2 55
مقالات

بهترین محصولات مراقبت از پوست در فصل گرم تابستان

روزهای طولانی و آفتابی برای ایجاد حس و حال خوب بی‌نظیرند، اما مراقبت از پوست در تابستان می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد، به ویژه اگر ندانیم که در این‌ روزهای گرم پوست ما به چه محصولاتی نیاز دارد.

در ادامه بهترین روتین و محصولات مراقبتی پوست در گرما آورده شده است:

نور خورشید در تابستان بسیار قوی‌تر است و باعث قرمزی و سوختگی می‌شود و نیاز به محافظت بیشتر در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. دمای بالا و رطوبت موجود در هوا منافذ را باز می‌کند و پوست را مستعد آسیب‌های ناشی از اکسیدان‌ها می‌کند – به همین دلیل، برای مراقبت از پوست در تابستان به غلظت بالاتر آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز داریم. رطوبتِ بیشتر باعث افزایش تولید سبوم می‌شود و این می‌تواند برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای و دلیلی برای پاکسازی مکرر پوست باشد.

بیایید با بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی مراقبتی پوست در گرما آشنا شویم و ببینیم که مراقبت از پوست در تابستان، چطور به حفظ سلامت و درخشندگی پوست در طول این فصل گرم کمک می‌کند. 

شش مرحله روتین مراقبت از پوست در تابستان: 

پاکسازی، تغذیه و محافظت از پوست، اصلی‌ترین مراحل روتین پوستی در هر روز است. با این حال، این روتین در تابستان و زمستان می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه روند قدم به قدم روتین مراقبت از پوست در تابستان را شرح می‌دهیم.

مرحله اول: پاک کننده

پاکسازی پوست یکی از مهم‌ترین مراحل روتین مراقبت از پوست است و در تابستان اهمیتش دو برابر می‌شود. همانطور که گفتیم گرما و رطوبت منافذ را باز می‌کند، در حالی که افزایش تعریق و ناخالصی های موجود در هوا آنها را مسدود می‌کند. این تغییرات آب و هوایی، منجر به ایجاد آکنه، لک، ناهمواری‌های پوستی و چین و چروک می‌شود.

دو بار پاکسازی پوست در روز برای تمیز نگه داشتن منافذ ضروری است. در تابستان از پاک کننده‌های ملایم، نرم و مغذی استفاده کنید که چربی ضروری پوست شما را از بین نمی‌برند. ژل شستشوی صورت  کوزارکس به اندازه کافی قوی است که چربی اضافی، آرایش، آلاینده های محیطی و تعریق را از بین ببرد، اما در عین حال همچنین بسیار آبرسان و شاداب‌کننده است. برای انواع پوست مناسب است و می توانید صبح و عصر از آن استفاده کنید.

مرحله دوم: تونر

با باز شدن منافذ پوست در روزهای گرم تابستان، پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مستعدتر می‌شود. اگر پوست چرب و مستعد انسداد منافذ و ایجاد آکنه دارید، از یک تونر ملایم با مواد طراوت بخش (خیار، چای سبز) استفاده کنید تا منافذ را ببندید و پوست خود را تقویت کنید. تونرها محصولاتی سبک هستند که برای تسکین پوست در روتین‌های صبح و شب مناسب هستند. همچنین می‌توانید بسته به نیاز خود فقط یک بار در روز از آن استفاده کنید. مطمئن شوید که تونر را بعد از پاکسازی کامل پوست استفاده می‌کنید، مگر اینکه دستورالعمل روی محصول ترتیب متفاوتی را مشخص کند. تونرهای حاوی هیالورنیک‌اسید، برای آبرسانی پوست در فصل گرم مناسب هستند. 

تونر صورت حاوی عصاره انگور گارنیر با فرمولاسیون منحصر بفرد، یک تونر عالی با خاصیت پاک‌کنندگی عمیق منافذ پوستی است و چربی‌ها و مواد آرایشی باقیمانده را به خوبی از روی پوست را پاک می‌کند. تونر گارنیر سرشار از ترکیبات گیاهی است، رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند و هیچ‌گونه کشیدگی و خشکی روی پوست ایجاد نمی‌کند و برای مراقبت از پوست در تابستان گزینه مناسبی محسوب می‌شود. 

 

مرحله سوم: محصولات حاوی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها از بهترین محصولات مراقبتی پوست در گرما هستند و از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند. آنتی اکسیدان های رایج در سرم‌ها و کرم‌ها عبارتند از:

ویتامین C قوی‌ترین آنتی اکسیدان در مراقبت از پوست است زیرا محافظت در برابر آسیب‌های نور خورشید، بهبود ملاسما، تغییر رنگ و سایر نگرانی‌های پوستی را ارائه می‌دهد.

ویتامین E یکی دیگر از مواد عالی مراقبت از پوست است که به ترمیم پوست در سطح سلولی کمک می‌کند و اثر تسکین دهنده‌ای بر پوست آفتاب سوخته و مراقبت از پوست در تابستان دارد.

ویتامین A (رتینول) یک ویتامین محبوب برای روتین شب است، زیرا پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند، ظاهر چین و چروک را کاهش می‌دهد و به کاهش هیپرپیگمنتیشن و لکه‌های خورشیدی کمک می‌کند.

ویتامین B3 (نیاسینامید) معمولاً در محصولات حاوی SPF یافت می‌شود زیرا به ساخت سد طبیعی پوست و جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

هیالورونیک اسید برای آبرسانی پوست در فصل گرم و حفظ رطوبت، در طول تابستان ضروری است.

زمان استفاده از محصولات آنتی اکسیدانی، به فرمول محصول و نیاز شما بستگی دارد. به عنوان مثال، محصولات حاوی ویتامین A (رتینول) معمولاً در شب استفاده می‌شوند، زیرا حساسیت پوست را به خورشید افزایش می‌دهند. سرم‌های ویتامین C اغلب در طول روز برای محافظت از پوست در برابر آسیب نور استفاده می‌شود.

مرحله چهارم: آبرسان و مرطوب کننده

معمولاً در تابستان رطوبت کافی در هوا وجود دارد تا پوست را هیدراته نگه دارد. با این حال، رطوبت و گرما باعث افزایش تعریق شده، و پوست میزان زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهد.

برای مراقبت از پوست در تابستان و  آبرسانی پوست در فصل گرم به محصولاتی نیاز دارید که حاوی موادی هستند که در حفظ رطوبت نقش دارند. برخی از بهترین مرطوب‌کننده ها عبارتند از هیالورونیک اسید، گلیسیرین، آلوئه ورا و …. 

اسپری لوسیون آبرسان بدن پریم مدل Corpex با فرمولاسیون مغذی، خشکی پوست را به طور کامل رفع کرده، آبرسانی پوست در فصل گرم را بر عهده می‌گیرد و باعث لطافت و شادابی پوست می‌شود. این محصول با جذب سریع و بدون ایجاد حس چربی، مناسب انواع پوست، به خصوص پوست‌های خشک و حساس است.

همچنین سرم التیام بخش و مرطوب کننده برند اوردینری با ویژگی‌هایی مثل آبرسانی، ترمیم و تسکین پوست محصولی چند منظوره برای مراقبت از پوست در تابستان است. این سرم با فرمولاسیونی منحصر به فرد از ترکیبات فعال مانند ویتامین B12، نیاسینامید، سرامیدها، عصاره سنتلا آسیاتیکا و بیزابولول، به تقویت سد دفاعی پوست، کاهش قرمزی و التهاب، و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

مرحله پنجم: لایه بردار

هوای مرطوب و تعریق زیاد باعث افزایش تجمع سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها روی پوست می‌شود. دو بار در هفته بعد از تمیز کردن پوست خود در صبح  لایه‌برداری کنید تا آن را تمیز نگه دارید و پوست را برای محصولات تغذیه و محافظت‌کننده، آماده کنید. 

در تابستان، لایه‌بردارهایی را انتخاب کنید که ملایم هستند و حتما این‌ نکته را در نظر داشته باشید که برای مراقبت از پوست در تابستان، بعد از لایه‌برداری حتی در ملایم‌ترین حالت، تا چند روز حتما باید از ضدآفتاب استفاده کنید. 

مرحله ششم: ضد آفتاب

متخصصان پوست هشدار می دهند که علائم پیری زودرس عمدتا به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، به ویژه در طول تابستان است. بهترین راه برای حفظ جوانی پوست، استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب و محافظت از آن با محصولاتی که محافظت با طیف وسیع (UVA و UVB) و SPF 30+ را ارائه می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که از محصولات ضد آفتاب برای تمام نواحی در معرض آفتاب استفاده می‌کنید: صورت، بدن و حتی لب‌ها. زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید هستید یا شنا می‌کنید، هر دو ساعت یک بار باید ضد آفتاب خود را تمدید کنید. 

رعایت یک روتین روزانه مراقبت از پوست در تابستان،  ماموریت ما برای داشتن ظاهری جوان، پوستی سالم و شاداب است. با پیروی از این روتین ویژه مراقبت از پوست در تابستان و محافظت از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید، از روزهای طولانی این فصل لذت ببرید. 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.