2 55
آموزش

راهنمای خرید کانسیلر + نحوه انتخاب رنگ کانسیلر

نحوه انتخاب کانسیلر: 5 نکته برای خرید کانسیلر مناسب

کانسیلر یکی از ضروری ترین لوازم آرایشی در کیف آرایش شماست! بسیار مهم است بدانیم چگونه کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم تا ظاهری طبیعی داشته باشیم. آیا تا به حال کانسیلر اشتباه به پوست خود زده اید؟ همه ما گاهی کانسیلر بسیار کم رنگ زیر چشم خود زده ایم که تیرگی زیر چشم را به نوعی بدتر می کند یا کانسیلر بسیار تیره به گونه ای روی جوش شما می نشیند که انگار می خواهد فریاد بزند: «هی دنیا، همین جا را نگاه کن!» بله، کانسیلر اشتباه واقعاً تغییرات نادرست ایجاد می کند و 99.9% مواقع، این مسائل پیش می آید؛ چراکه کانسیلر درست را انتخاب نکرده ایم. در ادامه، راهنمای خرید کانسیلر مناسب پوستتان را در اختیارتان قرار می دهیم.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یکی از محصولات زیبایی به شمار می رود که با رنگدانه های همرنگ پوست ایجاد شده است تا بتواند سیاهی ها و لکه ها را پنهان کند. به کار بردن کانسیلر روی پوست، پیش از استفاده دیگر محصولات آرایشی، می تواند به ایجاد پوستی یکنواخت کمک کند. برخی از کانسیلرها علاوه بر اصلاح بافت پوست با ترکیبات مغذی می توانند به حفظ سلامت پوست کمک کنند؛ برای مثال، کانسیلرهای حاوی هیالورونیک اسید از بهترین کانسیلرها برای آبرسانی و جلوگیری از خشکی و پیری پوست هستند.

شما می توانید به عنوان محصول آرایشی همه کاره از کانسیلر برای کاهش خطوط ریز، پوشاندن لکه های تیره، کانتور صورت، کاهش تیرگی زیر چشم و خطوط لب استفاده نمایید. هنگام استفاده از کانسیلر همواره ابتدا مرطوب کننده بزنید. بهتر است مرطوب کننده و آبرسان شما حاوی SPF یا همان ترکیبات ضد آفتاب باشد تا از آسیب پوست در مقابل اشعه های مضر نیز محافظت کند. استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب پیش از کانسیلر می تواند موجب جلوگیری از چروک پوست شود.

5 نوع کانسیلر

هنگام انتخاب بهترین کانسیلر، اهداف آرایشی و نیازهای مراقبت از پوست خود را درنظر بگیرید. چند نمونه رایج از کانسیلرها:

اصلاح کننده رنگ:

این نوع از کانسیلر دارای رنگدانه های بنفش، قرمز، سبز، نارنجی یا زرد است. این رنگ ها برای پوشاندن انواع لک و اشکالات پوستی به کار می روند و شکل های گوناگون تغییر رنگ پوست را اصلاح و برطرف می کنند؛ برای مثال، کانسیلر نارنجی با تیرگی پوست مقابله می کند و سیاهی زیر چشم و دیگر بخش های پوست را اصلاح می کند. کانسیلر سبز موجب رفع قرمزی پوست می شود. کانسیلر بنفش سبب روشن شدن پوست می شود و رنگ پوست را تقویت می کند.

کانسیلر کرمی:

این نمونه از کانسیلر برای ایجاد پوشش سنگین روی پوست مناسب است. کانسیلر مایع در یک لوله کوچک یا پالت تولید می شود و رنگدانه های قوی برای رفع و پنهان کردن لکه ها دارد. بافت این نوع کانسیلر برای پوست های معمولی و خشک مناسب است؛ چراکه بافتی کره ای و ضخیم دارد.

کانسیلر مایع:

این کانسیلر با بافت شیری و نازک برای انواع پوست مناسب است. می توانید از کانسیلر مایع برای ایجاد پوششی لایه ای یا کم استفاده نمایید و سیاهی زیر چشم را پنهان کنید. کانسیلرهای مایع در دو شکل مات و غیر مات عرضه می شود.

خرید کانسیلر تارت اصل

کانسیلر نقطه ای:

این نوع از کانسیلر با عنوان کانسیلر چوبی نیز معروف است. اغلب در ظروف پیچی عرضه می شود تا به راحتی بتوانید عیوب پوستی را هدف قرار دهید و به صورت نقطه ای لک ها را بپوشانید. اگر در یک ناحیه از پوست خود جای زخم یا جوش دارید با کمک کانسیلر نقطه ای می توانید آن را پنهان نمایید. این کانسیلرها هدف قرار دادن عیوب پوستی را ساده می کنند

زیر چشم:

اگرچه می توانید از انواع کانسیلر کرم، مایع یا نقطه ای برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده نمایید، کانسیلرهایی هم وجود دارند که به طور خاص برای زیر چشم تولید می شوند. ازآنجایی که پوست اطراف چشم ظریف است، کانسیلرهای مخصوص دور چشم سبک تر هستند تا لایه ای نازک ایجاد شود و بدون نیاز به کشیدن یا مالیدن پوست به سرعت در پوست نفوذ کنند.

نحوه انتخاب رنگ کانسیلر: 5 نکته

شاید این سؤال شما باشد که رنگ کانسیلر برای پوست روشن، رنگ کانسیلر برای پوست گندمی یا رنگ کانسیلر برای پوست سبزه کدام رنگ است؟ در پاسخ باید بگوییم: قاعده کلی در راهنمای خرید کانسیلر، انتخاب رنگ کانسیلر براساس رنگ کرم پودر است. البته برای زیر چشم توصیه می شود از کانسیلر دو درجه روشن تر از پوست خود استفاده نمایید. متخصصان زیبایی و آرایشی توصیه می کنند هر فرد به جای یک کانسیلر از چند کانسیلر، یکی تیره تر و یکی روشن تر در کیف آرایش خود داشته باشد؛ چراکه قرار گرفتن در برابر نور خورشید، به طور روزانه، به این معنی است که کمی رنگ پوست شما تغییر می کند. انتخاب بهترین کانسیلر به نیازهای شما و رنگ طبیعی پوستتان بستگی دارد. این راهنمای خرید کانسیلر را دنبال کنید تا کانسیلری تهیه نمایید که با ته رنگ پوست شما تناسب دارد.

نکته: کانسیلر برای کمک به پوشاندن عیوب پوستی استفاده می شود؛ بنابراین، بهتر است ابتدا کرم پودر همیشگی خود را بزنید. سپس در نقاط مورد نظرتان کانسیلر بزنید.

ابتدا عیوب پوستی خود را مشخص نمایید. اگر می خواهید قرمزی پوست را کاهش دهید از کانسیلر رنگی استفاده کنید. کانسیلرهای اصلاح کننده یا رنگی چون از چرخه رنگ ها پیروی می کنند، باید مخالف رنگی انتخاب شوند که می خواهید آن را بپوشانید؛ برای مثال، کانسیلر زرد و نارنجی برای پوشاندن انواع تیرگی مثل سیاهی دور چشم مناسب است. در چرخه رنگ، کانسیلر نارنجی و زرد متضاد بنفش و آبی است. برای پوست های تیره تر توصیه می کنیم از کانسیلر نارنجی استفاده نماید و برای پوشاندن تیرگی حلقه های دور چشم، کانسیلر نارنجی بزنید.

رنگ پوست خود را مشخص نمایید. سه ته رنگ پوست وجود دارد: خنثی، گرم و سرد. در رنگ های پوستی با ته رنگ سرد، اغلب رگه های بنفش یا آبی مشاهده می شود. اگر ته رنگ پوستتان گرم باشد، رگه های سبز یا آبی روی پوستتان وجود دارد. ته رنگ خنثی نیز با ترکیبی از رگه های بنفش و سبز مشخص می شود. در کانسیلرهای مختلف از رنگ های گوناگون و هماهنگ با رنگ پوست سرد، گرم و خنثی استفاده می شود؛ بنابراین، مشخص کردن رنگ های طبیعی به شما کمک می کند بهترین کانسیلر را به سادگی انتخاب نمایید.

خرید کانسیلر چند کاره کاتریس

یک راه ساده برای تشخیص رنگ پوست استفاده از طلا یا نقره است. یک تکه طلا یا نقره را کنار پوست خود نگه دارید. اگر طلا در کنار پوست شما بهتر به نظر می آید و زیباتر است، به احتمال زیاد رنگ پوستتان گرم است. اما اگر نقره با پوست شما بیشتر تناسب داشت، ته رنگ پوستتان به احتمال زیاد سرد است. اگر هردو رنگ با پوستتان هماهنگ بود، احتمالاً باید ته رنگ پوست شما خنثی باشد.

کانسیلر دور چشم را دو درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب نمایید. بهتر است برای رفع تیرگی دور چشم از کانسیلری استفاده نمایید که دو درجه از پوستتان روشن تر باشد. این کانسیلر برای کانتور صورت نیز مناسب است و نقاطی که می خواهید برجسته باشد، با این کانسیلر به خوبی برجسته به نظر می رسد؛ بخش هایی مثل چانه، استخوان بالای گونه و وسط پیشانی.

روی گونه های خود کانسیلر را امتحان کنید. آرایشگران توصیه می کنند رنگ های مختلف کانسیلر را روی گونه و خط فک خود امتحان کنید. روش دیگر امتحان کردن کانسیلر روی بخش داخلی مچ دست است. این کار را در نور طبیعی انجام دهید؛ چراکه نور مصنوعی می تواند شما را به اشتباه بیندازد و رنگ درست و هماهنگ با پوست صورت و گردنتان را به شما نشان ندهد. به بافت کانسیلر نیز توجه نمایید. وقتی به بخش داخلی مچ دست خود کانسیلر می زنید، متوجه می شوید کانسیلر روی خطوط چروک چگونه قرار می گیرد. به خصوص اگر پوست شما خشک است، خیلی اهمیت دارد که بافت کانسیلر مثل کره روی پوست قرار بگیرد و خطوط چروک را بیشتر نکند تا پوست پیر به نظر نرسد و چروک ها را بیشتر نکند.

نکته پایانی

راهنمای خرید کانسیلر و انتخاب رنگ کانسیلر را در این بخش از مجله زیبایی سین دخت در اختیار شما قرار دادیم. کانسیلر از بهترین و مهم ترین ابزارهای آرایش و زیبایی پوست است. رنگ کانسیلر بهتر است مطابق رنگ کرم پودر همیشگی تان باشد و کانسیلر زیر چشمتان را دو درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب نمایید. انواع کانسیلر مانند کرمی، مایع و نقطه ای برای اهداف مختلفتان مثل پوشاندن جای جوش یا تیرگی کاربرد دارند. کانسیلر

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا