2 55
آموزش

ترکیب رنگ مو در خانه (آموزش 100 درصد کاربردی)

آموزش آسان ترکیب رنگ مو در خانه

ترکیب رنگ مو در خانه به راهنما نیاز دارد! اگر تصمیم گرفته اید خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید و دنبال دستورالعمل صحیح ترکیب رنگ مو هستید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید؛ چراکه می خواهیم بهترین های ترکیب رنگ مو در خانه را برایتان لیست کنیم! در پایان هم اگر ترکیب رنگ موی دیگری را می خواستید، لطفاً برایمان کامنت کنید تا به لیست زیر اضافه کنیم!

شاید برایتان جالب باشد بدانید پرطرفدارترین رنگ موهای دنیا رنگ مشکی و بلوند است. رنگ بلوند از سال 1950 تا به اکنون از محبوب ترین رنگ موهاست. درحقیقت، ترند شدن رنگ مو بلوند به زمانی بازمی گردد که مرلین مونرو موهایش را بلوند پلاتینه کرد!

پیش از ترکیب رنگ مو در خانه حتماً این بخش را بخوانید!

برای رنگ کردن مو بهتر است نکاتی را بدانیم تا بتوانیم ترکیب رنگ موی دلخواهمان را بسازیم و نتیجه رضایت بخش باشد. با نحوه خواندن کاتالوگ رنگ آشنایی دارید؟ اگر به کاتالوگ رنگ مو نگاهی بیندازید،  مشاهده می کنید رنگ ها از یک تا 10 دسته بندی و درجه بندی شده اند. وقتی شماره رنگ موی شما به عدد 10 نزدیک می شود؛ یعنی رنگ مو در حال روشن تر شدن است. برعکس اگر رنگ مو به عدد 1 نزدیک شود، به این معنی است که رنگ مو به سمت تیره شدن می رود. ممکن است کاتالوگ رنگ شما عدد 11 و 12 هم داشته باشد، این دو رنگ برای ترکیب شدن با رنگ اصلی هستند و رنگ موها را روشن تر می کنند.

عددها و حروف کاتالوگ رنگ چه معنایی دارند؟

توجه داشته باشید رنگ های طبیعی را می توانید با تمام رنگ ها ترکیب نمایید. اعداد 1تا 4 رنگدانه های آبی با تن سرد دارند. اعداد 5 تا 7 رنگدانه های قرمز با تن گرم دارند. اعداد 8 تا 10 رنگدانه های زرد و با تن گرم دارند. اما حروف کاتالوگ رنگ به چه معناست؟

اعداد روی جعبه رنگ مو  را چطور بخوانم؟

اگر روی جعبه رنگ موی خود عددی را به صورت ممیزی مشاهده کردید، اولین عدد از سمت چپ، پایه رنگ مو را نشان می دهد. اعداد پس از ممیز نیز تناژ رنگ مو را در بازتاب نور نشان می دهد.

رنگ مو در کاتالوگ رنگ مو در دو دسته فانتزی و اصلی قرار دارد. رنگ های اصلی، پوشش زیادی دارند و کمک می کنند سفیدی مو را پوشش دهید. رنگ های اصلی را می توانید با رنگ های سرد و گرم ترکیب نمایید.

جدول راهنمای ترکیب رنگ مو در خانه که حتماً پیش از رنگ کردن مو مشاهده نمایید!

عدد بعد از ممیز تناژ رنگ مو سرد یا گرم بودن
1 دودی سرد
2 بنفش یا شرابی سرد
3 طلایی گرم
4 مسی گرم
5 ماهاگونی طبیعی
6 قرمز گرم

نکات مهم درباره رنگ های اصلی که باید بدانیم!

  • عدد به شکل ممیز صفر است.
  • عدد روی تیوپ به تنهایی نوشته شده است.
  • عدد با یک خط فاصله روی تیوپ نوشته شده است.
  • حرف انگلیسی به همراه عدد روی تیوپ درج شده است؛ برای مثال، اگر A6 روی جعبه رنگ مو نوشته شده باشد، A نشان دهنده رنگ خاکستری و عدد 6 نشان دهنده رنگ بلوند تیره است. درنتیجه، A6 رنگ بلوند خاکستری محسوب می شود.

چطور برای ترکیب رنگ مو در خانه، اکسیدان انتخاب کنیم؟

اکسیدان اثری مهم روی ترکیب رنگ مو دارد؛ بنابراین، هنگام انتخاب شماره اکسیدان باید حساسیت داشت. اکسیدان به باز شدن رنگ کمک می کند.

انواع اکسیدان:

6 درصد: اکسیدان 6% اغلب در ترکیب رنگ مو ریشه و ابرو استفاده می شود. این اکسیدان برای رنگ کردن موهای سفید و رنگ مو با پایه 1 و 4 به کار می رود.
9 درصد: این شماره از اکسیدان برای ترکیب رنگ مو با تن بلوند اغلب به کار می رود. اگر موهایتان، پایه 5 تا 10 دارد، اکسیدان 9% برایتان مناسب است. اکسیدان 9 درصد بیش از حد موها را روشن می کند.
12 درصد: اکسیدان 12% از دیگر اکسیدان ها قوی تر است. برای دکلره و روشن کردن موها از اکسیدان 12 درصد استفاده می شود.

نکات مهم برای ترکیب رنگ مو در خانه

  • رنگ های گرم را نباید با رنگ های سرد ترکیب نمایید. هنگام ترکیب رنگ مو در خانه به هارمونی رنگ ها بهتر است توجه نمایید.
  • اگر می خواهید واریاسیون استفاده کنید، ابتدا واریاسون و رنگ مو را با برس رنگ به خوبی مخلوط نمایید. سپس اکسیدان را اضافه کنید.
  • حتماً پیش از ترکیب اکسیدان با رنگ مو به راهنمای رنگ مو دقت نمایید.
  • اگر روی جعبه رنگ مو با عدد 1:2 نسبت اکسیدان به رنگ مو مشخص شده است، برای هر تیوپ رنگ مو باید از 2 برابر اکسیدان استفاده نمایید. اگر 1:1 درج شده است، باید اکسیدان و رنگ مو را به یک نسبت اضافه کنید.
  • هرگز بیش از یک یا چند رنگ مو نباید باهم ترکیب شود.
  • اگر می خواهید چند رنگ مو را با هم ترکیب نمایید، رنگ موهایتان را بهتر است از یک برند انتخاب نمایید.
  • نسبت رنگ موها را یادداشت نمایید تا در صورت نیاز و برای زدن رنگ ریشه بتوانید بار دیگر همان رنگ را بسازید.

چگونه رنگ مو را با اکسیدان ترکیب کنیم؟

اغلب میزان دقیق اکسیدان روی جعبه رنگ نوشته شده است و شما می توانید با مطالعه دستور العمل روی جعبه رنگ از اکسیدان استفاده نمایید. اگر روی جعبه نوشته شده باشد 1:2؛ یعنی دو برابر اکسیدان باید با یک تیوپ رنگ ترکیب شود. اما اگر روی جعبه نوشته بود 1:1، باید به میزان مساوی از رنگ و اکسیدان را باهم ترکیب نمایید.
اگر رنگ موی دلخواهتان روشن است، اکسیدان شماره 9 را پیشنهاد می کنیم.
اگر موهای سفید دارید یا رنگ موهایتان تیره است، اکسیدان 6 درصد بهترین انتخاب است. اگر می خواهید از پودر دکلره استفاده نمایید، باید اکسیدان 12 درصد به کار ببرید.

چگونه رنگ مو را ترکیب کنیم؟

ابتدا رنگ موهای دلخواهتان را در نسبت های درست در کاسه رنگ بریزید. با فرچه یا براش رنگ مو به خوبی رنگ ها را باهم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس دکلره را اضافه نمایید و خوب با براش رنگ مو به بزنید تا بافت خامه ای پیدا کند.
نکته آخر
ترکیب رنگ مو در خانه را می توانید به راحتی با کمک راهنمای پیش رو انجام دهید. رنگ دلخواهتان را از روی کاتالوگ رنگ انتخاب نمایید. به راهنمای روی جعبه توجه کنید و به میزان درج شده روی جعبه رنگ از رنگ و دکلره داخل کاسه رنگ بریزید و خیلی خوب هم بزنید. هنگام ترکیب رنگ مو در خانه به سرد یا گرم بودن رنگ توجه نمایید تا ترکیب رنگ شما درست باشد. ضمن اینکه به اثر رنگ هایی مثل آبی و زرد که می تواند به سبز تبدیل شود، دقت نمایید تا رنگ موی شما بدون اینکه بخواهید سبز یا زرد نشود!
امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا