2 55
آموزشمعرفی محصول

بهترین محصولات برای روتین پوست معمولی

هرکس با ویژگی‌های ظاهری منحصربفرد متولد می‌شود، ویژگی‌هایی مثل رنگ چشم، رنگ مو و نوع پوست که می‌تواند در هر شخص براساس ژنتیک، محل زندگی و بسیاری از عوامل متفاوت باشد. اگرچه برخی از این ویژگی‌ها در طول زندگی شما ثابت می‌مانند، اما نوع پوست می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی قرار بگیرد. افرادی که پوست معمولی دارند، از لحاظ تعداد و اندازه غدد تولید کننده چربی جایی میان انواع دیگر پوست، مثل پوست چرب و خشک قرار دارند؛ و اغلب بهترین محصولات روتین پوست معمولی را می‌توانند از میان گزینه‌های بیشتری انتخاب کنند. پوست این افراد نسبتا ضخیم است، و همین ضخامت مانع از دست دادن بیش از حد رطوبت پوست می‌شود. از این رو آنها کمتر شاهد خشک یا پوسته پوسته شدن در نقاط مختلف صورت‌شان هستند. پوست معمولی همچنین چربی کافی برای حفظ رطوبت پوست تولید می‌کند.

با این حال، اگر هورمون‌ها در این افراد دچار تغییر شوند یا استرس‌ ایجاد شود، پوست می‌تواند بیشتر شبیه پوست چرب رفتار کند. همچنین با افزایش سن، پوست همه افراد رطوبت خود را از دست داده و خشک‌تر می‌شود. همچنین پوست می‌تواند در پاسخ به عوامل محیطی مثل شرایط آب و هوایی سخت یا مواد شیمیایی خشک و حساس شود.

به طور کلی، پوست نرمال یا معمولی به پوست متعادلی گفته می‌شود که حاوی مقدار بهینه سبوم و رطوبت باشد.

 

ترکیبات مهم در ساختار بهترین محصولات روتین پوست معمولی

اسیدها و آنزیم‌های لایه‌بردار: این آنزیم‌ها پوست را مجدداً بازسازی کرده و تیرگی‌ها و بافت خشن را هدف قرار می‌دهند.  اسیدهای آلفا هیدروکسی (مثل اسید گلیکولیک) برای پوست‌های نرمال ایده‌آل هستند. همچنین لایه‌برداری ملایم‌ را می‌توان با آنزیم‌های میوه‌ای مانند پاپائین یا بروملین به دست آورد. پاپائین آنزیمی است که در نوع خاصی پاپایای نارس یافت می‌شود و بروملین آنزیم ملایم دیگری است که آن را از ساقه و میوه آناناس می‌گیرند. در بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی، این آنزیم‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

رتینوئیدها: قوی‌ترین ترکیبات موضعی مراقبت از پوست، رتینوئیدها هستند. آنها ظاهر خطوط صورت و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهند، تیرگی‌های پوست (بر اثر تولید بیش از حد ملانین) را محو کرده و بافت پوست را صاف، یکدست و درخشان می‌کنند. رتینوئیدها همچنین می‌توانند در پیشگیری از آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مفید باشند.  رایج‌ترین نوع رتینوئید، رتینول است که معمولا آن را در ترکیبات سرم صورت به کار می‌برند.

ویتامین C : این ویتامین به روشن شدن پوست کمک می‌کند و سلول های پوست را تشویق می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند. معمولا در ساختار بهترین محصولات روتین پوست معمولی، به ویژه در محصولات ضد لک از این ویتامین استفاده می‌شود.

هیالورونیک اسید و پلی گلوتامیک اسید: هر دوی این‌ها مرطوب‌کننده‌های عالی برای پوست هستند. این موضوع می‌تواند به آبرسانی پوست معمولی کمک کند و از خشک یا چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری کند. پلی‌گلوتامیک اسید که در ترکیبات یک کرم آبرسان‌ خوب یافت می‌شود، یک آمینو اسید طبیعی است که از تخمیر سویا و چند گیاهان دیگر به دست می‌آید و می‌تواند تا ۵۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب کند.

بهترین راه‌های مراقبت از پوست معمولی

تمرکز یک روتین دقیق مراقبت از پوست معمولی باید حفظ ویژگی‌های پوست باشد. مثلا می‌دانیم که عوامل استرس‌زا، پوست را به سمت خشکی یا اگزما و التهاب سوق می‌دهند، پس باید برای حفظ سلامت پوست از عوامل استرس‌زا دور بود. اگر پوست معمولی دارید، می توانید به راحتی روی اهداف زیبایی پوست مثل درخشندگی و کاهش چین و چروک تمرکز کنید. این به این دلیل است که شما در حال حاضر پایه خوبی از نظر تنظیم چربی و رطوبت پوست دارید. اصول اولیه پاکسازی، لایه برداری، آبرسانی و محافظت از پوست برای انواع مختلف پوست باید انجام شود. بعد بررسی کنید که پوست شما با کدام یک از چالش‌های کلیدی مانند خطوط ریز، چین و چروک‌ها، نقاط تیره یا لک‌های پوستی دست و پنجه نرم می‌کند. این به شما کمک می کند تا یک برنامه‌ی مراقبت از پوست دقیق داشته باشید و براساس آن از بهترین محصولات روتین پوست معمولی استفاده کنید تا به اهداف خود دست پیدا کنید.

 

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام تنظیم یک روتین مراقبت از پوست معمولی باید به خاطر داشته باشید این است که اغلب افراد برای داشتن این نوع پوست تلاش می‌کنند. از این رو، هدف روتین مراقبتی پوست شما باید حفظ خواص مطلوب پوست معمولی باشد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها متعادل‌سازی و کوچک نگه داشتن منافذ است. شما باید از انجام هر کاری که باعث می‌شود پوست معمولی‌تان را به سمت پوست چرب یا خشک سوق می‌دهد، خودداری کنید. به عنوان مثال، از کارهایی که باعث مسدود شدن منافذ پوست یا از بین بردن رطوبت پوست خودداری کنید. سعی کنید تا حد امکان در برنامه مراقبتی خود، از معتبرترین و بهترین محصولات روتین پوست معمولی استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

روتین روزانه مراقبت از پوست معمولی

روتین صبح‌

پاک کننده: از ژل شستشوی صورت حاوی آبرسان استفاده کنید.

تونر: یک تونر لایه‌بردار ملایم حاوی اسید گلیکولیک بعد از شستشوی صورت می‌تواند بافت پوست را یکدست و چین و چروک را بهبود دهد و پوست را روشن‌تر کند.

سرم پوستی: از سرم‌ها برای تقویت ظاهر طبیعی پوست استفاده کنید. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به تحریک تولید کلاژن و روشن شدن پوست کمک کند. در بهترین محصولات روتین پوست معمولی، به دنبال سرم‌های حاوی ویتامین سی باشید.

مرطوب کننده: از یک مرطوب کننده حاوی آبرسان استفاده کنید که می‌تواند به عنوان یک پرایمر آرایشی هم عمل کند. به دنبال محصولی باشید که حاوی هیالورونیک اسید یا پلی گلوتامیک باشد. اگر نمی‌خواهید از یک سرم جداگانه استفاده کنید، به دنبال مرطوب کننده‌ای باشید که حاوی ویتامین B5، ویتامین E و ویتامین C باشد.

کرم ضد آفتاب: با ضد آفتاب دارای حداقل SPF 30، از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

روتین عصر یا شب

پاک‌کننده های کمی قوی‌تر: مواد آرایشی و آلاینده‌ها را با روغن پاک کننده یا شوینده‌ مناسب پاک کنید تا منافذ پوست شما تمیز بماند. می‌توانید مجدد از همان پاک‌کننده‌ روتین صبح خود استفاده کنید.

مواد فعال: از سرم رتینول برای کاهش خطوط و چین و چروک، یکدست کردن رنگ پوست، و روشن و صاف شدن پوست استفاده کنید.

مرطوب‌کننده: برای شب سراغ مرطوب‌کننده‌های غنی‌تر بروید تا آبرسانی پوست‌تان را بهبود ببخشید. اگر نمی‌خواهید یک محصول رتینوئید جداگانه داشته باشید، کرم شب آبرسان حاوی رتینول را انتخاب کنید. در صورتی که از سیاهی زیر چشم رنج می‌برید یا خط اندوه و خط لبخند دارید، کرم دور چشم حاوی رتینول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای خرید بهترین محصولات روتین پوست معمولی هم برای مراقبت صبح و هم برای شب، حتما از کیفیت و اصالت کالا مطمئن شوید.

روتین هفتگی مراقبت از پوست معمولی

هفته‌ای یک‌بار، از ماسک‌های تقویت‌کننده پوست استفاده کنید. یک ماسک مرطوب‌کننده صورت که حاوی پپتیدها، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است انتخاب خوبی است. ماسک تقویت‌کننده حاوی ترکیبات مغذی؛ تیرگی، پیری پوست و آسیب های ناشی از نور خورشید را هدف قرار داده و کمک می‌کند پوستی نرم‌تر، مرطوب و درخشان داشته باشید. 

با یک برنامه مراقبتی مناسب و استفاده از بهترین محصولات روتین پوست معمولی، پس از مدت کوتاهی پوست شما به طور محسوسی شفاف، نرم و شاداب به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید سریعتر به نتیجه برسید، ممکن است لازم باشد درمان‌های تخصصی پوست را در نظر بگیرید و با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. معتبرترین و بهترین محصولات روتین پوست معمولی با ضمانت اصالت کالا را می‌توانید‌ در سبد خرید ویژه پوست خشک و معمولی فروشگاه آنلاین سین‌دخت پیدا کنید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا