2 55
مقالات

هیالورونیک اسید و معجزه آن روی پوست + نحوه استفاده!

مزایا و معایب هیالورونیک اسید برای پوست چیست؟

آیا از خاصیت هیالورونیک اسید اطلاعی دارید؟ آیا می دانید این ماده ارزشمند چه فایده ای برای پوست دارد؟ 

خشکی پوست همیشه می تواند یک مسئله آزاد دهنده برای فرد باشد، چه پوست خشکی داشته باشید، چه بر اساس شرایط محیطی پوستتان خشک شده باشد. استفاده از کرم های مغذی پوست و آبرسان به خوبی می تواند در کوتاه مدت، پوست شما را آبرسانی کند. هیالورونیک اسید ماده ای موثر برای آبرسانی پوست و مراقبت از پوست است. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی هیالورونیک اسید و معجزه آن روی پوست + نحوه استفاده بپردازیم.

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بعضی از قسمت های بدن همچون پوست، چشم ها و مفاصل وجود دارد و به دلیل ذخیره مقدار زیادی رطوبت در خود، بافت و مفاصل بدن را به شکل لغزنده درمی آورد و از خشکی پوست جلوگیری می نماید. هیالورونیک اسید به دلیل حفظ رطوبت پوست و آبرسانی که دارد، در بسیاری از محصولات جوان کننده پوست و صورت به کار می رود.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید در دسته ترکیبات شیمیایی آلی طبقه بندی می شود و با داشتن هیدروکربن طبیعی در بافت های مختلفی از بدن مثل پوست، چشم ها، استخوان و غضروف یافت می شود. این ماده به عنوان یکی از قوی ترین ترکیب های جاذب رطوبت رسان برای بدن است و موجب التیام زخم های بدن نیز می شود.

در بدن هر فرد به طور متوسط حدود 15 گرم هیالورونیک اسید وجود دارد که در بخش های مختلف بدن تقسیم شده است. برای درمان خشکی چشم و بینی، آرتروز، آب مروارید می توانید از داروهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید. خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی این ماده پرخاصیت، حتی در مواد آرایشی و بهداشتی نیز به کار می رود.

هیالورونیک اسید برای پوست

این ماده علاوه بر تاثیرات خوبی که در کاهش سرعت روند پیری پوست دارد به عنوان یک مرطوب کننده قوی، به آبرسانی سلول ها و لایه های عمقی پوست کمک می کند. بسیاری از محصولات مراقبتی که به عنوان محصولات ضد چین و چروک برای پوست به کار می روند حاوی مقدار زیادی هیالورونیک اسید در ترکیبات خود هستند.

هیالورونیک اسید خاصیت انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و به دلیل جذب رطوبت و ذخیره آن، از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند و سبب کاهش التهاب و قرمزی پوست می شود.

این ماده به درمان اگزما و خشکی پوست کمک می کند و افرادی که دچار زخم و جراحت موضعی شده اند نیز می توانند از این محصول استفاده نمایند. محصولات حاوی هیالورونیک اسید به ترمیم و بازسازی پوست کمک می کند و زخم هایتان را بهبود می بخشد.

هیالورونیک اسید به خوبی می تواند تا 1000 برابر وزن خود با مولکول های آب پیوند بر قرار کند. این مواد مقدار بالای رطوبت و مولکول های آب را در لایه سطحی و رویی پوست نگه می دارند.

فواید و خاصیت استفاده از هیالورونیک اسید چیست؟

همان گونه که در بالا اشاره شد، هیالورونیک اسید خواص زیادی دارد و از آن می توان برای بهبود پوست به خوبی استفاده کرد.

رطوبت رسانی به پوست بدن

وجود مقدار زیادی آب در سلول های پوستی موجب شادابی و جوانی لایه های پوستی می شود. در نظر داشته باشید غیر از مصرف مداوم مایعات و آب، لازم است تا در طول شبانه روز از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید. روزانه مقدار قابل توجهی از آب بدن از طریق منافذ پوست تبخیر می شوند. خشک شدن پوست بدن، موجب التهاب، قرمزی، خارش و شکنندگی در پوست می شود. توجه کنید که استفاده از آبرسان و مرطوب کننده را در روتین مراقبتی پوست صورت خود جدی بگیرید.

هیالورونیک اسید، تبخیر آب از سلول های سطحی پوست را مهار می کند و بدین ترتیب پوست شما را مرطوب و هیدراته می کند.

افزایش لطافت و نرمی پوست

همانطور که قبل تر اشاره کردیم هیالورونیک اسید به افزایش کشسانی پوست کمک می کند و از زبری و خشن شدن پوست جلوگیری خواهد کرد. با افزایش سن، تغییرات هورمونی، تاثیرات منفی آب و هوا، مصرف برخی داروها متوجه زبری پوست خود خواهید شد.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

حدود نصفی از هیالورونیک اسید موجود در بدن، در بافت پوست ذخیره می شود. در صورتی که این حجم از هیالورونیک اسید در سلول های پوستی کاهش پیدا کند، روند بروز چین و چروک های پوستی نیز به تعویق می افتد. موقعی که پوست شما در معرض تابش اشعه های مضر نور خورشید قرار می گیرد، چین و چروک های پوستی شما در برابر این آسیب افزایش می یابد.

استفاده از هیالورونیک اسید از طریق مواد مراقبت از پوست مقاومت و خاصیت کشسانی پوست را بالا می برد و روی چین و چروک های پوستی اثر عمقی می گذارد. جالب است بدانید که مصرف هیالورونیک اسید در بلند مدت، نتایج مثبتی به همراه دارد و تعداد و عمق چین و چروک پوستی را کم می کند و از پیری زودرس پوست جلوگیری خواهد کرد. ویژگی های منحصر به فرد این ماده پر خاصیت این است که در کاهش علایم پیری زودرس پوست بسیار موثر است.

بهبود زخم ها

چنان که در قسمتی از پوستتان دچار جراحت شدید، می توانید از محصولات حاوی هیالورونیک اسید استفاده نمایید. فرآیند بهبود زخم ها با این ماده با سرعت خیلی بیشتری انجام می شود و پوست شما را ترمیم می کند.

کاهش التهاب پوست

از محصولاتی که حاوی هیالورونیک اسید هستند می توان برای بهبود نشانه های اگزمای پوستی استفاده کرد. فوم هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند، به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند و فرآیند بازسازی بافت و بهبود زخم ها توسط این ماده را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.

سرم هیالورونیک اسید برای پوست

بهتر است بدانید که سرم هیالورونیک اسید تا سن جوانی به صورت طبیعی در بدن تولید می شود اما با گذر زمان و افزایش سن، میزان تولیدات هیالورونیک در بدن کاهش پیدا می کند. سرم هیالورونیک اسید علاوه بر جوان سازی پوست، به سلامت پوست نیز کمک می کند.

محصولاتی که در ترکیبات خود هیالورونیک اسید دارند، لایه های عمقی پوست را آبرسانی می کنند و سبب جذب و ماندگاری رطوبت در سلول های پوستی می شوند. سرم هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند، به هیدراته شدن پوست کمک می کنند و خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و مقاومت سلول های پوستی را در برابر آسیب بالا می برد.

استفاده مرتب و به موقع از سرم های هیالورونیک اسید، سبب می شود تا پوست دچار پیری زودرس نشود و پوستی شاداب و باطراوتی را تجربه کنید. سرم های هیالورونیک اسید خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد و مقاومت سلول های پوستی را بالا می برد.

استفاده مداوم از سرم هیالورونیک اسید به شما کمک می کند تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید. افرادی که به محدوده میانسالی نزدیک می شوند، حتما باید از سرم های هیالورونیک اسید استفاده نمایند. هیالورونیک اسید از بروز شلی پوست، افتادگی پوست، خشکی و زبری پوست جلوگیری می کند.

کرم آبرسان هیالورونیک اسید

استفاده از کرم های آبرسان هیالورونیک اسید یکی از روش های فوق العاده برای آبرسانی به پوست است و از بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

برای داشتن پوستی سالم و شاداب، لازم است تا روتین مراقبتی پوست را به درستی رعایت نمایید. این محصولات شامل انواع شوینده صورت، تونر، آبرسان و سرم صورت است. استفاده از بهترین سرم صورت در روتین پوستی، باعث می شود تا پوستی شاداب و هیدراته داشته باشید.

استفاده از روتین پوستی منظم به شرح زیر است:

  • استفاده از شوینده مناسب
  • استفاده از سرم هیالورونیک اسید
  • استفاده از آبرسان و مرطوب
  • استفاده از ضد آفتاب
  • تونر صورت

عوارض سرم هیالورونیک اسید چیست؟

همان گونه که اشاره شد، هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و مقدار زیادی از آن در بافت پوستی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از محصولات حاوی هیالورونیک اسید منجر به بروز واکنش های تهاجمی از سمت سلول های پوستی نخواهد شد. در موارد مختلف نمونه هایی از بروز واکنش های آلرژیک و حساسیت های موضعی در نتیجه تماس و جذب هیالورونیک اسید در پوست دیده شده است و این مسئله دلایل گوناگونی دارد.

استفاده بیش از حد از هیالورونیک اسید ممکن است موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک شود. با این وجود ممکن است برخی از واکنش های خطر آفرین در پی حساسیت پوستی نسبت به بقیه فرآورده ها و مواد موجود در فرمولاسیون محصول اتفاق بیافتد و موجب واکنش به اعمال تاثیرات هیالورونیک اسید روی پوست مرتبط نباشد.

 

آیا می توان از هیالورونیک اسید در دوره بارداری و شیردهی استفاده کرد؟

استفاده موضعی از هیالورونیک اسید در قالب محصولات آرایشی و بهداشتی و یا مراقبتی در دوره بارداری یا شیردهی، منع و محدودیتی ندارد. این مواد با جذب در پوست، هیچ گونه عارضه و حساسیتی برای پوست ایجاد نمی کند. با این حال اگر به فکر تزریق هیالورونیک اسید در دوران بارداری و شیردهی هستید، حتما قبل از تزریق با پزشک خود مشورت نمایید.

 

سخن آخر

ماده ای موثر و شفابخش است که در ترکیبات و ساختار محصولات مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از هیالورونیک اسید در محصولات مراقبتی مزایا و کاربرد زیادی دارد که می توان به حفظ رطوبت و لطافت پوست اشاره کرد.

برای آبرسانی به سلول های پوست و موی خود می توانید علاوه بر استفاده از محصولات مراقبتی حاوی هیالورونیک اسید در روتین روزانه پوستی خود، از مواد غذایی فوق العاده ای که سرشار از هیالورونیک اسید هستند نیز استفاده نمایید. همچنین هنگام خرید محصولات حاوی هیالورونیک اسید، علاوه بر توجه به برند محصول به میزان هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات محصول توجه نمایید.

آیا شما از کرم هیالورونیک اسید استفاده می کنید؟

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا