2 55
مقالات

نحوه استفاده از پودر فیکس در آرایش + معرفی بهترین پودر فیکس

اگر می خواهید با استفاده از پودر فیکساتور، یک آرایش ماندگاری و حرفه ای انجام دهید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از پودر فیکس را می دانید؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که در طول روز یا در هنگام تعریق صورت، کرم پودر روی پوستتان حالتی ماسیده شده بگیرد و تعریق یا زیاد شدن چربی پوست سبب برق افتادن آرایش و ایجاد جلوه ای مصنوعی روی صورت شود.

همچنین، برای ایجاد جلوه ای طبیعی و مات در آرایش صورت، باید از محصولات تثبیت کننده آرایشی استفاده کنید. یکی از پرطرفدارترین محصولات تثبیت کننده آرایشی برای افزایش ماندگاری میکاپ، پودر فیکس است. پودر فیکس انواع مختلفی دارد و برای ایجاد یک جلوه طبیعی و مات روی پوست، باید نحوه استفاده صحیح از پودر فیکس را بدانید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به بررسی کاربرد پودر فیکس در آرایش و معرفی انواع پودر فیکساتور آرایشی بپردازیم.

لیست بهترین فیکساتور های آرایش صورت

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکساتور آرایشی، یک محصول پودری برای تثبیت مواد آرایشی روی پوست، مات کردن جلوه آرایش و افزایش ماندگاری میکاپ است. همچنین، با کنترل میزان چربی پوست، از برق افتادن یا ماسیدن آرایش در طول روز یا در هنگام گرما و تعریق صورت جلوگیری می کند. در واقع پودر فیکس، به عنوان یک لایه محافظتی از مواد آرایشی چرب و کرمی عمل می کند و جلوه ای طبیعی، مات و زیبا به آرایش صورت می بخشد. اگر آرایش شما باید مدت زیادی روی پوستتان بماند یا در فصول گرم سال هستید، حتما از پودر فیکساتور آرایشی برای ماندگار کردن میکاپ و تثبیت آرایشتان استفاده کنید. بافت سبک پودرهای فیکساتور، بسیار سبک و نرم است و هیچ گونه احساس چربی یا سنگینی روی پوست ایجاد نمی کند.

معرفی انواع پودر فیکس

پودر فیکس در دو نوع وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود، بهترین پودر فیکس مناسب با پوستتان را تهیه کنید. انواع پودر فیکس آرایشی عبارتند از:

1- پودر فیکس بی رنگ یا پودر بیک

پودر فیکس بی رنگ، یکی از محبوب ترین پودر فیکس ها است که بافت پودری سبک و بدون رنگ دارد و هیچ گونه رد سفیدی را روی پوست ایجاد نمی کند و رنگ کرم پودرتان را تغییر نمی دهد. همچنین، با تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش، جلوه ای مات، طبیعی و یکدست را روی پوست ایجاد می کند. پودر فیکساتور بی رنگ، هیچ گونه احساس چربی یا سنگینی را روی پوست ایجاد نمی کند.

2- پودر فیکس رنگی

پودر فیکساتور رنگی، علاوه بر تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپ، یک رنگ ملایمی نیز به پوست می دهد و عملکردی همانند پنکک آرایشی دارد؛ اما قدرت پوشانندگی پودر فیکس رنگی از پنکک آرایشی کمتر است. شما می توانید از پودر فیکس رنگی سفید برای خشک کردن کانسیلر آرایشی خود استفاده کنید تا رنگ کانسیلر شما را کمی روشن تر جلوه دهد. پودر فیکساتور رنگی در تناژ رنگی متنوع وجود دارد و شما می توانید بدون زدن کرم پودر نیز، از پودر فیکساتور سبک رنگی آرایشی استفاده کنید تا رنگ طبیعی و جلوه ای یکدست روی پوستتان ایجاد شود.

چگونه یک پودر فیکس با کیفیت بخریم؟

برای انتخاب یک پودر فیکس با کیفیت و خوب، باید ابتدا جنس پوستتان را بشناسید و از پودر فیکس مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. همچنین، یک پودر فیکس اورجینال از برندهای معتبر ایرانی و خارجی را انتخاب کنید. پودر فیکس های آرایشی معروف مانند پودر فیکس فلورمار، پودر فیکس مک، پودر فیکس و  گلدن رز و پودر فیکس تاشکوه، به صورت تقلبی و غیر اصل نیز به بازار عرضه می شوند که باید با مراجعه به وبسایت و فروشگاه های شناخته شده و معتبر، از اصل بودن پودر فیکستان مطمئن شوید. در هنگام خرید پودر فیکساتور، به تاریخ تولید و انقضای پودر فیکستان نیز دقت کنید.

توجه داشته باشید که در فرمولاسیون پودر فیکس انتخابی شما، ترکیباتی مانند سیلیکا و زینک اسید به کار نرفته باشد؛ زیرا باعث سفید شدن و کیکی شدن جلوه پوستتان می شود. پودر فیکس هایی که سری آنها نمکدانی هستند را انتخاب کنید؛ زیرا در هنگام برداشتن پودر، از ریختن پودر فیکس یا زیاد برداشتن آن جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از پودر فیکس در آرایش صورت

برای تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش با پودر فیکس، ابتدا باید یک براش آرایشی مناسبی را انتخاب کنید. برای پخش کردن پودر فیکس به یک اسفنج آرایشی یا یک براش تخت با موهای بلند و نرم مانند براش کرم پودر یا شوت رژ گونه نیاز دارید. اما برای فید و محو کردن پودر فیکس، می توانید هر نوع براش نرم و پر مویی را استفاده کنید.

برایی استفاده از پودر فیکس، آرایشتان را به صورت کامل انجام دهید. حالا براش آرایشی تان را به پودر فیکس آغشته کرده و یک ضربه آرام به قوطی پودر فیکساتورتان بزنید تا ذرات اضافی آن بریزد. سپس پودر فیکس را به نواحی مختلف صورت که چرب هستند یا از مواد آرایشی کرمی استفاده کرده اید بزنید و اجازه دهید پودر فیکس ۳ الی ۵ دقیقه روی پوست صورت بماند؛ در نهایت با براش مویی، آن را روی پوستتان پخش و فید کنید. اگر پوست چربی دارید و می‌خواهید آرایش روی صورتتان بیشتر باقی بماند، اجازه دهید که پودر فیکس ۱۰دقیقه روی پوستتان بماند و سپس، آن را روی پوست فید کنید؛ اما اگر آرایش شما سبک و ملایم است، مدت زمان ۳ دقیقه برای ماندن پودر فیکس روی پوست کافیست.

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، می توانید از پودر فیکس به کل صورتتان بزنید. در صورتی که پوستتان مختلط است، پیشنهاد می کنیم تنها به نواحی چرب صورت ( تی زون) صورت پودر فیکس بزنید. اگر پوست شما خشک است، تنها روی نقاطی که از مواد آرایشی کرمی استفاده کرده اید، پودر فیکس بزنید. برای زدن پودر فیکس به صورت، براش را روی پوست نکشید و به صورت ضربه ای به صورت بزنید تا به خوبی روی پوست بخوابد و از کیکی شدن پوست جلوگیری شود. طرز استفاده از پودر فیکس فلورمار، طرز استفاده از پودر فیکس مک و نحوه استفاده از پودر فیکس گلدن رز نیز به همین گونه است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

به کدام قسمت صورت پودر فیکس بزنیم

به طور کلی نواحی که نیاز به بیک شدن با پودر فیکس دارند عبارتند از: تی زون صورت، پیشانی، خط خنده، چانه و زیر چشم ها برای خشک کردن کانسیلر آرایشی

عوارض استفاده از پودر فیکس

ذرات پودری، سبک و مات پودر فیکس روی پوست می‌چسبد تا میکاپ صورتتان را  تثبیت کنند که این امر، ممکن است باعث متوقف کردن فعالیت‌های پوستی شود یا  تنفس سلول های پوستی را کاهش دهد. به همین علت، پس از پایان روز و قبل از خوابیدن، حتما آرایشتان را پاک کنید تا از ایجاد مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری شود.

ترفندهای آرایشی با پودر فیکساتور آرایشی

1- شما می توانید برای افزایش ماندگار و مات شدن رژ لب، پس از رژ لب زدن مقداری از پودر فیکس را روی لب ها زده و 3 دقیقه صبر کنید تا روی لب ها بماند؛ سپس با براش آرایشی فید کنید.

2- اگر می خواهید مژه های شما حجیم تر شود؛ ابتدا یک لایه ریمل بزنید، سپس مقداری پودر فیکس به مژه ها زده و در نهایت لایه دوم ریملتان را بزنید. این ترفند آرایشی مژه های شما را پرپشت تر جلوه می دهد. البته اگر چشم های حساسی دارید، این تکنیک آرایشی را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

3- موهایتان چرب شده و زمان کافی برای حمام رفتن را ندارید؟ کافیست مقداری پودر فیکس بی رنگ را به ریشه موها و کف سر زده و سپس موهایتان را شانه بزنید تا سفید پودر فیکس برطرف شود.

4- برای افزایش ماندگاری سایه چشم و جلوگیری از جمع شدن سایه در خطوط ریز پشت پلک، می توانید مقداری پودر فیکس را به پشت پلک زده و سپس از سایه چشم استفاده کنید.

5- اگر دست های شما دائما عرق می کند، می توانید مقداری پودر فیکس بی رنگ را به دست ها بزنید تا چربی اضافی دست ها را بگیرد و از تعریق بیش از حد دست ها جلوگیری شود.

اشتباهات رایج پودر در پخش و فید کردن پودر فیکس

  • زدن مقدار زیادی از پودر فیکس، می تواند پوست شما را سنگین کند و جلوه ای کیکی و ماسیده روی پوستتان ایجاد می شود. بنابراین، مقدار مناسبی از پودر فیکس را به براش آرایشی تان آغشته کنید تا جلوه ای یکدست و طبیعی روی پوست ایجاد شود.

 

  • برای فید کردن پودر فیکس، از براش های زبر و کوتاه استفاده نکنید. زیرا نمی تواند پودر فیکس را به خوبی روی پوست پخش کند. براش های پهن، بلند و متراکم برای فید و محو کردن پودر فیکس مناسبند.

 

  • حتما پس از انجام میکاپ صورت از پودر فیکس استفاده کنید. اگر قبل از زدن کرم پودر، از پودر فیکس استفاده کنید، جلوه ای ماسیده و کیکی روی پوستتان ایجاد می شود.

سخن آخر

پودر بیک، یکی از محصولات فوق العاده و کاربردی برای تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپ است. آرایشگران مشهور برای ایجاد جلوه ای طبیعی و حرفه ای، همیشه از پودر فیکساتور در اتمام کار میکاپ صورت استفاده می کنند. پودر فیکس می تواند از ماسیده شدن آرایش در هنگام تعریق صورت یا در طول روز جلوگیری کند و گزینه مناسبی برای انجام یک آرایش ماندگار و حرفه ای مانند میکاپ عروس است.

در این مقاله، تلاش کردیم تا طرز استفاده از پودر فیکس آرایشی را توضیح دهیم و شما را با این محصول آرایشی پرکاربرد آشنا کنیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، با نحوه استفاده از پودر فیکس آشنا شوید و بتوانید یک پودر فیکس مناسب را انتخاب کنید و برای تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپتان، از این محصول به روش صحیح استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا