2 55
مقالات

بالم لب چیست؟ انواع بالم لب و مزیت استفاده از آن

مزایای استفاده از بالم لب (هرآنچه باید بدانید)

بالم لب چیست؟ چه مزیت هایی دارد؟ فواید بالم لب را می دانید؟ بالم لب یکی از محصولات فوق العاده برای تقویت لب، رطوبت رسانی، نرمی و شادابی لب هاست. بالم لب مرغوب با آبرسانی مناسب به لب ها موجب طراوت و تازگی لب و برجسته شدن لب ها می شود. همچنین، بالم لب اجازه نمی دهد لب هایتان ترک بخورد یا خشک شود!

بالم لب با مراقبت از لب ها سبب حفظ زیبایی لب ها می شود. با کمک بالم لب می توانید بدون آسیب به لب ها پوست مرده لب ها را از بین ببرید و به لب هایتان تازگی و طراوت ببخشید.

عوامل مختلف مانند کم آبی بدن، نور خورشید، سرما و تغییرات آب و هوا موجب خشکی لب ها و ترک خوردن لب ها می شود. ازآنجاکه پوست لب بسیار حساس است، بهتر است در مقابل آسیب های محیطی از لب ها مراقبت کنیم. اگر شما هم با خشکی لب مواجه هستید، توصیه می کنیم برای اطلاع از مزایا و فواید فوق العاده بالم لب برای درمانی خشکی لب و مراقبت از لب ها تا پایان این مقاله با سین دخت همراه باشید.

مزایای بالم لب
تصویر بالم لب قلبی

 

برخورداری از لب هایی زیبا، جذاب و درخشان، آرزوی بسیاری از افراد است. به خصوص در فصل سرما که لب ها بیشتر خشک و ترک خورده می شود و رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد. درنتیجه، به محصولی نیاز داریم که از لب ها مراقبت کند تا جذاب و نرم به نظر برسد.

بالم لب چیست؟

بالم لب، درحقیقت، نوعی تقویت کننده شبیه به پماد یا موم است. بالم لب خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی دارد و با چرب نگه داشتن و آبرسانی، بدون ایجاد چسبندگی و سنگینی، موجب پیشگیری از ترک خوردگی و خشکی لب می شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید لب ها هرگز عرق نمی کنند؛ چراکه غده عرق ندارند! درنتیجه، در زمستان بیشتر خشک می شوند. به همین خاطر لب ها را مدام خیس می کنیم. اگر بیشتر اوقات لب هایتان خشک است، توصیه می کنیم از بالم لب استفاده نمایید و مصرف روزانه 8 لیوان آب را فراموش نکنید.

مزیت استفاده از بالم لب
بالم لب؛ محصولی فوق العاده برای رفع خشکی لب

خرید بالم لب

ترکیبات مؤثر در بالم لب چیست؟

مهم ترین ترکیبات موجود در بالم لب ها شامل ترکیبات مرطوب کننده و نرم و تقویت کننده لب است؛ مانند

  • موم زنبور عسل
  • روغن نارگیل
  • پارافین
  • وازلین
  • روغن دانه آفتابگردان
  • لانولین

در برخی از بالم لب ها ویتامین E و C و Q10 نیز وجود دارد. نمونه هایی از بالم لب نیز ترکیبات آبرسان مغذی مثل هیالورونیک اسید، پالمیتول هیدروکسی پرولین و کلاژن هم دارند. این ترکیبات از پیری پوست جلوگیری می کنند و با ایجاد کلاژن فرایند جوانسازی لب ها را به همراه دارند.

انواع بالم لب چیست؟

  • بالم لب آبرسان
  • درمان کننده خشکی لب
  • بالم لب حجم دهنده
  • رنگی و بدون رنگ
  • بالم لب ضد آفتاب
  • ضد چروک
  • بالم لب حرارتی
    بالم لب چیست
    انواع بالم لب

مزیت های استفاده از بالم لب

حساس ترین بخش پوست بدن، لب ها هستند. با وجود حساس بودن، اغلب لب ها در معرض خشکی، سرما و نور آفتاب قرار دارند. اگر از لب هایتان محافظت و مراقبت نکنید، ترک می خورند و پوسته پوسته می شوند. استفاده از بالم لب مناسب می تواند لب هایتان را مرطوب و نرم نگه دارد و با تقویت لب از لب ها محافظت کند.

  1. بالم لب اجازه نمی دهد لب ها ترک بخورند یا پوسته پوسته شوند.
  2. برای زیرسازی آرایش لب انتخابی فوق العاده است.
  3. لب ها را جذاب تر و درخشان تر می کند.
  4. بالم لب موجب ترمیم لب می شود.
  5. خطوط لب را پر می کند و موجب شادابی و تازگی لب ها می شود.
  6. بالم لب، لب ها را آبرسانی و لطافت می کند.
  7. با بهره مندی از فیلترهای ضد آفتاب از لب ها در برابر نور خورشید مراقبت می کند.
  8. بالم لب به جوانسازی لب ها کمک می کند.
  9. به سرعت و به آسانی قابل استفاده است.
    مزایای بالم لب
    بالم لب یک نرم کننده و رطوبت رسان عالی برای لب هاست.

مزایای بالم لب برای زیباتر کردن لب ها!

 

خاصیت حجم دهندگی و براق کنندگی بالم لب

یکی از ویژگی ها و فواید بالم لب که موجب شده بسیار پرطرفدار باشد، خاصیت حجم دهندگی و براق کنندگی بالم لب است. بالم لب با آبرسانی لب ها موجب می شود لب ها حجیم تر و پُر تر به نظر برسند. همچنین، با براق کردن لب سبب خطای دید و حجیم تر دیده شدن لب ها می شوند. کم آبی لب ها موجب کوچک شدن لب می شود. با استفاده از بالم لب می توانید رطوبت را به لب ها بازگردانید و سبب حجیم شدن لب ها شوید.

بالم لب ضد آفتاب

همان طور که پیش از این گفته شد، نور خورشید یکی از عوامل آسیب رسان به لب هاست. در لب ها ملانین وجود ندارد. درنتیجه، به طور طبیعی این امکان را ندارند که با ملانین سازی از خود در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت کنند. به همین خاطر توصیه می شود از بالم لب ضد آفتاب و حاوی SPF استفاده کنیم تا با ایجاد سد دفاعی از پوست نازک و لطیف لب ها محافظت و مراقبت کنیم.

بالم لب تقویت کننده لب

این محصول مغذی اغلب دربر دارنده انواع روغن های گیاهی و طبیعی، ویتامین ها، هیالورونیک اسید و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این مواد مغذی موجب تقویت لب و احیای لب های خشک و ترک خورده می شوند. بهتر است قبل از خرید بالم لب از ترکیبات آن مطلع شود؛ چراکه از مهم ترین مزیت های بالم لب ترکیبات فوق العاده آن است.

بالم لب و مرطوب شدن لب ها

یکی از مسائلی که بسیاری از خانم ها و آقایان با آن روبه رو هستند، خشکی و ترک خوردگی لب هاست که ظاهری نامناسب برای لب ها ایجاد می کند. اغلب این مشکل در فصل های سرد سال تشدید می شود. بالم لب می تواند با آبرسانی لب ها موجب نرم و مرطوب شدن لب ها شود و ظاهری زیبا و لطیف ایجاد کند.

بالم لب چیست
آقایان هم می توانند برای رفع خشکی و ترک لب از بالم لب استفاده کنند.

بالم لب و ایجاد رنگ در لب ها

انواع بالم لب شامل دو نوع بی رنگ و رنگ دار است. اغلب رنگ بالم لب های رنگ دار بسیار شیک و ملایم است. اگر به آرایش ملایم علاقه دارید، بالم لب رنگی را پیشنهاد می کنیم.

بالم لب خوب
بالم لب رنگی

بالم لب و زیرسازی آرایش

بهتر است پیش از آرایش لب ها کمی بالم لب بزنید و اجازه دهید در لب ها جذب شود. سپس آرایش لب ها را آغاز کنید تا لب هایتان بعد از رژ لب زدن دچار خشکی و ترک نشود.اگر تینت لب می زنید، بعد از زدن تینت لب، بالم لب بزنید تا لب هایی درخشان و جذاب ایجاد کنید.

بالم لب و تسکین لب ها

وقتی لب ها خشک می شوند که حتی گاهی این عارضه با زخم و درد همراه است، استفاده از بالم لب می تواند موجب تسکین و ترمیم لب هایتان شود. استفاده از بالم لب تا اندازه ای لذت بخش و مفید است که برخی از افراد به آن اعتیاد پیدا می کنند و همواره بالم لب به همراه دارند.

بالم لب چیست
بالم لب ها با اسانس وانیل

آیا می توان از وازلین به جای بالم لب استفاده کرد؟

آکادمی پوست آمریکا (ADD) مصرف وازلین را به طور روزانه برای نرمی لب ها و تسکین لبه های خشک و ترک خورده توصیه می کند. شما می توانید از پماد ویتامین AD نیز از داروخانه تهیه نمایید و برای تسکین و نرمی لب های خشک از آن به جای بالم لب استفاده نمایید.

نکته آخر

بالم لب یکی از بهترین محصولات برای مراقبت، لطافت و تقویت لب هاست. توصیه می کنیم اگر لب هایتان اغلب اوقات خشک است، مصرف بالم لب را در روتین مراقبت پوست روزانه خود قرار دهید. به خصوص پیش از خواب و در زمان استراحت بالم لب بزنید تا آثار شگفت انگیز آن را بیشاز پیش مشاهده کنید.این روزها بالم لب های بسیاری در انواع مختلف رنگی و بدون رنگ تولید می شود. توصیه می کنیم پیش از خرید بالم لب، حتماً به ترکیبات آن و عملکرد اصلی بالم لب توجه نمایید. شما از چه بالم لبی استفاده می کنید؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا