2 55
مراقبت و بهداشت

مراقبت از پوست در فصل بهار (نکات کاربردی)

بهار زمان نو شدن است: غوغای پرندگان، عطر بهار نارنج، شکوفه دادن گل ها و رهایی پوست از سرمای زمستانی! پس از ماه ها تغییر هوای گرم و خشک درون خانه و سرمای سخت خارج از محیط خانه، پوست نیز برای تغییر روتین مراقبت از پوست آماده می شود.

در این بخش از مجله آرایشی و بهداشتی سین دخت می توانید 8 مرحله مراقبت از پوست در فصل بهار برای زیباتر شدن و برخورداری از پوست بهاری استفاده نمایید تا پوستتان را از خواب زمستانی بیدار کنید و درخشش پوست سالم بهاری را احساس و مشاهده نمایید! با ما همراه باشید.

پوست خود را لایه برداری کنید

نخستین قدم در مسیر برخورداری از پوستی درخشان و بهاری با لایه برداری از لایه به جا مانده از زمستان شروع می شود. مراقبت از پوست در فصل بهار را با لایه برداری آغاز کنید. اگرچه سول های پوست به طور دائم درحال ترمیم است، لکه های سخت زمستانی ممکن است اجازه ندهد پوست مرده از بین برود. بهترین راهکار لایه برداری پوست است. برای لایه برداری پوست باید حمام آب گرم بروید و با کمک اسکراب بدن و صورت قوی اما ملایم
پوست را هیدراته کنید.

کرم ضد آفتاب فقط برای کنار ساحل نیست

اشعه مضر UV حتی در روزهای ابری می تواند به پوست شما آسیب برساند. از پوست خود در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت نمایید! کرم ضد آفتابی سبک انتخاب کنید که منافذ پوست را مسدود نکند و به خوبی از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنید.

میوه و سبزیجات بخورید

وقتی صحبت از آبرسانی و هیدراته کردن پوست می شود، یک راهکار عالی برای بهبود بافت پوست و آبرسانی پوست، مصرف سبزیجات و میوه هاست. میوه و سبزیجات تازه، میان وعده ای مملو از آب و لذیذ است که می تواند آب مورد نیاز پوست را تأمین کند. همچنین،‌ حاوی ویتامین و مواد مغذی است. آب می تواند با عوامل پیری پوست مبارزه کند و موجب حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شود. غذاهای عالی و مناسب پوست عبارتند از بروکلی، کاهو، هویج، گریپ فروت،‌ هندوانه و سیب. مطالعات نشان می دهد مرکبات به خصوص برای سلامت پوست بسیار مفید هستند.

از مرطوب کننده سبک استفاده نمایید

اگرچه در زمستان از سر تا پا به مرطوب کننده سنگین و غلیظ نیاز داشتیم، همان محصولات با گرم تر شدن هوا می توانند روی پوست، لایه ای چرب به جا بگذارند. مرطوب کننده سبک تر را به عنوان بخشی از روتین پوستی بهاری خود استفاده نمایید تا پوستتان را هیدراته و سالم نگه دارید، بدون آنکه پوست را سنگین کنید. مرطوب کننده یک مرطوب کننده فوق سبک است که به راحتی و بدون باقی گذاشتن چربی روی پوست به سرعت جذب می شود و برای تمام اعضای خانواده مناسب است و تا 24 ساعت می تواند پوست را مرطوب نگه دارد.

ورزش کنید

انجام دادن تمرینات ورزشی در خانه یا رفتن به باشگاه می تواند آخرین چیزی باشد که می خواهید در پایان روز پرمشغله خود داشته باشید. نکته مهم این است: با ورزش می توانید جریان خون را افزایش دهید. درنتیجه، موجب حفظ سلامت سلول های پوست شوید. حتماً‌ لازم نیست به باشگاه بروید! شما می توانید در هوای خوب بهاری به مدت 30 دقیقه روی چمن یوگا انجام دهید یا در هوای لذت بخش بهاری با فرزندان خود قدم بزنید.

براش های آرایشی خود را تمیز نگه دارید

درحالی که در حال رسیدگی و تمیز کردن کمدهای خود هستید،‌ محصولات آرایشی و بهداشتی خود را فراموش نکنید! اسفنج ها،‌برس ها و براش های آرایشی می تواند مملو از باکتری ها و کثیفی هایی باشند که به سادگی قابل مشاهده نیست!‌ با هر بار استفاده این آلودگی ها را روی پوست می برند. براش و اسفنج خود را با یک پاک کننده طبیعی بشویید و اجازه دهید خشک شوند. میسلار دافی می تواند به راحتی انواع مواد آرایشی را از روی لوازم آرایشتان پاک کند. درنهایت هم می توانید با شامپو بچه به خوبی آنها را بشویید.

نکته آخر

فصل بهار؛‌ فصلی برای نو شدن و تازگی است! در فصل بهار، مراقبت از پوست نیز تفاوت هایی دارد؛ برای مراقبت پوست در فصل بهار برخلاف فصل های سرد سال به مرطوب کننده های قوی نیازی نیست،‌ بلکه توصیه می شود آبرسان و مرطوب کننده سبک استفاده نمایید. برای تازه شدن پوست در فصل بهار از یک لایه بردار مناسب پوست خود کمک بگیرید و پس از آن حتماً پوست خود را آبرسانی کنید. ورزش را فراموش نکنید! ورزش یکی از بهترین روش ها برای حفظ شادابی و سلامت پوست است. علاوه بر این، بر سلامت جسم و روح نیز اثر بسیار زیادی دارد.  شما در فصل بهار چطور از پوست خود مراقبت می کنید؟

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا