2 55
مقالات

مراقبت از پوست بدن | هرآنچه باید بدانید!

بهداشت و مراقبت از پوست بدن، تاثیر زیادی در سلامت جسم و زیبایی دارد.

آیا می دانید اهمیت بهداشت و مراقبت بدن ، چه تاثیری در سلامت پوست و زیبایی دارد؟ 

پوست یکی از مهم ترین اندام های تاثیر گذار در زیبایی بدن است. پوست ممکن است در اثر عواملی همچون اشعه ماورا بنفش، سموم شیمیایی موجود در آلاینده ها، استراحت نکردن کافی و تغذیه نامناسب آسیب ببیند. به همین دلیل مراقبت از بدن و اهمیت دادن به سلامت پوست بسیار مهم است و باید از محصولات مراقبتی پوست مناسب و باکیفیت استفاده نمایید.

در ادامه با مجله سین دخت همراه شوید تا به بررسی اهمیت بهداشت و مراقبت بدن + معرفی محصولات مراقبتی پوست بپردازیم.

اهمیت بهداشت و مراقبت بدن، استفاده از محصولات بهداشتی بدن

زیبایی پوست بدن، نتیجه مراقبت و رسیدگی به بدن است. محصولات بهداشتی بدن به شما کمک می کند تا پوستی زیبا و سالم تر داشته باشید. به کمک استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبت بدن می توانید، زیبایی و لطافت را به پوست بدنتان هدیه دهید.

اهمیت بهداشت و مراقبت بدن، ضد لک و روشن کننده بدن

کرم های ضد لک درجه 1 اغلب دارای 2 درصد هیدروکینون هستند. این اندازه برای روشن تر شدن پوست و رفع لک های پوستی کافی است. اگر دوست دارید، پوستتان کمی روشن تر شود، از کرم روشن کننده استفاده نمایید.

کرم های روشن کننده، از تیرگی نواحی مختلف پوست جلوگیری می کند و سبب شادابی و زیبایی پوست می شود. کرم های روشن کننده به خوبی می تواند یک درجه پوست شما را روشن و شفاف تر کند. این کرم ها حاوی موادی هستند که رنگدانه های پوست شما را یک درجه روشن تر می کند و پوستی جذاب و شاداب خواهید داشت. همچنین محصولاتی که حاوی ویتامین سی هستند، پوست شما را روشن می کنند.

خرید انواع ضد لک و روشن کننده

اهمیت بهداشت و مراقبت بدن، استفاده از ضد آفتاب

همه ما معمولا در طول روز در برابر اشعه نور خورشید قرار می گیریم. خورشید با داشتن اشعه نور فرابنفش موجب بروز چین و چروک در سطح پوست می شود و رفته رفته منجر به به وجود آمدن سرطان پوست خواهد شد. استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می تواند از بروز این اتفاقات جلوگیری کند و از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت کند.

ضد آفتاب ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و رنگ پوست خود، محصول مورد نظرتان را انتخاب نمایید. امروزه ضد آفتاب های ایرانی و خارجی بسیاری تولید و روانه بازار شده است، با در نظر گرفتن مشخصه های زیر می توانید کرم ضد آفتاب خود را انتخاب نمایید.

 

ضد آفتاب مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

  • SPF آن کم تر از 15 نباشد.
  • از آسیب اشعه های UVA و UVB جلوگیری کند.
  • هم دارای مواد ضد آفتابی فیزیکی و هم مواد ضد آفتابی شیمیایی داشته باشد.
  • سازگار با پوست باشد. ( اگر پوست خشکی دارید، از ضدآفتاب مناسب پوست خشک استفاده نمایید)
  • دوام و مقاومت خوبی در برابر آفتاب داشته باشد.
  • در برابر آب و تعریق مقاوم باشد.
  • فاقد چربی باشد.

خرید انواع ضد آفتاب

پن و صابون

معمولا همه افراد در طول زندگی خود، یک بار بدن خود را با صابون شسته اند؛ به همین دلیل نیازی نیست که در مورد صابون بدن توضیح دهیم که چیست و چه کاربردی دارد. باید در نظر داشته باشید که صابونی مناسب شستشوی بدن است که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • باعث از بین رفتن رطوبت پوست نشود.
  • پوست را خشک نکند.
  • موجب بروز حساسیت پوستی نشود.
  • دارای رایحه ای گرم و دلپذیر باشد.

خرید انواع صابون و پن

لوسیون و روغن بدن

لوسیون بدن، محصولی است که بر پایه آب و روغن است و رطوبت از دست رفته پوست بدن را مجدد احیا می کند و نمی گذارد پوست خشک شود. لوسیون ها دارای رایحه های متنوعی هستند و هر کدام کاربردی منحصر به فردی برای پوست دارند.

ویژگی های یک لویون بدن فوق العاده عبارت اند از:

  • آبرسانی کردن پوست
  • رفع خشکی پوست
  • شفاف کننده پوست
  • روشن کننده رنگ پوست
  • رفع ترک های پوستی و پینه
  • وجود رایحه ای دلپذیر و خوش
  • ایجاد حس آرامش و لطافت در پوست

خرید انواع لوسیون و روغن بدن

شامپو بدن

شامپو بدن، یک نوع شوینده مایع است که به جای صابون مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت فوق العاده ای بین افراد دارد. شامپو بدن دارای انواع رایحه های متنوع و مختلف است و با توجه به نوع پوستتان می توانید محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین انواع شامپو بدن های ایرانی و خارجی را با توجه به سلیقه شخصی خود انتخاب و خریداری نمایید.

یک شامپو بدن مناسب دارای ویژگی های زیر است:

  1. خشکی پوست را کم می کند.
  2. سبب آبرسانی پوست می شود.
  3. لطافت و نرمی برای پوست به ارمغان می آورد.
  4. از قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.
  5. از بروز حساسیت و تحریکات پوستی جلوگیری می کند.
  6. قابلیت کشیدگی و انعطاف پوست را حفظ می کند.

خرید انواع شامپو بدن

کرم بدن

کرم بدن، غلظت بیشتری نسبت به لوسیون بدن دارد و بافت آن سنگین تر است. کرم بدن حاوی روغن بیشتر و میزان آب کم تری نسبت به لوسیون دارد. کرم بدن دارای فرمول غلیظ تری نسبت به لوسیون است و به همین دلیل برای پوست های خشک گزینه مناسب تری می باشد.

خواص استفاده از کرم بدن:

  1. آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست بدن
  2. کمک به افزایش شادابی پوست
  3. رفع خشکی پوست
  4. جلوگیری از بروز مجدد ترک و پینه و رفع آن
  5. ایجاد حس آرامش در پوست

خرید انواع کرم بدن

اهمیت بهداشت و مراقبت بدن، ترمیم کننده

اگر به دنبال رفع جای جوش و زخم های روی پوست خود هستید، فراموش نکنید که استفاده از یک کرم ترمیم کننده مناسب می تواند انتخاب فوق العاده ای برای شما باشد. کرم ترمیم کننده شروع به کلاژن سازی در پوست می کند و بافت آسیب دیده پوست را ترمیم خواهد کرد.

یک کرم ترمیم کننده خوب ویژگی های زیر را دارد:

  1. ضد عفونی کننده محل زخم، جوش یا آسیب پوستی
  2. کمک به بازسازی و ترمیم پوست آسیب دیده
  3. رفع قرمزی زخم و لک های پوستی
  4. کمک به رفع کک و مک
  5. رفع آثار آفتاب سوختگی
  6. تحریک کلاژن سازی و الاستین پوست

خرید انواع ترمیم کننده

اهمیت بهداشت و مراقبت بدن، ضد ترک بدن

اغلب اوقات ممکن است پوست بر اثر چاق و لاغری یا بارداری دچار کشیدگی و در نهایت ایجاد ترک های پوستی شود. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا از کرم های ترک بدن استفاده نمایید. بهتر است از این کرم زمانی که ترک بدن هنوز قرمز است و کهنه و قدیمی نشده، استفاده کنید. کرم های رفع ترک بدن، حاوی ترکیباتی همچون ترمیم کننده قوی هستند و موجب ترمیم بافت پوست می شوند.

خرید انواع ضد ترک بدن

ماسک دست

ماسک دست محصولی فوق العاده برای نرم و لطیف کردن دست هاست و به کمک آن می توانید به حفظ سلامت و لطافت دست های خود بپردازید. در ترکیبات ماسک دست از آبرسان، ترکیبات مغذی و عصاره های گیاهی استفاده شده است و خشکی و زبری دست ها را از بین می برد. ماسک دست، سبب تغذیه سلول های پوست دست می شود و موجب آبرسانی عمقی پوست خواهد شد.

خرید انواع ماسک دست

سوالات متداول

چگونه بدنی شاداب و سالم داشته باشیم؟

برای داشتن بدنی تمیز، خوشبو و سالم لازم است تا به اهمیت بهداشت و مراقبت بدن خود، اهمیت دهید و از محصولات مراقبتی پوست استفاده نمایید. استفاده از محصولات مراقبت از پوست بدن می تواند، به سلامت بهداشت فردی شما نیز کمک کند. برای داشتن پوست و بدنی سالم، همچنین می توانید از میوه جات و سبزیجات تازه استفاده کنید و در طول روز 8 لیوان آب بنوشید.

 

محصولات بهداشتی بدن را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید محصولات بهداشتی و مراقبت از بدن، لازم است تا از یک فروشگاه اینترنتی معتبر خریدتان را انجام دهید تا هم در وقت و هم در هزینه خود صرفه جویی نمایید. فروشگاه اینترنتی سین دخت با داشتن نماد اعتماد و داشتن تخفیف های هیجان انگیز، انتخاب مناسبی برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد و انواع محصولات مراقبت بدن و بهداشتی ایرانی و خارجی را در سبد کالایی خود قرار داده است.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، اهمیت بهداشت و مراقبت بدن تاثیر زیادی در سلامت پوست دارد. به همین دلیل لازم است تا از محصولات  مراقبتی پوست استفاده نمایید. انجام روتین پوستی و استفاده ز محصولات مراقبتی پوست تاثیر زیادی در سلامت و بهداشت پوست فرد دارد.

در این مطلب سعی کردیم در مورد اهمیت بهداشت و مراقبت بدن و معرفی محصولات مراقبتی پوست توضیح دهیم، امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید محصولات مناسب پوست بدن خود را انتخاب نمایید.

شما کدوم محصول مراقبتی پوست را بیشتر دوست دارید؟ 

 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا