2 55
مقالات

کدام محصولات پوستی باهم تداخل دارند؟

این سرم ها را همزمان استفاده نکنید!

تداخل ترکیبات محصولات مراقبت از پوست چرا مهم است؟ حتماً می دانید چه غذاهایی را نباید همزمان باهم مصرف کرد. همین طور می دانید چه لباس ها و کفش هایی را از کمد لباستان انتخاب کنید و باهم ترکیب نمایید. اما آیا تا به حال فکر کرده اید سرم صورت و انواع کرم های موضعی پوست چه ترکیباتی دارند و به آنچه روی برچسب بسته بندی روتین پوستی تان وجود دارد، توجه کرده اید؟ درحقیقت بهتر است بدانید همه مواد و ترکیبات مراقبت از پوست اگرچه به تنهایی مؤثر و اثربخش هستند، استفاده همزمان برخی از آنها می تواند تأثیرشان را کمتر کند یا موجب التهابات پوستی شود. کدام لباس را کدام محصولات پوستی باهم تداخل دارند؟

تداخل ترکیبات به کار رفته در انواع سرم صورت و دیگر محصولات پوستی بسیار مهم است؛ چراکه می تواند عوارض و التهابات پوستی را به دنبال داشته باشد. در این مطلب براساس مطالعات علمی صورت گرفته می خواهیم تداخل محصولات پوستی را بررسی کنیم تا به کمک این راهنما بتوانید به درستی از محصولات مراقبت از پوست استفاده نمایید.

ویتامین C

یکی از بهترین ترکیبات سرشار از آنتی اکسیدان و فعال برای روشن شدن پوست، ویتامین C است. این ویتامین از پوست در مقابل آثار منفی رادیکال های آزاد محافظت می کند و سبب شفاف و روشن شدن پوست می شود. ویتامین C به کاهش کدری و لک های پوستی کمک می کند و مصرف آن در کنار آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E اثربخشی آن را بیشتر می کند. اما نباید ویتامین C به طور همزمان با رتینول ها مصرف شود. همچنین، مجاز نیست از این ویتامین همراه آلفا هیدروکسی اسید استفاده نمایید؛ چراکه اسیدها با تغییر PH ویتامین C موجب ناپایداری این ویتامین می شوند. به همین خاطر اثربخشی آن را دچار اختلال می کنند. یکی دیگر از تداخل های مهم دیگر، مصرف همزمان ویتامین سی با اسیدهای AHA\BHA و بنزوئیل پراکسید است. این ترکیبات قدرتمند اگر همزمان استفاده شود، موجب خشکی و تحریک پوست می شود.

خرید سرم ویتامین C بالانس

نیاسینامید

ویتامین B3 یا همان نیاسینامید، درحقیقت، ضد التهابی قوی برای یکدست و روشن شدن پوست است. نیاسینامید از جمله محصولات مؤثر مراقبت از پوست به شمار می رود که تحریک پوستی ایجاد نمی کند. اما اگر اسیدهای لایه بردار را همزمان با نیاسینامید استفاده کنید، حساسیت پوستی به وجود می آید. مصرف همزمان ویتامین سی و نیاسینامید نیز تداخل دارد و می تواند موجب التهاب شدید پوست شود. اگرچه هردو آنتی اکسیدان هستند، در کنار هم نباید استفاد شوند؛ زیرا اثر هم را خنثی می کنند.

خرید سرم اوردینری نیاسینامید اصل

رتینول

رتینوئیدها یا رتینول از مهم ترین ترکیبات ضد پیری و جوانساز قوی است این ماده از خانواده ویتامین A به شمار می رود که می تواند پوست را احیا کند، خطوط ریز را کاهش دهد و آکنه و لک را به میزان قابل توجهی از بین ببرد. مصرف رتینول به طور همزمان با پپتاید به سفت شدن پوست کمک می کند و عملکرد این دو ماده اثربخش برای سلامت پوست را بیشتر می سازد.

لایه بردارهای شیمیایی و فیزیکی

لایه بردارهای فیزیکی همان اسکراب ها هستند و اسیدها در شمار لایه بردارهای شیمیایی قرار دارند. استفاده از لایه بردارهای مختلف به طور همزمان می تواند موجب حساسیت های پوستی شود و پوست را قرمز و ملتهب کند.

پپتایدها

این ماده جوانساز و ضد پیری پوست سبب بهبود رنگ و بافت پوست می شود. اما باید دقت کرد که هرگز اسیدهای لایه بردار و پپتایدها را همزمان استفاده نکنیم؛ چراکه نتایج و میزان اثربخشی پپتایدها را کم می کنند. همچنین، نباید از پپتاید و ویتامین C به طور همزمان استفاده کرد؛ زیرا اثر پپتایدها را کمتر می کند.

خرید سرم پپتید و کلاژن دریایی بالانس

بنزوئیل پراکساید

این ماده ضد جوش و آکنه موجب کنترل چربی پوست هم می شود. ازآنجاکه بنزوئیل پراکساید برای پوست های جوش دار و مستعد آکنه مناسب است، سبب خشکی پوست هم می شود؛ بنابراین، باید احتیاط کرد و با سایر ترکیبات ضد جوش و رتینول نباید استفاده شود. درحقیقت، رتینول و بنزویل پراکساید می توانند اثر هم را خنثی کنند!

هیالورونیک اسید

یکی از ترکیب های محبوب در محصولات مراقبت از پوست، هیالورونیک اسید است. اسید هیالورونیک از مواد بسیار سازگار با انواع پوست محسوب می شود که پوست را تسکین می دهد و با هیچ ماد و ترکیب دیگر پوستی تداخل مصرف ندارد. بالعکس موجب آرامش پوست، آبرسانی و جلوگیری از التهابات ناشی از لایه برداری پوست و استفاده از ترکیبات قوی تر می شود.

خرید سرم اوردینری اصل حاوی هیالورونیک اسید برای آبرسانی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش

سخن آخر

سرم های پوستی و دیگر محصولات مراقبت از پوست شامل ترکیبات مؤثر و گاهی بسیار قوی برای روشن شدن پوست، شادابی و جوانی پوست هستند. اگرچه این مواد ضد لک، ضد پیری و ضد چروک اثربخش عمل می کنند، اما باید در مصرف آنها دقت کرد. به ویژه اگر پوستتان حساس است، پیش از مصرف، روی بخش کوچکی از بازوی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید حساسیت یا آلرژی ایجاد نمی کند. سپس روی پوست صورت خود بزنید. پوست های حساس در مقایسه با پوست های دیگر آسیب پذیرترند. نکته مهم دیگر، مربوط به استفاده از لایه بردارهاست. وقتی از لایه بردار استفاده می کنیم، پوست به علت لایه برداری حساس تر می شود. درنتیجه، باید از ضد آفتاب استفاده کنیم تا بر اثر اشعه مضر نور خورشید پوست دچار لک و سوختگی نشود.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا