث می شود تا پوست شما رو به بهبودی برود و از بروز جوش و آکنه جلوگیری شود. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی روتین پوست های جوش دار در چند گام ساده بپردازیم.

خرید بهترین محصولات برای پوست های جوش دار

انجام روتین صبحگاهی مراقبت از پوست جوش دار

معمولا افرادی که پوست چربی دارند، بیشتر جوش می زنند زیرا چربی اضافی پوست، علت اصلی جوش زدن پوست است. پوست خشک نیز به دلایل مختلف می تواند جوش بزند. برخی از عوامل محیطی و رعایت نکردن روتین پوستی درست، سبب می شود تا صورتتان جوش بزند. روتین صبحگاهی مراقبت از پوست جوش دار شامل مراحل زیر است:

استفاده از شوینده مناسب صورت

پاکسازی و شستشوی صورت برای پوست های جوش دار بسیار مفید و مناسب است. شما می توانید با توجه به نوع پوست خود، شوینده مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

روتین پوست های جوش دار، تونر صورت

برای رهایی از چربی های اضافی صورت که منجر به جوش می شود، لازم است از تونر استفاده نمایید. تونرهای مناسب پوست مستعد جوش و آکنه می تواند به پوست های جوش دار کمک کند زیرا این تونرها بدون الکل و عطر هستند.

کرم آبرسان

برای تنظیم و کنترل چربی پوست لازم است تا از کرم آبرسان دوبار در طول روز استفاده نمایید. کرم آبرسان با آبرسانی عمقی به پوست، پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

کرم مرطوب کننده

اگر پوست چرب یا خشکی دارید، در هر شرایطی لازم است از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. کرم مرطوب کننده از تبخیر کرم آبرسان جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که از کرم مرطوب کننده ای استفاده نمایید که منافذ پوستی شما را مسدود نکند.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب، مهم ترین محصول در روتین مراقبت از پوست است. استفاده از برخی داروها، ممکن است پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کند. استفاده از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب می تواند از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت کند.

 

روتین شبانه مراقبت از پوست های جوش دار

برای مراقبت از پوست در شب لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

پاک کننده آرایش صورت

اگر در طول روز آرایش کرده اید، به کمک یک میسلارواتر مناسب پوستتان، می توانید آرایش صورتتان را پاک کنید تا منافذ پوستتان مسدود نشود. برخی از میسلارواتر ها دارای مواد آبرسان و رطوبت رسان هستند و پوست شما را از چربی و آلودگی پاک می کنند.

روتین پوست های جوش دار، انتخاب شوینده صورت

استفاده از یک ژل شستشو مناسب پوست به پاک کردن باقی مانده آلودگی ها و چربی ها از سطح پوست کمک می کند و پوست را به خوبی تمیز می کند.

استفاده از دارو برای درمان جوش

پس از شستشوی صورت لازم است تا از داروهای مناسبی که بسته به نوع جوشتان دکتر تجویز کرده است، اقدام کنید. اگر داروی خاصی استفاده نمی کنید، از سرم و کرم های ضد جوش برای بهبود جوش هایتان استفاده نمایید.

انجام روتین هفتگی برای پوست های جوش دار

برخی از کارهای مراقبت از پوست نیاز نیست هر روز انجام شود، بلکه باید آنها را به صورت هفتگی انجام دهید که در ادامه به آن می پردازیم:

استفاده از لایه بردار صورت

اگر پوستتان چرب و جوش دار است، باید دو تا سه بار در هفته از لایه بردار صورت استفاده نمایید تا سلول های پوستی شما از بین برود. جمع شدن سلول های مرده روی پوست، منافذ پوستتان را مسدود می کند و موجب به وجود آمدن جوش و آکنه روی صورت می شود.

استفاده از ماسک صورت

از یک ماسک صورت ضد جوش برای مبارزه با جوش های صورتتان استفاده نمایید. یک ماسک صورت حرفه ای می تواند به کنترل چربی پوست بپردازد و خشکی پوست را کاهش دهد و همچنین پوست شما را هیدراته کند. 3 بار در هفته از ماسک صورت استفاده نمایید تا نتیجه مطلوب را بهتر حس کنید.

چه نکته هایی برای مراقبت از پوست جوش دار لازم است؟

برای درمان جوش و آکنه پوست، غیر از استفاده محصولات مراقبتی ، لازم است تا پوست خود را پاکسازی کنید.

صورت خود را 2 بار در روز و پس از تعریق بشویید

زمانی که از خواب بیدار می شوید، باید اول صورت خود را بشویید و تمیز کنید. صورتتان را باید دوبار در روز بشویید (یک بار صبح و یک بار شب). همچنین زمانی که پوستتان عرق کرده باشد لازم است تا حتما صورتتان را بشویید در غیر این صورت، نیازی به شستشو بیشتر پوست نیست.

پوستتان را دستکاری نکنید

اگر جوش های روی پوست برایتان آزار دهنده است، نباید با دست آنها را دستکاری نکنید و آن را نترکانید. دستکاری کردن جوش سبب می شود تا جای جوش روی صورت بماند. این کار همچنین باکتری ها را وارد پوست می کند و یک جوش کوچک را تبدیل به یک جوش بزرگ تر یا آکنه التهابی و قرمز می کند.

پوستتان را اسکراب و لایه برداری کنید

استفاده از اسکراب های ملایم برای پوست جوش دار، سبب می شود تا چربی و آلودگی های اضافی از پوست صورت پاک شود و سلول های مرده پوست از بین برود.
اسکراب های شدید و قوی نه تنها به پاکسازی پوست کمک نمی کنند بلکه موجب آسیب پوستی می شوند.

در صورت نیاز جوش خود را تخلیه کنید

برای تخلیه جوش صورت لازم است تا از یک روش اصولی استفاده نمایید. کمپرس گرم را ابتدا روی منافذ باز خود قرار دهید. سپس دو عدد گوش پاک کن را روی دو طرف جوش خود قرار دهید و سپس فشار دهید. (جوش سرسفید و سر سیاه) بهتر است این کار را برای جوش های عمیق انجام ندهید.

از محصولات غیر کومدون زا استفاده نمایید

منظور از محصولات غیر کمدون زا، یعنی محصولاتی که باعث می شود، کم تر جوش بزنید. بعضی اوقات به جای کلمه غیر کومدون زا ممکن است با کلمه بدون چربی و غیر آکنه رو به رو شوید. اگر پوستتان جوش دارد، باید از محصولاتی استفاده کنید که عبارت بدون چربی یا غیر کومدون زا را داشته باشد.

این محصولات علاوه بر کمک کردن به پوست های مستعد آکنه، هیچ گونه ترکیبات مضری مثل الکل و عطر ندارند.

محصولات مراقبت از موهایتان را عوض کنید

محصولات مراقبت از مو، از شامپو گرفته تا ماسک مو و لوازم های حالت دهنده موها می توانند منجر به ایجاد جوش در قسمت های پیشانی و گردن شوند. از محصولاتی که دارای چربی هستند، دوری کنید. اگر احساس می کنید استفاده از محصولات مراقبت از مو، سبب ایجاد جوش روی پوست صورتتان شده است، حتما روتین مراقبت از موهای خود را عوض کنید.

چربی موجود در مو نیز می تواند به پوست منتقل شود و تا جایی که ممکن است، موهای خود را هنگام خواب از روی صورتتان کنار بزنید و جمع کنید.

پوستتان را آبرسانی کنید

هیدراته نگه داشتن و آبرسانی کردن پوست می تواند با چربی اضافی پوست مبارزه کند، اما در نهایت منجر به ایجاد جوش و آکنه می شود. نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز برای سلامتی پوست و مو موثر است.

رژیم غذایی را رعایت کنید

روتین مراقبت از پوست جوش دار خود را جدی بگیرید زیرا ممکن است مشکلات پوستی تان بیشتر شود. سعی کنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از میوه جات و سبزیجات تازه استفاده نمایید.

 

بهترین روتین برای مراقبت از پوست جوش دار

انتخاب یک روتین مراقبت از پوست مناسب می تواند مشکلات پوستی شما را تا حد زیادی رفع کند. در ادامه به بررسی مراحل مهم در روتین مراقبت از پوست جوش دار می پردازیم.

یافتن ترکیبات موثر برای پوست جوش دار

اولین قدمی که برای مراقبت از پوست های جوش دار باید انجام داد، شناسایی ترکیبات موثر و مناسب است. شما به راحتی می توانید محصولات حاوی ترکیبات موثر زیر را از داروخانه خریداری نمایید.

سالیسیلیک اسید: این ترکیب حرفه ای منافذ مسدود شده را باز می کند و التهاب پوستی را کاهش می دهد. این ترکیب برای جوش های سرسفید و سرسیاه بسیار فوق العاده است و موجب رفع هر چه بهتر جوش ها خواهد شد.

رتینوئیدها: این ترکیبات سطح پوست را لایه برداری می کنند و سلول های پوستی مرده که منافذ را مسدود کرده اند را از بین می برد. این ماده التهاب را متوقف می کند و در روتین مراقبت از پوست جوش دار یک ترکیب مهم به شمار می آید. برای شروع می توانید از ژل موضعی ضد جوش استفاده نمایید.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

همان طور که می دانید جوش های خفیف را می توانید با محصولات مراقبتی و بدون نسخه پزشک تهیه نمایید. اگر جوش های صورتتان برطرف نشد، لازم است به یک متخصص پوست مراجعه نمایید. برای جوش های متوسط تا شدید مثل جوش های کیستی یا جوش هایی که روی صورت باقی مانده است، باید از نسخه پزشک استفاده کرد.

سخن آخر

همان طور که گفته شد، ایجاد جوش روی صورت دلایلی مختلفی دارد، اما با رعایت روتین پوستی مناسب پوست جوش دار، به خوبی می توانید از بروز جوش های شدید و خفیف جلوگیری نمایید. زمانی که از یک دارو برای درمان جوش صورت استفاده می کنید، نباید توقع معجزه داشته باشید و حداقل باید 3 ماه صبر کنید تا یک تغییر بزرگ در پوستتان مشاهده کنید.

انجام روتین پوست جوش دار برای افرادی که جوش می زنند، بسیار موثر و تاثیرگذار است. استفاده از تونر و شوینده مناسب صورت نیز جزو محصولات ضروری برای روتین مراقبت از پوست جوش دار است. به یاد داشته باشید که استفاده زیاد و اشتباه از محصولات مراقبت از پوستی مثل لایه بردار، به پوست شما آسیب می رساند. در این مطلب سعی کردیم در مورد روتین پوست جوش دار صحبت کنیم امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید به درمان جوش های خود بپردازید.

شما برای درمان جوش های خود از چه محصولی استفاده می کنید؟

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا