2 55
مقالات

بهترین ضدآفتاب مناسب پوست خشک و حساس

اهمیت کرم ضد آفتاب در روتین روزانه مراقبت از پوست را نمی‌توان انکار کرد، به خصوص برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند. تحقیقات گسترده در حوزه پوست، مزایای زیادی برای استفاده از ضدآفتاب را برای انواع پوست‌ها را مشخص کرده است. در اینجا مروری جامع داریم بر این که چرا کرم ضد آفتاب باید جزو ضروری روتین مراقبت از پوست خشک و حساس باشد؟ و بهترین ضد آفتاب پوست حساس کدام است؟ 

ابتدا باید بگوییم که، ضد آفتاب نقشی اساسی در محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش (UV) خورشید ایفا می‌کند، و یک واقعیت کاملاً ثابت‌شده است. اشعه ماوراء بنفش به پوست نفوذ می کند و به DNA سلول‌های پوست آسیب می‌رساند و به این ترتیب منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و حتی برخی مواقع باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله بالینی و زیبایی پوست نشان می‌دهد که استفاده منظم از ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی پوست را تا حدود 40٪ و ملانوم را تا 50٪ کاهش دهد. ترکیبات بهترین ضدآفتاب پوست خشک و حساس بر این اساس انتخاب می‌شود که علاوه بر پیشگیری از آفتاب‌سوختگی، بتواند مشکلات پوستی را هم برطرف کند. 

برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، همانقدر که قرار دادن مرطوب‌کننده و آبرسان در روتین پوستی اهمیت دارد؛ نقش محافظتی کرم ضد آفتاب هم بسیار مهم و تاثیرگذار است. اشعه ماوراء بنفش خشکی با نفوذ به پوست باعث کاهش رطوبت طبیعی پوست می‌شود. این موضوع تحریک بیشتر، قرمزی و خارش پوست را به همراه دارد. کرم ضد آفتاب با تشکیل یک سد محافظ، جلوی از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست را می‌گیرد، در نتیجه پوست را هیدراته نگه می‌دارد و عوارض خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

در مقاله‌ «خداحافظی با پوست آفتاب‌ سوخته در تابستان» که پیش از این در مجله سین‌دخت منتشر شده، گفتیم که چه عواملی باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود و راه‌های پیشگیری از آفتاب سوختگی کدامند. 

اشعه ماوراء بنفش یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست است؛ چرا که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش، تجزیه کلاژن و بافت الاستیک را تسریع می‌کند و منجر به ظاهر شدن خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود. بهترین کرم ضد آفتاب پوست حساس با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) بالا می‌تواند این اثرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و ظاهر جوان و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند.

پوست‌های حساس مستعد ابتلا به برخی بیماری‌های پوستی مانند روزاسه هستند که ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید شود. در مطالعه‌ای که مجله آکادمی پوست آمریکا منتشر کرده، استفاده منظم از کرم ضد آفتاب با کاهش خطر ابتلا به روزاسه ارتباط مستقیم دارد. همچنین، استفاده از بهترین ضدآفتاب پوست حساس، می‌تواند به جلوگیری از آلرژی‌های مرتبط با نور خورشید و سایر اشکال فتودرماتیت کمک کند.

بهترین ضدآفتاب پوست خشک و حساس کدام است؟ 

کرم ضد آفتاب وچه بدون رنگ مناسب پوست خشک با داشتن فیلترهای فیزیکی و شیمیایی و شاخص‌های حفاظتی SPF 50 و +++PA، از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB به‌طور کامل محافظت می‌کند. این محصول، که برای پوست‌های خشک و نرمال طراحی شده، حاوی اوسرین است که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می‌کند. فرمولاسیون سبک و بدون روغن و پارابن آن، مقاومت در برابر آب و تعریق را فراهم می‌سازد و از التهاب، سوختگی و پیری زودرس ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند. بافت نرم و سبک این کرم به سرعت جذب پوست شده و لایه‌ای محافظتی ایجاد می‌کند که از پیری، لک و آسیب‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند. علاوه بر محافظت، این کرم پوست را آبرسانی و مرطوب نیز می‌کند. این کرم ضد آفتاب با 40 میلی‌لیتر و قیمت مناسب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایش سین‌دخت با ضمانت اصالت کالا تهیه کنید.

کرم ضد آفتاب پیکسل رنگی مناسب پوست خشک و حساس با بافت سبک و جذب سریع، از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند و هیچ احساس سنگینی یا چربی روی پوست به جای نمی‌گذارد. این محصول حاوی هیالورونیک اسید است که رطوبت پوست را تأمین و در کاهش خطوط ریز و چروک‌ها نقش مهمی دارد. پروویتامین B5 (دی‌پنتنول) موجود در این کرم، رطوبت پوست را حفظ کرده و از تبخیر آن جلوگیری می‌کند. به عنوان بهترین ضدآفتاب پوست حساس، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین E (توکوفریل استات) در این ضدآفتاب به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و علائم پیری زودرس می‌پردازد. همچنین برخورداری از PA+++، باعث شده تا این کرم بهترین سطح حفاظت را برای پوست خشک فراهم کرده و لطافت و سلامتی را به پوست برگرداند. 

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که استفاده مداوم از بهترین ضد آفتاب پوست خشک؛ به حفظ و یکنواختی رنگ پوست کمک می‌کند. آسیب‌های نور خورشید اغلب به شکل لکه‌های تیره یا هیپرپیگمانتاسیون ظاهر می‌شود، که نتیجه‌ی تولید بیش از حد ملانین است.

 

برای افراد با پوست خشک استفاده روزانه از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان، در کاهش میزان خشکی و بهبود خاصیت کشسانی پوست موثر است و به اثرگذاری بیشتر ضدآفتاب هم کمک می‌کند. 

کرم پمپی مرطوب کننده کامان مناسب پوست خیلی خشک با قدرت مرطوب کنندگی بالا، رطوبت پوست را تا 24 ساعت حفظ می‌کند و از آنجایی که حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌های گروه B و آنتی اکسیدان‌های  قوی است، علاوه بر قدرت مرطوب کنندگی بالا در درمان مشکلات پوستی مثل ترک‌های شدید و اگزما هم تاثیر زیادی دارد.

به طور خلاصه، استفاده از بهترین ضدآفتاب مناسب پوست خشک و حساس برای افراد با این نوع پوست بسیار ضروری است. تهیه بهترین ضدآفتاب پوست حساس مزایای زیادی دارد، از جمله این فواید می‌توان به محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، جلوگیری از پیری زودرس، کاهش ناهنجاری‌های پوستی، و حفظ یکنواختی رنگ پوست اشاره کرد.  استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع در برنامه روزانه مراقبت از پوست نه تنها از سلامت پوست شما محافظت می کند بلکه ظاهر کلی آن را نیز بهبود می بخشد.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا