2 55
آرایشیآموزش

آرایش مناسب مهمانی در ده مرحله‌ی ساده

دوست دارید آرایشی زیبا و شیک در مهمانی‌ها داشته باشید؟ آیا به دنبال راهنمایی‌های ساده و کاربردی برای آرایش مناسب مهمانی‌ می‌گردید؟ در این مقاله، در ۱۰ مرحله‌ی آسان و قابل اجرا، کمک می‌کنیم تا به زیبایی برای شرکت در مهمانی آماده شوید.

مرحله ۱: آماده‌سازی پوست

قبل از شروع آرایش مناسب مهمانی، مهم است که اطمینان حاصل کنید که پوست شما به خوبی آماده شده است. پوست خود را به‌طور کامل تمیز کرده و یک مرطوب‌کننده برای کمک به رطوبت و حفاظت از پوست خود استفاده کنید. در نهایت اگر پوست‌تان منافذ باز و ناهمواری دارد، پرایمر به عنوان صاف‌کننده و زیرساز، نقش مهمی را ایفا کرده و به ایجاد یک پایه صاف و یکنواخت برای آرایش شما کمک می‌کند.

مرحله ۲: استفاده از کرم‌پودر یا بی‌بی‌ کرم

مرحله بعدی استفاده از یک کرم‌پودر یا بی‌بی کرم است. برای آرایش مناسب مهمانی رسمی، کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد و از یک قلم آرایش یا اسفنج برای پخش یکنواخت آن روی پوست استفاده کنید. بهتر است این‌کار را از مرکز صورت شروع کرده و به طرف رستنگاه مو و گوش‌ها بروید، و در نهایت اگر رنگ پوست صورت‌تان با گردن مطابقت ندارد، گردن را هم مطابق پوست صورت کاور کنید. این کار به ایجاد یک پایه صاف و طبیعی برای بقیه آرایش کمک می‌کند.

مرحله ۳: افزودن کانسیلر

اگر لک‌های کوچک روی پوست یا حلقه‌های تیره در اطراف چشم خود دارید، کمی کانسیلر روی جوش، لک‌ها و زیر چشم اعمال کنید. برای این کار می‌توانید از یک قلم کوچک یا انگشت اشاره خود استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را به آرامی روی قسمت مشخصی از پوست طوری پخش می‌کنید که تفاوت رنگ ایجاد نشود. درصورتی که از کانسیلر کانتورینگ‌ دو طرفه استفاده می‌کنید، می‌توانید از سمت تیره آن برای فرم دادن به بینی و زاویه‌سازی صورت بهره برده و شکل کلی صورت خود را تغییر دهید.

مرحله ۴: شکل دادن به ابروها

حالا وقت آن رسیده است که بر روی ابروهای خود تمرکز کنید. از یک مداد یا سایه ابرو برای پر کردن قسمت‌های کم‌پشت و شکل دادن به ابروهای خود استفاده کنید. این کار را از گوشه‌ی داخلی شروع کرده و به طرف بیرون بروید. برای طبیعی شدن ابرو مداد یا براش سایه ابرو را محکم روی ابرو نکشید و با حرکات سبک هم‌راستا با موهای طبیعی ابرو، قسمت‌های کم‌پشت را پر کرده یا به ابرو فرم دهید. از آنجایی که آرایش مناسب مهمانی، آرایشی تمیز و متقارن است؛ حتی می‌توانید از شابلون‌های برچسبی یا طلقی ابرو کمک بگیرید.

مرحله ۵: استفاده از سایه‌ی چشم

حالا نوبت هنرنمایی با سایه‌ چشم است. با توجه به رنگ لباس، رنگ پوست و لوازم آرایشی دیگری که استفاده کرده‌اید، یک رنگ زیبا و درخشان را انتخاب کنید و آن را با استفاده از براش مخصوص روی پلک خود بزنید. از گوشه‌ی داخلی شروع کرده و به طرف انتهای چشم بروید. اگر می‌خواهید سایه شما جلوه‌ای خاص داشته باشد، می‌توانید گلیترهای رنگی که به تازگی ترند شده‌اند را به گوشه‌ی بیرونی چشم اضافه کنید. در انتخاب سایه‌های چشم، رنگ چشم خود و ظاهر کلی که در نهایت می‌خواهید داشته باشید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، رنگ‌های گرم مثل برنز، مسی و طلایی برای چشم‌های قهوه‌ای عالی هستند.
اگر به دنبال یک انتخاب شیک و مطمئن هستید، سایه چشم اسموکی نه تنها از مد نمی افتد بلکه با هر مدل و رنگ چشمی نیز جور در می‌آید. برای گوشه‌های بیرونی چشم‌، از رنگ‌های تیره‌تر تا عمق بیشتری به نگاهتان ببخشد و برای قسمت‌های داخلی چشم، رنگ‌های روشن‌تر شما را به آرایش مناسب مهمانی نزدیک می‌کند. با استفاده از هایلایتر، گوشه‌های چشم‌های خود را روشن‌تر کنید تا با ایجاد تضاد، جذابیت چهره‌تان را به مراتب بیشتر کنید.

مرحله ۶: کشیدن خط چشم

از خط چشم استفاده کنید تا چشمانتان را تیره‌تر و جذاب‌تر نشان دهید و یک آرایش مناسب مهمانی داشته باشید. می‌توانید از ریملی با رنگ مشابه سایه چشمتان استفاده کنید و خط ظریفی را از گوشه داخلی چشم‌ها تا گوشه خارجی بکشید. برای بعضی از افراد کشیدن خط چشم کمی سخت است، در این صورت می‌توانید از مداد چشم استفاده کنید یا اگر خطوط پررنگ‌و دقیق‌تری دوست دارید، خط چشم ماژیکی انتخاب بهتری برای شماست. خط چشم را به سمت گوشه خارجی ضخیم‌تر بکشید تا چشمان شما کشیده‌تر به نظر برسند.

مرحله ۷: ریمل

ریمل یک بخش مهم از هر آرایش، به ویژه آرایش مناسب مهمانی رسمی است. از ریمل حجم‌دهنده استفاده کنید و با حرکاتی از ریشه مژه‌ها به سمت بالا، مژه‌های خود را پر کنید. اگر مژه‌های کم‌پشت و کوتاهی دارید، می‌توانید دو بار ریمل را روی مژه‌ها بکشید، ولی اگر ترجیح می‌دهید چشم‌ها طبیعی‌تر به نظر برسند، همان یک بار کافی است. اگرچه ریمل مشکی همیشه محبوب و پرطرفدار است اما برای جذابیت بیشتر و خاص شدن آرایش، ریمل‌های رنگی هم گزینه‌ی خوبی هستند.

مرحله ۸: استفاده از رژگونه

مرحله بعد، مرحله‌ی فرم دادن به صورت و رنگ دادن به گونه‌هاست. رژگونه‌ای که با رنگ پوست شما همخوانی دارد انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که اعمال کمی رژگونه روی پوست کافی است، زیرا استفاده زیاد آن ممکن است ظاهر شما را غیرطبیعی کند.
برای صورت‌های گرد، رژگونه را روی استخوان گونه به سمت گوشه‌ها اعمال کنید تا صورت به نظر کوچک‌تر بیاید. بهترین جا برای رژگونه در صورت‌های مربعی، روی برآمدگی گونه و در فاصله یک سانت از بینی است. در صورت‌های کشیده، رژگونه را زیر سطح برجسته‌ی گونه می‌زنند.
و برای صورت‌هایی با فرم بیضی، رژگونه را کامل روی برآمدگی گونه‌ها پوشش داده و امتدادش را به دو‌ سمت بیرونی صورت بکشید.

مرحله ۹: تکمیل آرایش با رژلب

داشتن لب‌های زیبا و جذاب در مهمانی‌ها بسیار مهم است. انتخاب رژ لب مناسب نقش بزرگی در آرایش شما دارد و باید با رنگ لباس و آرایش دیگرتان هماهنگ باشد.
برای لب‌های باریک، می‌توانید ابتدا خطوط خارجی لب را با رژ لب تیره و واضح کنید، سپس این خطوط را به سمت درون لب محو کنید. برای افزایش حجم لب، از رژ لب روشن‌تر استفاده کنید. اگر دوست دارید آرایش شما حالت درخشنده داشته باشد، کمی لیپ‌گلاس یا همان برق‌لب می‌تواند یک شاین زیبا به لب‌ها بدهد.

مرحله ۱۰: تثبیت آرایش با فیکساتور

بعد از اتمام آرایش ، مهم است که آن را تثبیت کنید تا برای مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. از پودر یا اسپری تثبیت‌کننده یا فیکساتور استفاده کنید تا آرایش شما ماندگار شود و چین و چروکی روی پوست ایجاد نشود. فیکساتور را با فاصله روی صورت به ویژه ناحیه‌هایی که معمولاً چرب می‌شوند، مانند منطقه T، اسپری کنید.

در انتها، پس از اجرای آرایش مناسب مهمانی، مطمئن شوید که یک عطر مناسب انتخاب کرده‌اید، اما در استفاده از عطر زیاده‌روی نکنید. با پیروی از این ۱۰ مرحله ساده، می‌توانید یک آرایش مهمانی خیره‌کننده داشته و در تمام مهمانی، احساس اعتماد به نفس و راحتی را تجربه کنید. سبد خرید ویژه مهمانی در سین‌دخت کمک می‌کند تا بتوانید بهترین آیتم‌های اصل و باکیفیت را از بهترین برندها برای آرایش مناسب مهمانی تهیه کنید. فراموش نکنید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، باید با رنگ‌ها بازی و تکنیک‌های مختلف را تست کنید تا در نهایت به بهترین سبک و مدل آرایش برای خودتان برسید!

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا