2 55
معرفی محصول

فلویید ضد آفتاب چیست؟ مناسب چه نوع پوستی است؟

ضد آفتاب فلوئیدی یکی از انواع بهترین ضد آفتاب با بافتی بسیار سبک و رقیق است تا به آسانی روی پوست پخش شود.

فلویید ضد آفتاب چیست؟ یکی از انواع پرطرفدار ضد آفتاب ها ضد آفتاب فلوییدی است. فرمولاسیون ضد آفتاب فلوییدی بر پایه آب است و چون بدون چربی است، به افراد دارای پوست جوش دار و چرب توصیه می شود از ضد آفتاب فلوییدی یا فلویید ضد آفتاب استفاده کنند. البته ضد آفتاب فلوئیدی برای پوست خشک هم وجود دارد. شما باید با توجه به نوع پوست خود از ضد آفتاب فلوئیدی استفاده نمایید. تنها تفاوت ضد آفتاب فلوئیدی با دیگر ضد آفتاب ها در بافت مایع آن است. ضد آفتاب فلوئیدی مثل انواع سرم های پوست به شکل مایع و آب است. به همین خاطر طرفداران زیادی دارد؛ زیرا بسیار سبک است، روی پوست به راحتی پخش می شود و زود جذب پوست می شود.

ضد آفتاب فلوییدی اغلب بدون چربی OIL FREE است و برای پوست چرب بهترین انتخاب است و در دو نوع یا گاهی سه نوع مناسب پوست خشک، حساس و چرب تولید می شود. ضد آفتاب فلوییدی می تواند از تجمع و رشد باکتری ها روی پوست، بسته شدن منافذ پوست و تجمع چربی جلوگیری کند. اگر پوستی چرب دارید و اغلب جوش می زنید، توصیه می کنیم حتماً از فلویید ضد آفتاب یا همان ضد آفتاب فلوییدی به جای دیگر انواع ضد آفتاب استفاده نمایید. همچنین، اگر می خواهید بافت ضد آفتابتان سبک باشد، اما پوستتان خشک است، توصیه می کنیم از ضد آفتاب فلوئیدی مناسب پویت خشک استفاده نمایید.

چرا ضد آفتاب بزنیم؟

متخصصان پوست توصیه می کنند همواره از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی در فصل های سرد سال! اما چرا باید ضد آفتاب بزنیم:

  • ضد آفتاب از ابتلا به سرطان پوست (ملانوما) پیشگیری می کند. کشنده ترین نوع سرطان پوست، ملانوماست که برای پیشگیری از آن باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.
  • ضد آفتاب از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. گاهی آفتاب سوختگی بسیار دردناک است و نشانه های قرمزی پوست، خارش و سوزش است.
  • ازآنجاکه با تخریب لایه اوزون مواجه هستیم، اثر مخرب نور خورشید بیشتر است. درنتیجه، باید ضد آفتاب بزنیم.
  • پوستتان به هر رنگی که باشد، توصیه می شود ضد آفتاب بزنید. اگرچه سرطان پوست در افراد دارای پوست روشن رایج تر است، افراد دارای پوست
  • تیره نیز باید مراقبت باشند و احتمال سرطان پوست در پوست های تیره نیز وجود دارد.
  • ضد آفتاب از پیری پوست جلوگیری می کند. افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند و ضد آفتاب نمی زنند، به سرعت پوستشان چروک می شود.

فلوئید ضد آفتاب چیست؟

همان طور که پیش از این گفتیم، ضد آفتاب ها در انواع گوناگون تولید می شود. یکی از انواع سبک ضد آفتاب ها ضد آفتاب فلوئیدی است. کلمه Fluid در زبان انگلیسی یعنی «مایع»؛ بنابراین، فلوئید ضد آفتاب به شکل مایع است، بافتی بسیار سبک دارد و هنگام استفاده روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی کند.
فلوئید ضد آفتاب بر پایه آب است و اغلب بدون چربی است یا چربی کمی در آن وجود دارد.
خواص فلوئید ضد آفتاب دقیقاً مانند دیگر انواع ضد آفتاب است؛ بنابراین، از آفتاب سوختگی، ایجاد لک، ابتلا به سرطان پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

خرید فلوئید ضد آفتاب الارو با تخفیف

فلوئید ضد آفتاب برای چه افرادی مناسب است؟

این روزها ضد آفتاب فلوئیدی برای انواع پوست تولید می شود. اگر از آن دسته افراد هستید که می خواهید ضد آفتاب شما بافتی مایع و بسیار سبک داشته باشد، پیشنهاد می کنیم حتماً فلوئید ضد آفتاب را امتحان کنید. فلوئید ضد آفتاب مناسب پوست خود (پوست چرب، مختلط، خشک یا حساس) را انتخاب نمایید و از نتیجه و بافت سبک فلوئید ضد آفتاب لذت ببرید!

خرید فلوئید ضد آفتاب پبکسل پوس چرب و جوشدار با تخفیف

SPF فلوئید ضد آفتاب
میزان اس پی اف ضد آفتاب ها نشان می دهد تا چه میزان از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت می کنند. در جدول زیر می توانید میزان اثرگذاری SPF را مشاهده نمایید.

میزان SPF یا همان فاکتور محافظتی میزان جلوگیری از ورود اشعه UVB
15 93%
30 97%
50 98%
100 99%

همان طور که در جدول مشاهده می کنید هیچ ضد آفتابی نیست که بتواند به طور 100% از پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش مراقبت و محافظت کند. درکل، می توان گفت اکثر متخصصان پوست توصیه می کنند ضد آفتابی استفاده نمایید که حداقل دارای SPF30 باشد؛ یعنی تا 97% از آسیب نور خورشید بتواند جلوگیری کند.

خرید فلوئید ضد آفتاب پوست خشک و حساس پیکسل با تخفیف

طرز استفاده از فلوئید ضد آفتاب

اکنون که می دانید فلوئید ضد آفتاب چیست؟ طرز استفاده از فلوئید ضد آفتاب را هم بهتر است بدانید. درست مثل کرم ضد آفتاب درباره ضد آفتاب فلوئیدی توصیه می شود حدود 20 تا 30 دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از فلوئید ضد آفتاب استفاده نمایید. در استفاده از ضد آفتاب دست و دلباز باشید و به میزان کم از ضد آفتاب استفاده نکنید؛ چراکه در این صورت، اثربخشی لازم را ندارد. فلوئید ضد آفتاب را نیز هز 2 ساعت یک بار باید تمدید نمایید.

چرا فلوئید ضد آفتاب را به افراد دارای پوست چرب توصیه می کنیم؟

در بخش نخست که اشاره کردیم فلوئید ضد آفتاب چیست؟ گفتیم فلوئید ضد آفتاب بر پایه آب است، بافتی سبک دارد و بدون چربی است. به همین خاطر برای پوست های چرب که به علت چربی بیش از حد پوست دچار جوش و آکنه می شوند، مناسب است. همچنین، بافت سبک آن که مایع و تینتی است به راحتی روی پوست چرب و جوش دار پخش می شود. البته به این معنی نیست که فلوئید ضد آفتاب پوست خشک نداریم! خبر خوب اینکه برای پوست خشک نیز فلوئید ضد آفتاب وجود دارد. اگر در انتخاب ضد آفتاب دقت نشود، می تواند به آسیب پوست منجر شود.

خرید فلوئید ضد آفتاب مای مناسب انواع پوست با تخفیف

فلوئید ضد آفتاب بدون رنگ چیست؟

این نمونه از ضد آفتاب فلوئیدی همان گونه که از نامش پیداست بدون رنگ است، اما همچون دیگر فلوئید ضد آفتاب ها از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می کند و در مقابل تعریق و آب مقاوم است. فرمولاسیون غیرچسبنده و بافت سبک آن موجب ایجاد لک و رد سفیدی روی پوست نمی شود و بافتی سبک دارد.

سخن آخر

فلوئید ضد آفتاب چیست؟ همان گونه که بیان کردیم نوعی از ضد آفتاب به شمار می آید که برخلاف دیگر نمونه های ضد آفتاب بر پایه آب است و چون بافتی به شکل آب دارد برای بخش های گسترده پوست مثل بدن بهترین انتخاب است؛ چراکه کارتان را ساده می کند و راحت تر می توانید ضد آفتاب را روی پوست خود پخش نمایید. فلوئید ضد آفتاب پوست چرب، فلوئید ضد آفتاب پوست خشک و فلوئید ضد آفتاب پوست حساس تولید می شود تا هر فرد با توجه به نوع پوست خود کرم ضد آفتاب مناسب را انتخاب نماید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا