2 55
معرفی محصول

بهترین محصولات روتین پوست چرب

قبل از شروع یک روتین پوست چرب، به یاد داشته باشید که نوع پوست شما به طور ژنتیکی تعیین شده و اغلب در طول زندگی ثابت می‌ماند. دلیل چرب شدن پوست، تعداد بیشتر غدد تولید‌کننده چربی و تولید سبوم بیشتر است.

در حالی که سبوم برای مرطوب نگه داشتن پوست، انعطاف پذیری و حفظ سلامت سطح پوست مهم هستند، زیاد شدن بیش از حدشان می‌تواند مشکلاتی بوجود آورد. تولید بیش از حد چربی می‌تواند منجر به بزرگ شدن و مسدود شدن منافذ و شیوع آکنه شود، بنابراین پیروی از روتین پوست چرب مهم و ضروری است.

یکی از رایج ترین اشتباهات مراقبت از پوست در افراد با پوست چرب، قرار دادن محصولاتی در روتین پوست چرب است که باعث خشکی پوست می‌شوند. در حالی که این موضوع ممکن است در شروع استفاده رضایت‌بخش به نظر برسد زیرا چربی اضافی را کاهش می‌دهد، اما در صورت تداوم پوست ترک می‌خورد و باعث ایجاد قرمزی، خارش و لک‌ می‌شود. یکی دیگر از مواردی که بهتر است از روتین پوست چرب حذف شوند، محصولات شیمیایی هستند که منافذ پوست را مسدود می‌کنند. این محصولات کومدوژنیک اغلب در کرم‌های فیک یا لوازم آرایشی نامعتبر یافت می‌شوند و در بزرگ شدن منافذ و مشکلات پوستی نقش مهمی دارند. بهترین روتین پوست چرب باید تولید چربی را کنترل کند، جوش ها را کاهش دهد و منافذ را به حداقل برساند.

صفر تا صد روتین پوست چرب 

برای رسیدن به بهترین نتیجه، راه‌حل این است که نگرانی ها و اهداف پوست خود را شناسایی کنید پوست چرب را با احتیاط درمان کنید. این کار را می‌توان با قرار دادن محصولاتی با فرمولاسیون‌ سبک در روتین پوست چرب و جوش‌دار، انجام داد. به صورت کلی روتین پوست چرب شامل سه مرحله اصلی: پاکسازی و شستشوی پوست، متعادل‌سازی و آبرسانی و نرم کردن پوست صورت است. منافذ باز، وظیفه‌شان تامین چربی مورد نیاز پوست است و کمک می‌کنند رطوبت پوست حفظ شود. بهترین روتین پوست چرب، روالی برای کنترل اندازه این منافذ است تا از باز شدن بیش از حد آنها جلوگیری ‌کند. ساختار روتین مراقبت از پوست چرب همیشه یکسان است، اما انتخاب محصول را می توان بر اساس نگرانی‌ها و اهداف پوست تنظیم کرد.

بهترین ترکیبات موجود در محصولات مراقبت از پوست چرب 

سالیسیلیک اسید: این عنصر در واقع بتا هیدروکسی اسید (BHA) محلول در روغن است، می‌تواند به داخل منافذ نفوذ کند و به پاک کردن کثیفی، چربی و سلول های مرده پوست کمک کند. سالیسیلیک اسید به عنوان یک لایه‌بردار شیمیایی قوی، با نفوذ به پوست از قرمزی و بروز آکنه جلوگیری می‌کند و پوستی شفاف و درخشان به شما هدیه می‌دهد.

قرار دادن یک سرم حاوی سالیسیک اسید در روتین پوست چرب و منافذ باز، علاوه بر درمان آکنه، با شکستن پیوندهای موجود در بافت‌های مرده پوست، به محو شدن جای جوش و لک‌های ناشی از آن کمک می‌کند. 

 

نیاسینامید: از ویتامین‌های گروه B، که به دلیل توانایی‌اش در روشن کردن پوست و کاهش اندازه منافذ، شناخته شده و محبوب است. چرا باید نیاسینامید را در روتین پوست چرب قرار داد؟ این ماده با کنترل غدد سباسه و کاهش التهاب در نواحی مختلف پوست، میزان ترشح چربی را کنترل کرده و مانع از براق شدن و ایجاد جوش و آکنه در سطح پوست می‌شود.

آزلائیک اسید: یک اسید دی کربوکسیلیک طبیعی است که دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و لایه برداری است. آزلائیک‌اسید، در واقع ترکیبی شیمیایی است که در فرمولاسیون اکثر محصولات مراقبت از پوست بخصوص سرم‌های ضد جوش به کار می‌رود.

محصولات حاوی آزلائیک اسید، یک انتخاب خوب برای روتین پوست چرب هستند زیرا می‌توانند به کاهش تولید چربی، از بین بردن جوش‌ها و بهبود بافت پوست کمک کنند و با احیا سلول‌های مرده، شادابی و نشاط را به پوست برگردانند.

ویتامین C: این آنتی اکسیدان می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. همچنین در روشن شدن پوست و بهبود ظاهر لکه‌های تیره هم نقش مهمی دارد. ویتامین سی، به دلیل توانایی‌اش در آبرسانی، روشن کردن و محافظت از پوست، به یک عنصر بی‌نظیر برای گنجاندن در روتین پوست چرب تبدیل شده است. برخی از سرم‌ها و کرم‌های مرطوب‌ کننده و آبرسان که حاوی ویتامین سی هستند، بهترین انتخاب برای افرد با پوست چرب هستند. 

رتینوئیدها: رتینول و رتینوئیدها از مشتقات ویتامین A هستند که می‌توانند به بهبود بافت پوست، کاهش چین و چروک‌ها و از بین بردن جوش‌ها کمک کنند. آنها همچنین تولید چربی پوست را تنظیم می‌کنند، هایپرپیگمنتیشن (تولید بیش از حد ملانین) را درمان و پوست را روشن می‌کنند. همچنین، رتینول می‌تواند مسیرهای التهابی را در سلول‌های پوستی کنترل و مسدود کند، بنابراین از ایجاد آکنه‌های التهابی و دردناک و از قرمز شدن پوست جلوگیری می‌‌کند.

 رتینول در محصولات مراقبت پوستی، معمولا با مواد شیمیایی دیگر ترکیب شده و تاثیری خاص از خود نشان می‌دهد. همچنین در ترکیب با مواد روشن کننده و آبرسان، باعث افزایش کارایی آنها شده و اثربخشی آنها را افزایش می‌دهد. همچنین در مجله سین‌دخت، می‌توانید مقاله‌های روتین مراقبتی پوست خشک و معمولی را مطالعه کنید.  

 

روال روزانه مراقبت از پوست چرب

پاک کننده: پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید.

تونر: از تونر مبتنی بر اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

درمان جوش (اختیاری): ژل یا لوسیون پراکسید بنزوئیل را روی جوش‌ها بمالید تا سریعتر از بین بروند.

سرم: روتین مراقبت از پوست خود را با سرم‌ها یا لوسیون‌های ویتامین C و نیاسینامید تقویت کنید. اگر نگران بافت یا هیپرپیگمانتاسیون هستید، از آزلائیک اسید استفاده کنید.

مرطوب کننده: از یک محصول مرطوب کننده سبک و بدون روغن استفاده کنید. به دنبال مرطوب‌کننده‌های حاوی هیالورونیک اسید باشید. اگر نیاز به یک محصول فعال جداگانه ندارید، از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که حاوی ویتامین C و نیاسینامید باشد.

ضد آفتاب: از پوست خود با یک ضد آفتاب مبتنی بر آب که حداقل SPF 30 دارد محافظت کنید.

کرم دور چشم: شب را با استفاده از کرم دور چشم حاوی آبرسان به پایان برسانید. ترجیحاً از یک سرم یا کرم حاوی رتینول استفاده کنید. اگر زیر چشم حلقه‌های تیره یا چین و چروک دارید، این کار به از کاهش تیرگی و چروک‌های دور چشم کمک می‌کند.

 

برنامه هفتگی روتین پوست چرب و جوش دار

هفته ای یک بار این روش دو مرحله‌ای را برای تسریع اثربخشی روتین پوست چرب خود امتحان کنید:

ماسک فعال: از ماسک صورت با آنزیم یا اسیدهای لایه بردار استفاده کنید (معمولاً این ماسک ها به صورت ورقه‌ای هستند).

ماسک ترمیم کننده: برای ترمیم و محافظت از پوست خود از ماسک صورت مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید هیالورونیک و ویتامین C هستند.

داشتن پوست چرب و مستعد آکنه کمتر آزاردهنده است اگر پوست خود را بشناسید و براساس اهداف‌تان یک روتین پوست چرب داشته باشید. انتخاب هوشمندانه شوینده، تونر، مرطوب‌کننده و سایر محصولات بهداشتی و استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف‌تان یاری کند. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب و پایبندی به روتین روزانه بسیار حائز اهمیت است. 

برای تهیه بهترین محصولات روتین پوست چرب می‌توانید وارد فروشگاه اینترنتی سین‌دخت شده و از سبد خرید ویژه پوست چرب محصول با کیفیت واصل دلخواهتان را انتخاب کنید. 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.