2 55
مقالات

مام بهتره یا بادی اسپلش؟ تفاوت هرکدام!

مام به دلیل ترکیباتی که دارد از تعریق بدن جلوگیری می کند اما بادی اسپلش به خوشبو کردن پوست و نرمی آن کمک می کند

به نظر شما مام بهتره یا بادی اسپلش؟ آیا بادی اسپلش به رفع بوی بد تعریق کمک می کند؟

ایجاد بوی خوش در بدن، یکی از مهم ترین مواردی است که فرد باید همیشه آن را رعایت کند. رعایت بهداشت فردی و استفاده از ضد تعریق در طول روز همیشه توصیه می شود. یکی از پرکاربردترین محصول های ضد تعریق، بادی اسپلش و مام است و در فصول گرم سال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که بدنتان زیاد عرق می کند، حتما باید از ضد تعریق ها استفاده کنید.

در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی مام بهتره یا بادی اسپلش؟ تفاوت هرکدام بپردازیم.

معرفی لوازم ضد تعریق

همه افراد به طریقی به دنبال راهی برای خوشبو کردن بدن خود هستند و دوست دارند از بوی بد خلاص شوند. لوازم ضد تعریق زیادی برای خوشبو نگه داشتن بدن در بازار وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم. محصولات ضد تعریق یکی از پرکاربردترین محصولات در بین افراد است.

دئودورانت ها انواع مختلفی دارند و به 4 گروه اصلی تقسیم می شوند:

  • مام یا رول
  • بادی اسپلش ها
  • رول صابونی یا استیک
  • کرم ضد تعریق و ژل ها

 

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش یک نوع اسپری خوشبو کننده است که انواع زنانه و مردانه دارد و در رایحه های متنوع و مختلف در بازار تولید می شود. بادی اسپلش ها دارای ترکیباتی همچون آب، الکل و اسانس هستند و سبب نرمی و آبرسانی به پوست بدن می شوند.

پس از حمام کردن پوست رطوبت خود را از دست می دهد و به کمک بادی اسپلش می توانید این رطوبت از بین رفته را به پوست خود بازگردانید و از تعریق و بوی بد بدن به خوبی جلوگیری نمایید. در برخی از بادی اسپلش ها ممکن است مقداری روغن وجود داشته باشد که به نرمی و لطافت پوست کمک خواهد کرد.

خوشبو بودن بدن علاوه بر این که به شما حس خوبی می دهد، باعث می شود جلوه بهتری در بین اطرافیان داشته باشید. این محصول قیمت بسیار مناسب و اقتصادی دارد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های بادی اسپلش خواهیم پرداخت:

یک بادی اسپلش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک بادی اسپلش مناسب، باید میزان غلظت عطرش کم باشد و در عوض با داشتن روغن های مختلف به سلامتی و لطافت پوست شما کمک کند. پخش بوی زیاد در بادی اسپلش ها سبب می شود تا هنگام استفاده از آن همیشه خوشبو باشید و بوی بد نگیرید.

برخلاف عطر، این محصول باید به صورت مستقیم به پوست اسپری شود و هیچ گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی کند. برای این که مطمئن شوید به بادی اسپلش حساسیت ندارید، قبل از استفاده مقداری از آن را روی پوست خود تست نمایید.

 

چگونه بادی اسپلش بزنیم؟

باید دقت داشته باشید که پس از حمام و زمانی که پوستتان مرطوب است، از بادی اسپلش استفاده نمایید. زمانی که پوست نمناک است، منافذ پوست بازتر است و سبب جذب بهتر می شود. پس از استفاده از بادی اسپلش صبر کنید تا محلول روی پوست به صورت کامل خشک شود.

به دلیل ماندگاری پایین بادی اسپلش، می توانید چند بار در روز آن را روی بدن تمدید کنید. زمانی که بدن دچار عرق شده است، هیچ گاه از این محصول روی بدن استفاده نکنید. این کار باعث می شود بوی بد چند برابر شود و دیگر هیچ ماده خوشبو کننده ای نمی تواند بدن شما را خوشبو کند، مگر اینکه به حمام بروید و دوش بگیرید.

 

مام زیر بغل چیست؟

مام در واقع تنها یک محصول بهداشتی نیست؛ بلکه اسم اولین برند تولید کننده رول های ضد تعریق است که مانند برندهای دیگر نام آن روی این محصول مانده است. در کل رول های ضد تعریق، دارای مایع عطری ملایمی هستند که به کمک توپک روی مام، مقدار مناسبی از آن را می توانید به زیر بغل خود بزنید. این مایع با پوشاندن منافذ خروج تعریق از ایجاد بوی بد به خوبی جلوگیری می کند.

ویژگی های یک مام خوب در چیست؟

در هنگام خرید مام خوب باید به ویژگی های آن توجه نمایید. در ادامه به بررسی ویژگی های یک مام خوب می پردازیم:

  • عدم ایجاد سفیدک روی لباس ها
  • کنترل میزان تعریق بدن
  • عدم ایجاد لکه روی لباس
  • بدون الکل و پارابن
  • جلوگیری از تیرگی ناحیه زیربغل

نحوه درست استفاده از مام زیر بغل

پس از حمام باید از مام زیر بغل استفاده نمایید؛ زیرا این نوع از محصولات برای جلوگیری از تعریق و بوی بد بدن تولید می شوند. استفاده از مام روی پوستی که تعریق داشته است، بدتر بوی عرق را تشدید می کند.

تفاوت بادی اسپلش و مام در چیست؟

تفاوت بین بادی اسپلش و مام این است که مام به دلیل ترکیبات خود از تعریق جلوگیری می کند. اما بادی اسپلش ها فقط به خوشبو کردن پوست بدن و نرمی آن کمک می کنند. برای انتخاب یک محصول فوق العاده، باید به ویژگی های پوست بدنتان توجه داشته باشید.

چرا باید از ضد تعریق و خوشبو کننده بدن استفاده کنیم؟

تعریق و فعالیت زیاد روزانه مثل ورزش، کار و حتی داشتن استرس گاهی اوقات منجر به تعریق بدن و ایجاد بوی بد می شود. بوی بد به دلیل تعریق زیاد رخ می دهد و اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد و حس بدی به فرد منتقل می کند. اگر این بوی بد قابل کنترل نباشد، لازم است تا راهکارهای سریع و موثری را پیش بگیرید و با پزشک مشورت کنید.

فرق بادی اسپلش با اسپری بدن در چیست؟

در ترکیبات بادی اسپلش از روغن استفاده شده است که سبب شادابی و طراوت پوست می شود. فرق بادی اسپلش با اسپری بدن در این است که در ترکیبات اسپری بدن از روغن استفاده نمی شود و ترکیباتی همچون آب، الکل و ترکیبات شیمیایی دارد. همچنین برخی از این مواد سبب خشکی پوست می شود.

اما در ترکیبات بادی اسپلش ها و بادی میست ها بیش تر از مواد طبیعی و روغن استفاده می شود و به همین دلیل پوست را خشک نمی کند. یکی دیگر از فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن این است که بادی اسپلش را فقط می توان روی بدن اسپری کرد، زیرا ترکیبات روغنی دارد و ممکن است روی لباس ایجاد لک کند.

اما اسپری بدن، هم برای بدن و هم روی لباس کاربرد دارد. البته به شرطی که اسپری بدنی که استفاده می کنید از نوع ضد تعریق نباشد و تنها وظیفه خوشبو کردن بدن را به عهده داشته باشد. زیرا اسپری بدن تنها باید روی پوست استفاده شود.

اسپری بدن به سرعت روی بدن خشک می شود، اما بادی اسپلش زمان بیشتری نیاز به خشک شدن روی بدن دارد. از دیگر فرق های بادی اسپلش با اسپری بدن می توان به رایحه قوی تر بادی اسپلش اشاره کرد. بادی اسپلش ماندگاری کم تری نسبت به دیگر عطرها دارد و لازم است چند بار از آن در طول روز استفاده نمایید.

 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، بادی اسپلش یا مام ویژگی ها و تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که به آن اشاره شد. اگر می خواهید همیشه فردی خوشبو باشید، بهتر است همیشه پس از حمام برای کنترل تعریق بدن و جلوگیری از ایجاد بوی بد، از مام های ضد تعریق یا اسپری بدن ضد تعریق استفاده کنید. همچنین در طول روز برای خوشبو نگه داشتن بدن و مرطوب نگه داشتن پوست، از بادی اسپلش هایی با رایحه جذاب و ملایم استفاده کنید تا همیشه بدنی خوشبو داشته باشید.

شما برای خوشبو نگه داشتن بدن خود از چه محصولی استفاده می کنید؟

 

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا