2 55
مقالات

کرم ضد آفتاب رنگی بهتره یا بی رنگ؟ (نقد و بررسی)

در این مقاله به بررسی ضد آفتاب رنگی و وِیژگی ها و مزیت هرکدام می پردازیم.

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟ این روزها اکثر افراد مایلند محصولاتی استفاده کنند که کاربردهای مختلف داشته باشد. کرم های ضد آفتاب بی رنگ و رنگی نیز یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی است که علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید می تواند از ایجاد لک های پوستی جلوگیری کند.
استفاده از کرم های ضد آفتاب دارای SPF مناسب، مهم ترین گام برای زیبایی و مراقبت از پوست است؛ از دیگر فواید کرم ضد آفتاب جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس است. از کرم ضد آفتاب های رنگی می توانید برای صاف و یکدست شدن رنگ پوست و محافظت آن در برابر نور آبی و اشعه ماورای بنفش استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا تفاوت کرم ضد افتاب بی رنگ و رنگی، مزایا و ویژگی های هر کدام را باهم بررسی کنیم؟

تفاوت ضد آفتاب رنگی با بی رنگ در چیست؟

کرم ضد آفتاب های رنگی اغلب در رنگ های گوناگون برای انواع پوست چرب، خشک و معمولی تولید می شوند. این ضد آفتاب ها حاوی ترکیباتی مثل رنگدانه های اکسید آهن، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند تا سبب یکنواختی رنگ پوست شوند.

رنگدانه های به کار رفته در کرم ضد آفتاب های رنگی برخلاف ضد آفتاب بی رنگ می تواند نور مرئی را هم منعکس کند. همچنین، ضد آفتاب های رنگی از پوست در مقابل نور آبی تلفن همراه و مانیتور کامپیوتر نیز محافظت می کند.

کرم ضد آفتاب های بی رنگ اغلب سفید هستند و کمتر پیش می آید که با رنگ های پوستی مختلف هماهنگ شوند؛ برای مثال، این ضد آفتاب ها روی پوست افراد تیره، رد سفید به جا می گذارند. اما کرم ضد آفتاب های رنگی با رنگ های مختلف تولید می شوند تا ظاهری یکنواخت به پوست بدهند و با تمام رنگ های پوستی سازگارند.

کرم ضد آفتاب بی رنگ بهتر است یا رنگی؟

کرم ضد آفتاب رنگی مثل دیگر انواع ضد آفتاب می تواند از پوست در مقابل اشعه های مضر محافظت کند و برای پوست های مختلف (چرب، معمولی و خشک) تولید می شود. به دلیل وجود رنگدانه های اکسید آهن در کرم ضد آفتاب های رنگی، این نوع از ضد آفتاب ها در مقابل نور آبی بسیار مقاوم هستند و می توانند از بروز لکه های تیره، پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری کنند.

کرم ضد آفتاب بی رنگ، پوست را سفید می کند و به خاطر داشتن ترکیبات اکسید روی و تیتانیوم بر اثر تعریق روی پوست رد گچی و سفید به جا می گذارند؛ به همین خاطر، توصیه می شود کرم ضد آفتاب رنگی مناسب رنگ پوستتان را تهیه نمایید تا ظاهری طبیعی تر و زیباتر به پوست شما بدهد.

شما می توانید با کمک کرم ضد آفتاب رنگی به آسانی انواع لکه های تیره پوست را بپوشانید و ظاهری زیبا و درخشان ایجاد کنید. یکی از مزیت های کرم ضد آفتاب رنگی نسبت به رنگ این است که استفاده کنندگان از آن به کرم پودر نیاز ندارند؛ چراکه کرم ضد آفتاب رنگی می تواند جای کرم های آرایشی و رنگی را بگیرد.

کدام کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟ رنگی یا بی رنگ؟

ابتدا پیش از خریداری کرم ضد آفتاب به نوع پوست خود توجه نمایید؛ چراکه کرم های ضد آفتاب برای انواع پوست خشک، چرب و معمولی عرضه می شوند. اگر پوستتان چرب است، نمونه های سبک ضد آفتاب برایتان مناسب تر است تا جوش و آکنه نزنید. افراد دارای پوست خشک باید کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک استفاده نمایند؛ کرم ضد آفتاب های پوست خشک با بهره مندی از ترکیبات آبرسان علاوه بر محافظت پوست در مقابل اشعه های منفی، با آبرسانی پوست از خشکی پوست جلوگیری می کنند.

یکی از مهم ترین نکات برای خرید کرم ضد آفتاب این است که دقت کنیم کرم ضد آفتاب توانایی محافظت از پوست در مقابل طیفی گسترده از اشعه های مضر مانند UVA و UVB را داشته باشد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم ضد آفتابی تهیه نمایید که SPF آن 30 یا بیشتر از 30 باشد.

خرید ضد آفتاب بی رنگ ایزدین اصل

نکته مهم بعدی در انتخاب کرم ضد آفتاب، هماهنگ بودن رنگ ضد آفتاب با رنگ پوست است. افراد دارای پوست تیره بهتر است ضد آفتاب رنگی استفاده کنند تا رد سفیدی روی پوستشان باقی نماند. توجه نمایید که حتماً در طول روز کرم ضد آفتاب خود را هر دو ساعت تمدید کنید؛ در غیر این صورت استفاده از آن بی نتیجه است.

محافظت کدام بیشتر است؟ ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

هم کرم ضد آفتاب بی رنگ و هم رنگی از پوست می تواند در مقابل اشعه های مضر محافظت کند، اما ضد آفتاب رنگی در برابر نور آبی کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه نیز لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کند.

ازآنجایی که اغلب افراد در طول روز به مدت زیادی در مقابل گوشی و کامپیوتر هستند، بهتر است برای پیشگیری از پیری پوست و ایجاد لک از ضد آفتاب رنگی استفاده کنیم.

آیا می توانم به جای کرم پودر از ضد آفتاب رنگی استفاده کنم؟

اگر به صورت مداوم، آرایش می کنید، کرم ضد آفتاب رنگی را می توانید جایگزین کرم پودر نمایید تا هم از پوست خود در مقابل اشعه های مضر محافظت کنید، هم رنگ دلخواهتان را روی پوست داشته باشید و رنگ پوستتان را یکنواخت کنید.

کرم ضد آفتاب رنگی اغلب سبک است و پوشانندگی بسیار خوبی دارد. به همین خاطر می توانید به جای کرم پودر از ضد آفتاب رنگی استفاده نمایید، بدون آنکه احساس سنگینی روی پوست کنید.

کرم ضد آفتاب را چه موقع بزنم؛ قبل یا بعد آرایش؟

اغلب توصیه می شود کرم ضد آفتاب را بعد از دیگر کرم ها و آرایش روی پوست استفاده نمایید؛ بنابراین، اگر کرم پودر یا ضد آفتاب می زنید، پس از آرایش خود از کرم ضد آفتاب روی پوستتان بزنید یا ضد آفتاب خود را با کرم پودر ترکیب نمایید، سپس روی پوست استفاده کنید.

آیا ضد آفتاب رنگی برای پوست مضر است؟

ضد آفتاب رنگی هم همچون دیگر کرم های ضد آفتاب می تواند روی پوست یک لایه محافظتی به وجود بیاورد و استفاده مداوم آن از ایجاد لک و اثر منفی اشعه های مضر جلوگیری می کند.

ترکیبات کرم ضد آفتاب بی رنگ و رنگی چیست؟

کرم ضد آفتاب رنگی با بهره مندی از ترکیبات معدنی مثل دی اکسید تیتانیوم و زینک اکسید مانند فیلتر در مقابل اشعه UV است . همچنین، رنگدانه های دارای اکسیدهای آهن در کرم ضد آفتاب رنگی وجود دارد که سبب تنوع رنگی ضد آفتاب های رنگی می شوند.

ضد آفتاب های بی رنگ هم فیلترهای معدنی و شیمیایی دارند و تفاوت آشکار آنها با ضد آفتاب های بی رنگ، وجود رنگدانه ها در آنهاست. ضد آفتاب های رنگی با محافظت پوست در مقابل اشعه های مضر موجب جلوگیری از ایجاد لک و مشکلات پوستی می شوند.

آیا کرم ضد آفتاب رنگی موجب بسته شدن منافذ پوست می شود؟

اگر کرم خود را مطابق نوع پوست خود تهیه نمایید، به مشکلاتی مانند جوش زدن یا احساس سنگینی روی پوست دچار نمی شوید. کرم ضد آفتاب با کیفیت موجب بسته شدن منافذ پوست نمی شود. با وجود این، توصیه می کنیم حتماً در پایان روز به خوبی کرم ضد آفتاب را از روی پوست خود پاک کنید. برای پاک کردن راحت و عمیق تر ضد آفتاب می توانید از مسیلار واتر استفاده نمایید.

روش درست پاک کردم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ از روی پوست

پیش از خواب و در پایان روز باید برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه، پیری پوست و مسدود شدن منافذ پوست به خوبی پوست خود را از هر نوع کرم و آرایش پاک کنیم. برای پاک کردن ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا کمی از میسلار واتر روی پد یا پنبه بریزید و روی پوست خود از سمت داخل به خارج پوست بکشید تا تمام آلودگی و کرم ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی از روی پوست پاک شود.
  • با شوینده مناسب صورت خود را بشویید.
  • کرم مرطوب کننده همیشگی تان را استفاده نمایید.

سخن آخر

کرم ضد آفتاب رنگی یا رنگی با ترکیبات ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه های مضر محافظت می کند. اما اگر از کامیپوتر، لپ تاپ یا گوشی موبایل استفاده می کنید، بهتر است ضد آفتاب رنگی بزنید؛ چراکه ضد آفتاب رنگی علاوه بر محافظت پوست در برابر آفتاب از پوست در مقابل اشعه لپ تاپ، موبایل و کامپیوتر نیز محافظت می کند. همچنین، پیشنهاد می کنیم اگر پوست تیره دارید و نمی دانید ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی را انتخاب نمایید، توصیه می کنیم کرم ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنید؛ چراکه ضد آفتاب بی رنگ ممکن است رد سفیدی روی پوست ایجاد کند که برایتان خوشایند نباشد! شما کدام ضد آفتاب را انتخاب می کنید؟ ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا