2 55
آموزش

پوشاندن جوش با آرایش | آموزش آسان و کاربردی!

چگونه جوش را به آسانی با آرایش بپوشانیم؟

پوشاندن جوش صورت با آرایش را به صورت مرحله به مرحله و آسان در این مطلب می خواهیم آموزش دهیم. جوش صورت از شایع ترین مشکلات پوستی است. گاهی نیاز دارید خیلی سریع جوش صورت را بپوشانید. اینکه چطور جوش صورت را با آرایش بپوشانید، موضوعی است که در این مقاله آموزشی به آن می پردازیم.

جوش صورت فقط در دوران بلوغ به سراغ ما نمی آید و در سنین بزرگسالی نیز گاهی می بینیم جوش زده ایم و با جوش صورت یا قسمت های دیگر بدن درگیر هستیم.
درحقیقت، جوش صورت بسیار شایع است و از مشکلات پوستی رایج به شمار می رود. نخستین گام برای رفع جوش، تغییر سبک زندگی و پیشگیری از ایجاد جوش است؛ با تغذیه سالم و درمان های پوستی می توان به میزان زیادی از جوش زدن جلوگیری کرد. اما به هر حال گاهی این جوش های سمج دست از سرمان برنمی دارند و بی موقع سر و کله شان پیدا می شود! در چنین شرایطی، چاره ای جز پوشاندن جوش با آرایش نداریم.

آموزش مرحله به مرحله پوشاندن جوش با آرایش

زیرسازی آرایش

نخستین مرحله، زیرسازی و پاکسازی پوست است. شستشوی روزانه با شوینده های صورت مناسب پوست چرب، استفاده از انواع ماسک صورت آبرسان و مناسب پوست چرب و اسکراب ها می تواند موجب صاف شدن و روشن شدن پوست شود و پوست را برای یک آرایش بی نقص آماده کند. البته نباید بیش از حد از لایه بردار و اسکراب استفاده کرد. حتماً آبرسان و مرطوب کننده نیز استفاده نمایید. یادتان باشد کم آبی پوست می تواند به ترشح بیش از اندازه چربی و ایجاد جوش منجر شود.

پرایمر مناسب پوست چرب بزنید!

زیرساز یا پرایمر آرایشی از محصولات بسیار کاربردی برای داشتن سطحی صاف برای آرایش و آرایش بی نقص است. پرایمر آرایشی با کیفیت سبب آبرسانی پوست، کنترل چربی پوست و افزایش ماندگاری آرایش می شود.

 

اصلاح رنگ پوست را به کانسیلر بسپارید!

برای اصلاح رنگ پوست به کانسیلر رنگی نیاز دارید. اگر جای جوش سبز یا بنفش است، از کانسیلر زرد استفاده نمایید، اگر جای جوش قرمز است، کانسیلر سبز را امتحان کنید. براش یا قلم مو را به کانسیلر رنگی بزنید. سپس روی جوش بزنید. کانسیلر به میزان زیادی کمک می کند جای جوش را بپوشانید.

کرم پودر بزنید!

اکنون که با کانسیلر روی جای جوش را پوشاندید. با چند جوش پوشیده با کانسیلر رنگی مواجه هستید. کرم پودری سبک را انتخاب نمایید و روی تمام صورت خود و جای جوش ها بزنید. یادتان باشد کرم پودر را سبک بزنید و از لایه لایه زدن کرم پودر خودداری نمایید؛ چراکه جلوه ای غیرطبیعی روی پوست ایجاد می کنند.

تثبیت آرایش

حالا وقت آن است که ماندگاری آرایشتان را بیشتر کنید. برای این کار کافی است از یک اسپری فیکس یا پودر فیکس استفاده نمایید تا از برق کرم پودر روی صورت بکاهید و آرایشی ماندگار و زیبا داشته باشید.

نکات مهم برای پوشاندن جوش با آرایش:

براش آرایشی شما باید تمیز باشد. براش ها باید هفته ای یک بار در هفته شسته شوند. براش آرایشی بعد از مدتی آلوده می شود. همین آلودگی موجب ایجاد جوش و آکنه می شود.

از لوازم آرایشی مناسب پوست چرب استفاده نمایید.

سعی کنید کار اصلاح رنگ پوست را با کانسیلر به خوبی انجام دهید تا نیازی به لایه لایه زدن کرم پودر روی جای جوش نباشد. البته کانسیلر هم باید سبک زده شود و لایه لایه نباشد. برای این کار کافی است از یک براش کوچک کمک بگیرید.

پیش از خواب حتماً آرایش خود را پاک نمایید. این کار از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

مراقبت های پوستی را فراموش نکنید. یادتان باشد پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین، هر روز صورت خود را با شوینده ملایم پوست چرب بشویید و با کرم آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب به خوبی آبرسانی نمایید.

سؤالات متداول درباره پوشاندن جوش با آرایش

برای پوشاندن جای جوش با آرایش از چه کانسیلری استفاده کنیم؟
اگر جای جوش قرمز است، کانسیلر سبز و اگر سبز یا بنفش است از کانسیلر زرد و اگر سیاه است از کانسیلر نارنجی استفاده نمایید و پس از اصلاح رنگ و پوشاندن جوش با کانسیلر از کرم پودر استفاده نمایید.

برای پوشاندن جوش با آرایش اول کانسیلر بزنم یا کرم پودر؟
اول کانسیلر باید بزنید سپس کرم پودر.

آیا می توان فقط با کرم پودر جاب جوش را پوشاند؟
اگر جای جوش کمرنگ شده باشد و خیلی کوچک باشد، می توانید تنها با یک کرم پودر مناسب جای جوش را بپوشانید.

برای پوشاندن جوش با آرایش می خواهم کرم پودرم بسیار سبک باشد، چه کرم پودری پیشنهاد می کنید؟
ما کرم پودر کاتریس اچ دی را پیشنهاد می کنیم. بافتی بسیار سبک دارد و به سرعت جذب می شود. اگر هم کرم پودر مناسب پوست چرب می خواهید، کرم پودر مات کننده پوست بورژوا هم مناسب است.

نکته آخر

پوشاندن جوش با آرایش را می توانید به سادگی با راهنمای پیش رو انجام دهید. تنها به یک کانسیلر رنگی متناسب با جای جوش خود نیاز دارید. یادتان باشد از لایه لایه زدن بیش از اندازه کانسیلر و کرم پودر برای پوشاندن جای جوش اجتناب نمایید؛ چراکه ظاهری غیرطبیعی ایجاد می شود. از یک براش نرم کمک بگیرید تا همه چیز به خوبی سر ای خودش قرار بگیرد. استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت نیز در رسیدن به نتیجه دلخواه به شما کمک می کند. شما چگونه جای جوش هایتان را می پوشانید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا