2 55
مقالات

فواید نیاسینامید برای پوست که نمی دانستید!

یکی از فواید نیاسینامید برای پوست، کاهش لک و قرمزی پوست است.

آیا می دانید فواید نیاسینامید چیست؟

آیا از تاثیر نیاسینامید روی پوست اطلاعی دارید؟

معمولا درون ترکیبات برخی از محصولات مراقبت از پوست و مو، مواد مفید و موثر زیادی وجود دارد که ما از آنها بی خبریم، به طور مثال ماده نیاسینامید در برخی از محصولات وجود دارد. این ماده تاثیرات شگفت انگیزی روی پوست می گذارد و برای پوست های جوش دار بسیار مفید است.

ماده های دیگری همچون رتینول، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها برای پوست، معجزه هستند. نام نیاسینامید ممکن است کم تر به گوش هر کسی رسیده باشد اما این ماده موثر یکی از مفید ترین و ناشناخته ترین ترکیبات در جهان است. فواید نیاسینامید بسیار زیاد است. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی فواید نیاسینامید برای پوست که نمی دانستید، بپردازیم.

نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید نوعی از ویتامین B3 است و به دو گروه نیاسین یا نیکوتینیک اسید و همچنین نیاسینامید یا نیکوتینامید تقسیم می شود. نیاسین آمید یک ترکیبی است که بدن ما برای تبدیل غذا به انرژی به آن احتیاج دارد. یعنی این ماده در بیشتر غذاهایی که می خوریم یافت می شود.

فواید نیاسینامید چیست؟

به طور کلی نیاسینامید می تواند به کاهش تحریک پوستی و بهبود وضعیت آن بپردازد. این ماده برای تمام پوست ها به ویژه پوست های مستعد جوش و آکنه به حساب می آید.

فواید نیاسینامید عبارت اند از:

مراقبت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و نور خورشید

استفاده از نیاسینامید درست مثل آنتی اکسیدان ها می تواند رادیکال های آزاد روی پوست را که سبب تخریب لایه محافظتی پوستتان می شود، از بین ببرد. افرادی که پوست حساس و چربی دارند، به جای استفاده از ویتامین سی، توصیه می شود از نیاسینامید استفاده کنند.

ویتامین سی یا همان اسکوربیت اسید می تواند سبب قرمزی پوست و چرب شدن پوست شود، اما نیاسینامید این طور نیست و دوام بهتری روی پوست دارد.

فواید نیاسینامید، تنظیم ترشح چربی پوست

محصولات مراقبت از پوست زیادی وجود دارند و ادعا می کنند که به درمان جوش و آکنه کمک می کنند، اما تنها به تنظیم چربی پوست می پردازند. اما نیاسینامید 2 درصد به مدت 2 تا 4 هفته می تواند ترشح چربی پوست را کنترل کند.

کم تر شدن چین و چروک پوست

مصرف نیاسینامید 4 درصد به خوبی می تواند تاثیر فوق العاده ای در کاهش چین و چروک های پوست داشته باشد. همچنین مصرف نیاسینامید 4 درصد در یک دوره 8 هفته ای، چین و چروک های دور چشم را به طرز فوق العاده ای کم تر کند.

 

فایده نیاسینامید، تقویت لایه محافظ پوست

اگر پوستتان حساس است و با مصرف محصولات مراقبت از پوست مثل رتینوئیدها، قرمز می شود و می سوزد، ممکن است این حساسیت به دلیل عملکرد ضعیف لایه محافظتی پوستتان باشد. این مسئله به این معنی است که به مرور زمان و به دلیل استفاده نامناسب از محصولات مراقبت از پوست و حتی عوامل دیگر پوستتان ضعیف شده است. نیاسینامید با آبرسانی به پوست و پرتر کردن این لایه به تقویت پوست کمک می کند.

درمان جوش و آکنه از فواید نیاسینامید

نیاسینامید به دلیل خاصیت ضد میکروبی خود، گزینه فوق العاده ای برای درمان آکنه و جوش های پوستی است و تاثیر فوق العاده ای روی آکنه های صورت دارد. مصرف نیاسینامید 4 درصد می تواند آکنه های متوسط و معمولی پوست را به طور قابل توجهی، کم تر می کند.

 

کاهش دهنده قرمزی و لکه های پوست

در آزمایشات زیادی ثابت شده است که نیاسینامید توانایی درمان قرمزی، لکه های پوستی به دلیل افزایش سن و ملاسما را دارد. بهتر است بدانید که مصرف نیاسینامید دو درصد، برای مدت 4 هفته، به خوبی قرمزی پوست را کم می کند.

در مورد درمان ملاسما، باید بدانید که نیاسینامید درست مثل یک قهرمان وارد کار می شود. همچنین مصرف نیاسینامید 4 درصد می تواند کاربردی همانند هیدروکینون 4 درصد را با عوارض جانبی کم تر داشته باشد.

صاف شدن پوست و کاهش ظاهر منافذ پوستی از فواید نیاسینامید

درست است که نمی توان اندازه واقعی منافذ پوست را کاهش داد، اما با استفاده از نیاسینامید، پوستتان تمیز تر و بدون جوش می شود. نیاسینامید چربی های داخل منافذ پوست را از بین می برد و به کوچک تر شدن این منافذ کمک می کند.

 

فواید نیاسینامید، کاهش قرمزی پوست

اگر پوستتان قرمز است، نیاسینامید انتخاب مناسبی برای کاهش قرمزی پوست است. مصرف نیاسینامید 5 درصد، قرمزی پوست را بهبود می دهد و با تقویت لایه محافظتی پوست، می تواند به کاهش حساسیت و قرمزی پوست کمک کند.

کاهش خشکی پوست از فواید نیاسینامید

مصرف روزی 2 بار نیاسینامید دو درصد، می تواند اثر قابل توجهی در آبرسانی پوست داشته باشد. طبق آزمایش های انجام شده از لحاظ آبرسانی به پوست، نیاسینامید اثر آبرسانی بیشتری نسبت به روغن های مینرال دارد، اما عوارض نیاسینامید کم تر است.

فایده نیاسینامید، کاهش اکسیداتیو استرس

دقت کنید که چروک پوستی با افزایش سن، بالا می رود و پوست کمی زرد می شود. این مسئله به دلیل عاملی به اسم اکسیداتیو استرس است و زمانی این عامل روی پوست ایجاد می شود که عواملی مثل افزایش سن باعث می شود تا رادیکال های آزاد روی پوست بیشتر از مقداری شود که پوست می تواند آنها را از بین ببرد.

نیاسینامید همچنین می تواند مثل یک آنتی اکسیدان حرفه ای عمل کند و از افزایش سن جلوگیری نماید. مصرف نیاسینامید 5 درصد دو بار در روز، می تواند اثر اکسیداتیو استرس را به راحتی از بین ببرد.

محافظت از پوست در مقابل نور خورشید

مطالعه ها به خوبی نشان می دهد که استفاده از نیاسینامید و ضد آفتاب در کنار هم، می تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB کمک کند. پس اگر می خواهید مدت زیادی زیر نور خورشید باشید، بهتر است مصرف نیاسینامید و ضد آفتاب را در کنار هم داشته باشید.

چگونه باید از نیاسینامید استفاده کرد؟

استفاده از نیاسینامید 2 بار در روز هنگام صبح و شب پیشنهاد می شود. در هنگام روز می توانید قبل از ضد آفتاب، از نیاسینامید استفاده کنید و همچنین هنگام شب، قبل از مرطوب کننده استفاده نمایید. معمولا پس از 4 تا 12 هفته استفاده، تاثیر نیاسینامید را تازه روی پوست خود احساس خواهید کرد.

سرم نیاسینامید اوردینری

سرم ضد جوش اوردینری محصولی فوق العاده برای کنترل چربی پوست و از بین بردن جوش هاست. این سرم با متعادل کردن چربی پوست، منافذ باز پوست را کاهش می دهد و جای جوش را ترمیم می کند.

سرم اوردینری اصل حاوی 10% نیاسینامید و 1% زینک است و علاوه بر کنترل جوش های صورت، خطوط چین و چروک دار صورت را کاهش می دهد و به درمان جوش ها و التهابات پوستی می پردازد و غده های ایجاد کننده چربی را کنترل می کند و خاصیت ضد قرمزی پوست دارد.

سرم نیاسینامید بالانس

سرم ضد جوش بالانس یک محصول موثر برای کاهش لک های ناشی از جای جوش و رفع جوش های پوستی است. این محصول به بازسازی و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند و حاوی 15% نیاسینامید است.

هیچ گونه پارابن، رنگ و الکلی در این سرم استفاده نشده است و حاوی ویتامین B3 و نیکوتین آمید است. این سرم فوق العاده چربی پوست را به خوبی تنظیم می کند و پس از چند بار استفاده تاثیر آن را روی پوست مشاهده خواهید کرد.

با استفاده مداوم از این سرم متوجه کمرنگ شدن لک های ناشی از جای جوش خواهید شد. سرم بالانس همچنین می تواند لک های ناشی از افزایش سن، نور خورشید و جای جوش را کاهش دهد.

خرید سرم ضد جوش و ضد لک بالانس

فایده نیاسینامید، کرم پودر کاتریس مدل HD

کرم پودر مایع کاتریس محصولی فوق العاده برای پوست های چرب و مختلط است و جلوه ای مات و مخملی روی پوست دارد. این کرم پودر حاوی نیاسینامید است و چربی پوستتان را به خوبی کنترل می کند و هیچ گونه براقیتی روی پوست ایجاد نخواهد کرد.

کرم پودر کاتریس پوشانندگی مناسبی روی پوست دارد و حتی می توانید مقداری از آن را با ضد آفتاب خود ترکیب نمایید و سپس به پوست بزنید. یکی از ویژگی های این کرم فوق العاده این است که چون چربی پوست را کنترل می کند، برای زمان عکاسی و فیلمبرداری گزینه فوق العاده ایست.

خرید کرم پودر کاتریس اصل با تخفیف 

چه افرادی می توانند از نیاسینامید استفاده کنند؟

مصرف نیاسینامید به همه افراد توصیه می شود، مگر اینکه در برخی موارد و طبق نظر پزشک مصرف آن منع شده باشد. همه افراد با انواع تیپ پوستی خصوصا پوست های حساس می توانند از نیاسینامید استفاده کنند.

از نیاسینامید چند درصد استفاده کنیم، بهتر است؟

برای شروع استفاده از نیاسینامید، بهتر است ابتدا از نیاسینامید 2 تا 5 درصد استفاده نمایید. اگر پوست خیلی حساسی دارید، این مقدار برای شروع مناسب است. اگر تاثیر قابل توجهی روی پوستتان حس نکردید، می توانید از درصدهای بالاتر مثل 10 تا 15 درصد استفاده نمایید.

البته برای استفاده از این مقدار بهتر است حتما با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین اگر پوستتان حساس است و بار اولیست که از نیاسینامید استفاده می نمایید، ممکن است محصولات حاوی نیاسینامید 10 درصد برایتان حساسیت زا باشد.

سخن آخر

همان طور که گفته شد، برخی از محصولات مراقبت از پوست و مو حاوی مواد مفید و موثری هستند که ما از آنها بی خبریم. یکی از این ماده های کاربردی وجود نیاسینامید است. استفاده از سرم های مراقبتی حاوی نیاسینامید فواید زیادی همچون رفع جوش، لک های صورت، کاهش قرمزی پوست و کم رنگ شدن لک های پوستی ناشی از افزایش سن و اشعه آفتاب را دارد.

نیاسینامید ماده ای کاربردی و بی نظیر برای کاهش و رفع جوش های صورت است. در این مطلب در مورد فواید نیاسینامید برای پوست توضیح دادیم، امیدواریم با خواندن راهنمای پیش رو بتوانید بهترین محصول حاوی نیاسینامید را برای روتین مراقبت از پوست خود خریداری نمایید.

شما کدام محصول حاوی نیاسینامید را توصیه می کنید؟ 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا