2 55
مقالات

نحوه تمیز کردن براش آرایشی را می دانید؟( ترفندهای خانگی ساده )

براش و پدهای آرایشی، مواد آرایشی، چربی های اضافی و آلودگی ها را جذب خود می کنند و محل مناسبی برای رشد باکتری ها هستند. در این مقاله نحوه شستشو ابزار آرایشی را توضیح داده ایم.

اهمیت تمیز کردن براش آرایشی را می دانید؟ اگر اهل آرایش و میکاپ باشید، احتمالا انواع مختلفی از ابزارهای آرایشی مانند پد و براش های آرایشی را در کیف لوازم آرایش خود دارید. براش و پدهای آرایشی، مستقیما با پوست شما در تماسند؛ همچنین،براش آرایشی برای رشد باکتری‌ها مناسب و مساعد هستند. بنابراین، اگر از براش و پدهای کثیف استفاده کنید، سبب ایجاد جوش و آکنه یا دیگر مشکلات پوستی در پوست شما خواهد شد. همچنین، انجام میکاپ با ابزار آرایشی کثیف، جلوه ای ناخوشایند را در چهره ایجاد می کند و کارآیی ابزار آرایشی شما را کاهش می دهد.

برای تمیز کردن براش های آرایشی، باید نحوه شستن ابزارهای آرایشی را بدانید. در صورتی که از روش های غیر اصولی شستشو ابزار آرایشی استفاده کنید؛ علاوه بر تمیز نشدن پد و براش های آرایشی، طول عمر ابزار آرایشی تان نیز کاهش می یابد. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا نحوه تمیز کردن انواع براش و پدهای آرایشی و نکات مهم درباره ابزارهای آرایشی را به شما توضیح دهیم.

ابزار آرایشی چیست؟

به محصولاتی که به کمک آنها، می توانید مواد آرایشی را روی پوست خود فید و پخش کنید، ابزار آرایشی می گویند. ابزارهای آرایشی شامل انواع مختلف براش های آرایشی تخصصی مانند براش آرایشی سایه چشم، براش کرم پودر، براش رژ گونه و.. می شود. همچنین، انواع پدهای آرایشی مانند بیوتی بلندر، پد تخم مرغی و پد پنکک، از جمله ابزارهای آرایشی ضروری برای میکاپ صورت هستند. ابزارهای آرایشی از جنس اسفنج و موهای طبیعی و مصنوعی هستند که محل مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها است و باید براش و پدهای آرایشی خود را مرتبا شستشو دهید.

معرفی انواع ابزارهای آرایش

ابزار آرایشی برای فید و پخش کردن لوازم آرایشی روی صورت عبارتند از:

  • براش سایه چشم
  • شوت رژ گونه
  • براش کرم پودر
  • بیوتی بلندر یا پد تخم مرغی
  • پد اسفتجی
  • پد مخصوص پنکک
  • براش مخصوص خط چشم
  • براش آرایشی کانتورینگ
  • براش مخصوص رژ لب
  • پد آرایشی مخصوص کانسیلر
  • براش آرایشی مخصوص پودر فیکس

چرا باید براش های آرایشی را بشوییم؟

در سال 2016 در مورد آلودگی براش‌های آرایشی و میزان سلامت آنها، مطالعاتی انجام شده که محققان دریافتند همه براش‌های آرایشی درصد مختلفی از باکتری‌ها و مواد بیماری‌زا را بعد از استفاده روزانه در خود جای داده اند. همچنین، 19 درصد از براش‌ها حاوی میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچ و مخمرهای پوستی هستند.

براش و پدهای آرایشی، مستقیما با پوست در تماسند و می توانند این آلودگی ها را به راحتی به پوست منتقل کنند که زمینه ساز بیماری های پوستی مانند جوش، آکنه و التهاب و حساسیت های پوستی خواهد شد. گفتنی است که میکروب‌های بین موهای براش های آرایشی، می توانند به لوازم آرایشی شما نیز منتقل شوند که سلامت پوستتان را به خطر می اندازد. زیرا پایه بیشتر لوازم آرایشی از مواد چرب و روغنی تشکیل می شود که ماند این مواد در بین موهای براش های آرایشی، سبب اکسید شدن این مواد می شوند.

زمان مناسب برای شستشوی براش ها

زمان مناسب برای شستشو ابزار آرایشی، برای هر فردی متغیر است و یک زمان ثابت ندارد. اگر شما جز افرادی هستید که به صورت روزانه از ابزار آرایشی استفاده می کنید، بهتر است در بازه زمانی کوتاه مانند هر هفته یکبار، براش و پدهای آرایشی خود را بشویید.

در صورتی که اهل آرایش کردن نیستید و زیاد از براش های آرایشی خود استفاده نمی کنید، هر 10 تا 15 روز یکبار، براش و پدهای آرایشی خود را بشویید. سالن های زیبایی و آرایشگاه ها، باید به صورت روزانه و پس از استفاده از ابزار آرایشی، آنها را بشویند. همچنین، اگر پوست حساس دارید، بهتر است پس از استفاده از براش های آرایشی آنها را بشویید.

نحوه تميز كردن براش آرايشی

برای تمیز کردن انواع براش آرایشی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- در مرحله اول، براش های آرایشی را با آب ولرم خیس کنید

2- در مرحله بعدی، موهای براش آرایشی را به صابون مایع آغشته کنید تا کف ایجاد شود. می توانید از شوینده مخصوص شستن براش آرایشی نیز استفاده کنید؛ اما شامپو و شوینده های مخصوص صورت، گزینه مناسبی برای شستن براش آرایشی نیستند.

3- سپس با دست، موهای براش را ماساژ دهید تا مواد آرایشی از موهای براش خارج شوند

4- حالا براش را با آب گرم بشویید و مجددا با صابون مایع و شوینده، موهای براش آرایشی را شستشو دهید تا زمانی که براش آرایشی تان کاملا تمیز شود و هیچ گونه مواد آرایشی در موهای آن نباشد.

5- در مرحله آخر، موهای براش آرایشی را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و به صورت افقی روی یک حوله تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شود.

6- در هنگام شستن براش آرایشی، دسته آن را فراموش نکنید و با شوینده و آب ولرم، به خوبی شستشو دهید.

نحوه شستن براش مسواکی

برای شستن براش های مسواکی شکل، ابتدا موهای آن را با آب ولرم خیس کنید. سپس شوینده مخصوص شستن براش آرایشی یا صابون را به موهای براش آغشته کرده و با دست، به تمام قسمت ها پخش کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام آلودگی ها و مواد آرایشی به خوبی از بین موهای براش خارج شوند. سپس، با آب گرم براش را آبکشی کرده و به صورت افقی روی یک حوله تمیز قرار دهید تا خشک شود. نحوه شستن براش کرم پودر، نحوه استفاده از براش آرایشی و نحوه شستن برس رژگونه نیز به همین صورت است.

طرز شستن پد آرایشی

طرز تميز كردن اسفنج ارايشي به این گونه است که باید ابتدا پد آرایشی را با آب گرم خیس کنید و چند بار فشار دهید تا آب داخل اسفنج خارج شود. سپس چند قطره صابون مایع یا شوینده مخصوص براش های آرایشی را روی بیوتی بلندر بریزید و آن را روی اسفنج ماساژ دهید تا تمام مواد صابونی جذب اسفنج شود. در نهایت پد آرایشی را زیر آب گرم بگیرید و چند بار فشار دهید تا مواد آرایشی و آلودگی ها از آن خارج شوند و این کار را چندین بار انجام دهید تا پد آرایشی شما کاملا تمیز شود.

در نهایت پد آرایشی را در یک حوله تمیز بپیچید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. اسفنج را زیر آب گرم بگیرید تا خیس شود، سپس جهت گرفتن آب اضافی آن اسفنج را فشار دهید.

مایع شستشو براش

برای تهیه یک مایع شستشو براش و پدهای آرایشی، کافیست یک ظرف کاسه ای تمیز را بردارید و دو پیمانه آب ولرم را درون آن بریزید. سپس یک مایع پاک کننده مانند صابون مایع را به آب اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. در نهایت، به اندازه یک قاشق غذا خوری روغن گیاهی مانند روغن زیتون، نارگیل یا آرگان را به مایع اضافه کرده و مخلوط کنید.

در نهایت براش و پدهای آرایشی را به مایع شستشو آغشته کنید. ظرف مناسب و تمیزی را انتخاب کنید و دو پیمانه آب به آن اضافه نمایید. ماده پاک کننده مناسب را طبق نکات ذکر شده در قسمت قبل، به آب اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا جایی که محلول به دست آمده به خوبی کف کند.

نکات مهم شستشو تمیز کردن براش آرایشی

  • پس از شستشو براش های آرایشی، آنها را به صورت افقی روی حوله بگذارید تا خشک شود و از عمودی نگه داشتن براش خیس خودداری کنید. زیرا آب به درون دسته براش رفته و باعث شل شدن چسب براش می شود که استحکام موهای براش آرایشی شما را کاهش می دهد.
  • حتما براش و پدهای آرایشی خود را حداقل 2 تا 3 بار به مایع شستشو آغشته کرده و آبکشی کنید تا زمانی که وقتی براش و پد آرایشی را فشار می دهید، آب تمیز و بدون رنگ از آن خارج شود.
  • براش شستن براش و پدهای آرایشی، حتما از آب ولرم استفاده کنید. آب خیلی داغ و سرد، طور عمر و کیفیت ابزار آرایشی شما را کاهش می دهند.
  • از مایع لباسشویی برای شستشوی براش و پدهای آرایشی خود استفاده نکنید. زیرا آنزیم‌های به کار رفته در این مایع شوینده، سبب از بین رفتن بافت نرم براش‌ها شده و باز شدن چسب و ریزش موهای براش را به همراه خواهد داشت.
  • به طور کلی، مایع صابون، مایع ظرفشویی، روغن ها و مایع مخصوص شستن براش، جز شوینده های استاندارد برای شستن ابزار آرایشی هستند.

سوالات متداول

چرا باید براش های آرایشی را شست؟
براش های آرایشی، به راحتی آلودگی و مواد آرایشی را به خود جذب می کنند و محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب و باکتری ها است. همچنین، براش های آرایشی مستقیما با پوست در تماسند و می توانند سلامتی پوستتان را به خطر بیاندازند.

چگونه براش های آرایشی را تمیز کنیم؟
برای شستن اصولی براش های آرایشی، باید از شوینده های مناسب استفاده کنید و مراحل تمیز کردن براش آرایشی را بدانید. در این مقاله، به صورت کامل نحوه شستن براش های آرایشی را توضیح داده ایم.

طول عمر براش و پدهای آرایشی چقدر است؟

طول عمر ابزار آرایشی شما، بستگی به کیفیت و مدت زمان استفاده شما از براش های آرایشی دارد. اما به صورت کلی، هنگامی که احساس کردید ابزار آرایشی شما به خوبی مواد آرایشی را روی پوست فید نمی کنند و شاهد ریزش موهای براش آرایشی بودید، بدانید که زمان تعویض آنها رسیده است.

بهترین ابزار آرایشی برای فید کردن کرم پودر چیست؟

شما می توانید از براش مخصوص کرم پودر که موهای بلند و ضخیم دارد استفاده کنید. همچنین، بیوتی بلندر یا پد تخم مرغی نیز، گزینه مناسبی برای فید و پخش کردن کرم پودر روی پوست است.

سخن آخر

ابزار های آرایشی مانند انواع براش، پد و اسفنج های آرایشی، محصولاتی هستند که به کمک آنها، می توانید مواد آرایشی را روی پوست خود پخش و فید کنید. براش و پدهای آرایشی می توانند مواد آرایشی، چربی اضافی و آلودگی ها را به خود جذب کنند و محل مناسبی برای رشد باکتری ها هستند؛ به همین علت، نحوه تمیز کردن براش آرایشی حائز اهمیت است. در این مقاله، صفر تا صد شستشو انواع براش آرایشی و پدهای اسفنجی را توضیح داده ایم.

امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، بتوانید ابزار آرایشی خود را تمیز کنید تا سلامتی و زیبایی پوستتان حفظ شود. شما چه راهکاری برای تمیز کردن براش آرایشی دارید؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا