2 55
آموزش

بهترین روش پاک کردن آرایش

همه ما می‌دانیم که قدم اول رسیدن به پوستی خوب، یکدست و بی‌نقص ؛ پاکسازی کامل پوست بعد از هربار آرایش است. در واقع پاک کردن آرایش صورت، می‌تواند مهم‌ترین راه مراقبت از پوست، جلوگیری از مسدود شدن منافذ، ایجاد جوش و سایر مشکلات پوستی باشد. اگر بخواهیم مراحل پاک کردن آرایش به توصیه متخصصان پوست را خلاصه کنیم؛ پاکسازی با یک پاک‌کننده ملایم اولین مرحله را به خود اختصاص می‌دهد، سپس نوبت به شستن با آب و یک شوینده‌ صورت مناسب می‌رسد، و استفاده از تونر برای متعادل‌سازی سطح ph پوست، مرحله‌ی انتهایی است. شما می‌توانید با انتخاب محصولات مناسب و روش صحیح پاک کردن آرایش، شستشوی صورت را بدون تحریک یا آسیب رساندن به پوست انجام داده و پس از مدت کوتاهی نتیجه‌‌ی جذاب این مراقبت را در آینه ببینید.

اهمیت پاک کردن آرایش

وقتی آرایش در طول شب یا برای مدت طولانی روی صورت شما بماند می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و منجر به ایجاد جوش و آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. علاوه بر این، آرایش می‌تواند باعث شود که چربی، کثیفی و سایر آلاینده‌ها روی پوست شما جمع‌ شده و سلول‌های پوستی را تحریک و ملتهب کنند. برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، شستشوی صورت در پایان روز بسیار مهم است زیرا تجمع مواد آرایشی و سایر ناخالصی‌ها می‌توانند این مشکلات را چندبرابر کنند. نکته مهم این است که شما باید پاکسازی پوست را جزو روتین روزانه‌ی خود قرار دهید، حتی اگر آرایش نمی‌کنید، چرا که بهرحال، آلودگی، چربی و سایر آلاینده‌هایی که در طول روز روی صورت می‌نشینند؛ می‌توانند به سلامت پوست بزنند.

آرایش چطور بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارد؟

اثرات آرایش بر سلامت پوست، هم می‌تواند مفید باشد و هم مضر. در ادامه تعدادی از تاثیرات مثبت و منفی را باهم بررسی می‌کنیم:

اثرات مثبت

محافظت: برخی از لوازم آرایشی، از جمله کرم‌‌پودر، بی‌بی‌ کرم یا سی‌سی‌ کرم‌ها، حاوی مواد مراقبتی و فاکتورهای محافظت کننده پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB هستند. این فاکتورهای محافظتی علاوه بر جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید، حتی می‌توانند به کاهش خطر سرطان پوست کمک کند.

آبرسانی: برخی از لوازم آرایشی، حاوی موادی هستند که ممکن است به آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی کمک کنند.

تاثیرات منفی (در صورت پاک نکردن آرایش از روی پوست):
مسدود شدن منافذ پوست: دلیل ایجاد شدن آکنه و سایر بیماری های پوستی، می‌تواند مسدود شدن منافذ ناشی از آرایش باشد. این موضوع به ویژه برای آرایش‌هایی با لوازم آرایشی چرب، اثرات منفی بیشتری خواهد داشت.

تحریک: محصولات آرایشی ممکن است حاوی موادی باشند که پوست را تحریک کرده و باعث قرمزی، خارش و سایر علائم شوند.

پیری زودرس: برخی از محصولات آرایشی، مانند کرم‌‌پودرهای سنگین و نامرغوب، می‌توانند در به وجود آمدن خطوط ریز و چین و چروک‌ها نقش داشته و در صورت ماندن روی پوست برای مدت طولانی، باعث پیری زودرس پوست شوند.

برای کاهش اثرات منفی آرایش بر سلامت پوست خود، محصولات آرایشی را انتخاب کنید که به طور خاص برای نوع پوست شما فرموله شده‌اند و از اصالت آنها اطمینان‌خاطر دارید. برای اینکه پوست خود را در بهترین حالت نگه دارید، پیروی از یک روتین مراقبت از پوست، پاک کردن آرایش در انتهای هر روز و استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم است. در فروشگاه لوازم آرایشی سین دخت، در کنار ابزارهای میک‌آپ، پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های متنوعی قرار گرفته تا بدون دغدغه و نگرانی بتوانید از پوست‌تان در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

روش های مختلف پاک کردن آرایش؛ توصیه شده توسط متخصصین پوست

در ادامه به مرور برخی از تکنیک‌های پاک کردن آرایش صورت می‌پردازیم که توسط متخصصین پوست پیشنهاد شده‌اند:

پاکسازی مضاعف: برای از بین بردن کامل تمام آثار آرایش و آلودگی ها از روی پوست، پاکسازی مضاعف به معنی استفاده از دو نوع پاک‌کننده مختلف است. به عنوان مثال می‌توانید پاک کردن آرایش را با روغن‌های پاک‌کننده شروع کنید، سپس از پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب برای از بین بردن آلودگی‌های باقی‌مانده استفاده کنید. این روش شما را مطمئن می‌کند که پوست‌تان کاملاً تمیز شده و آماده برای روتین مراقبت از پوست مثل تونر، آبرسان و کرم دورچشم است.
میسلار واتر: میسلار واتر پاک کننده ملایم اما موثر آرایش و آلودگی‌های پوست است که نیازی به آبکشی ندارد. برای پاک کردن آرایش و شستشوی پوست، کافیست مقداری از میسلار را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و به آرامی صورت خود را پاک کنید.

پاکسازی با روغن: پاکسازی با روغن‌های مخصوص، علاوه بر تمیز کردن پوست از هر نوع آلودگی، گردوغبار و مواد آرایشی؛ به خاطر داشتن مواد اولیه‌ی مغذی برای تغذیه، افزایش رطوبت و تقویت پوست هم مفید است. این پاک‌کننده صورت همچنین برای حذف آرایش‌های سنگین و ضدآب از روی پوست کاربرد دارد. بعد از ماساژ پوست با پاک کننده روغنی، باید حتما صورت را با آب ولرم بشویید.

پدهای پاک کننده آرایش: در حالی که این پدهای مرطوب، می‌توانند به عنوان یک روش فوری برای پاک کردن آرایش در نظر گرفته شوند، اما اعموماً به تنهایی قادر به پاکسازی کامل پوست نیستند. اگر در مواقعی نیاز به پاک کردن آرایش با پد مرطوب را داشتید، بهتر است از نوع بدون الکل آن استفاده کنید.

ابزارهای شستشوی صورت سیلیکونی: با پیشرفت تکنولوژی، هر روز ابزارهای جدیدی برای شستشوی صورت و پاک کردن آرایش ساخته می‌شوند. نوع محبوب این فیس براش‌ها، مدل‌های ساخته شده از سیلیکون هستند. شستن صورت با این دستگاه‌ها و استفاده از یک شوینده مناسب پوست، روشی عمقی و کارآمد برای پاکسازی پوست از آلودگی ها و آرایش است. این گجت‌ها به آرامی پوست را ماساژ می‌دهند و به این ترتیب به افزایش گردش خون و جوانسازی پوست هم کمک می‌کند.

برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست خود، برای پاک‌ کردن آرایش روشی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب‌تر است و به یک روتین منظم مراقبت از پوست پایبند باشید.

انتخاب پاک کننده های مناسب برای انواع پوست

اولین قدم در انتخاب پاک‌کننده صورت، در نظر گرفتن نوع پوست است. اگر روتین پوستی‌تان را براساس نوع و جنس پوست انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن شوید که پوست شما بدون اینکه چربی‌های طبیعی آن از بین بروند پاکسازی شده و رسیدن به پوست صاف و شفاف راحت‌تر خواهد بود.

پوست خشک: اگر پوست خشکی دارید، به دنبال یک پاک‌کننده ملایم و کرمی برای آبرسانی و تغذیه پوست خود باشید. استفاده از پاک کننده‌های قوی و شوینده‌های حاوی اسکراب که می‌توانند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرند، خودداری کنید. ژل شتشوی صورت سری Geneva از برند کامان، حاوی هیالورنیک اسید است و علاوه بر پاکسازی؛ رطوبت پوست را تا ۹۸ درصد افزایش می‌دهد.

پوست چرب: اگر پوست چرب دارید، به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که پایه ژل یا فوم داشته باشد تا به حذف چربی اضافی و ناخالصی‌ها از روی پوست شما کمک کند. برای نتیجه بهتر می‌توانید شوینده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پروکساید هستند و می‌توانند به پاکسازی منافذ و کاهش جوش کمک کنند. استفاده از میسلارواتر کامان مناسب پوست چرب، قبل از شستن صورت علاوه بر کنترل چربی پوست، آسیب‌های پوستی را کاهش داده ودر برطرف کردن براقیت پوست بسیار مفید است.

پوست مختلط: اگر پوست مختلط دارید، به دنبال پاک کننده‌ای باشید که به اندازه کافی برای نواحی خشک شما ملایم باشد و در عین حال به طور موثر چربی اضافی را از ناحیه T پاک کند. یک ژل بدون روغن و غیر کومدون‌زا یا پاک‌کننده‌های فومی گزینه‌های مناسبی هستند.

پوست حساس: اگر پوست حساسی دارید، یک پاک‌کننده ملایم و بدون عطر و پارابن انتخاب کنید. پوست‌های حساس در برابر برخی عوامل آستانه تحمل پایینی دارند، بنابراین از پاک‌کننده‌های حاوی مواد شیمیایی یا لایه‌بردارهای قوی که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند، اجتناب کنید.

پوست مستعد آکنه: برای کمک به پاکسازی منافذ پوست و کاهش جوش‌ها، به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پروکساید یا آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) باشد.

برای جلوگیری از هرگونه واکنش منفی، پاک‌کننده‌های جدید را قبل از استفاده روی بخشی از صورت خود تست کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام پاک کننده برای نوع پوست شما بهترین است، برای مشاوره با یک متخصص پوست صحبت کنید یا سوالات‌تان را از کارشناسان سین‌دخت بپرسید.

1
میسلار واتر کامان مناسب پوست چرب و دارای جوش 400 میل
Lafarrerr-Gel-Face-Wash-Scrub-2-For-Normal-Skin-150ml-5-985
ژل شستشو صورت لافارر 2 حاوی اسکراب مناسب پوست معمولی 150 میل
previous arrow
next arrow
امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا