2 55
آموزش

راهنمای انتخاب لوازم آرایشی مناسب سفر

آرایش در سفر می‌تواند به شما کمک کند تا روتین زیبایی خود را حفظ کرده، و در موقعیت‌های مختلف ظاهری آراسته و جذاب داشته باشید. فرقی ندارد برای کار سفر می‌کنید یا گردش و تفریح، بهتر است یک کیف کوچک از لوازم آرایشی مسافرتی با خود ببرید تا در هر نقطه‌ای از جهان شادابی و آراستگی را در چهره‌تان احساس کنید.

ده مورد ضروری برای کیت لوازم آرایشی مسافرتی

بهترین کیف لوازم آرایشی مسافرتی، مجموعه‌ی کوچک اما کاملی است که در کنار موارد ضروری روزانه، شامل آیتم‌هایی است که نیازهای خاص مربوط به سفر شما را هم برطرف می‌کند. اگر فرصت تحقیق و خرید جداگانه لوازم آرایشی ضروری سفر را ندارید، می‌توانید از سبد خرید ویژه سفر در سایت سین‌دخت استفاده کنید.
سفر برای افراد، مقصد و اهداف متفاوتی دارد. مثلا ممکن است روزهای طولانی‌تر و پر از فعالیتی داشته باشید، پس بهتر است از لوازم آرایشی‌ استفاده کنید که ماندگاری بیشتری دارند و با گذشت زمان و فعالیت تغییری در چهره ایجاد نمی‌کنند. در ادامه لوازم آرایشی مناسب سفر را باهم بررسی می‌کنیم تا بتوانید برای هر مسافرت کیت مناسبی را جمع کنید.

1. ضدآفتاب رنگی یا کرم پودر حاوی SPF:

اگر می‌خواهید در عین زیبایی و یکدست کردن پوست، سلامت آن را هم در نظر بگیرید، می‌توانید به جای دو آیتم تنها یکی از این موارد را همراه خود ببرید. اگر به طبیعت و مناطق گرم و آفتابی سفر می‌کنید، بردن ضدآفتاب رنگی با فاکتورهای محافظتی، پوشش‌دهی خوب و رنگ متناسب با پوست‌تان گزینه‌ی منطقی‌تری است. اما در صورتی که مسافرت شما به منظور جلسات کاری باشد و بیشتر وقت‌تان را در محیط‌های بسته سپری می‌کنید، در میان لوازم آرایشی مسافرتی، یک کرم‌پودر با پوشانندگی بالا می‌تواند لک‌ها و ایرادات صورت شما را پنهان کند. اگر می‌خواهید ترکیب ویژگی‌های این دو آیتم را در یک محصول داشته باشید، سی ‌سی کرم همان چیزی است که به دنبالش هستید. این محصول، به صورت همزمان به عنوان کرم ضد آفتاب، کرم تثبیت کننده رنگ پوست و همچنین یک مرطوب کننده استفاده می‌شود.
در نهایت بی‌بی‌ کرم، کار همه‌ی این لوازم را برای شما انجام می‌دهد، پوست را آبرسانی کرده، رنگ یکدست و طبیعی و ظاهری مات به پوست می‌بخشد، و پوششی بی‌نقص روی پوست ایجاد می‌کند. کیفیت خوب و مناسب بودن قیمت بی ‌بی ‌کرم گارنیر می‌تواند این محصول را در صدر لیست لوازم آرایشی ضروری سفر شما قرار دهد.

Ellaro-Sunscreen-Cream-Colorless-Oil-Free-For-Oily-Skin-SPF50-40ml-thumbnail-4535
کرم ضد آفتاب الارو بی رنگ فاقد چربی مناسب پوست چرب SPF50 حجم 40 میل
Seagull-Sunscreen-Cream-Moisturizing-SPF30-50ml-thumnbnail-4583
کرم ضد آفتاب مرطوب کننده سی گل SPF30 حجم 50 میل
previous arrow
next arrow

2. کانسیلر:

از این محصول کوچک و کاربردی می‌توان به عنوان معجزه‌ی آرایش صورت نام برد. اگر با حلقه‌های تیره زیر چشم، آفتاب‌سوختگی، خطوط ریز در اطراف چشم یا ترکیبی از همه این موارد روبرو هستید، کانسیلر همان چیزی است که حتما باید در لیست لوازم آرایشی مسافرتی شما باشد. اگر واقعاً می‌خواهید کیف لوازم آرایشی‌تان را سبک‌تر کنید، از کرم‌پودر بگذرید اما کانسیلر را حتما در کیف‌ خود جای دهید.

3. آبرسان و مرطوب‌کننده:

اگرچه آیتم‌هایی مثل آبرسان در دسته لوازم آرایشی قرار نمی‌گیرند، اما تاثیرشان روی پوست می‌تواند زیبایی میک‌آپ شما را چندین برابر کند. استفاده از یک مرطوب‌کننده خوب به عنوان زیرساز کرم‌پودر یا ضدآفتاب، باعث می‌شود تا آرایش بهتر روی صورت بنشیند و در عین حال سلامت پوست هم حفظ شود. کرم آبرسان برند گارنیر، گزینه‌ی مطمئن و کامل برای استفاده روزانه در سفر است. اگر به جز آرایش در سفر، داشتن یک پوست سالم و بی‌نقص برای شما مهم است، این کرم را فراموش نکنید.

بالم_لب
مرطوب_کننده_و_آبرسان
50
بالم لب آکوالیپ حاوی توت فرنگی و آلوئه ورا
51
کرم مرطوب کننده پرایم مدل Acnex بدون رنگ Spf30 فاقد چربی 50 میل
previous arrow
next arrow

4. ریمل (ماسکارا):

ماسکارا که افراد آن را با نام ریمل می‌شناسند، در کیف لوازم آرایشی مسافرتی شما فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و بدون شک بیشترین اثر را از هر محصول روی چهره شما دارد. برای آرایش در سفر، به ریملی که همیشه از آن استفاده می‌کنید وفادار بمانید مگر اینکه نیاز به یک گزینه ضدآب برای مقصد خود داشته باشید؛ چرا که بعضی از محصولات مرتبط با چشم برای برخی از افراد حساسیت‌زا هستند و بهتر است امتحان کردن یک محصول جدید برای اولین بار را به روزهای مسافرت خود موکول نکنید.

5. پالت‌های سایه کوچک:

اگر عاشق استفاده از سایه چشم باشید، شاید سخت باشد که برای سفر انتخاب‌هایتان را به یک مورد محدود کنید. اگر یک پالت از رنگ‌های تیره همراه خود ببرید، می‌توانید از آن‌ هم به عنوان سایه ابرو و هم سایه چشم استفاده کنید، حتی می‌توانید با تیره‌ترین رنگ خط چشم بکشید.

سایه_چشم
سایه_چشم
60
پالت سایه چشم کاتریس مدل The Hot Mocca
61
پالت سایه چشم کاتریس مدل The Electric Rose
previous arrow
next arrow

6. مداد ابرو:

مداد ابرو هم از آن دسته مواردی است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند اما به طور مشهودی تأثیر آرایش را در چهره شما افزایش می‌دهند. اگر اهل استفاده از سایه چشم نیستید یا رنگ‌های پالت سایه‌تان برای ابرو مناسب نیست، برای مداد ابرو یک جای کوچک در کیف لوازم آرایشی مناسب سفر، باز کنید.

7. هایلایتر و رژگونه:

همراه داشتن این محصولات ضروری نیست، اما هر دو آنها روی فرم دادن به حالت چهره و صورت بسیار عالی عمل کرده و حس گرما و درخشندگی خوبی ایجاد می‌کنند.

هایلایتر_اسنس
هایلایتر_کاتریس
54
هایلایتر Essence اسنس
55
هایلایتر صورت کاتریس مدل گلو لاور
previous arrow
next arrow

8. برس و اسفنج آرایشی:

برای استفاده از بعضی از آیتم‌هایی که در لیست لوازم آرایشی ضروری در سفر قرار دادیم، نیاز به برس‌ یا اسفنج دارید. خوشبختانه این لوازم در سایز مسافرتی هم تولید شده‌اند، همچنین برس‌های دو طرفه‌ای در بازار موجود است که می‌تواند همزمان چند نیاز شما را برطرف و آرایش در سفر را ساده‌تر کند.

9. اسپری یا پودر فیکساتور:

حتی اگر آرایش کمی داشته باشید، باز هم مهم است که آرایش شما برای مدت طولانی شیک و تمیز بماند و در موقعیت‌های مختلف، زیبایی چهره شما را حفظ کند. اسپری یا پودرهای تثبیت‌کننده از جمله لوازم آرایشی مسافرتی هستند که از پخش شدن ریمل و رژ لب، چرب شدن صورت، و بهم‌ریختگی آرایش جلوگیری می‌کنند. همچنین در روزهای شلوغ و پر برنامه‌ی مسافرت، یک بار برای آرایش وقت می‌گذارید و سپس آن را تا انتهای روز تثبیت می‌کنید، به این صورت آرایش در سفر دیگر برایتان دغدغه نخواهد بود.

 

10. رژلب:

آخرین اما مهم‌ترین آیتمی که باید در کیف لوازم آرایشی مسافرت خود قرار دهید، رژلب است. حتی اگر نمی‌خواهید هیچ‌کدام از وسایل ضروری و غیرضروری را با خودتان ببرید، گذاشتن حداقل یک رژلب در کیف لوازم آرایشی مسافرتی را فراموش نکنید. این وسیله‌ی آرایشی محبوب، به تنهایی می‌تواند جای خالی هر آرایشی را روی صورت شما پر کرده و برای آرایش در سفر کافی باشد.

رژ_لب

انتخاب لوازم آرایشی مناسب سفر براساس مقصد:

همانطور که پیش‌تر گفتیم، هنگام پک کردن لوازم آرایشی مناسب سفر، همیشه مقصد و هدف مسافرت خود را در نظر داشته باشید.

سفرهای ساحلی:

در این سفرها باید برای آفتاب و مقاوم، رطوبت و گرما آماده باشید. پس در لیست لوازم آرایشی مسافرتی به محصولاتی با فاکتور محافظت از نور خورشید (SPF)، فرمول ضدآب و محصولاتی با وزن سبک که به پوست احساس سنگینی ندهند احتیاج دارید.

سفرهای شهری:

سفر به شهر با یک آرایش شیک و ساده کامل می‌شود. در این سفرها ممکن است مدت زمان طولانی‌تر را خارج از هتل یا محل اقامت خود بگذرانید، پس آیتم‌هایی با ماندگاری طولانی و خاصیت تثبیت‌کنندگی را در لیست لوازم آرایشی مسافرتی قرار دهید.

سفر ماجراجویی:

در سفر به طبیعت، آرایش طبیعی و استفاده از محصولات با وزن سبک که آسانی پاک شوند- به ویژه اگر می‌خواهید در طبیعت کمپ کنید – بهترین انتخاب است. همچنین همراه داشتن لوازم هیدراته کننده مثل بالم لب رنگی یا کرم‌های حاوی آبرسان برای محیط‌های خشک و کویری از ضروریات است.

سفرهای کاری و تجاری:

وقتی برای کار سفر می‌کنید، لوازم آرایشی را در کیف خود جای دهید که از لحظه‌های ابتدایی صبح تا انتهای روز کاری و ساعات پایانی شب دوام بیاورند. رنگ‌های طبیعی و شیک و محصولاتی که چهره شما را شاداب نشان می‌دهند، گزینه‌های مناسبی برای سفرهای کاری هستند.

لوازم آرایشی و بهداشتی مجاز برای سفر با هواپیما

با هدف حفظ امنیت و اطمینان مسافران، هر شرکت هواپیمایی قوانین و مقررات مشخصی را برای حمل لوازم آرایشی مسافرتی و وسایل بهداشتی در هواپیما تعیین کرده است. این قوانین عموماً به محدودیت‌های مربوط به نوع و حجم مایعات، لوازم آرایشی، وسایل تیز و خطرناک و حتی داروها اشاره دارند. به عنوان مثال، لوازم آرایشی مایع باید در ظرف شفاف و با حجم مشخصی باشند تا اجازه ورود به هواپیما را کسب کنند. قوانین و مقررات مرتبط با همراه داشتن این نوع لوازم در کیف یا چمدان قابل حمل در هواپیما، باید قبل از سفر به دقت بررسی شوند تا در فرودگاه ابهام و مشکلی ایجاد نشود. در ادامه به برخی از لوازمی که برای سفر با هواپیما مجاز هستند، اشاره می‌شود:

مایعات حجم کم:

مسافران از بین لوازم آرایشی مسافرتی خود می‌توانند مایعاتی مانند مام‌های ضدتعریق، اسپری‌های مو، ادکلن‌ها و ضد آفتاب‌ها با حجم کمتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر را با خود به هواپیما ببرند. این مایعات باید در یک ظرف شفاف که به خوبی بسته می‌شود نگهداری شوند و مجموع حجم آن‌ها نباید بیشتر از ۱ لیتر باشد.

صابون و شامپو جامد یا خشک:

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به مایعات، می‌توانید به جای شامپو و صابون مایع، نوع‌های جامد یا خشک را با خود به هواپیما ببرید. این نوع از محصولات عموماً مورد قبول ایرلاین‌ها هستند و نیازی به قراردادن آن‌ها در ظروف و بطری‌های شفاف نیست.

لوازم آرایشی جامد:

مسافران می‌توانند لوازم آرایشی جامد مانند رژلب، مداد چشم، پالت سایه و رژگونه را همراه خود به هواپیما ببرند و حمل‌شان مثل محصولات مایع محدودیتی ندارد.

در پایان، استفاده از لوازم آرایشی مناسب سفر می‌تواند حس خوب را در شما تقویت کرده و کمک کند تا در طول سفر همیشه آراسته و شیک باشید. با همراه داشتن لوازم آرایشی ضروری سفر، علاوه بر ظاهر زیبا می‌توانید سلامت پوست خود را هم حفظ کنید و همچنین از زمان بیشتری برای لذت بردن در سفر بهره مند شوید. امیدواریم که این لیست کمک کند تا بهترین کیف لوازم آرایشی مسافرتی را جمع کرده و تجربه‌ای لذت‌بخش و به یادماندنی از روزهای سفر به دست آورید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا