2 55
مقالات

آرایش مناسب عکاسی کدام است؟ | ترفندهای میکاپ حرفه ای

می خواهید یک عکس پروفایل شیک و جذاب بگیرید و در عکس هایتان خوب به نظر بیایید؟ پس این مقاله از مجله سین دخت را مطالعه کنید.

آرایش مناسب عکاسی را می شناسید؟ آیا می خواهید در عکس هایی که می گیرید، آرایشتان جلوه ای زیبا، مات و طبیعی داشته باشد تا بتوانید از آن برای عکس پروفایل در شبکه های اجتماعی استفاده کنید؟ برای گرفتن یک عکس جذاب و زیبا، علاوه بر رعایت تکنیک های عکاسی و ادیت و داشتن یک دوربین با کیفیت، باید یک میکاپ مناسب انجام دهید که نور را منعکس نکند تا بتوانید یک عکس حرفه ای بگیرید.

همچنین، استفاده از برخی محصولات آرایشی، می تواند جلوه ای غیر طبیعی و دفرمه در عکس شما ایجاد کند. بنابراین، اگر می خواهید برای عکاسی آماده شوید، باید نکات مهم برای انجام یک آرایش مناسب عکاسی را رعایت کنید تا آرایش صورت شما در عکس نهایی، جلوه ای زیبا و طبیعی داشته باشد. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به ترفندهای طلایی برای یک میکاپ مناسب برای عکاسی بپردازیم تا بتوانید زیباترین عکس های خاطره ساز را ثبت کنید.

پوستتان را به خوبی زیرسازی کنید

مهمترین مرحله برای انجام یک آرایش مناسب عکاسی، زیرسازی پوست است. پس ابتدا پوستتان را خوبی با شوینده مناسب بشویید و سپس از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان به خوبی هیدراته و نرم شود. حالا نوبت زیرسازی پوست با پرایمر است. سعی کنید پرایمر را به نقاط چرب صورت زده و خوبی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. در نهایت، 30 دقیقه صبر کنید تا پرایمر روی پوستتان خشک شود و پس از آن، آرایش صورت را شروع کنید.

کرم پودر مات، یک انتخاب مناسب برای آرایش عکاسی

کرم پودرهایی که جلوه شفاف روی پوست ایجاد می کنند، سبب منعکس کردن نور یا فلش دوربین شده و عکس شما را دفرمه و غیر حرفه ای می کنند. بنابراین، حتما از یک کرم پودر کاملا مات و سبک برای آرایش پوستتان استفاده کنید. همچنین، برای جلوگیری از دو رنگ شدن پوست گردن و صورتتان نیز، حتما از کرم پودر نزدیک به رنگ پوستتان استفاده کنید و آن را روی پوست گردن نیز بزنید.

بهترین کرم پودر مات مناسب آرایش عکاسی + تخفیف

برای پخش و فید کردن کرم پودر روی صورت نیز، از براش و پدهای مناسب استفاده کنید و آن را به خوبی روی پوستتان محو کنید تا جلوه ای یکدست و طبیعی روی پوست ایجاد شود. هرگز ترکیب و فید کردن کرم پودر در زیر خط فک را فراموش نکنید. این نکات ساده، عکس شما را به یک تصویر حرفه ای و زیبا تبدیل می کند.

تاثیر نور در جلوه نهایی آرایش

نور، تاثیر بسیاری در جلوه نهایی آرایش شما در عکاسی دارد. اگر در فضای باز عکاسی می کنید، نیازی به زدن کرم پودر سنگین ندارید؛ زیرا نور طبیعی می تواند میکاپ شما را واضح و روشن نشان دهد. در صورتی که در محیط بسته و آتلیه عکاسی می کنید، حتما با کرم پودر و کانسیلر، ناهمواری و نواقص پوستتان را به خوبی بپوشانید. توجه داشته باشید که در نور طبیعی، رنگ آرایش شما روشن تر به نظر می رسد.

قدرت کانسیلر را در آرایش صورت دست کم نگیرید

برای جلوگیری از گود یا تیره به نظر رسیدن دور چشم، از یک کانسیلر یک تا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوستتان زده و با پد تخم مرغی، به خوبی فید کنید. برای زاویه سازی صورت با آرایش، می توانید علاوه بر اطراف چشم ها، روی تیغه بینی، بالای لب و چانه و پیشانی خود کمی کانسیلر بزنید. این تکنیک کانتورینگ، صورت شما را کشیده نشان می دهد و گزینه مناسبی برای فرم صورت گرد است.

مقداری هایلایتر روی کانسیلر خود بزنید

هایلایتر، می تواند یک جلوه شاداب در چهره شما ایجاد کند و سبب متعادل به نظر رسیدن صورتتان شود. پس با یک براش آرایشی بزرگ، مقدار کمی از هایلایتر را روی نقاطی که کانسیلر زده اید پخش کنید. پیشنهاد می کنیم از هایلایتر برای عکاسی در شب و نور کم استفاده کنید تا یک درخشش طبیعی روی پوستتان ایجاد شود

از تکنیک های کانتورینگ برای زاویه سازی صورت استفاده کنید

برای اینکه فرم صورتتان را اصلاح کنید تا جلوه ای متعادل و زیبا در چهره تان ایجاد شود، به سراغ پالت کانتورینگ خود بروید. پیشنهاد می کنیم از کانتور پودری برای زاویه سازی صورتتان استفاده کنید تا در هنگام عکاسی، نور را منعکس نکند. حالا استخون فک، استخوان چانه، خط شقیقه، خطوط کناری بینی و چانه را کانتور تیره بزنید و به خوبی فید کنید. این روش، صورت شما را باریک و خوش فرم نشان می دهد.

با برانزر، گرمای جذابی به چهره تان بدهید.

برای آرایش مناسب عکاسی، کافیست براش آرایشی تان را به مقدار کمی از پودر برانزر آغشته کرده و روی نواحی مختلف صورت مانند گونه ها، پیشانی و چانه بزنید تا رنگ پوستتان متعادل شود. دقت داشته باشید که از مقدار زیادی برانزر استفاده نکنید؛ زیرا می تواند پوست شما را در عکس، تیره و سوخته نشان دهد.

به سراغ رژ گونه های روشن بروید

اگر از برانزر استفاده نمی کنید، به سراغ رژ گونه بروید. توجه داشته باشید که آرایش در عکس، معمولا یک تا دو درجه روشن تر از حالت طبیعی به نظر می رسد؛ بنابراین، پیشنهاد می کنیم از رژ گونه هایی با تناژ هلویی و صورتی استفاده کنید تا صورت شما را شاداب و سرحال نشان بدهد.

پس لبخند بزنید و روی سیب گونه هایتان، رژ گونه روشن بزنید. توجه داشته باشید که نباید از برانزر و رژ گونه به صورت همزمان استفاده کنید؛ تنها یکی از این دو را انتخاب کنید.

ترفندهای طلایی برای آرایش چشم و ابرو در میکاپ عکاسی

چشم و ابروها، تاثیر زیادی در زیبایی چهره و عکس دارند. برای اینکه چشم و ابروهای شما در عکس، زیبا و جذاب به نظر بیایند، باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه این مطلب، به آنها می پردازیم.

جلوه ای پرپشت در ابروهای خود ایجاد کنید

هرگز ابروهای خود را روشن و نازک نکنید؛ زیرا در عکس به گونه ای به نظر می رسد که انگار ابرویی ندارید. پس با استفاده از سایه ابرو یک تا دو درجه تیره تر از رنگ ابروها، نقاط خالی و کم پشت بین ابروها را پر کنید تا جلوه ای تیره و پرپشت در ابروها ایجاد شود. می توانید از ژل یا صابون ابرو نیز برای لیفت کردن ابروها استفاده کنید تا ابروهای شما را ضخیم و پر نشان دهد. به هیچ عنوان از محصولات آرایش ابرو که جلوه ای براق در ابرو ایجاد می کنند استفاده نکنید؛ زیرا جلوه ای غیر طبیعی روی چهره ایجاد می کند.

روی پلک ها هایلایتر بزنید

می خواهید چشمانتان در عکس، درشت، کشیده و درخشان به نظر برسد؟ کافیست کمی هایلایتر را به پشت پلک هایتان بزنید. توجه داشته باشید که در زدن هایلایتر زیاده روی نکنید؛ زیرا ذرات درخشان هایلایتر، می تواند سبب قرمز به نظر رسیدن چشم ها در عکس شود.

سایه چشم های تیره و مات، مناسب برای میکاپ عکاسی

اگر می خواهید چشمانتان در عکس، نافذ و گیرا به نظر برسد، به سراغ سایه چشم های مات با تناژ رنگی تیره بروید. برای قسمت بیرونی و گوشه خارجی چشم ها، از سایه تیره تر استفاده کنید و برای قسمت کات کریس و وسط پلک، می توانید از سایه چشم کمی روشن تر از گوشه چشم استفاده کنید. توجه داشته باشید که سایه چشم مشکی برای آرایش عکاسی مناسب نیست. پیشنهاد می دهیم از تناژ رنگی نود مانند طیف رنگی قهوه ای و کالباسی برای سایه چشم زدن استفاده کنید.

به خط پایینی مژه، سایه تیره بزنید

برای درشت به نظر رسیدن چشم ها در عکس، با یک براش نازک و کوچک، زیر مژه های پایینی چشم ها را سایه چشم تیره با تناژ رنگی قهوه ای بزنید و معجزه آن را در درشت به نظر رسیدن چشم هایتان ببینید.

زدن هایلایتر به گوشه داخلی چشم ها

می خواهید چشم هایتان در عکس، خیره کننده به نظر برسد؟ کافیست کمی هایلایتر را به گوشه داخلی چشم ها بزنید و تاثیر آن را در عکستان مشاهده کنید. حتما شگفت زده می شوید.

تاثیر خط چشم را در زیبایی چشم ها فراموش نکنید

خط چشم، سبب کشیده به نظر رسیدن چشم ها در عکس می شود. پیشنهاد می کنیم برای آرایش چشم ها برای عکاسی، به سراغ مدل های بلند و ضخیم خط چشم بروید که در عکس مشخص شود.

مژه هایتان را با ریمل، حجیم و پرپشت کنید

تاثیر مژه های حجیم و بلند در درشت به نظر رسیدن چشم هایتان در عکس را دست کم نگیرید. یک ریمل حجم دهنده بردارید و دو لایه به مژه ها بزنید.

آرایش لب ها در میکاپ مناسب عکاسی

برای آرایش لب ها در میکاپ عکاسی، از رژ لب های مات یا برق لب ملایم و بدون شاین استفاده کنید. می توانید به کمک خط لب نیز، حجم لب هایتان را بیشتر کنید تا خوش فرم تر به نظر برسند. همه طیف های رژ لب به جز رنگ های خیلی تیره مانند مشکی یا قهوه ای تیره، مناسب آرایشی عکاسی هستند. رنگ های قرمز، سرخابی و صورتی، در عکس جلوه زیباتری را ایجاد می کنند. بهتر است ابتدا لب ها را با خط لب یک درجه تیره تر از رژلب، فرم دهید و سپس رژ لب مات بزنید.

با تثبیت کننده های آرایشی، تیر خلاص را بزنید

حالا نوبت به مات کردن جلوه آرایش رسیده. پودر فیکس را بردارید و روی تمام نقاط پوست بزنید تا مواد آرایشی روی پوست خشک شوند و جلوه ای مات و طبیعی روی پوستتان ایجاد کنید. پودر فیکس می تواند برق آرایش را نیز از بین ببرد و مانع از منعکس کردن نور در هنگام عکاسی شود.

سخن آخر

برای زیبا به نظر رسیدن در عکس ها، باید نکات مهم برای آرایش مناسب عکاسی را بدانید. همچنین، با ترفندهای طلایی آرایشی، می توانید یک جلوه زیبا، طبیعی و حرفه ای در عکس هایتان ایجاد کنید. در این مقاله، تلاش کردیم تا نکاتی را برای میکاپ مناسب عکاسی به شما توضیح دهیم که بسیاری از مدل های مشهور جهان، آن را رعایت می کنند. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، بتوانید یک میکاپ مناسب عکاسی انجام داده و عکس های حرفه ای و خاطره انگیز بگیرید.

سوالات متداول

کدام مدل آرایش برای عکاسی مناسب است؟

آرایش با جلوه مات و طبیعی، برای عکاسی مناسب است. بهتر است آرایشتان را در نور طبیعی انجام دهید.

چگونه از قرمز افتادن چشم ها در عکس جلوگیری کنیم؟

از سایه های شاینی و اکلیلی در آرایشتان استفاده نکنید که باعث منعکس شدن نور نشود.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش مناسب عکاسی کدام است؟

رژ لب های مات با طیف رنگی مختلف مانند قرمز، صورتی، کالباسی و…

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا