2 55
مقالات

8 ترفند طلایی برای آرایش پشت پلک چروک!

با این نکات آرایشی، کاری کنید تا چروک های پشت پلک محو شوند!

تصور کنید که پس از انجام آرایش چشم مورد علاقه تان، متوجه شوید که مواد آرایشی، بین خطوط ریز و چروک های پشت پلک چشم جمع شده و حالتی ماسیده شده و نامرتب را در چشم ها ایجاد کرده است. احتمالا در این هنگام، تصمیم بگیرید که آرایش چشمتان را پاک کنید و تنها به یک ریمل ساده اکتفا کنید. شاید احساس می کنید که لوازم آرایشی شما با کیفیت نیستند یا تبحر کافی در آرایش صورت ندارید.

نگران نباشید، حتی با پشت پلک چروک و دارای خطوط ریز نیز، می توانید یک آرایش چشم تمیز و فوق العاده داشته باشید. کافیست ترفندهای آرایشی برای آرایش پشت پلک چروک را یاد بگیرید و آنها را در میکاپ چشمتان به کار ببرید. در ادامه، با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا نکات مهم برای آرایش پشت پلک چروک را به طور کامل به شما توضیح دهیم.

نکات مهم برای آرایش پشت پلک چروک دار

پوست دور چشم، بسیار نازک و حساس است و بیشتر از سایر قسمت های پوست، در معرض چین و چروک و افتادگی قرار دارد. پیری پوست، کم آبی و خشکی پوست، می تواند موجب چروک شدن پشت پلک شود. برای آرایش پشت پلک چروک، باید نکاتی را رعایت کنید تا ماندگاری آرایشتان بالا رفته و از ماسیده شدن و جمع شدن مواد آرایشی در خطوط ریز پشت چشم جلوگیری کنید. در ادامه، این نکات مهم را به شما توضیح می دهیم.

پوست پشت پلک را تمیز کنید

اگر آرایش دارید، ابتدا با یک میسلار واتر یا هر پاک کننده دیگر، آرایشتان را کاملا پاک کنید. سپس با یک شوینده مناسب با جنس پوستتان، چشم هایتان را به خوبی بشویید. به یاد داشته باشید که اگر پوست پشت پلک شما تمیز نباشد، اصطلاحا آرایش روی پوست نمی خوابد و چرب بودن پوست، می تواند موجب ماسیده شدن آرایش چشم ها شود.

زیرسازی پوست برای آرایش چشم را فراموش نکنید

مهمترین مرحله برای انجام آرایش چشم حرفه ای برای پشت پلک چروک، زیرسازی و آماده کردن پوست برای آرایش است. شما می خواهید چروک های پشت پلک کمتر به نظر بیایند و مواد آرایشی در خطوط ریز پشت پلک جمع نشوند؛ بنابراین، باید یک لایه بین مواد آرایشی و پوستتان ایجاد کنید که جلوه صاف و یکدستی ایجاد شود. برای آماده شدن پوست پشت پلک، با یک آبرسان شروع کنید و آن را کاملا روی پشت پلک زده و ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

پس از گذشت 30 دقیقه، یک پرایمر مخصوص آرایش چشم بدون چربی و سبک را به پشت پلک زده و به آرامی پخش کنید تا جذب پوست شود. پرایمر ها، خطوط ریز و چروک پشت پلک شما را به خوبی پر می کنند و سبب صاف و یکدست شدن پوست پشت پلک می شوند. توجه داشته باشید که برای انتخاب پرایمر، به هیچ عنوان به سراغ پرایمرهای سنگین، چرب و براق نروید. بهترین پرایمر برای زیرسازی پشت پلک چروک، یک پرایمر با کیفیت سبک، مات و فاقد چربی است.

مقداری کانسیلر به پشت پلک بزنید

اگر می خواهید پیگمنت و ماندگاری آرایش چشم شما بالا برود، به سراغ یک کانسیلر یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست بروید و مقداری کانسیلر را به پشت پلک ها زده و با بیوتی بلندر، به خوبی پخش یا فید کنید. توجه داشته باشید که کانسیلرهای چرب و فول کاور، سبب ماسیده شدن آرایش چشم یا جمع شدن در خطوط ریز پشت پلک می شوند. پس به سراغ کانسیلرهای سبک و فاقد چربی بروید. دقت داشته باشید که حتما مقدار کمی از کانسیلر را به پشت پلک ها بزنید؛ زیرا سنگین شدن پشت پلک، جلوه ای غیر طبیعی و دفرمه را در چشم ها ایجاد می کند.

با تثبیت کننده های آرایشی، پوست پشت پلک را خشک کنید

اگر می خواهید ماندگاری آرایش چشمتان بالا برود و از جمع شدن کانسیلر در خطوط ریز پشت پلک جلوگیری کنید، باید پشت پلکتان را خشک کنید. پس مقداری پودر فیکس را به پشت پلک زده و به آرامی فید کنید. پیشنهاد می کنیم از پودر فیکس بدون رنگ استفاده کنید و حتما روی تمام سطح پشت پلکتان، پودر بزنید. پنکک نیز، گزینه مناسبی برای تثبیت آرایش و خشک کردن پشت پلک به شمار می آید.

سایه چشم مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب یک سایه چشم اشتباه، می تواند چروک و خطوط ریز پشت پلک شما را بیشتر نشان دهد. سایه های شاینی، براق و اکلیل دار، گزینه مناسبی برای آرایش پشت پلک چروک نیستند. همچنین، رنگ های روشن یا خیلی تیره نیز، می توانند پشت پلک شما را چروک نشان بدهند. بهترین رنگ سایه چشم برای سایه زدن به پشت پلک چروک، رنگ های نود با تناژ قهوه ای، آجری و دودی روشن مات هستند. دقت کنید که حتما از سایه سبک پودری مات استفاده کنید و سایه چشم های مایع نیز، برای شما مناسب نیستند.

نکته مهم برای سایه زدن پشت پلک چروک، زدن یک لایه نازک از سایه است. به هیچ وجه، چند لایه سایه چشم را به پشت پلک نزنید؛ زیرا موجب سنگین شدن پوست پشت پلک شده و در طول روز، ممکن است در خطوط پشت پلک شما جمع شود و جلوه ای ناخوشایند را ایجاد کند.

خط چشم مدادی، بهترین انتخاب برای آرایش پشت پلک چروک

چروک پشت پلک، می تواند کشیدن یک خط چشم مایع را دشوار کند و شاید نتوانید یک خط چشم تمیز بکشید. بنابراین، خط چشم مدادی، انتخاب بهتری برای کشیدن خط چشم است. برای خط چشم کشیدن، ابتدا گوشه چشمتان را به سمت بالا بکشید و سپس، یک خط چشم نازک را تا انتهای گوشه خارجی چشم بکشید. از کشیدن های خط چشم های ضخیم و بلند خودداری کنید؛ چرا که موجب بیشتر به نظر آمدن چروک های پشت چشم خواهد شد.

مژه های پرپشت و حجیم، انتخابی فوق العاده برای پشت پلک چروک

مژه های پرپشت و حجیم، باعث می شود که چروک پشت پلک شما کمتر به چشم بیاید. پس اگر مژه های کم پشت و کوتاهی دارید، از مژه مصنوعی استفاده کنید و اگر مژه های شما معمولی است، از ریمل های حجم دهنده و بلند کننده مژه استفاده کنید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید، صبر کنید تا خشک شود و یک لایه دیگر ریمل بزنید.

خط ابرو، ترفند طلایی برای کمتر به نظر آمدن چروک پشت پلک

یکی از ترفندهای حرفه‌ای برای آرایش پلک دارای چروک، ضخیم کردن ابروهاست. پس با استفاده از مواد، سایه یا ماژیک ابرو، ابروهایتان را ضخیم و مرتب آرایش کنید تا ابروهای شما، مرکز توجه باشند و چروک پشت پلک کمتر به چشم بیاید. پس اگر پشت پلک چروک شده یا افتاده دارید، به هیچ عنوان ابروهای خود را روشن و نازک نکنید و به سراغ مدل های ضخیم و رنگ های تیره ابرو بروید.

سخن آخر

چروک پشت پلک، ممکن است به علت پیری پوست، خشک و نازک بودن پوست یا علت های دیگر ایجاد شود. برای آرایش پلک چروک دار، باید نکاتی را رعایت کنید تا چروک پشت پلک کمتر به نظر بیاید و جلوه ای یکدست در پشت پلکتان ایجاد شود؛ به گونه ای که آرایش شما خیلی خوب روی پوست پشت پلک بخوابد و مواد آرایشی در خطوط ریز پشت پلکتان جمع نشود.

در این مقاله، نکات مهم و طلایی برای آرایش پشت پلک چروک و نحوه زیرسازی پوست چشم را توضیح داده ایم. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید با ترفندهای آرایشی، چروک های پشت پلک را بپوشانید؛ به گونه ای که کمتر به نظر بیایند. شما چه راهکاری برای کمتر به نظر آمدن چروک پشت پلک دارید؟ لظفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چه پرایمری برای پشت پلک چروک مناسب است؟

پرایمرهای فاقد چربی و بر پایه آب که بافت سبک دارند و به سرعت جذب پوست می شوند، گزینه مناسبی برای زیرسازی پوست چشم هستند.

آیا رنگ سایه طلایی شاین برای پشت پلک چروک مناسب است؟

خیر. رنگ های روشن و بافت شاینی، باعث می شود که چین و چروک پشت پلک شما بیشتر نشان داده شود؛ بنابراین، بهتر است به سراغ رنگ های مات و نود سایه چشم بروید.

چطوری با پشت پلک چروک، خط چشم بکشیم؟

از خط چشم های مات و مشکی استفاده کنید و یک خط چشم نازک و ظریف را بکشید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا