2 55
معرفی محصول

کدام ضد جوش برای پوست شما مناسب است؟ راهنمای انتخاب و خرید ضدجوش

استفاده از محصولات ضد جوش، یکی از آسان و بی خطر ترین روش ها برای از بین بردن جوش و آکنه است. محصولات ضد جوش، یک روش غیر تهاجمی برای درمان آکنه به شمار می آید و از التهاب و حساسیت پوستی جلوگیری می کند.

 

بهترین ضد جوش های ایرانی و خارجی
معرفی بهترین ضد جوش های ایرانی و خارجی

بهترین ضد جوش را می شناسید؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که صبح از خواب بیدار شوید و یک جوش قرمز را روی پوستتان ببینید. ممکن است که ترغیب شوید برای از بین بردن جوش مزاحم، کمی آن را فشار دهید تا از بین برود. جوش و آکنه، یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که اکثر افراد آن را تجربه می کنند.

علت ایجاد جوش و آکنه، فعال شدن غده های چربی است. آکنه ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکروب‌ها آلوده، برجسته و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات میکروب و چربی اضافی پر می‌کند. امروزه روش های مختلفی برای از بین بردن جوش صورت و بدن وجود دارد که عموما هزینه های گزافی دارند و ممکن است به پوست شما آسیب بزند.

همچنین، پوست صورت و بدن بسیار حساس است و روش های تهاجمی برای درمان آکنه، می تواند سبب بروز مشکلات پوستی بسیاری شود. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن انواع جوش و آکنه، استفاده از کرم های موضعی ضد جوش است که قیمت مناسبی نسبت به روش های دیگر از بین بردن جوش دارد و آسیب یا عوارضی را برای پوستتان ایجاد نمی کند.

در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا کرم های ضد جوش مناسب با انواع جوش و آکنه را به صورت تخصصی معرفی کنیم.

انواع ضد جوش ایرانی و خارجی
ضد جوش چیست و چه کاربردی دارد

جوش چیست؟

آکنه یا جوش، به برجستگی های ملتهب روی پوست می گویند که روی پوست بدن و صورت به وجود می آیند. زمانی که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست بسته شوند، آکنه به وجود می آید. آکنه ها انواع مختلفی دارند. مانند جوش سر سیاه، سر سفید و جوش قرمز و معمولا روی صورت، پیشانی، بالای کمرسینه و شانه ها به وجود می آید.

به علت اختلالات هورمونی، فرایند جوش زدن در نوجوانی آغاز می شود و پس از اتمام دوره بلوغ نیز از بین می رود. همچنین، در بزرگسالی نیز ممکن است جوش و آکنه پدیدار شوند که علت های مختلفی دارند.

درمان جوش و آکنه
انواع ضد جوش ها برای درمان آکنه

انواع جوش صورت را می شناسید؟

  • آکنه سر بسته: جوش های سر سفید
  • پوسچول: جوش های قرمز و ملتهب که پاپول هایی هستند و در نوک خود چرک دارند
  • ندول یا گرهک: توده های سفت، بزرگ و دردناک زیر پوستی
  • جوش های سرباز: آکنه های سر سیاه
  • پاپول: برآمدگی های کوچک و قرمز
  • ضایعات کیستیک: توده های دردناک چرکی زیر پوستی

حتما بخوانید: انواع جوش و آکنه صورت را می شناسید؟

علت جوش زدن چیست؟

  1. تولید زیاد و بیش از حد چربی پوست
  2. باکتری و میکروب ها
  3. مشکلات هورمونی یا فعالیت بیش از حد نوعی هورمون ها (آندروژن ها)
  4. زمانی که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست مسدود بشوند

محصولات ضد جوش، چه کاربردی دارد؟

ضد جوش ها، یکی از محصولات تخصصی برای درمان جوش و آکنه پوست صورت و بدن هستند. فرمولاسیون حاوی بنزوئیل پراکسید، سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید، سولفور یا گوگرد در کرم، سرم و ژل های ضد آکنه، موجب خشک شدن چرک داخل جوش شده و به مرور، جوش و آکنه را از بین می برد.

البته در نظر داشته باشید که محصولات موضعی ضد جوش، به صورت تدریجی و با تکمیل دوره درمان، سبب از بین بردن جوش و آکنه می شوند و هیچ گونه عوارض یا آسیبی را به پوست وارد نمی کنند. این روش، هزینه کمتری نسبت به روش های تهاجمی و مختلف درمان جوش و آکنه نیز دارد.

حتما بخوانید: بهترین روش برای از بین بردن جای جوش + راهکارهای خانگی

معرفی بهترین ضد جوش های صورت و بدن ایرانی و خارجی

کرم های ضد جوش، انواع مختلفی دارند. برای استفاده از کرم های ضد جوش، ابتدا باید نوع آکنه پوستی خود را بشناسید و سپس، از محصولات ضد جوش مناسب استفاده کنید. در ادامه، لیستی از بهترین محصولات ضد جوش و آکنه از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم.

ضد جوش ویتالیر
ضد جوش ویتالیر برای از بین بردن جوش

کرم ژل ضد جوش ویتالیر مدل اکتی ویت

این کرم ژل ضد جوش فوق العاده، با کنترل چربی پوست ، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند و با ترکیبات حاوی مواد رطوبت رسان، موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست می شود. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، این کرم مناسب شماست. کرم ژل ضد جوش ویتالیر، فرمولاسیون بدون پارابن و اسانس دارد و به همین علت، هیچ گونه التهاب، حساسیت و قرمزی را برای پوست ایجاد نمی کند.

لینک ضد جوش ویتالیر

این محصول فوق العاده و کاربردی، به عنوان کرم پودر نیز قابل استفاده است و با رنگ طبیعی و پوشش دهی متوسط، پوست شما را یکدست و صاف جلوه می دهد و از ایجاد جوش و آکنه و چرب شدن پوست جلوگیری می کند. این محصول مورد تأیید متخصصان پوست بوده و گزینه مناسبی برای استفاده روزانه پوست های مستعد آکنه است.

ست ضد جوش
معرفی ست ضد جوش کلینیک

ست سه مرحله ای کلینیک ضد جوش مدل Anti Blemish

این محصول، یک پکیج کاربردی، کامل و فوق العاده برای مراقبت از پوست های جوش دار و مستعد آکنه است. برند کلینیک، یکی از  بهترین برندهای محصولات مراقبت از پوست است و با تکنولوژِی پیشرفته آلمان تولید می شود.

لینک ست ضد جوش کلینیک

این پک فوق العاده، شامل یک عدد فوم شوینده ضد جوش، یک عدد لوسیون تونر صورت و یک کرم آبرسان مناسب برای پوست های جوش دار است. فرمولاسیون حاوی عصاره برگ چای سبز، سالیسیلیک اسید، عصاره جلبک، عصاره جو‌ دو سر  و آب فندق، سبب خشک شدن چرک داخل جوش و آکنه، کنترل و متعادل کردن میزان چربی پوست و رطوبت رسانی به پوست صورت خواهد شد.

از دیگر ویژگی های ست ضد جوش کلینیک، می توان به جلوگیری از ایجاد جای جوش و لکه های ناشی از جوش صورت اشاره کرد.

معرفی سرم ضد جوش کاتریس
معرفی سرم ضد جوش و کوچک کننده منافذ باز پوست کاتریس

سرم ضد جوش کاتریس کوچک کننده منافذ باز پوست

اگر علاوه بر جوش صورت، پوست چرب و دارای منافذ باز و بزرگ پوستی دارید، سرم ضد جوش کاتریس بهترین انتخاب برای شماست. برند کاتریس، یکی از بهترین برندهای معتبر تولید کننده محصولات آرایشی و مراقبت از پوستی است که همه محصولات آن، پایه گیاهی و طبیعی دارند، به همین علت هیچ گونه حساسیتی برای پوستتان ایجاد نمی کند.

لینک سرم ضد جوش کاتریس

سرم ضد جوش کاتریس، با کاهش منافذ باز پوستی و کاهش براقیت سطح پوست، جلوه ای صاف و یکدست را روی پوستتان ایجاد می کند و با فرمولاسیون حاوی ترکیبات ضد جوش و تنطیم کننده میزان چربی پوست، از ایجاد جوش و آکنه های جدید جلوگیری می کند.

معرفی ضد جوش سینره
معرفی بهترین ضد جوش برای پوست، ضد جوش سینره

ژل ضد جوش سینره

این محصول موثر از برند ایرانی سینره، با فرمولاسیون  حاوی روغن درخت چای، بابونه، سالیسیک اسید و ترکیبات رطوبت رسان و آنتی باکتریال، ضد التهابی و گیاهی؛ موجب کنترل میزان چربی پوست و در نتیجه جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه خواهد شد.

لینک ضد جوش سینره

خاصیت ترمیم کننگی عصاره بابونه، از ایجاد جای جوش و لکه پوستی ناشی از جوش و آکنه جلوگیری می کند. شما می توانید از این ژل موضعی برای خشک کردن چرک داخل جوش های فعال خود استفاده کنید.

معرفی ضد جوش لافارر
بهترین ضد جوش، ماسک ضد جوش لافارر

ماسک ضد آکنه لافارر مناسب پوست های مستعد آکنه

ماسک ضد آکنه لافارر، یکی از بهترین کرم های ضد جوش فوری است. اگر آکنه های متوسط و خفیف دارید، این محصول مناسب شماست. فرمولاسیون غنی شده با کراتولیتیک و ترکیبات ضد باکتریایی مانند گوگرد در این محصول، باعث پاکسازی عمقی منافذ پوستی و جلوگیری از انسداد منافذ ناشی از ترشح چربی و پوسته های اضافی شده و در نتیجه، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند.

لینک ماسک ضد جوش لافارر

خاصیت آنتی اکسیدانی ماسک صورت ضد آکنه لافارر، سبب ازفزایش استحکام و محافظت از ساختار پوست خواهد شد. شما می توانید برای از بین بردن فوری جوش و آکنه  صورت، گردن، نواحی سینه و پشت بدن، از ماسک ضد آکنه لافارر استفاده کنید.

نکات مهم درباره ضد جوش
نکات مهم استفاده از ضد جوش

سخن آخر

جوش و آکنه، یکی از مشکلات رایج پوستی هستند که در اثر افزایش میزان ترشح چربی پوست به وجود می آید. روش های مختلفی برای کنترل و متعادل کردن میزان چربی پوست و از بین بردن جوش و آکنه وجود دارد که معمولا، روش های تهاجمی هستند که موجب آسیب یا ایجاد عوارض پوستی خواهند شد یا هزینه های گزافی دارند. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جوش و آکنه، استفاده از محصولات ضد جوش است که در قالب کرم، ژل، ماسک و دیگر محصولات موضعی وجود دارند.

در این مقاله، لیستی از بهترین ضد جوش های ایرانی و خارجی از برندهای معتبر را معرفی کردیم و کارکرد اصلی ضد جوش را توضیح دادیم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید با بهترین و آسان ترین روش، یعنی استفاده از ضد جوش ها، آکنه های پوست صورت و بدنتان را درمان کنید.

آیا شما روشی را برای از بین بردن جوش و آکنه می شناسید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ضد جوش مناسب پوست دارای آکنه
بهترین ضد جوش ها برای پوست های جوش دار

سوالات متداول

 

چگونه از محصولات ضد جوش استفاده کنیم؟

محصولات ضد جوش، در قالب های مختلفی مانند کرم ژل، ماسک صورت، کرم، سرم و… تولید می شوند که هر کدام روش مصرف به خصوصی دارند. اما به صورت کلی، محصولات ضد جوش موضعی هستند و باید تا پایان دوره درمان و بهبود کامل جوش و آکنه ها، از آنها استفاده کنید.

برای کدام جوش ها از ضد جوش استفاده کنیم؟

اگر جوش های شدید و بسیار زیاد دارید، به هیچ وجه به صورت سر خود از محصولات ضد جوش استفاده نکنید و ابتدا، به متخصص پوست مراجعه کنید. اما اگر جوش های کم و خفیف دارید، می توانید از ضد جوش مناسبی استفاده کنید.

آیا ضد جوش ها، جوش های هورمونی را از بین می برند؟

خیر. جوش های هورمونی به علت اختلال در هورمون ها و مشکلات درون بدنتان به وجود می آیند و تا زمانی که اختلال هورمون هایتان را حل نکنید، از بین نمی روند. بنابراین، برای از بین بردن جوش و آکنه های دردناک هورمونی، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا