2 55
معرفی محصول

بهترین محصولات مراقبت از مو برای فصل گرم

یک روز آفتابی در اواسط تابستان را در نظر بگیرید، چه در گرمای سوزان منتظر تاکسی باشید و چه در تعطیلات خود در کنار ساحل در حال قدم زدن، صرف نظر از اینکه در چه مکانی هستید، پرتوهای تند و تیز خورشید، خیلی با موهای شما مهربان نیستند و میانه خوبی با ساقه‌های موی شما ندارند. اما برندهای معتبر در تولید بهترین محصولات مراقبت از مو، این موضوع را فراموش نکرده و متخصصان هم برای روزهای گرم سال راهکارهایی ارائه داده‌اند. حالا زمان آن رسیده که برخی از بهترین نکات مراقبت از مو در تابستان را یادداشت و از یک روتین ایده آل مراقبت از مو در تابستان پیروی کنید تا از تاثیرات گرما و نور خورشید بر موها جلوگیری کنید و موهایی زیبا و سالم داشته باشید. اما ابتدا، بیایید به نگرانی‌های اصلی درباره مو در طول فصل گرما نگاهی بیندازیم.

همچنین می‌توانید در مجله سین‌دخت با بهترین محصولات مراقبت از پوست در فصل گرم تابستان هم آشنا شوید. 

مشکلات رایج مو و معرفی بهترین محصولات مراقبت از مو در تابستان 

  1. دو شاخه و خشک شدن مو

دمای بالا و باد گرم می‌تواند منجر به شکاف و خشکی موها شود. دلیلش این است که روغن‌های طبیعی پوست سر نمی‌توانند به ساقه و نوک تارهای مو برسند. علاوه بر این، اشعه‌های شدید خورشید می‌توانند رطوبت موهای شما را بگیرند و باعث خشکی و شکاف در موها شوند. یکی از بهترین نکات تابستانی برای جلوگیری از شکاف و خشکی مو این است که از شستن بیش از حد موها خودداری کرده و هر از چند گاهی نوک موهایتان را کوتاه کنید. اگر به دنبال بهترین محصولات مراقبت از مو هستید، ماسک مو کراتینه مای مناسب موهای خشک و آسیب دیده را فراموش نکنید. این ماسک مو بیشترین میزان مواد مغذی برای تقویت مو را دارد. با وجود کراتین هیدرولیز شده، این ماسک به ترمیم و احیای تارهای مو کمک کرده و ساقه مو را به ویژه در نواحی آسیب دیده بازسازی می‌کند.

  1. ریزش مو

اشعه ماوراء بنفش می‌تواند سد رطوبت طبیعی پوست سر و تارهای مو را مختل کند و باعث شود موها در قسمت ریشه احساس ضعف داشته باشند و مستعد ریزش شوند. گاهی حتی استفاده از کولرها برای خنک ماندن در هوای گرم نیز می‌تواند رطوبت مو را از بین ببرد و آن را خشک، شکننده و آسیب پذیر کند. یک نکته مراقبت از مو در تابستان این است که تا حد امکان آن را بسته و پوشیده نگه دارید، به خصوص زمانی که در خارج از منزل فعالیت می‌کنید یا زمان طولانی در معرض مستقیم نور خورشید هستید. با این حال، دم اسبی‌های سفت و محکم درست نکنید زیرا این‌کار هم ممکن است به ریشه‌ی موهای شما فشار وارد کند و منجر به ریزش مو شود.

  1. وز شدن موها

در فصل تابستان هوا مرطوب شده و باعث می‌شود ساقه مو رطوبت بیش از حد هوا را جذب کند. جذب رطوبت در نهایت پیوندهای شیمیایی‌ (که مو را صاف و ابریشمی نگه می‌دارند) را می‌شکند و منجر به زمخت شدن، گره خوردن، وز شدن و غیر قابل کنترل شدن مو می‌شود. کسانی که موهای موج دار یا مجعد دارند بیشتر در معرض این وضعیت هستند. یک نکته حرفه ای مو در تابستان برای جلوگیری از وز شدن موها، محدود کردن استفاده از ابزارهای حالت دهنده‌های حرارتی است. برند فولیکا را می‌توان در دسته‌‌ی بهترین برند محصولات مراقبت از مو ایرانی قرار داد، شامپو رطوبت رسان و بدون سولفات مدل Lecithin Zn از این برند، برای مراقبت از موها در تابستان گزینه خوبی است.

همچنین از میان بهترین محصولات مراقبت از مو خارجی، می‌توانید کرم آبرسان مو پنتن نرم و ترمیم کننده موهای خشک و آسیب دیده را انتخاب کنید. 

این کرم مو با فرمولاسیون حاوی پرو ویتامین و مواد مغذی، موهای خشک و آسیب دیده را عمیقاً آبرسانی و ترمیم می‌کند. بعلاوه کرم مو پنتن، یک لایه محافظ روی موها ایجاد می‌کند، که باعث محافظت از مو در برابر عوامل آسیب‌زا مانند اشعه UV خورشید، حرارت سشوار و ابزارهای حالت‌دهنده مو می‌شود. 

  1. محو و کدر شدن رنگ مو

اگر موهای رنگ شده دارید، در فصل تابستان باید بیشتر محتاط باشید. آفتاب تابستانی با از بین بردن پیوندهای شیمیایی، می‌تواند به تدریج رنگ موهای شما را محو ‌کند. اگر هنگام شنا در استخر موهای خود را باز نگه دارید، ممکن است اوضاع بدتر شود. استفاده از کلاه های لبه پهن و پرهیز از تماس مستقیم مو با آب حاوی کلر، از نکات مهم مراقبت از مو در تابستان است که از محو و کدر شدن رنگ موهای شما جلوگیری می‌کند. 

شامپو بدون سولفات ژوت مناسب موهای رنگ شده و آسیب دیده، از بهترین محصولات مراقبت از مو است که علاوه بر تمیزی موها به حفظ و تثبیت رنگ مو کمک می‌کند. همچنین، ترکیبات مغذی و آبرسان در این شامپو، موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و موخوره و وزی موها را کاهش می‌دهد.

برند ژوت جزو بهترین برند محصولات مراقبت از مو ایرانی است که با استفاده از ترکیبات منحصر به فرد، محصولاتی با کیفیت برای مراقبت از پوست و مو عرضه می‌کند. این محصولات را با ضمانت اصالت کالا می‌توانید از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی بهداشتی سین‌دخت تهیه کنید. 

 

  1. چرب شدن پوست سر

تعریق زیاد با تولید بیش از حد سبوم در تابستان همراه است و این امر ممکن است منجر به احساس چربی در پوست سر شما شود. پوست سر چرب، مستعد خارش است و حتی در معرض پوسته پوسته شدن قرار می‌گیرد. یک نکته آسان و در عین حال موثر برای مراقبت از مو در تابستان که باید به خاطر داشته باشید این است که موهای خود را به طور منظم (مثلا ۲ تا ۳ بار در هفته) بشویید و از یک روتین مراقبت از مو پیروی کنید. اگر موهای شما زود چرب می‌شود، استفاده از روغن‌ مو را محدود کرده یا فقط ساقه و نوک مو را در حالتی که کمی مرطوب است با کمی روغن آرگان ماساژ دهید.  

روتین مراقبت از مو در تابستان

تا به اینجا از مشکلات رایج موها در فصل تابستان آگاه شدید، در ادامه متوجه خواهید شد که راه حل اکثر آنها، پیروی از یک روتین صحیح با استفاده از بهترین محصولات مراقبت از مو است. بنابراین، همراه ما باشید تا یک روتین مراقبت از موی تابستانی ساده و در عین حال موثر را یاد گرفته و با بهترین محصولات مراقبت از مو آشنا شوید:

مرحله 1: از شامپوی آبرسان استفاده کنید.

انتخاب یک شامپوی آبرسان از خشکی و شکننده شدن موها در تابستان جلوگیری می‌کند. می‌توانید از شامپویی استفاده کنید که حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند هیالورونیک اسید است که نه تنها پوست سر را تمیز نگه می‌دارد، بلکه به حفظ رطوبت طبیعی پوست سر و تارهای سر کمک می‌کند. 

مرحله 2: به سراغ یک نرم کننده مغذی بروید.

نرم کننده مو، یکی از مهم ترین مراحل روتین مراقبتی تابستان است، زیرا می‌تواند به حفظ رطوبت در ساقه موهای شما کمک کرده و از ایجاد موخوره جلوگیری کند. اجازه دهید نرم کننده مغذی حدود دو تا سه دقیقه روی ساقه مو بماند تا موهای شما حداکثر تغذیه را داشته باشد. نرم‌کننده خود را از بهترین برند محصولات مراقبت از مو انتخاب کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید. 

مرحله 3: ماسک مو را فراموش نکنید.

برای مراقبت از موهای خود در تابستان، یک ماسک موی مغذی را در روتین قرار دهید. ماسک مو جزو بهترین محصولات مراقبت از مو است، چرا که به طور عمیق‌تری به تارهای مو نفوذ کرده و از موهای شما در برابر خشکی، موخوره و سایر نگرانی‌ها محافظت می‌کند. توصیه‌ می‌کنیم بسته به نوع مو و نیاز خود، از ماسک مو دو بار در هفته استفاده کنید.

مرحله 4: سرم مو را نادیده نگیرید.

سرم مو می‌تواند برای مراقبت از موها در هر فصلی ضروری باشد. وظیفه سرم‌ها محافظت از موهای شما در برابر آفتاب و عوامل محیطی و همچنین جلوگیری از آسیب مو در برابر حرارت سشوار و حالت‌دهنده‌های برقی است. سرم‌ها که در لیست بهترین محصولات مراقبت از مو جایگاه ویژه‌ای دارند؛ به عنوان یک مانع بین مو و گرما عمل می‌کنند و باعث می‌شوند همیشه نرم، براق، سالم و هیدراته شوند.

نکات ذکر شده در بالا و روتین مراقبت از مو در تابستان را در ذهن داشته باشید و طیف وسیعی از محصولات مراقبت از مو را در فروشگاه آنلاین آرایشی بهداشتی سین‌دخت بررسی کنید تا موهای سالم و رویایی خود را در این فصل به نمایش بگذارید!

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.