2 55
مقالات

ماندگاری لاک ناخن | چه کنیم لاک ناخن پاک نشود؟

بالا بردن ماندگاری لاک ناخن، سبب می شود تا لاک شما دیر تر خراب شود و نیازی به ترمیم لاک خود نداشته باشید.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه ماندگاری لاک ناخن خود را افزایش دهید؟

لاک ناخن، از ابزارهای مهم برای آرایش ناخن است. لاک زدن موجب زیبا به چشم آمدن دست و پاها می شود. اما مسئله ای که وجود دارد، بیشتر افراد می خواهند تا ماندگاری لاک خود را بالا ببرند و از خراب شدن آن جلوگیری کنند.

در هنگام خرید و زدن لاک، عواملی وجود دارد، که اگر به آنها دقت کنید، می توانید ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشید. در زمان های قدیم از حنا، به عنوان  لاک ناخن استفاه می کردند و افراد ثروتمند نیز به کمک طلا و نقره، ناخن های خود را زینت می بخشیدند.

برای بالا بردن ماندگاری لاک ناخن، لازم است تا به یک سری نکات توجه کنید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی ماندگاری لاک ناخن | چه کنیم لاک ناخن پاک نشود، بپردازیم.

افزایش ماندگاری لاک ناخن و بالا بردن دوام لاک

معمولا بیشتر خانم ها، پس از زدن لاک، نمی خواهند رنگ لاکشان کدر شود و به راحتی پاک شود. به همین دلیل زمانی که لاک می زنند، دوست دارند که رنگ لاکشان نپرد و کدر نشود.

گاهی اوقات با حمام رفتن و شستن ظرف ها ممکن است، رنگ لاک شما از بین برود. همچنین پاک شدن قسمتی از لاک ناخن و ریختن آن می تواند آزار دهنده باشد. گاهی اوقات نیز با انجام فعالیت های روزانه، ممکن است قسمتی از لاک ناخنتان لب پر شود یا ترک بخورد.

 

چگونه عمر لاک را زیاد کنیم؟

با رعایت نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم، می توانید ماندگاری لاک ناخن خود را بالا ببرید. در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • در ابتدا ناخن هایتان را با سرکه سفید تمیز نمایید.
  • با سوهان کشیدن ناخن، ناخن هایتان را به فرم دلخواه درآورید.
  • ناخن هایتان را زیرسازی کنید.
  • لاک ناخن خود را تکان ندهید.
  • یک لایه نازک از لاک را روی ناخن بزنید.
  • لاک خود را با هوای خنک، خشک نمایید.
  • پس از اتمام زدن لاک، از برق ناخن استفاده کنید.
  • از تقویت کننده های ناخن استفاده نمایید.
  • برای شستن ظرف ها از دستکش استفاده کنید.

11 نکته مهم و مفید برای چگونگی افزایش ماندگاری لاک ناخن

برای بالا بردن ماندگاری لاک ناخن، لازم است تا موارد زیر را رعایت کنید تا لاک ناخنتان، ماندگاری بیشتری پیدا کند. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:

ماندگاری لاک ناخن های کوتاه

اگر ناخن هایتان بلند است، بهتر است بدانید که به رسیدگی بیشتری نیاز دارد. اگر ناخن های شما کوتاه باشد، آنها آسیب کم تری در طول روز می بینند.

صبر کنید تا به خوبی لاکتان خشک شود

زمانی که برای خشک شدن لاک ناخنتان صبر کافی نداشته باشید، ممکن است در صورت برخورد با اشیا و یا حتی موی سر، رده هایی روی ناخن به وجود بیاید و سبب آسیب به لاک شما شود.

بهترین راه برای فهمیدن این که آیا لاک ناخنتان خشک شده است یا نه، این است که ناخن انگشت کوچک دست خود را به هم بزنید، اگر احساس چسبندگی در سطح ناخن احساس کردید، به این معناست که هنوز لاک شما خشک نشده است.

پوست دور ناخن خود را جدا نکنید

ناخن های سالم، پوستک دور ناخن ندارد. با کندن پوستک دور ناخن ممکن است لاک شما از زیر ترک بخورد و از زیر پخش شود و این مسئله موجب شکستن آن خواهد شد. زمانی که می خواهید لاک ناخن خود را تمدید کنید، ممکن است پوستک روی پوست ناخنتان با پوشش زیرین تداخل پیدا کند، به جای آن لازم است تا به لبه های بلند شده کرم بزنید. با این کار می توانید لبه ها را به عقب هدایت کنید.

 

لایه نازکی از لاک، روی ناخن ها بزنید

اگر لاک ناخن خود را ضخیم بزنید، به راحتی کنده می شود، چون لاک را روی لاک می زنید و لایه ضخیمی ایجاد می شود. توجه داشته باشید که چند لایه لاک را روی هم نزنید. ابتدا یک لایه لاک بزنید و بعد از خشک شدن، یک لایه دیگر روی لاک قبلی بزنید.

سر انگشتان خود را خشک نمایید

زمانی که می خواهید لاک بزنید در نظر داشته باشید که ناخن های خود را به خوبی خشک نمایید. ناخن های خیس، آب را جذب می کنند و موجب می شوند لاک ناخن شما باد کند.

 

از دستکش استفاده نمایید

اگر می خواهید بدانید که چگونه ماندگاری لاک ناخن خود را بالا ببرید باید به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام کارهای خانه و شستن ظرف ها حتما از دستکش لاستیکی استفاده نمایید. استفاده از دستکش سبب محافظت از ناخن های شما می شود، زیرا مایع ظرف شویی و آب می تواند مواد لاک را خشک کند و دیگر لاک ناخن شما جلوه مناسبی نداشته باشد.

ناخن های خود را با باد خنک خشک کنید

سالن های زیبایی ناخن، معمولا از لامپ های فرابنفش برای خشک شدن سریع تر لاک ناخن استفاده می کنند و این کار باعث می شود تا لاک شما زودتر ترک بخورد. جالب است بدانید که به صورت حدودی 12 ساعت طول می کشد تا لاک ناخن به طور کامل خشک شود.

حرارت شدید ناشی از لامپ های فرابنفش می تواند، تاثیر منفی روی خشک شدن ناخن بگذارد. برای خشک شدن سریع تر لاک ناخن، لازم است ناخن هایتان را در معرض باد و هوای خنک خشک کنید. حتی برای شستن دست ها می توانید از آب سرد استفاده نمایید و ناخن های خود را با فوت کردن خشک نمایید.

محصولات آرایشی و بهداشتی

استفاده از الکل و اسکراب های بدن، می تواند رنگ لاک شما را کدر کند. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن یا خشک شدن دست و ناخن، لازم است از لوسیون های بدون الکل استفاده نمایید. همچنین لازم است دست های خود را به کمک صابون های ضد باکتری ملایم بشویید.

داشتن ناخن هایی سالم

اگر ناخن های سالمی نداشته باشید، لاک به مدت زیادی روی ناخن ها نمی ماند. برای اینکه لاک به خوبی روی ناخن هایتان بنشیند، لازم است، ابتدا پوسته پوسته بودن، شکستگی و همچنین موج دار بودن ناخن خود را رفع کنید. در نهایت با تقویت ناخن های خود، لاک به خوبی روی دستتان می نشیند.

کیفیت مناسب لاک

این مسئله که از لاک ژل استفاده می کنید یا لاک ساده، زیاد فرقی نمی کند و در هر صورت کیفیت لاک بسیار مهم است. تمام لاک ها یک ماده نگهدارنده دارند و میزان ماندگاری لاک ناخن شما به این ماده نگهدارنده داخلی بستگی دارد. برندهای معتبر دارای مواد نگهدارنده مناسب تری هستند و به همین دلیل لاک های با کیفیت تری هستند.

از ناخن ها استفاده ابزاری نکنید

برای بالا بردن ماندگاری لاک ناخن هایتان، درب های قوطی نوشابه و موارد مشابه آن را با سر ناخن خود باز نکنید. از ناخن ها برای انجام کارهای سخت و سفت استفاده نکنید، زیرا این کارها ماندگاری لاک ناخن شما را کاهش می دهد.

 

چی کار کنیم ماندگاری لاک ناخن بالا برود؟

روش های مختلفی برای بالا بردن ماندگاری لاک ناخن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

لاک زدن به صورت اصولی

اولین و مهم ترین نکته برای داشتن ناخن هایی زیبا و فوق العاده، لاک زدن به صورت اصولی است. لاک زدن اصولی سبب بالا رفتن ماندگاری لاک می شود و حس خوب را در فرد دوچندان می کند.

قبل از لاک زدن لازم است تا: 

  • لاک قبلی را پاک کنید.
  • شستن ناخن ها و نگذاشتن آنها در آب داغ
  • کوتاهی، سوهان کشی و پولیش کردن ناخن ها
  • هل دادن کوتیکول ناخن ها به عقب
  • ماساژ دادن اطراف ناخن ها با روغن زیتون یا وازلین
  • استفاده از بیس کت قبل از زدن لاک
  • زدن لاک اصلی
  • زدن تاپ کت پس از لاک ناخن

چرا نباید شیشه لاک را تکان دهیم؟

جالب است بدانید که قبل از لاک زدن نباید، محکم شیشه لاک را تکان دهید، زیرا این کار موجب کاهش ماندگاری لاک خواهد شد. با این کار مواد درون شیشه لاک پر از حباب های ریز هوا می شود. اما این حباب ها به خوبی دیده نمی شوند و پس از خشک شدن لاک، ترک های زیادی در لایه زیری لاک به وجود می آید و زودتر از حالت عادی تکه تکه می شود.

قبل از لاک زدن ابتدا شیشه لاک را به آرامی و به صورت دورانی بچرخانید. این کار سبب می شود تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شود و حبابی نیز در لاک به وجود نیاید.

چگونه از رنگ لاک مراقبت کنیم؟

یکی از مهم ترین عوامل خراب شدن لاک، تغییر رنگ آن است. لاک های روشن رنگ، معمولا خیلی سریع تر با این مشکل مواجه خواهند شد. ماندگاری رنگ لاک به عوامل مختلفی از جمله، فعالیت های روزانه و چگونگی مراقبت از ناخن ها بستگی دارد. استفاده از تاپ کت ها موجب حفظ درخشندگی لاک ناخن ها خواهد شد.

ترفندهای دوام و بالا بردن ماندگاری لاک ناخن

علاوه بر روش های گفته شده در بالا، برخی ترفندها وجود دارند که به کمک آنها می توانید ماندگاری لاک ناخن هایتان را بالا ببرید. برخی از مهم ترین ترفندهای افزایش دوام لاک ناخن ها را در ادامه با هم بررسی می کنیم:

ترمیم لاک قسمتی از لاک ناخن

گاهی ممکن است یک لاک جذاب بزنید و منتظر خشک شدن آن باشید، اما بنا به دلایلی ممکن است ناخن شما با یک شی برخورد کند و لاکتان خراب شود. در این مرحله می توانید به کمک یک گوش پاک کن آغشته شده به مواد لاک پاک کن، نقطه آسیب دیده را پاک کنید و سپس محل مورد نظر را ترمیم کنید. با این کار شما بخش آسیب دیده را ترمیم می کنید و از خراب شدن بقیه قسمت های لاک جلوگیری می کنید.

کاهش استفاده از الکل برای ضد عفونی کردن دست ها

برای بالا بردن ماندگاری لاک ناخن خود، لازم است تا کم تر از الکل و مواد ضد عفونی کننده روی دست ها استفاده نمایید. به جای آن دست های خود را با شوینده ملایم و آب بشویید و سپس از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

روغن های تقویت کننده ناخن بزنید

ناخن درست مثل پوست و مو، ممکن است رطوبت خود را از دست بدهد. به همین دلیل لازم است گاهی اوقات برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن ها از تقویت کننده های ناخن استفاده نمایید.

به انتهای ناخن کمی لاک اکلیلی اضافه کنید.

برای اینکه گاهی اوقات ماندگاری لاک ناخنتان بیشتر شود، می توانید به انتهای ناخن خود، کمی لاک اکلیلی بی رنگ بزنید تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا، ماندگاری لاک خود را چند برابر کنید.

چگونه از لاک مراقبت کنیم؟

اگر می خواهید لاک ناخن خریداری شده، طول عمر بیشتری پیدا کند، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • پس از زدن لاک، درب آن را به خوبی ببندید.
  • لاک را به صورت ایستاده قرار دهید و از گذاشتن آن به صورت افقی روی میز خودداری کنید.
  • در صورتی که لاک ناخن شما خشک و یا کشیده شده است، می توانید چند قطره رقیق کننده لاک درون شیشه بریزید و سپس تکان دهید. پس از گذشت چند دقیقه از لاک استفاده نمایید.

 

سخن آخر

لاک زدن، یکی از لذت بخش ترین کارها برای بالا بردن روحیه فردی شماست، به شرط اینکه موارد گفته شده را رعایت کنید تا لاک ناخنتان ماندگاری بهتری داشته باشد.

لاک زدن به صورت اصولی و رعایت نکات مهم آن، می تواند علاوه بر ایجاد زیبایی در دست و پاها، سبب بالا بردن اعتماد به نفس و ایجاد حس خوش در فرد شود. در این مطلب سعی کردیم در مورد ماندگاری لاک ناخن | چه کنیم لاک ناخن پاک نشود، صحبت کنیم، امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید ماندگاری لاک خود را افزایش دهید.

شما برای بالا بردن ماندگاری لاک ناخن خود از چه روشی استفاده می کنید؟ 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا