2 55
مقالات

ایده ولنتاین | 10 ایده ولنتاین فوق العاده و ساده!

کادوی ولنتاین چیست؟ چگونه عشقم را روز ولنتاین شگفت زده کنم؟

ایده ولنتاین ندارید؟ می خواهید عشقتان را خوشحال کنید و بسیار خاص او را شگفت زده و خوشحال کنید؟ نگران نباشید! در این بخش می خواهیم 10 ایده ولنتاین را براساس 10 داستان ولنتاین از سراسر دنیا با شما در میان بگذاریم.

روز ولنتاین همواره برای عاشقان در تمام دنیا خاص بوده است. روز ولنتاین بسیار خاص است؛ چراکه زوج ها می توانند خاطره ای ویژه را به عشق خود هدیه بدهند، در کنار هم زمانی با کیفیت تر را سپری کنند و تا مدت ها آن خاطره را به یاد بیاورند.

اگر عاشق هستید، حتماً به خواندن داستان های عاشقانه علاقه مندید. همچنین، روز ولنتاین 1401 در راه است و این زمان برای مطالعه چند داستان پرشور و عاشقانه بهترین زمان است. داستان های عاشقانه ای که در اینجا به آنها می پردازیم، داستان هایی غیر از داستان های معروف و عاشقانه ایران مثل بیژن و منیژه، رستم و تهیمنه، زال و رودابه و خسرو و شیرین است که می دانید! البته در شمار داستان های عاشقانه معروف جهان مثل اتللو و دزدمونا، رومئو و ژولیت، هیتلر و اوا براون و الیزا و بتهوون نیز قرار ندارد، بلکه به درخواست شما همراهان همیشگی سین دخت، داستان هایی مختص روز ولنتاین و کادو ولنتاین از سراسر جهان است تا بتوانید به کمک این داستان ها کسی را که دوست دارید، به طور خاص و شگفت انگیز خوشحال کنید و بهترین کادو ولنتاین را با خاطره ای به یاد ماندنی به عشق زندگی خود هدیه بدهید. اگر شما هم به دنبال ایده برای کادو ولنتاین هستید با ما همراه باشید.

 

اگر هنوز ایده ولنتاین ندارید، پیشنهاد می کنیم از فروشگاه اینترنتی سین دخت و تخفیف های خرید کادو ولنتاین دیدن نمایید!

ولنتاین چه روزی است؟

مردم جهان، هر سال، 14 فوریه را با نام «روز عشق، جشن ولنتاین، روز عشاق یا ولنتاین مقدس» می شناسند، این روز را محترم می شمارند و جشن می گیرند. این روز برای گرامیداشت اولین شهیدان دین مسیحیت با نام قدیس ولنتاین است که بعدها در میان مردم به یک جشن مذهبی، فرنگی و تجاری تبدیل شد.
روز ولنتاین، افرادی که به یکدیگر علاقه دارند، با گفتن سخنان محبت آمیز و دادن هدیه بار دیگر علاقه و عشق خود را یادآوری می کنند و روز عشق را گرامی می دارند.

افسانه ولنتاین

کلیسای کاتولیک از افسانه ای می گوید که نشان می دهد سه قدیس با نام های والنتیوس یا والنتاین وجود داشتند. همگی این قدیسان کشته شده اند! به همین علت چند افسانه درباره تاریخچه آیین ولنتاین و روز عشق وجود دارد.
براساس افسانه معروف سده سوم میلادی، در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم، کشیشی به نام والنتین زندگی می کرده است. کلودیوس معتقد بود مردان مجرد نسبت به کسانی که فرزند و همسر دارند، سربازانی بهتر و جنگجوتر هستند. به همین خاطر، ازدواج را برای جوانان امپراتوری روم ممنوع کرد. والنتین بر این باور بود که این حکم عادلانه نیست! لذا به طور مخفیانه عقد میان سربازان رومی و معشوقه هایشان را جاری می کرد. وقتی کلودیوس متوجه موضوع شد، والنتین را محکوم به مرگ کرد! در افسانه ای دیگر آمده است کشیش والنتاین به خاطر فراری و نجات دادن مسیحیان از شکنجه و آزار رومیان کشته شد. اما در افسانه سوم، این طور حکایته شده است که کشیش والنتین دلباخته دختر زندانبان خود شده بود و اولین کارت والنتین را خودش پیش از مرگ برای دختر فرستاد و در روی آن نوشت: «از طرف والنتین تو.»

کادو ولنتاین

در کشورهای آمریکایی و اروپایی مرسوم است روز ولنتاین برای هدیه و کادو اغلب کارت تبریک، خرس (تدی)، گل، شکلات و … می خرند. پختن انواع شکلات نیز از آداب روز ولنتاین یا روز عشق است. در نورفک انگلستان، روز ولنتاین، شخصیتی به نام «جک» مانند بابانوئل درب خانه ها را می زند و هدیه ای پشت در برای کودکان می گذارد. البته در اغلب موارد، هدیه های او با حقه ای همراه است و بچه ها از این شخصیت افسانه ای می ترسند.

ایده ولنتاین از سراسر دنیا

اگر می خواهید درباره بهترین ایده ولنتاین بدانید و به کسی که دوستش دارید به شیوه ای متفاوت تبریک بگویید، درادامه، با ما همراه باشید تا بهترین ایده ها را برای ولنتاین در اختیارتان قرار دهیم.

ولنتاین عالی در خانه

اولین روز ولنتاین، درست چند هفته بعد از تولد فرزندمان بود. گردش به همراه یک نوزاد تازه متولد شده می تواند کمی پیچیده باشد؛ بنابراین، بهترین کار ماندن در خانه بود! تصمیم گرفتم پیتزا درست کنم و آن را به شکل قلب برش بزنم. این کار خیلی ساده اما برای ما عالی بود. از آن به بعد تصمیم گرفتیم این کار را در روز ولنتاین هر سال انجام دهیم و حالا پسرمان هم هست و روز ولنتاین با ما پیتزا می خورد!

14 هدیه ولنتاین

یک سال تصمیم گرفتم روز ولنتاین 14 هدیه بدهم! این 14 هدیه از یک هدیه کوچک شروع می شد و به یک هدیه خاص ختم می شد. دیوانگی است اما من هنوز هم همین کار را انجام می دهم و برنامه ای هم برای پایان دادن به این سنت ندارم!

14 یادداشت برای عشقم

همیشه دوست داشتم عشقم را ابراز کنم،اما برایم سخت بود. بنابراین، سال گذشته تصمیم گرفتم با یک روش منحصربه فرد عشقی که دارم نشان دهم. 14 تکه کاغذ کوچک را رول کردم و روی هر کدام 14 دلیل نوشتم که چرا یارم را دوست دارم. این روش بسیار خاص بود و امسال دوست دارم عشقم را به طور متفاوت ابراز کنم.

متأسفم در ولنتاین

پس از دعوای زشتی که با یارم داشتم، تصمیم گرفتم همه چیز را روز ولنتاین درست کنم. کافه ای را رزرو کردم و با او تماس گرفتم تا 14 گل رز از کارکنان کافه و یک هدیه خاص از طرف خودم دریافت کند که نمی خواهم در مورد آن چیزی بگویم. خوشحال کردنش خیلی خاص بود!

من هنرمند درونی ام را آشکار کردم!

قرار بود اولین ولنتاین ما باشد؛ بنابراین، تصمیم گرفتم کاری را انجام دهم که تا به حال برای هیچ کس انجام نداده بودم. او را نقاشی کردم، یک اسکچ یا طرح اولیه بود! در ماشینش گذاشتم. می خواستم یک کار بسیار خاص کرده باشم. وقتی با او تماس گرفتم، می دانستم آن را دیده است، درحالی که جیغ می کشید، پشت تلفن من را می بوسید.

عشق در یک جعبه

در اولین گردش ولنتاین، به دخترم جعبه ای هدیه دادم که چند کادوی شگفت انگیز داشت که بسیار خاص بود! از آن روز به بعد، در هر ولنتاین، جعبه ای به او می دهم و هر سال تلاش می کنم او را به طرزی شگفت انگیز و منحصربه فرد خوشحال کنم.

نشان دادن عشق به یار شکسته من

ولنتاین سال گذشته، شوهرم بر اثر تصادف مجروح شد و تمام برنامه هایمان به هم ریخت! با وجود این، تصمیم گرفتم با یک کیک شکلاتی، یک دسته گل و بازی ویدیویی به ملاقات او بروم. آن روز ولنتاین را باهم سپری کردیم و در کمال تعجب، بهترین روزمان بود!

شیرینی شکلاتی

همسرم به شدت عاشق شکلات است؛ بنابراین، تصمیم گرفتم به او بهترین شکلات را هدیه بدهم. من کیک شکلاتی شبیه به قلب و یک بسته پر از شکلات های مختلف خریداری کردم. تعجب کرده بود و در چشمانش اشک حلقه زده بود.

قرار دوباره

سال پیش، من، همسرم و پدر و مادرم تصمیم گرفتیم روز ولنتاین را باهم بگذرانیم و قرار ملاقات دو نفره برویم. به مکانی خوب رفتیم، میزی را رزرو کردیم که تزئین شده بود تا حس عشق را بیشتر احساس کنیم و از شام ولنتاین لذت بردیم.

روز سورپرایز

من و یارم حدود 5 سال است مه با هم هستیم. سال پیش سالی بود که برای اولین سال من تا 3 روز به او کادو ولنتاین ندادم و با او عجیب رفتار کردم. پس از 3 روز او را با بوسه، کادو ولنتاین و آغوش، متعجب و خوشحال کردم.

نکته آخر

روز ولنتاین، روز عشق، در بسیاری از کشورها گرامی داشته می شود و روز یادآوری عشق به کسانی است که دوستشان داریم. کادوی ولنتاین در کشورهای اروپایی و آمریکایی اغلب شامل شکلات، گل رز و خرس های تدی است، به همین خاطر روز ولنتاین با نام های روز تدی و روز گل نیز معروف است. این سنت دیرینه سال هاست که محترم شمرده می شود. روز ولنتاین با پختن شکلات نیز همراه است. در این روز عشاق به معشوقه هایشان کادو می دهند و تلاش می کنند لحظاتی عاشقانه برای یکدیگر فراهم کنند. این عشق در روز ولنتاین فقط مختص زوج ها نیست، بلکه کودکان به والدین خود یا والدین به کودکانشان نیز می توانند روز عشق را یادآوری کنند. در این مقاله، 10 داستان عاشقانه ولنتاین را بیان کردیم تا ایده برای کادو ولنتاین و روز عشق پیشنهاد دهیم. شما کدام کادو ولنتاین را پیشنهاد می کنید؟ داستان روز ولنتاین شما چیست؟ لطفاً زیر این پست داستان روز عشق خود را بنویسید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا