2 55
مقالات

معرفی بهترین محصولات مراقبت از دور چشم | نکات مراقبت دور چشم

هیچ چیزی مانند پوست دور چشم تیره، گود، پف کرده و دارای چین و چروک، چهره شما را پیر و کسل نشان نمی دهد. اگر می خواهید دور چشم شاداب و جوان داشته باشید، در ادامه این مقاله با مجله سین دخت همراه باشید.

بهترین محصولات مراقبت دور چشم را می شناسید؟ آیا از تیرگی و گودی پوست اطراف چشمتان خسته شده اید و می خواهید پوست اطراف چشم شما شاداب و بدون چین و چروک باشد؟ پوست دور چشم ها، نسبت به پوست صورت و بدن، بسیار حساس و نازک بوده که در معرض آسیب های محیطی و چین و چروک است. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، دانه های میلیا، خشک و تیره شدن پوست دور چشم ها، باید از محصولات تخصصی مراقبت از دور چشم استفاده کنید. امروزه، محصولات مراقبتی و درمانی متنوعی از برندهای ایرانی و خارجی معتبر تولید و روانه بازار شده شده است.

تقریبا از 25 سالگی، پوست دور چشم مستعد چین و چروک است که بهتر است از این سن، استفاده از محصولات مراقبت از پوست دور چشم را شروع کنید. هیچ چیزی مانند پوست دور چشم تیره، گود و دارای چین و چروک، چهره شما را پیر و کسل نشان نمی دهد. بنابراین، برای حفظ جوانی و شادابی پوست و چهره، داشتن یک روتین مراقبتی از پوست دور چشم بسیار ضروریست. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا محصولات ضروری برای جلوگیری از تیرگی و چین و چروک دور چشم را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین محصولات مراقبت دور چشم

پوست دور چشم ها، بسیار حساس و نازک هستند و برای حفظ جوانی و شادابی پوست اطراف چشم، باید از محصولات تخصصی مراقبت از دور چشم که حاوی ترکیبات آبرسان و مواد مغذی هستند استفاده کنید. حدودا از سن 25 سالگی، پوست دور چشم شما مستعد چین و چروک است و برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک، استفاده از محصولات مراقبتی از دور چشم، بسیار ضروریست.

خرید بهترین محصولات تخصصی مراقبت دور چشم

همچنین، ممکن است به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، کمبود ویتامین یا خشکی دور چشم، پوست اطراف شما تیره شود که می توانید با محصولات روشن کننده دور چشم، تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که بافت پوست دور چشم با پوست صورت متفاوت اسن؛ بنابراین، باید از محصولات تخصصی برای پوست اطراف چشم استفاده کنید.در ادامه، لیستی از محصولات ضروری برای مراقبت از دور چشم را به شما معرفی می کنیم.

کرم دور چشم

کرم دور چشم، یکی از بهترین محصولات مراقبت دور چشم به شمار می آید که یک کرم تخصصی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم است و بافت کرمی و سبک دارد که به سرعت جذب پوست می شود. کرم های دور چشم، حاوی ترکیبات مغذی و آبرسان مانند اسید هیالورونیک هستند که با تقویت و تغذیه سلول های پوستی دور چشم، سبب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست دور چشم شده و در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین، با تغذیه سلول های پوستی دور چشم، سبب روشن شدن تیرگی دور چشم و از بین رفتن پف یا گودی اطراف چشم نیز می شوند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصین پوست و زیبایی، بهتر است از سن 25 سالگی، استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید. کرم های دور چشم، با حفظ رطوبت دور چشم، از خشک شدن پوست اطراف چشم جلوگیری کرده و سبب تحریک و افزایش میزان کلاژن سازی در پوست دور چشم می شوند. امروزه، انواع مختلفی از کرم های دور چشم از برندهای معتبر ایرانی و خارجی وجود دارند که شما می توانید با توجه به جنس پوست و سن خود، یک کرم دور چشم مناسب را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم هر شب قبل از خواب، حتما از کرم دور چشم مناسب و با کیفیت استفاده کنید و با نوک انگشتان و به صورت ضربه ای، کرم دور چشم را ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شوند. همچنین، می توانید بر اساس مشکل پوست دور چشمتان نیز، کرم دور چشم مناسبتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دور چشم تیره دارید، به سراغ کرم دور چشم روشن کننده و حاوی ویتامین سی بروید. در صورتی که پوست دور چشم شما چین و چروک دارد، از کرم دور چشم های ضد چروک استفاده کنید تا به مرور، چین و چروک های دور چشمتان را کاهش دهد.

سرم دور چشم

سرم دور چشم نیز، کاربردی همانند کرم دور چشم دارد و سبب آبرسانی، تغذیه و محافظت از پوست در چشم ها می شود. بافت سرم دور چشم از کرم دور چشم، سبک تر و رقیق تر است؛ به همین دلیل، سریع تر جذب پوست می شود و چربی کمتری از خوب به جای می گذارد. سرم های دور چشم با فرمولاسیون غنی شده با رتینول، ویتامین A، هیالورونیک اسید و نوروپپتید، سبب کاهش چین و چروک، خطوط و پف زیر چشم شده و با احیا حالت ارتجاعی پوست اطراف چشم، سبب افزایش سفتی بافت پوست شده و جلوه ای شاداب و جوان را در پوست و چهره ایجاد می کند.

لینک پرفروش ترین سرم دور چشم های ایرانی و خارجی

سرم دور چشم نیز همانند کرم دور چشم، انواع مختلفی دارد و به صورت تخصصی، می تواند بسیاری از مشکلات شایع پوست دور چشم مانند تیرگی، پف و گودی زیر چشم و چین و چروک دور چشم را به مرور درمان کند. کافئین، یکی از ترکیبات مهم در سرم های دور چشم است که گردش خون در پوست دور چشم را بهبود می بخشد و از تجمع چربی زیر پوست جلوگیری می کند.

به طور کلی، کرم های دور چشم وظیفه پیشگیری از آسیب های پوستی دور چشم و آبرسانی به اطراف چشم را دارند؛ اما سرم دور چشم، می توانند مشکلات پوست دور چشم را کاهش داده و درمان کنند. شما می توانید به صورت روزانه از سرم دور چشم درمانی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر دور چشم تیره و گود دارید؛ از سرم دور چشم ویتامین سی استفاده کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را در از بین رفتن سیاهی دور چشمتان ببینید.

شوینده دور چشم

برای شستن پوست اطراف چشم، به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید؛ زیرا سبب خشک شدن پوست دور چشم می شود. شوینده های ملایم، ضد حساسیت و فاقد پارابن، سولفات و مواد صابونی، بهترین انتخاب برای شستن پوست اطراف چشم هستند. امروزه شوینده های تخصصی دور چشم بسیاری از برندهای معتبر ایرانی و خارجی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

پاک کننده آرایش چشم

برای پاک کردن آرایش چشم، از یک میسلار واتر یا محلول پاک کننده ملایم، ضد حساسیت و فاقد پارابن استفاده کنید تا از ایجاد التهاب در ناحیه حساس دور چشم جلوگیری شود. همچنین، برای پاک کردن آرایش دور چشم، پد پنبه ای را روی پوست دور چشم فشار ندهید و به با تندی نکشید؛ زیرا می تواند سبب التهاب و قرمزی پوست اطراف چشم شود.

کافیست پد پنبه ای را به محلول پاک کننده آرایش چشم آغشته کنید و چشمانتان را ببندید؛ سپس به آرامی پد پنبه ای را چند دقیقه روی چشم ها نگه دارید و در نهایت به آرامی ماساژ دهید تا تمام آرایش دور چشم شما به خوبی پاک شود. بنابراین، اگر پوست و چشمان حساس دارید یا از لنز استفاده می کنید و عمل جراحی چشم انجام داده اید، پیشنهاد می کنیم از یک پاک کننده آرایش تخصصی برای چشم استفاده کنید و کانسیلر دور چشمانتان را با میسلار واتر صورت پاک نکنید.

ضد آفتاب دور چشم

پوست دور چشم ها، بسیار نازک و حساس هستند و در معرض اشعه های مضر خورشید قرار دارند. عینک آفتابی، می تواند تا حدودی از رسیدن اشعه های آفتاب به پوست دور چشم جلوگیری کنند؛ اما برای محافظت کامل از پوست حساس دور چشم، باید از یک ضد آفتاب دور چشم مناسب استفاده کنید. تابش اشعه های آفتاب به پوست دور چشم، می توانند سبب بروز دانه های سفید و سفت در پوست دور چشم شوند که به آنها میلیا می گویند.

همچنین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند نقش مهمی در روند پیری پوست دور چشم داشته باشد و باعث تیره شدن پوست زیر چشم می شود. در نظر داشته باشید که بافت پوست دور چشم نسبت به پوست صورت، نازک و حساس است؛ بنابراین، نمی توان از ضد آفتاب صورت برای دور چشم ها استفاده کرد. ضد آفتاب تخصصی برای پوست دور چشم، قدرت محافظت بالاتری از پوست در برابر آفتاب را دارند و کاملا سازگار با پوست حساس دور چشم بوده و فاقد مواد حساسیت زا هستند. شما می توانید یک ضد آفتاب تخصصی برای دور چشم را از برندهای ایرانی و خارجی معتبر با قیمت مناسب تهیه کنید.

ضد لک دور چشم

اگر در اطراف پوست چشم هایتان، لکه های قهوه ای مشاهده می کنید؛ می توانید از کرم و سرم های ضد لک که حاوی ترکیبات روشن کننده مانند ویتامین سی هستند را منظم استفاده کنید تا به مرور، لکه های قهوه ای کمرنگ شده و از بین بروند.

پچ زیر چشم

پچ دور چشم، یک ماسک تقویت کننده و آبرسان تخصصی برای دور چشم است که انواع مختلفی دارد. شما می توانید برای آرامش بخشی به پوست حساس دور چشم نیز، از پچ زیر چشم استفاده کنید. همچنین، پچ زیر چشم می تواند سبب افزایش و تحریک میزان کلاژن سازی در پوست دور چشم ها شود. شما می توانید هفته ای یکبار، از پچ زیر چشم های متنوع آبرسان و تقویت کننده برای رطوبت رسانی و افزایش شادابی پوست دور چشمتان استفاده کنید.

برای استفاده از پچ زیر چشم یا ماسک دور چشم، کافیست پوستتان را به خوبی بشویید و دو ورق از پچ زیر چشم را به اطراف چشم ها بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید؛ سپس پچ ها را بردارید و از کرم دور چشم استفاده کنید. همچنین، می توانید برای جذب بهتر مواد مغذی پچ زیر چشم، از ماساژور های مخصوص دور چشم نیز استفاده کنید. اکثر پچ های زیر چشم، از هیدروژل  ساخته می شوند.

جید رولر

جید رولر، یک ماساژور دستی تخصصی برای پوست صورت، به خصوص پوست اطراف چشم است که سبب بهبود جریان گردش خون در پوست اطراف چشم شده و با افزایش خاصیت ارتجاعی، از ایجاد چین و چروک در پوست دور چشم جلوگیری می کند. در قسمت ماساژور جید رولر، سنگ گواشا یا همان یشم قرار دارد که در طب سنتی چین، بسیار پرطرفدار است. سنگ گواشا، خاصیت آرامش بخشی به پوست دارد و می توانید برای جذب بهتر کرم و سرم های دور چشم نیز، از جید رولر استفاده کنید.

بنابراین، ابتدا از کرم، سرم یا پچ زیر چشم استفاده کنید و سپس، پوست دور چشم را به خوبی با جید رولر ماساژ دهید تا علاوه بر بهبود گردش خون پوست دور چشم، سبب جذب بهتر مواد مغذی به سلول های پوستی شود. جید رولر می تواند با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست به پیشگیری از چین و چروک دور چشم کمک کند.

نکات مهم برای مراقبت از پوست دور چشم

  • پس از 25 سالگی، استفاده از محصولات مراقبت از پوست دور چشم را برای پیشگیری از چین و چروک دور چشم، شروع کنید.
  • با پوست دور چشمتان با ملایمت رفتار کنید و برای پاک کردن آرایش، پد پنبه ای را به صورت خشن و تند روی پوست نکشید.
  • پوست دور چشم ها بسیار حساس هستند؛ بنابراین به هیچ عنوان از محصولات تقلبی و غیر اصل آرایشی و مراقبتی در پوست اطراف چشم استفاده نکنید. سعی کنید بهترین محصولات مراقبت دور چشم از برندهای معتبر را تهیه نمایید.
  • برای جذب کرم و سرم دور چشم، به آرامی با نوک انگشت ها به صورت ضربه ای، کرم را روی پوست پخش کنید تا به خوبی جذب پوست دور چشم شود.
  • هنگام بیرون رفتن از منزل، حتما ضد آفتاب دور چشم بزنید و از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • ماساژ دور چشم ها را جدی بگیرید. برای بهبود جریان خون در پوست دور چشم ها می توانید به وسیله نوک انگشتان یا ماساژور های دستی مانند جید رولر، پوست اطراف چشم ها را ماساژ دهید
  • چشمانتان را جمع نکنید؛ زیرا می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. اگر ضعف بینایی دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید
  • از مالیده چشم ها با دست ها خودداری کنید. این کار نه تنها باعث آسیب بافت پوست های حساس می شود بلکه گردش خون را در دور چشمتان کاهش می دهد.
  • به مقدار کافی آب بنوشید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. کم آبی بدن، یکی از علل تیرگی دور چشم است.

سخن آخر

پوست دور چشم ها، تاثیر بسیاری در جوان و شاداب به نظر رسیدن چهره دارد. نشانه های پیری پوست، برای اولین بار با ایجاد چین و چروک در پوست اطراف چشم آغاز می شود؛ زیرا پوست دور چشم، بسیار حساس و نازک تر از پوست صورت است. در این مقاله، انواع محصولات ضروری از مراقبت از سلامتی و زیبایی دور چشم را به شما معرفی کرده ایم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با اهمیت مراقبت از پوست دور چشم آشنا شوید و بتوانید بهترین محصولات مراقبت دور چشم را انتخاب کنید.

آیا شما از کرم دور چشم استفاده می کنید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بذارید.

سوالات متداول

بهترین کرم دور چشم ایرانی کدام است؟

کرم دور چشم های بسیاری از برندهای ایرانی معتبر و شناخته شده وجود دارند. شما می توانید از کرم دور چشم دکتر ژیلا، کرم دور چشم پریم استفاده کنید.

بهترین کرم دور چشم برای زیر 30 سال کدام است؟

کرم دور چشم اوریاژ مرطوب کننده و آبرسان، یک کرم دور چشم معتبر و با کیفیت است که گزینه مناسبی برای استفاده روزانه خانم ها و آقایان زیر 30 سال است.

کرم دور چشم برای رفع سیاهی می خوام، چی خوبه؟

کرم ژل دور چشم پریم، حاوی ترکیبات روشن کننده و ویتامین سی بوده و به مرور، سبب کاهش سیاهی دور چشم ها می شود.

بهترین کرم دور چشم ضد چروک کدام است؟

کرم دور چشم ژنوبایوتیک، سبب تحریک و افزایش میزان کلاژن سازی در پوست اطراف چشم شده و یک کرم دور چشم ضد چروک معتبر و با کیفیت به شمار می آید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا