2 55
آموزش

بهترین ضدآفتاب‌های مورد تایید پزشکان

محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید برای حفظ سلامت و تندرستی ضروری است. استفاده از کرم ضد  آفتاب به روزهای آفتابی و گردش در ساحل محدود نمی‌شود. متخصصان برای محافظت از پوست در برابر آسیب و جلوگیری از بیماری‌های پوستی، توصیه می‌کنند که حتما روز خود را با بهترین ضدآفتاب شروع کرده و در صورت قرار گرفتن در محیط بیرون ضد آفتاب خود را مرتب تمدید کنید. حتی زمانی که هوا آفتابی نیست باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا تا اشعه ماوراء بنفش خورشید تا حد زیادی می‌تواند از ابرها عبور کرده و به پوست شما آسیب برساند. استفاده از بهترین ضد‌آفتاب در داخل خانه نیز مهم است، زیرا اشعه UV از شیشه رد می‌شود و روی پوست تاثیر می‌گذارد.

در ادامه یک راهنمای جامع در مورد بهترین ضدآفتاب‌ها از نظر پزشکان و مواردی که هنگام انتخاب ضد آفتاب باید در نظر بگیرید را آورده‌ایم که خواندنش به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میان محصولات متنوع بهترین ضدآفتاب بازار را انتخاب کنید. 

ویژگی‌های کلیدی بهترین ضدآفتاب‌

با توجه به نظر متخصصین، توصیه می شود ضد‌آفتابی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

محافظت‌کننده: این ویژگی تضمین می‌کند که ضد آفتاب شما هم UVA (اشعه‌های اثرگذار بر پیری پوست) و هم UVB (اشعه‌های سوزاننده) را مسدود می‌کند تا از پوست شما کاملا محافظت کند.

SPF 30 یا بالاتر: SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor است که سطح محافظت از UVB را اندازه گیری می‌کند. SPF 30 یا بالاتر برای محافظت موثر در برابر آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و پیشگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان پوست توصیه می‌شود.

مقاومت در برابر آب: در بهترین ضدآفتاب، یک فرمول مقاوم در برابر آب، برای فعالیت‌هایی که شامل شنا یا تعریق می‌شوند ضروری است.

انواع بهترین ضدآفتاب‌ها از نظر پزشکان: فیزیکی در مقابل شیمیایی

کرم‌های ضد آفتاب مینرال (فیزیکی یا فیزیکال) مانند سپر عمل می‌کنند، روی پوست می‌نشینند و اشعه‌های UV را منعکس می‌کنند. آنها معمولا حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند. این نوع از ضدآفتاب‌ها برای پوست‌های حساس ایده‌آل هستند، زیرا باعث تحریک شدن پوست نمی‌شوند. در میان ضدآفتاب‌ها، نوع فیزیکی بهترین ضدآفتاب برای دوران بارداری است. 

فلوئید ضدآفتاب مای، بی‌رنگ مدل فیزیکال با SPF30 یک محصول فوق العاده برای محافظت از پوست در برابر اشعه های UVB ،UVA و بلولایت است. این ضدآفتاب که جزو بهترین ضدآفتاب‌ها از نظر پزشکان است، با فرمولاسیون مغذی حاوی روغن زیتون، عصاره بابونه و ویتامین E، از انواع پوست‌ (به ویژه پوست‌های حساس و پوست کودکان) در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت خواهد کرد. با بافت سبک و جذب سریع، ضدآفتاب فیزیکی مای، احساس سنگینی روی پوست ایجاد نکرده و رد سفیدی بر جای نمی‌گذارد و بهترین ضدآفتاب برای داشتن پوست طبیعی است.

فلویید ضد آفتاب الارو SPF30 مدل فیزیکال هم یکی از بهترین ضدآفتاب‌ها از نظر پزشکان است. این فلوئید برای پوست های حساس طراحی شده، بی‌رنگ است و با فیلترهای طبیعی و فیزیکی از پوست به خوبی محافظت می‌کند و جلوی اشعه‌های مضر برای پوست را می‌گیرد. ترکیبات ضد آفتاب الارو فلویید تحت لیسانس فرانسه و از مرغوب‌ترین مواد اولیه است و همین موضوع آن را به بهترین ضدآفتاب با قیمت مناسب تبدیل می‌کند.

ضد آفتاب‌های شیمیایی اشعه ماوراء بنفش را مانند یک اسفنج جذب می‌کنند. آنها معمولاً حاوی موادی مانند آووبنزون (ترکیب شیمیایی به عنوان فیلتر ضدآفتاب) ​​یا اکتوکریلن (یکی از بهترین فیلترهای جاذب نور و ضد آفتاب تایید شده در جهان) هستند. جذب این مدل از ضدآفتاب‌ها اغلب بهتر است و احساس سبکی را ارائه می‌دهند.

کرم ضد آفتاب ایزدین بی رنگ مدل فیوژن واتر یکی از بهترین ضدآفتاب‌ها از نظر پزشکان در بسیاری از کشورها است. این ضدآفتاب که بر پایه آب و فاقد روغن و چربی است، جذب بسیار سریعی دارد و با وجود خاصیت مرطوب‌کنندگی باعث می‌شود تا حدی کار کرم آبرسان هم انجام دهد. ضدآفتاب ایزدین، که این روزها محبوبیت زیادی داشته و پرفروش‌ترین و بهترین ضدآفتاب بازار در میان ضدآفتاب‌‌های خارجی است؛ ضدحساسیت بوده و افراد با انواع پوست می‌توانند از آن استفاده کنند. 

فلوئید ضد آفتاب بایودرما مدل Photoderm AKN با SPF30، یکی از بهترین ضدآفتاب‌های مورد تایید پزشکان برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه است. این محصول با جلوه‌ای مات و طبیعی، از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت کرده و ترشح چربی را کنترل می‌کند. بافت سبک آن سریعاً جذب شده و هیچ چربی، سنگینی یا سفیدی بر جا نمی‌گذارد. این ضدآفتاب همچنین با خاصیت ضد پیری زودرس و مقاومت در برابر تعریق، محافظتی کامل در طول روز ارائه می‌دهد.

ضدآفتاب‌های معرفی شده و بهترین ضدآفتاب موردنظر‌تان را می‌توانید از فروشگاه آرایشی بهداشتی سین دخت با ضمانت کیفیت و اصالت کالا تهیه کنید. 

انتخاب بهترین ضد آفتاب با توجه نوع پوست

پوست مستعد آکنه: فرمول‌های غیر کومدون‌زا را انتخاب کنید که منافذ را مسدود نمی‌کنند. ضد آفتاب های مبتنی بر ژل برای پوست‌های چرب بهترین انتخاب هستند. 

پوست های مستعد اگزما: کرم های ضدآفتاب فیزیکی فاقد عطر و ضد حساسیت به طور کلی برای جلوگیری از تحریک‌های پوست، جزو بهترین ضدآفتاب‌های مورد تایید پزشکان هستند.

پوست مختلط: پوست مختلط هم ویژگی‌های پوست خشک را دارد و هم برخی از نقاط پوست (مثل ناحیه تی) دارای ویژگی پوست چرب همراه با منافذ باز است. اگر پوست مختلط دارید باید از ضد آفتابی استفاده کنید که مناطق خشک را مرطوب کند اما موجب براق شدن نواحی چرب صورت نشود.

راهنمای استفاده از کرم ضد آفتاب

  • زمان: تمام ضدآفتاب ها (شیمیایی یا معدنی) باید حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده شوند تا ضد آفتاب به طور یکنواخت روی پوست پخش شود، خشک شود و یک لایه دست نخورده تشکیل دهد. اگر عرق می‌کنید یا شنا می‌کنید، پس از 2 ساعت باید دوباره ضد آفتاب بزنید.
  • تاریخ انقضا: کرم‌های ضد آفتاب پس از تاریخ انقضا اثر خود را از دست می‌دهند، بنابراین همیشه قبل از استفاده بررسی کنید.
  • روزهای ابری: حتی در روزهای ابری هم استفاده شود، زیرا تا 80 درصد اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از ابرها عبور کند.
  • شستشو: حتی اگر ضدآفتاب‌تان رنگی نیست و از لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنید، بهتر است در انتهای روز پوست خود را با شوینده صورت مناسب بشویید. 
امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا