2 55
مراقبت و بهداشتمعرفی محصول

معرفی بهترین برندهای لوازم بهداشتی مردانه

وقتی صحبت از مراقبت‌ها و روتین‌های بهداشتی مردانه می‌شود، کافی است به کابینت لوازم بهداشتی پدربزرگتان فکر کنید، چه چیزهایی را به یاد می‌آورید؟ شامپو، سرم مو، لوسیون و افترشِیو؟ یا یک تیغ یکبار مصرف و فرچه اصلاح ریش؟ درست متوجه شدید، محصولات بهداشتی مراقبتی مردان راه طولانی را طی کرده تا به اینجا رسیده است. حالا وقتی لوازم آرایشی بهداشتی موجود در بازار را مرور می‌کنیم، نه تنها لوازم مورد نیاز بانوان، بلکه بهترین لوازم بهداشتی مردانه را می‌بینیم که هر روز به محبوبیت‌شان افزوده می‌شود. 

در حالی که هنوز برخی از آقایان در مقابل استفاده از برخی محصولات مراقبتی و بهداشتی سرسخت هستند، با تولید بهترین لوازم بهداشتی مردانه در دهه‌های اخیر دیدگاه بسیاری از آنها در مورد سلامت و رسیدگی به ظاهر خود تغییر کرده است. 

مطمئن نیستید که برای تهیه بهترین لوازم بهداشتی مردانه و محصولات مراقبت از پوست و مو برای آقایان به دنبال چه چیزی باشید؟ جای نگرانی نیست در این مقاله شما را با روتین مناسب و بهترین برندهای لوازم بهداشتی مردانه آشنا می‌کنیم. 

چرا آقایان باید مراقبت‌های پوستی را جدی بگیرند؟ 

پوست بزرگترین اندام بدن است، بنابراین مراقبت از آن حیاتی است. اما آیا پوست مردان و زنان آنقدر تفاوت دارد که نیاز به مجموعه‌ای از محصولات مراقبتی جداگانه است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

تحقیقات علمی نشان می‌دهند که ضخامت پوست مردان بین 10 تا 20 درصد بیشتر از پوست بانوان است (حتی برخی از متخصصان مراقبت از پوست ادعا می‌کنند که این میزان می‌تواند تا 25 درصد هم باشد) و به این ترتیب آقایان به محصولاتی نیاز دارند که حاوی کلاژن و الاستین بیشتری است.

هورمون‌هایی مانند تستوسترون بر ضخامت پوست و میزان سبوم تولید غدد چربی پوست تاثیر می‌گذارند. از آنجایی که تولید این هورمون در مردان بیشتر است، پوست آنها ضخیم‌تر و چرب‌تر از پوست زنان است – اگرچه زنان به دلیل بهم‌ریختگی هورمونی مربوط به چرخه قاعدگی، بارداری و یائسگی، مشکلات پوستی مخصوص به خود را دارند.

در حالی که چربی و ضخامت پوست می‌تواند از لحاظ پیشگیری از ایجاد چین و چروک عامل خوبی باشد، اما از سوی دیگر به این معنی است که جذب مواد مغذی محصولات پوستی برای مردان دشوارتر از زنان است. 

روتین مراقبت از پوست برای مردان

حالا می‌خواهیم به جزئیات بیشتری در مورد بهترین لوازم بهداشتی مردانه و آنچه آقایان در روتین مراقبت از پوست نیاز دارند بپردازیم. در حالی که ممکن است برای برخی از مردان فقط یک شوینده و مرطوب‌کننده کافی باشد، اضافه کردن چند مرحله حیاتی بیشتر به روتین مراقبتی، می‌تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و ظاهر پوست و مو تأثیر بگذارد. روتین زیر چند دقیقه طول می‌کشد اما اثر آن را می‌توان بعد از مدت کوتاهی متوجه شد.

فوم اصلاح صورت

برای جلوگیری از خشکی و آسیب به پوست، استفاده از ژل و فوم اصلاح برای بسیاری از مردان که به اصلاح روزانه نیاز دارند، ضروری است. ژل اصلاح با مواد مرطوب‌کننده و ویتامین‌ها، از خشکی و خراشیدگی پوست جلوگیری کرده و آن را نرم و لطیف می‌کند. فوم اصلاح نیز با ایجاد کف، حرکت تیغ را آسان‌تر می‌کند و از خراشیدگی پوست جلوگیری می‌کند. این محصولات علاوه بر سهولت در اصلاح، به حفظ رطوبت و نرمی پوست کمک می‌کنند.

مزایای استفاده از ژل و فوم اصلاح شامل جلوگیری از خشکی و کشیدگی پوست و تسهیل فرآیند اصلاح است. ژل با کف کم‌تر و مصرف کمتر، اقتصادی‌تر است، در حالی که فوم با ایجاد کف بیشتر، روند اصلاح را سرعت می‌بخشد و رطوبت بیشتری را حفظ می‌کند. هر دو محصول با فرمولاسیون قلیایی، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند و برای حفظ سلامت و زیبایی پوست ضروری هستند.

در لیست بهترین لوازم بهداشتی مردانه، فوم اصلاح ژیلت Gillette و ژل اصلاح مردانه نیوآ که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، جایگاه ویژه‌ای دارند. 

همچنین انتخاب تیغ اصلاح مردانه مناسب، کمک می‌کند تا تجربه‌ی بهتری از روتین روزانه خود داشته باشید. 

افترشیو یا ژل پس از اصلاح

همانطور که گفتیم اصلاح صورت بخش مهمی از روتین روزانه برخی از آقایان بوده و اغلب با استفاده از تیغ‌های مخصوص انجام می‌شود. اصلاح مداوم می‌تواند منجر به خشکی و آسیب به پوست شود و اینجاست که ضرورت استفاده از افترشیو پس از اصلاح مطرح می‌شود. در میان بهترین لوازم بهداشتی مردانه، افترشیو یکی از مفیدترین‌هاست، چرا که از التهاب پوست جلوگیری کرده و مانع عفونی شدن هرگونه خراش و بریدگی می‌شود. افترشیوها با داشتن ترکیبات موثر، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند و مانع قرمزی و التهاب پس از اصلاح می‌شوند و بهترین روش برای احیای پوست بعد از تراشیدن موهای صورت هستند. علاوه بر رایحه‌ای مطبوع، به دلیل وجود الکل، این محصولات خاصیت آنتی باکتریال هم دارند. افترشیوها به شکل‌های مختلف لوسیون، ژل (بالم) و اسپری تولید می‌شوند و بر اساس نوع پایه‌شان به سه دسته بر پایه الکل، آب یا شیر تقسیم می‌شوند. همچنین، برای انواع مختلف پوست، مانند پوست حساس، انواع متفاوتی از افتر شیو موجود است.

اگر در بهترین لوازم بهداشتی مردانه به دنبال افترشیو مناسبی هستید؛ لوسیون پس از اصلاح هیدرودرم و ژل پس از اصلاح سینره افترشیوهای محبوب در فروشگاه اینترنتی سین‌دخت هستند.  

پاکسازی صورت

پاکسازی یک مرحله جدایی‌ناپذیر در هر روتین مراقبت از پوست، صرف نظر از جنسیت است. همچنین، با توجه به اینکه پوست مردان به طور طبیعی چرب‌ است، پاکسازی با شوینده مناسب، می‌تواند آلودگی‌ها و چربی اضافی را که در منافذ شما و لایه سطحی پوست نشسته است، را از بین ببرد. دو بار در روز (صبح و شب)، شوینده را با حرکات دایره‌ای به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه روی پوست ماساژ دهید. در میان بهترین لوازم بهداشتی مردانه، ژل شستشو صورت سینره ضد آلودگی هوا مناسب آقایان حاوی عصاره مورینگا و گیاهان دریایی است و از پوست در برابر آلودگی‌ها به خوبی محافظت می‌کند. 

کرم ضدآفتاب 

مردان عموماً در محیط‌های باز فعال هستند یا برای رفتن به محل کار در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، اما به استفاده از ضدآفتاب توجه چندانی ندارند. لیست بهترین لوازم بهداشتی مردانه را یک کرم ضدآفتاب می‌تواند تکمیل کند، زیرا اشعه های مضر UVA و UVB به طور یکسان به پوست مردان و زنان آسیب می‌رسانند.

با قرار گرفتن در معرض آفتاب، اشعه UVA عمیقاً به داخل پوست نفوذ می‌کند و منجر به آسیب کلاژن و پیری زودرس می‌شود.از سوی دیگر اشعه UVB منجر به آفتاب سوختگی شده و لک ایجاد می‌کند زیرا عمدتاً لایه بیرونی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مقاله‌ی معرفی بهترین ضدآفتاب‌ها در مجله سین‌دخت می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک ضدآفتاب ایده‌آل باشد. 

کرم ضد آفتاب ژوت بی‌رنگ مناسب آقایان بدون ایجاد احساس سنگینی و چربی، از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت کرده و به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند و می‌تواند بهترین برند لوازم بهداشتی مردانه نام بگیرد. 

مرطوب کننده

یک مرطوب‌کننده ویتامین‌ها و مواد مغذی را به پوست می‌رساند و در عین حال مانعی برای محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی آسیب‌رسان مانند آلودگی ایجاد می‌کند. صبح ها از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته در هنگام خواب و قبل از خواب را جبران کنید و همزمان با بازسازی سلول‌ها، قدرت مواد مغذی تقویت‌کننده‌ی پوست را به حداکثر برسانید. 

بهترین لوازم بهداشتی مردانه برای مراقبت از مو

شامپو

موها با سه جنس معمولی، چرب و خشک و سه نوع صاف، موج‌دار و فر دسته‌بندی می‌شوند. برای انتخاب شامپو باید جنس و نوع موی خود را بشناسید. برخی از مردان ممکن است بیشتر از خانم‌ها در معرض ریزش مو قرار بگیرند، اگرچه بسیاری از ریزش‌ها منشأ ارثی دارند، اما با مراقبت‌های درست شاید بتوان روند ریزش مو را به تاخیر انداخت. بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته موهای خود را با شامپو بشویید، پس اهمیت دارد که یک محصول باکیفیت را انتخاب کنید. در هنگام شستشو از آب خیلی داغ استفاده نکنید، چرا که آب داغ به پوست و مو آسیب می‌رساند و باعث از دست رفتن چربی‌های موثر پوست و مو می‌شوند.

شامپو مو مردانه شون مدل د وان که دارای مواد ضد شوره است، محصولی فوق‌العاده برای تقویت و آبرسانی موهاست، چربی اضافی مو را به خوبی کنترل می‌کند و خارش پوست سر را کاهش می‌دهد. شامپو مو مردانه‌ی شون که در دسته‌ی بهترین لوازم بهداشتی مردانه قرار می‌گیرد،  به کاهش پوسته پوسته شدن سر و رشد بیش از حد سلول های پوستی کمک می‌کند. 

ژل و واکس مو

شاید واکس و ژل مو برای برخی از افراد جزو بهترین لوازم بهداشتی مردانه قرار نگیرد، اما محصولاتی جذاب برای آراستگی مو و رسیدن به موهای خوش‌حالت و درخشان است. استایل موی آقایان نقش مهمی در جذابیت و شیک بودن آنها دارد و استفاده از ژل و واکس مو مردانه می‌تواند به طور چشمگیری به بهبود این استایل و فرم دادن به موها کمک کند. محصولات حالت‌دهنده مانند واکس مو نیترو کانادا با ترکیباتی همچون روغن زیتون، قادرند به موها حالت و درخشندگی بی‌نظیری ببخشند و از آسیب‌های احتمالی مو جلوگیری کنند. این واکس با ماندگاری 24 ساعته و فرمولاسیون ویژه‌ خشکی و وزی مو را کاهش می‌دهد، و برای ایجاد استایلی مرتب و خوش‌حالت ایده‌آل است. به علاوه، بافت نرم و ژله‌ای این واکس باعث می‌شود که موها چرب نشوند و حجم طبیعی خود را حفظ کنند، در نتیجه استایل موهای آقایان با دوام و حرفه‌ای به نظر می‌رسد. بهترین لوازم بهداشتی مردانه را می‌توانید در سبد خرید ویژه آقایان در فروشگاه اینترنتی سین‌دخت پیدا کنید. 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.