2 55
معرفی محصول

معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک

پوست، مهم‌ترین و بزرگترین عضو زنده و تنفسی بدن شماست. تا 60 درصد از آنچه روی پوست می‌زنید جذب جریان خون می‌شود و سپس در سراسر بدن شما گردش می‌کند. اگر بدانید که بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک چقدر به سلامت پوست شما کمک می‌کنند، در انتخاب این محصولات تردید نمی‌کنید. بنابراین جای تعجب نیست که هر روز افراد بیشتری به برندهای برتر لوازم آرایشی ارگانیک روی می‌آورند.

اگر درباره بهترین لوازم آرایش طبیعی اطلاعات زیادی ندارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با برترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک آشنا شوید.

هفت مزیت استفاده از بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک

  1. برخی از محصولات آرایشی غیر معتبر دارای مواد مضر برای پوست هستند.

یکی از محصولات مراقبت از پوست غیرارگانیک، مثلا یک کرم پودر شیمیایی را بردارید و برچسب مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. آیا می‌توانید کارایی و تاثیر این مواد را تشخیص دهید؟ به احتمال زیاد، اگر شما نتوانید آنها را تشخیص دهید، بدن شما هم با این مواد تشکیل‌دهنده ارتباط درستی برقرار نخواهد کرد. 

برخی از محصولات مراقبت از پوست غیر ارگانیک؛ به ویژه محصولات فیک و برندهای ناشناس حاوی مواد شیمیایی مصنوعی، روغن‌های معدنی، سولفات لورت و سمومی هستند که می‌توانند برای بدن مضر باشند. مطالعات نشان داده‌اند که مواد شیمیایی غیر استاندارد با استفاده طولانی‌مدت می‌توانند منجر به تحریک پوست، عدم تعادل هورمونی و واکنش‌های آلرژیک شود. به جز محصولات پوستی، محصولات آرایشی شیمیایی غیراستاندارد مثل خط چشم، ریمل و رنگ‌موها هم می‌توانند واکنش‌های منفی ایجاد کنند.  در مجله سین‌دخت می‌توانید درباره روتین پوستی برای انواع پوست بیشتر بخوانید. 

  1. محصولات آرایشی ارگانیک، از مواد طبیعی ساخته شده‌اند.

حالا یکی از محصولات بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک را بردارید و برچسب مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. احتمالاً اگر حتی همه‌ی مواد تشکیل‌دهنده‌‌اش را نشناسید، حداقل با نیمی از آنها آشنا هستید. محصولات ارگانیکِ تایید شده، از گیاهان و سایر مواد طبیعی ساخته می‌شوند. مهم‌تر از آن، گیاهان به کار برده شده در محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک؛ بدون استفاده از آفت‌کش‌ها، کودهای مصنوعی، ارگانیزم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی (GMOs) و سایر افزودنی‌ها و مواد شیمیایی رشد می‌کنند. با این حساب، می توانید مطمئن باشید که پوست و بدن شما چیزی را جذب می‌کند که از طبیعت گرفته شده و آسیبی به پوست وارد نمی‌کند.

  1. محصولات ارگانیک حساسیت زا نیستند. 

بدون مواد شیمیایی، محصولات ارگانیک مراقبت از پوست کمترین احتمال را در ایجاد واکنش‌های آلرژیک، التهاب یا تحریک دارند. اگر یک واکنش آلرژیک با استفاده از محصولات ارگانیک رخ دهد، به احتمال زیاد به دلیل یک ماده طبیعی (مانند بادام زمینی یا توت فرنگی) است که تشخیص و درمان آن به مراتب آسان‌تر است. بهترین برندهای لوازم آرایش ارگانیک معمولا این مورد را هم در نظر می‌گیرند و حتی‌الامکان مواد طبیعی حساسیت‌زا را هم در مواد تشکیل دهنده محصولات‌شان قرار نمی‌دهند. 

  1. محصولات ارگانیک مراقبت از پوست عملکرد بهتری دارند.

گیاهانی که به صورت ارگانیک رشد می‌کنند دارای سطح بالاتری از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های حیاتی بدن نسبت به مواد غیر ارگانیک هستند. از آنجا که آنها بدون کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها رشد می‌کنند، ساختار ارگانیک آنها عاری هرگونه آلودگی است. علاوه بر این، تا 95٪ از محتویات یک محصول از بهترین برندهای لوازم آرایش ارگانیک را مواد فعال مغذی تشکیل می‌دهند، اما در محصولات مراقبت از پوست شیمیایی، تنها 5 تا 10 درصد از ساختار محصول مواد مغذی فعال است.

  1. برندهای برتر لوازم آرایشی ارگانیک تاثیر بلندمدت دارند.

ترکیبات مصنوعی موجود در محصولات شیمیایی غیر ارگانیک اگرچه ممکن است سریع عمل کنند و تاثیرشان زودتر مشخص شود، اما این محصولات به ویژه اگر غیراستاندارد یا فیک باشند، به صورت تهاجمی عمل می‌کنند و باعث آسیب‌هایی می‌شوند که شاید با چشم قابل مشاهده نباشد. ترکیبات شیمیایی ممکن است رضایت فوری و نتایج قابل مشاهده را به ارمغان بیاورند، اما با استفاده طولانی مدت، این مواد شیمیایی ممکن است به پوست شما آسیب برساند، زیرا بدن سعی می‌کند با این مواد خارجی مقابله کند و در نتیجه، تبادل اکسیژن به پوست کاهش می‌یابد و این موضوع منجر به پیری زودرس و افزایش خطر ایجاد لکه‌های خورشیدی می‌شود. با قرار دادن بهترین لوازم آرایش طبیعی در کیف آرایش خود و خرید از بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک اطمینان حاصل کنید که از مزایای واقعی مواد مغذی آن بهره‌مند می‌شوید. به عنوان مثال، مواد ارگانیک طبیعی مانند روغن نارگیل، عسل، آلوئه‌ورا و شی‌باتر برای تسکین، تغذیه، مرطوب کردن و تقویت پوست شناخته شده‌اند. مثلا یک کرم آبرسان را در نظر بگیرید؛ حتی اگر نتایج این آبرسان روی پوست شما آهسته‌تر باشد، و ملایم عمل‌ کند، این ویژگی را دارد که تاثیر آن روی پوست بلندمدت و بی‌ضرر است.

  1. از محصولات دوست‌دار حیوانات حمایت می‌کنید.

صنعت زیبایی به دلیل انجام آزمایشات حیوانی برای محصولات خود، به منظور اطمینان از ایمن بودن آنها برای انسان‌ها، با واکنش شدید و ناراحتی مصرف‌کنندگان مواجه شده است.  محصولات ارگانیک در این دسته قرار نمی‌گیرند و هنگامی که محصولات بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک را می‌خرید، در واقع ظلم به حیوانات را کاهش داده و همچنین از کمپین «لغو آزمایش‌های حیوانی» در صنعت زیبایی حمایت می‌کنید.

  1. به حفظ محیط زیست کمک می‌کنید.

در محصولات ارگانیک از مواد طبیعی که در محیط بدون سموم رشد کرده‌اند استفاده می‌شود،  که عاری از آفت‌کش‌ها و کودهای سمی هستند، پس ردپای مضری از خود روی کره زمین، به ویژه خاک، آب و هوا باقی نمی‌گذارند. کشاورزی ارگانیک برای حیات وحش نیز بهتر است، کاهش آلودگی‌های ناشی از سم پاشی و استفاده از کود و کاهش تولید دی اکسیدکربن و ضایعات خطرناک می‌توانند راهی برای نجات حیات‌وحش باشند. با استفاده از محصولات بهترین برندهای لوازم آرایشی ارگانیک، اثرات مخرب زیست محیطی را به حداقل می‌رسانید و از پایداری محیط زیست حمایت می‌کنید.

استفاده از محصولات ارگانیک نه تنها به سلامت و زیبایی پوست شما کمک می‌کند، بلکه با انتخاب آگاهانه در حفظ محیط زیست و حمایت از حقوق حیوانات نقش خواهید داشت. در دنیای امروز، که آگاهی و دانش نسبت به مضرات مواد شیمیایی افزایش یافته، انتخاب محصولات از بهترین برندهای آرایشی ارگانیک می‌تواند تاثیرات مثبت و بلندمدتی بر پوست و به طور کلی سلامت شما داشته باشد. با توجه به مزایای بی‌شمار لوازم آرایشی ارگانیک، حالا بهترین زمان برای روی آوردن به این محصولات و بهره‌مندی از زیبایی طبیعی و پایدار است. اگر در انتخاب محصولات ارگانیک نیاز به راهنمایی دارید، سبد خرید ویژه سلامتی در فروشگاه آنلاین سین‌دخت را ببینید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.