2 55
آموزش

استروبینگ چیست؟ تفاوت آن با کانتورینگ!

تکنیک آرایش استروبینگ چیست؟

استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ دارد؟

اگر از طرفداران حرفه ای صنعت زیبایی هستید، به احتمال زیاد متوجه ظهور پدیده جدیدی به نام تکنیک استروبینگ شده اید. تکنیک پرطرفدار کانتورینگ که توسط سلبیریتی هایی همچون کارداشیان ها محبوبیت زیادی به دست آورده؛ در حال حاضر سر و کله تکنیک مشابه دیگری به اسم استروبینگ پیدا شده است.

تکنیک استروبینگ از نظر عملکرد و ظاهری که به وجود می آورد، درست شبیه کانتورینگ است. اما با این تفاوت که به لوازم آرایشی کم تری نیاز دارید و راحت تر انجام می شود. این تکنیک امروزه در آرایش بیشتر سلبیریتی ها و مدل ها در فرش قرمز دیده می شود. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی استروبینگ چیست و تفاوت آن با کانتورینگ بپردازیم.

استروبینگ و کانتورینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

برای اینکه فرق اصلی این دو تکنیک را بهتر متوجه شوید، بهتر است با عملکرد هر کدام از آنها به صورت جدا آشنا شوید:

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ وظیفه اصلاح زوایای مختلف صورت را انجام می دهد. در این تکنیک می توان از لوازم آرایشی برای تغییر دادن اندازه اجزای صورت و ظاهر صورت استفاده کرد.

 

استروبینگ صورت چیست؟

استروبینگ، بر پایه ایجاد درخشش بیشتر پوست می باشد و چهره طبیعی را حفظ می کند و براقیت فوق العاده ای به پوست می بخشد. استروبیگ زیبایی های چهره را برجسته تر نشان می دهد و به کمک این روش نقص های صورت را می توان پوشاند.

 

استروبینگ یا کانتورینگ؟ کدام بهتر است؟

حال که با کاربرد و هدف این دو تکنیک آشنا شدید، می توانید با توجه به شرایط و موقعیت خود، یکی از این دو روش را انتخاب نمایید. اما در کل تکنیک استروبینک زمان کم تری از شما می گیرد و سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رسید.

داشتن مهارت و تجربه کافی

مسئله ای که وجود دارد این است که کانتورینگ از عرصه گریم های تخصصی به میکاپ راه پیدا کرده است و جزو سخت ترین تکنیک های آرایشی به حساب می آید. اجرای اصولی و حرفه ای کانتورینگ صورت، به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد. اگر در اجرای میکاپ و کانتورینگ مبتدی هستید، استروبینگ بهترین انتخاب برای شماست.

هزینه بالای کانتورینگ

برای اجرای کانتورینگ صورت، به ابزار و لوازم آرایشی حرفه ای مانند کانسیلر، فون، برنزر احتیاج دارید. مشخص است که تهیه همه این محصولات با توجه به برندی که شما انتخاب می کنید، بسیار هزینه بر است. اما استروبینگ به ابزاری غیر از هایلایتر و بلندر احتیاج ندارد و بسیار تکنیک ارزان تری به حساب می آید.

 

بالا بودن هزینه کانتورینگ

اجرای کانتورینگ علاوه بر سخت بودن، وقت گیر نیز هست. هر چه قدر هم که در اجرای کانتورینگ حرفه ای عمل کنید، باز هم لازم است زمان زیادی را صرف زاویه سازی و بلندینگ پوست اختصاص دهید. به همین دلیل است که انجام کانتورینگ، نمی تواند یک تکنیک همه کاره باشد. انجام تکنیک استروبینگ به راحتی انجام می شود و زیاد طول نمی کشد.

 

راهنمای انتخاب یک هایلایتر مناسب برای استروبینگ

هایلایتر جزو اصلی ترین لوازم برای انجام استروبینگ است. این محصول سبب ایجاد درخشش روی پوست می شود و ظاهر پوست را شاینی و اکلیلی می کند. برای خرید هایلایتر مناسب برای استروبینگ نکته های زیر را در نظر بگیرید:

تاثیر جنس پوست

معمولا هایلایترها در مدل های پودری، سایه و مایع مانند وجود دارند و هر کدام زیبایی خاصی دارند. برای انتخاب یک هایلایتر فوق العاده، لازم است به جنس پوستتان توجه نمایید.

اگر پوستتان خشک و حساس است، ممکن است با مشکلاتی مثل کم آبی و خشکی پوست رو به رو شوید، به همین دلیل لازم است از هایلایترهای مایع استفاده نمایید. این مدل از هایلایترها، معمولا فرمولاسیون آبرسان و ضد حساسیت دارند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند.

 

انتخاب هایلایتر مناسب

مهم ترین وسیله برای انجام این تکنیک، هایلایتر است که در دو نوع هایلایترهای پودری و کرمی وجود دارند. هایلایترهای کرمی برای پوست های چرب و طبیعی مناسب اند و پوست را پر نور، بدون ایجاد براقیت نشان می دهند.

همچنین هایلایترهای پودری برای انواع پوست مناسب اند و موجب ایجاد ظاهری با بازتاب نور از صورت می شوند. نکته دیگری که در رابطه با انتخاب هایلایتر وجود دارد، باید با توجه به رنگ پوستتان هایلایتر مورد نظر را انتخاب نمایید. حواستان باشد که ظاهر صورتتان غیر طبیعی جلوه نکند. معمولا رنگ هایلایت صورت باید به اندازه دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان باشد.

 

مراحل استروبینگ صورت به شرح زیر است:

انجام تکنیک استروبینگ صورت، مراحلی دارد که به ترتیب لازم است آن را انجام دهید. در ادامه به بررسی و توضیح این مراحل می پردازیم:

زیرسازی پوست

مرحله نخست برای تکنیک استروبینگ، زیرسازی آرایش صورت است. برای انجام زیرسازی پوست لازم است از یک کرم مرطوب کننده سبک استفاده نمایید و به کمک آن پوست صورتتان را به خوبی ماساژ دهید. انجام این کار باعث می شود تا محصولات آرایشی به خوبی روی صورتتان بشیند. یک باور غلطی که وجود دارد این است که افرادی که پوستشان چرب است، نیازی به استفاده از کرم های مرطوب کننده ندارند.

در نظر داشته باشید که این مرحله برای تمام پوست ها، حتی پوست های چرب نیز باید انجام شود. افرادی که پوست چربی دارند باید از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایند.

همچنین افرادی که پوستشان دارای جوش، لک و ایرادهای پوستی است، باید این مرحله را انجام دهند.

 

استفاده از هایلایتر برای درخشان کردن پوست

بعد از زیرسازی پوست، نوبت به استفاده از هایلایتر می رسد. اگر می خواهید پوستتان حالتی یخ زده پیدا کند، از هایلایتری با درخشش کم تر استفاده نمایید. اکنون می توانید هایلایتر را به نقاطی از پوستتان بزنید که به طور طبیعی ممکن است آن قسمت با تابش نور، روشن تر دیده شود.

نقاطی از صورت مانند شقیقه، بینی، گونه و حتی بالای لب جزو قسمت هایی هستند که با تابش نور روشن تر دیده می شوند. حال می توانید نقاط گفته شده را با هایلایتر برجسته نمایید. باید در نظر داشته باشید که در استفاده از هایلایتر نباید زیاده روی کرد. زیرا صورتتان حالتی روغنی و چرب پیدا می کند و نور را بیشتر منعکس می کند.

از آن جا که استروبینگ جلوه خاصی به پوست می دهد، توجه داشته باشید که برای نقاطی که دچار التهاب پوستی یا جوش شده است، از هایلایتر استفاده نکنید.

اگر پوست چربی دارید و فکر می کنید که در قسمت پیشانی ممکن است پوست شما چرب تر به نظر برسد، می توانید پیشانی خود را هایلایتر نزنید. این کار برای ایجاد جلوه طبیعی در چهره بسیار مهم است.

 

محو کردن هایلایتر؛ مهم ترین مرحله استروبینگ

محو کردن خطوط و مرزهای هایلایتر، یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل انجام استروبینگ است. این مرحله سبب طبیعی جلوه دادن ظاهر آرایش شما می شود. برای این کار باید از یک پد یا براش آرایش استفاده نمایید و تمام نقاطی را که با هایلایتر روشن کرده اید را پخش کنید. همچنین مرزها را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که این مرحله باید به آرامی انجام شود و در آن هیچ فشاری به صورت وارد نکنید. زیرا این امکان وجود دارد که کل آرایش شما پاک شود. در این مرحله کافیست، براش را خیلی آرام روی خطوطی که هایلایتر ایجاد کرده است، بکشید.

با حرکت کوچک و دایره ای برس خطوط ایجاد شده توسط هایلایتر را محو کنید که روی صورت جلوه بدی نداشته باشد.

همان طور که در تکنیک استروبینگ گفته شد، چون هایلایتر بسیار روشن تر از رنگ طبیعی پوست است، پس باید به خوبی هایلایتر را روی صورت فید نمایید که رد روشنی از آن روی صورت باقی نماند.

استفاده از رژگونه

مرحله آخر مربوط به زدن رژ گونه می باشد. در این تکنیک باید از رژ گونه های غیر براق استفاده نمایید. استروبینگ خود یک مدل آرایش روشن و براق به حساب می آید. به همین دلیل نباید از رژ گونه براق و شاینی استفاده کنید چون صورت شما را بیش از حد براق می کند. بنابراین باید از رژ گونه مات استفاده نمایید.

 

روش ماندگار کردن آرایش استروبینگ

در آخر لازم است از پودر تثبیت کننده آرایش صورت برای بالا بردن ماندگاری آرایش خود استفاده نمایید. پودر فیکس را روی نواحی زیر چشم، پیشانی و گونه ها بزنید. این کار نه تنها ظاهر آرایش شما را شاداب تر می کند، بلکه ماندگاری آرایش را نیز بالا می برد. استفاده از اسپری تثبیت کننده صورت نیز می تواند، به تثبیت آرایش صورت و ماندگاری آن کمک کند.

 

سوالات متداول

در ادامه به سوالات شما در مورد بحث استروبینگ می پردازیم:

استروبینگ و فینیشینگ یعنی چی؟

فینیشینگ یک تکنیک حرفه ای برای تثبیت آرایش روی صورت است. اگر در مراحل آرایش صورت خود از این تکنیک استفاده نکنید، آرایش شما حالتی طبیعی پیدا می کند و پوستی پر از کرم پودر و ملتهبی را تجربه خواهید کرد. در صورتی که این روش را به درستی انجام دهید، آرایشی یکدست و ماندگار خواهید داشت.

چگونگی انجام استروبینگ صورت

اولین قدم در استروبینگ صورت، این است که رنگ مناسبی برای هایلایت کردن پوستتان انتخاب و خریداری نمایید و برخی از قسمت های گفته شده صورت را به درستی هایلایت کنید تا برجسته شود.

استروبینگ مو چیست؟

یکی از جدیدترین تکنیک های رنگ مو تکنیک استروبینگ است که به تازگی در بین آرایشگران و میکاپ آرتیست ها باب شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. این تکنیک از قسمت بالای موها شروع می شود و از پایه رنگ بلوند تیره به سمت بلوند روشن و خامه ای یا صدفی می رود. یعنی بالای موها رنگ بلوند تیره و قسمت پایین موها رنگ بلوند روشن خواهد بود، این ترکیب موهای شما را پر پشت تر نشان می دهد.

 

استروبینگ لایت چیست؟

اگر می خواهید از تکنیک استروبینگ لایت برای موهای خود استفاده کنید، باید از آرایشگر خود بخواهید که روی زمینه موهای طبیعی تان قسمت هایی را به عنوان لاین دربیاورد. قسمت های بالای موها، معمولا لایت های نازک تر و قسمت های پایین تر معمولا لایت های بیشتری نیاز است به طوری که انگا روی موهایتان نور افتاده است.

 

تکنیک فینیشینگ چیست؟

آرایشگر باید برای آغاز میکاپ صورت به عواملی همچون نوع پوست، رنگ های مناسب برای پوست مورد نظر، پاکسازی پوست، همچنین استفاده از کانسیلرهای مناسب برای پوشاندن چین و چروک های پوست دقت کافی را داشته باشد. اما به همان میزان که شروع یک میکاپ، بسیار پر اهمیت است، پایان آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در کل به تکنیک هایی که برای تثبیت آرایش روی صورت و پایان دادن به آن مورد استفاده قرار می گیرد، فینیشینگ میکاپ می گویند.

 

کلام آخر

همان طور که گفته شد، استفاده از تکنیک استروبینگ جلوه صورت شما را شاینی و براق می کند. در این تکنیک شما می توانید با انتخاب یک هایلایتر مناسب رنگ و جنس پوست خود، میکاپتان را براق و شاینی کنید و آرایش بی نظیری داشته باشید.

در کل تکنیک استروبینگ از کانتورینگ صورت راحت تر و کم هزینه تر است و زمان کم تری از شما می گیرد. در این مطلب سعی کردیم تکنیک استروبینگ را به طور مفصل برایتان شرح دهیم، امیدواریم با خواندن این مطلب تفاوت بین کانتورینگ صورت و استروبینگ را متوجه شده باشید.

شما کدام تکنیک را بیش تر دوست دارید؟

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا