2 55
آموزش

چگونه رژ لب خود را ماندگار کنیم؟

ماندگاری رژلب یکی از دغدغه‌های اصلی در آرایش روزانه بسیاری از خانم‌هاست. انتخاب و استفاده صحیح از محصولات مناسب می‌تواند به افزایش دوام رژ لب کمک کند و آرایش لب‌ها را در طول روز تازه نگه دارد. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه رژلب را ماندگار کنیم؟ و با استفاده از تکنیک‌ها و محصولات مختلف، ماندگاری رژلب را افزایش دهیم. همچنین به بررسی تفاوت‌های رژ لب مایع ماندگار و رژ لب جامد ماندگار پرداخته و نکاتی کاربردی برای استفاده از هر دو نوع رژ لب ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید تا با اصول صحیح استفاده از رژ لب و افزایش ماندگاری آن آشنا شوید.

رژلب مایع ماندگار و رژلب جامد ماندگار هر دو برای حفظ رنگ رژلب در طول روز طراحی شده‌اند، اما تفاوت‌هایی دارند که آنها را برای نیازهای مختلف مناسب می‌سازد.

رژلب‌ مایع ماندگار معمولاً فرمولاسیون سبک‌تری دارد و به سرعت روی لب خشک می‌شود، که این امر به ماندگاری طولانی‌تر این رژ کمک می‌کند. این رژلب‌ معمولاً پوشش کاملی را ارائه می‌دهد و پس از خشک شدن، به سختی پخش می‌شود، بنابراین نیازی به تجدید مکرر ندارند. از سوی دیگر، رژلب‌های جامد ماندگار، بافت کرمی‌ دارند و در عین حال که ماندگاری خوبی دارند، احساس راحتی بیشتری روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. این نوع رژلب‌ها ممکن است نسبت به نوع مایع کمی بیشتر نیاز به تجدید داشته باشند، اما همچنان برای استفاده در طول روز مناسب هستند. 

در مجموع، اگر به دنبال ماندگاری بیشتر و عدم نیاز به تجدید هستید، رژلب مایع ماندگار گزینه بهتری است، در عین حال رژلب جامد ماندگار برای افرادی که احساس راحتی و نرمی بیشتری روی لب‌های خود می‌خواهند، مناسب‌تر است.

اما فرقی انتخاب شما کدام یک از این دو نوع رژلب است، برای هر کدام نیاز است بدانیم که با چه روش‌هایی و چگونه رژلب را ماندگار کنیم؟

از رژلب‌های ۲۴ ساعته استفاده کنید. 

در میان رژلب‌های ۲۴ ساعته هم رژ لب مایع ماندگار و هم رژ لب جامد ماندگار پیدا می‌شود. مثلا رژ لب مدادی دبورا 24 ساعته مدل Velwet Matt با رنگ‌های درخشان و جذاب و بافتی نرم و سبک به زیبایی روی لب‌‌ها می‌نشیند و برای مدت زمان طولانی جلوه‌ای مات و جذاب به لب‌ها می‌بخشد.

رژ لب جامد مات ۲۴ ساعته از برند آلمانی یورن، ماندگاری بسیار خوب و رنگدانه های قدرتمندی دارد و به راحتی روی لب می‌نشیند. این رژ لب حاوی ویتامین E و فاقد پارابن است و علاوه بر تقویت لب‌ها از خشکی آنها پیشگیری می‌کند.

مطمئن شوید که لب‌هایتان هیدراته هستند.

ابتدا مطمئن شوید که لب‌هایتان خشک نیستند و پوسته‌ پوسته و چاک‌دار نشده‌اند. برای مرطوب شدن لب‌ها، از بالم لب استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده از هر محصولی روی لب، اجازه دهید بالم لب شما به طور کامل به عمق لب‌ها برود، در غیر این صورت رژ لب شما را شفاف می‌کند. 

آماده‌سازی اولیه را فراموش نکنید.  

قبل از اینکه بدانید چگونه ماندگاری رژلب را زیاد کنیم،  باید اول به این نکته دقت کنید که رژ باید به بهترین شکل روی لب‌ها بماند و برای این‌کار باید سطح لب‌ها صاف و یکدست باشد. می‌توانید از یک اسکراب لب یا یک مسواک نرم استفاده کنید تا لب‌ها به خوبی لایه‌برداری شوند. سپس، چند لایه پرایمر حاوی مرطوب‌کننده روی لب‌های خشک بزنید تا از پخش شدن و کمرنگ شدن رژ جلوگیری کنید.

 

یک خط لب دقیق بکشید.

اگر به دنبال راهی ساده هستید تا بدانید چگونه رژلب را ماندگار کنیم؟ مداد و خط لب را فراموش نکنید. رنگی مشابه با رنگ رژ لب خود انتخاب کنید، ابتدا دور لب‌تان خط کشیده و سپس تمام لب‌هایتان را پر کنید. با این کار، سطحی چسبنده برای رژ لب ایجاد می‌کنید که باعث می‌شود رژ به راحتی روی لب‌ها بنشیند.

مداد لب لچیک بادوام مدل Kissproof، محصولی ضدآب با ماندگاری بالاست و کمک می‌کند تا لب‌هایی خوش‌حالت و زیبا با سطحی یکنواخت داشته باشید. 

همچنین مداد لب مای بادوام مدل Everlasting، با تنوع رنگی فراوان و فرمولاسیون حاوی موم طبیعی زنبور عسل، نارگیل و نخل، ویژگی‌هایی مثل ماندگاری بالا و جلوگیری از خشکی یا پوسته‌پوسته شدن لب‌ها را به ارمغان می‌آورد.

بلات کردن به روش حرفه‌ای را یاد بگیرید. 

این مرحله به دلیل تأثیر آن، همیشه توصیه می‌شود: به جای اینکه یک لایه ضخیم از رژ بزنید، دو یا سه لایه نازک بزنید و بین هر بار بلات کنید. یک نکته حرفه‌ای: به جای دستمال کاغذی، از کاغذ بلات یا همان کاغذ جاذب چربی استفاده کنید تا لب‌ها ظاهری طبیعی‌تر و بدون پرز داشته باشند.

در زمینه آرایش، “بلات کردن” (blotting) به معنای جذب کردن و برداشتن مقدار اضافی محصول آرایشی از روی پوست یا لب‌ها است. این کار معمولاً با استفاده از کاغذ جاذب چربی، دستمال کاغذی، یا یک تکه پارچه‌ی نازک انجام می‌شود تا آرایش یکدست‌تر و ماندگارتر و از براق شدن بیش از حد جلوگیری شود. در مورد رژلب، بلات کردن به معنای کشیدن یک لایه نازک از رژلب، سپس فشردن لب‌ها با یک کاغذ جاذب چربی یا دستمال برای جذب اضافات و سپس زدن لایه دیگری از رژ است. این روش به ماندگاری بیشتر رژ کمک زیادی می‌کند.

تثبیت کننده را در مرحله نهایی آرایش قرار دهید.   

فرقی ندارد که سوالتان این باشد که چگونه رژلب را ماندگار کنیم یا چطور تمام آرایش را ماندگار کنیم؟ پاسخ هر دو سوال یکسان است: با استفاده از فیکساتور یا پودر تثبیت‌کننده! 

تثبیت‌کننده‌ها کمک می‌کنند رژ لب شما مدت بیشتری دست‌نخورده و تمیز باقی بماند. از یک تثبیت‌کننده باکیفیت مثل پودر فیکساتور آرایش گاش مدل مینرال استفاده کنید و با یک براش مخصوص بزرگ و نرم (مانند براش آرایش لولا مناسب فیکساتور) تثبیت‌کننده را به آرامی روی لب‌ها بزنید. براش لولا با دو نوع الیاف مصنوعی و طبیعی ساخته شده و برای یکدست کردن آرایش بهترین گزینه است. برای استفاده ابتدا براش را به پودر فیکساتور بزنید، سپس کمی براش را تکان دهید تا سبک شود. بعد به آرامی روی لب‌ها بزنید تا رژ لب ماندگارتر و تثبیت شود. 

تمام موارد گفته شده را می‌توانید از سایت لوازم آرایشی سین دخت با ضمانت کیفیت و اصالت کالا تهیه کنید. همچنین مقالات مرتبط با ترندهای آرایشی را در مجله سین دخت بخوانید. 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.