2 55
آرایشی

رژلب ۵۰۰۰ ساله ایران

مفتخریم آغاز فعالیت تیم پادکست سین‌دخت را از این طریق اعلام کنیم. این جمع در تلاش است با گردآوری مطالبی در حوزه مسائل آرایشی و بهداشتی، جهت بالا بردن اطلاعات عمومی و کاربردی در کنار مخاطبان عزیز سین‌دخت باشد. همچنین در کنار پرداختن به موضوعات گفته شده، با معرفی بخش‌ها و محصولات جدید و قدیمی سین‌دخت، بیشتر از پیش آشنا خواهیم شد. با این رویکرد در کنار هم پیش می‌رویم؛ با پرداختن به اخبار و حواشی افراد مشهور در حوزه‌های مرتبط با زیبایی و آرایش، سفر به أعماق تاریخ، معرفی کتاب، آشنایی با تکنیک‌های آرایشی و مراقبت از پوست و بخش‌های متنوع دیگر. این قسمت که از نام آن مشخص است، معرف رژلب ۵۰۰۰ ساله ایران می‌باشد.

 

اخبار: جشنواره‌ کواچلا

در قسمت نخست پادکست،‌ با توجه به اخبار روز دنیا پیرامون مسائل آرایشی به حواشی یک جشنواره‌ی بنام، یعنی کواچلا پرداختیم. یکی از مسائلی که در این جشنواره حاشیه ایجاد نموده بود، ناخن‌های هیلی بیبر، همسر جاستین بیبر است. طراح ناخن‌های هیلی برای این مراسم مِیِی لِم بود که برای ایجاد یک طرح سرگرم کننده و مناسب با جشن، از رنگ صورتی روشن، فرنچ سفید و تزئینی با نگین‌های ریز استفاده کرده بود. این لاک پایه به سرعت میان طرفداران هیلی بیبر محبوب شد.

 

سفر در تاریخ: رژلب

در یک سفر کوتاه به عمق چندین هزار ساله‌ی تاریخ، مشخص شده که سومریان با استفاده از سنگ‌های زینتی خرد شده برای تزئین چهره‌ی خود، عمدتا لب‌ها و اطراف چشم خود را آرایش می‌کردند. مصریان باستان نیز از رژلب برای نشان دادن تمایز طبقات اجتماعی کمک می‌گرفتند.

با اینکه رژلب و ماتیک، واژگانی فرانسوی هستند، اما قدمت استفاده از آنها به حدود پنج هزار سال پیش در ایران باستان و جنوب ایران امروزی بازمی‌گردد؛ یعنی همان زمان و مکانی که طی یک پژوهش در سال ۲۰۰۱ مشخص شد قدیمی‌ترین رژلب دنیا استفاده می‌شده است.

 

آشنایی با سین‌دخت

در این بخش از پادکست سین‌دخت به بررسی و معرفی قسمت‌های مختلف سایت می‌پردازیم. به این منظور که دسترسی برای مخاطبان عزیز سهولت یابد. اینکه محصولاتی را بر اساس ویژگی‌هایشان در دسته‌بندی‌های متنوعی قرار دهیم، صرفا برای سهولت در یافتن، انتخاب و خرید آنهاست.

با مراجعه و بررسی سایت سین‌دخت می‌توانید در صورتی که جای دسته‌بندی خاصی را خالی می‌بینید، در قسمت کامنتها و یا در دایرکت به ما اطلاع دهید تا آن را نیز به سایت اضافه کنیم.

 

قسمت‌های ابتدایی پادکست سین‌دخت، کوتاه در نظر گرفته شده اند تا علاوه‌بر آنکه برای شنوندگان خسته کننده نباشند، بتوان با آنها سلیقه‌ی شما مخاطبان عزیز پادکست سین‌دخت را سنجید. از این‌رو برای تیم تولید پادکست بسیار حائز اهمیت است که نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.