2 55
مقالات

بهترین سرم ویتامین سی کدام است؟(نقد و بررسی)

سرم ویتامین C و کرم ویتامین سی از محبوب ترین محصولات برای روشن شدن و رفع لک های پوستی هستند.

بهترین سرم ویتامین سی کدام است؟ ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که روی پوست می تواند معجزه کند؛ به طوری که پوستی جوان، شفاف و روشن داشته باشید و پوستتان عاری از لک و تیرگی شود! با وجود این، شاید بارها برایتان این سوال پیش آمده باشد که بهترین سرم ویتامین سی و روشن کننده صورت کدام است یا طرز استفاده از سرم ویتامین سی چگونه است، خواص سرم ویتامین سی چیست یا بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی چه زمانی است؟

نگران نباشید در این مقاله از مجله سین دخت می خواهیم به تمام پرسش هایتان درباره سرم ویتامین سی پاسخ دهیم و بهترین سرم های ویتامین سی را باهم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

خواص سرم ویتامین سی

 

  1. موجب روشن شدن پوست می شود.
  2. برای همه نوع پوستی ایمن و مناسب است.
  3. قرمزی را در پوست کاهش می دهد.
  4. میزان تجمع رنگدانه ها را روی پوست کاهش می دهد.
  5. موجب کاهش خط های دایره شکل می شود.
  6. کلاژن سازی را در پوست کاهش می دهد.
  7. از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می کند.
  8. از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند.
  9. موجب التیام پوست آفتاب سوخته و زخم می شود.

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

توصیه می کنیم پس از شستن صورت همواره ابتدا از سرم ویتامین سی استفاده کنید؛ چراکه وقتی پوست تمیز است، به خوبی ویتامین سی را جذب می کند و اثربخش تر است. با این کار دیگر باقی کرم ها یا چربی و آلودگی پوست مانند سد از جذب ویتامین سی جلوگیری نمی کند و ویتامین سی به طور عمیق در پوست نفوذ می کند.

اگر به مرطوب کننده علاقه دارید، باز هم ابتدا سرم ویتامین سی را استفاده نمایید، سپس مرطوب کننده و آبرسان بزنید.
بنابراین، بعد از شستن پوست و روی پوست تمیز می توانید به مقدار لازم یا چند قطره سرم ویتامین سی بزنید. شما می توانید سرم را روی دستان خود بریزید و به شکل یکنواخت با انگشتان خود، سرم ویتامین سی را روی پوست پخش نمایید.

نکات مهم برای اثربخشی بیشتر ویتامین سی روی پوست

اگر پوستی حساس دارید، بهتر است پس از شستشوی صورت خود به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر نمایید، سپس سرم ویتامین C بزنید. اگر پوستتان خیس باشد، استفاده از محصولاتی بر پایه آب می تواند التهاب پوستی را بیشتر کند. اگر هم پوست خیلی خشک باشد، سرعت نفوذ سرم ویتامین سی در پوست کاهش پیدا می کند.

دقت نمایید که تاریخ انقای محصولی نگذشته باشد. اگر رنگ محصول تغییر کرده است یا سیاه شده؛ یعنی ویتامین سی اکسید شده است. در این شرایط، می توانید باز هم از سرم ویتامین سی استفاده نمایید، اما فواید ویتامین سی را ندارد.

برای اثربخشی ویتامین سی باید از سرم ویتامین سی به طور پیوسته استفاده نمایید و سرم ویتامین سی را در برنامه روتین پوستی شبانه خود داشته باشید.
سرم ویتامین سی را پس از شستشوی پوست و پیش از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمایید.

اگر پس از لایه برداری پوست از سرم ویتامین سی استفاده نمایید، بهتر است؛ زیرا به خوبی جذب پوست می شود. اما اگر پوستتان حساس است، نیازی به لایه برداری نیست.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

توصیه می شود برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است از سرم ویتامین سی 30 دقیقه پیش از خواب استفاده شود. البته حتماً پیش از استفاده از سرم ویتامین سی، دستور العمل روی محصول را مطالعه نمایید.

بهترین سرم ویتامین سی

در این بخش می خواهیم بهترین سرم های ویتامین سی را نقد و بررسی کنیم.

سرم ویتامین سی گارنیه

سرم ضد لک و روشن کننده گارنیه در شمار بهترین سرم صورت های ویتامین سی است. این سرم از برند گارنیه فرانسه است. برند گارنیه زیرمجموعه برند خوشنام و معروف لورال است. در سرم ویتامین سی گارنیه، ترکیبات قدرتمند و اثربخش مانند اسید سالیسیلیک (ضد جوش عالی)، ویتامین C (روشن کننده و ضد لک فوق العاده) و نیاسینامید (جوان کننده و ضد آکنه) وجود دارد. بافت سرم ویتامین C گارنیه بسیار سبک و بدون چربی است و به سرعت در پوست جذب می شود.

روش استفاده از سرم ویتامین سی گارنیه

روزی دو مرتبه برای اثربخشی بهتر از سرم ویتامین سی گارنیه استفاده نمایید. حتماً سرم ویتامین C گارنیه را روی پوست تمیز بزنید تا بهتر در پوست نفوذ کند.

سرم ویتامین سی بالانس

در لیست بهترین سرم ویتامین سی، یکی از پرفروش ترین ها سرم ویتامین سی بالانس است. سرم ویتامین سی انگلیسی بالانس با بهره مندی از ترکیبات اثربخش و روشن کننده پوست موجب روشن شدن پوست، رفع انواع لک و یکنواخت شدن رنگ پوست می شود. همچنین منافذ پوست را کاهش می دهد. سرم ویتامین سی بالانس بدون گلوتن و پارابن است و محصولی به صرفه است. استفاده پیوسته از سرم ویتامین سی بالانس تأثیری بسزا در روشن شدن پوست صورت و از بین بردن لکه ها دارد. همچنین، حالت کدری و خستگی پوست را از بین می برد.

طرز استفاده از سرم ویتامین سی بالانس:

هر روز، صبح و عصر، روی پوست تمیز از سرم بالانس ویتامین سی استفاده نمایید.

سرم ویتامین سی اوردینری

این محصول اوردینری نیز در فهرست بهترین سرم ویتامین سی قرار دارد. با سرم ویتامین سی اوردینری می توانید لک های صورت را کم رنگ کنید، پوستی روشن داشته باشید و به میزان زیادی موجب کاهش چروک های پوستی شوید و پیشگیری از پیری پوست شوید. سرم ویتامین سی اوردینری پوست را روشن می کند و کک و مک را به شدت کاهش می دهد.

سرم ویتامین C پریم

یکی از پرطرفدارترین سرم های ویتامین C موجود از برند پریم است. اگر فکر می کنید پوستتان طراوت همیشگی را ندارد و کمی تیره شده است، استفاده از سرم ویتامین سی پریم برایتان مناسب است.

سرم ویتامین سی پریم با قدرت روشن کنندگی پوست می تواند جای جوش و آکنه را از بین ببرد و تیرگی پوست را برطرف کند. همچنین، سبب کاهش کک و مک شود. سرم ویتامین سی پریم با برخورداری از ویتامین E در ترکیبات خود از پیری پوست نیز پیشگیری می کند. استفاده روزانه و مداوم سرم ویتامین سی پریم سبب آبرسانی پوست می شود و از خشکی پوست پیشگیری می کند.

بهترین سرم ویتامین سی پوست خشک

یکی از مهم ترین کارکردهای سرم ویتامین سی، آبرسانی اثربخش به پوست است. به علت تأثیر عمیق سرم ویتامین سی، استفاده از این سرم می تواند پوست خشک را به خوبی و زیرپوستی آبرسانی کند.

بهترین سرم ویتامین سی برای پوست خشک، نوعی از سرم است که بدون چرب کردن پوست بتواند پوست را به طور عمیق آبرسانی کند و ترکیبات آبرسان و مؤثر داشته باشد.

بهترین سرم ویتامین C پوست چرب

پوست چرب از مستعدترین انواع پوست برای ایجاد جوش و آکنه است؛ چراکه لایه های چربی و سبوم روی پوست چرب جمع می شوند و جوش ایجاد می کنند. بهترین سرم ویتامین سی برای پوست های چرب، سرمی است که قابلیت کنترل چربی پوست را داشته باشد و از براق شدن و افزایش چربی پوست جلوگیری کند. به همین خاطر، بهترین سرم ویتامین سی پوست چرب، نوعی از آن است که سدی دفاعی روی پوست چرب ایجاد کند و بین 5 تا 20 درصد غلظت داشته باشد.

بهترین کرم ویتامین سی

اگرچه اثر سرم ها بیشتر از کرم هاست، اما گاهی برخی از افراد بنا به دلایل مختلف مثل شرایط پزشکی خاص ملزم هستند از کرم ها به جای سرم استفاده کنند. کرم های ویتامین C نیز همچون سرم ها می توانند اثربخش و روشن کننده پوست باشند.

کرم ویتامین سی و روشن کننده گارنیه

این کرم علاوه بر داشتن ویتامین سی، حاوی فیلترهای ضد آفتاب است، لک های پوستی را کاهش می دهد، ضد چین و چروک است و برای انواع پوست مناسب است. پس از استفاده از این کرم می توانید شاهد روشن، شفاف و سفت شدن پوست خود باشید. حس خوب استفاده از این نیز مصرف آن را برایتان لذت بخش می کند.

طرز استفاده از کرم ویتامین سی گارنیه

روی پوست تمیز به میزان لازم از سرم ویتامین سی بزنید. آرام ماساژ دهید تا جذب شود. کرم ویتامین سی گارنیه را اطراف لب و چشم استفاده نمایید.

کرم ویتامین C روشن کننده و ضد لک سینره

این کرم می تواند موجب روشن شدن پوست شود، جای جوش را به میزان زیادی بهبود ببخشد، تیروزیناز پوست را کنترل کند تا ملانین در پوست کاهش یابد و پوست روشن شود. وجود ویتامین A و هیدروکسی اسید در کرم روشن کننده حاوی ویتامین C سینره موجب بازسازی پوست می شود. این کرم ویتامین سی می تواند لک های باقی مانده بر اثر بارداری را نیز کاهش دهد.

طرز استفاده از سرم ویتامین سی سینره:

ابتدا پوست خود را بشویید و تمیز نمایید. سپس کرم ویتامین سی سینره را روی پوست بزنید. اجازه دهید تا جذب شود. کرم ویتامین سی سینره را بهتر است دو مرتبه در روز (صبح و شب) استفاده کنید.

سخن آخر

بهترین سرم ویتامین سی را در لیست پیش رو می توانید انتخاب نمایید. سرم ویتامین سی و کرم ویتامین سی می توانند با استفاده منظم موجب روشن شدن پوست و رفع لک های پوستی شوند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید. در این مطلب تلاش کردیم با بررسی انواع سرم ها و کرم های ویتامین سی موجود در بازار به شما در انتخاب بهترین سرم ویتامین سی و بهترین کرم ویتامین سی کمک کنیم. شما از کدام سرم ویتامین C را استفاده می کنید؟ تجربه شما از استفاده از سرم ویتامین سی چیست؟

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا