2 55
مقالات

نحوه صحیح استفاده از مسواک برقی (راهنمای خرید)

می خواهید مسواک برقی بخرید؟ بنابراین، قبل از خرید حتما این مقاله را بخوانید تا با دید روشن تری یک مسواک برقی مناسب را انتخاب کنید.

به یک راهنمای خرید مسواک برقی نیاز دارید؟ مسواک برقی چه کاربردی دارد؟ برای حفظ بهداشت دهان و دندان و داشتن دندان های سالم و زیبا، مسواک زدن دندان ها امری ضروریست. برای تمیز شدن دندان ها به صورت کامل، باید از مسواک و خمیر دندان مناسب استفاده کنید و نحوه صحیح مسواک زدن را یاد بگیرید. در واقع مدت زمان کافی برای مسواک زدن و اعمال فشار مناسب مسواک روی دندان ها، نقش مهمی در تمیز شدن و از بین رفتن باکتری ها و مواد غذایی باقی مانده در بین دندان ها می شود.

در واقع مسواک زدن دندان ها، باعث از بین رفتن باکتری های مولد پلاکت دندان می شوند. پلاکت، به لایه چسبنده و حاوی باکتری دهان و دندان است که عامل اصلی بیماری های لثه و پوسیدگی دندان به شمار می روند. برای جلوگیری از به وجود آمدن پلاکت ها، استفاده از مسواک مناسب و مسواک زدن صحیح و اصولی دندان ها، بسیار حائز اهمیت است.

مسواک ها، به دو دسته برقی و غیر برقی تقیسم می شوند که هر کدام از آنها، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. بنابراین، اگر تصمیم گرفته اید که یک مسواک برقی مناسب برای تمیز کردن اصولی دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان خود را خریداری کنید، در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا به نقد و بررسی انواع مسواک برقی بپردازیم و با دید روشن تری، یک مسواک برقی مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

روش مسواک زدن نادرست و غیر اصولی کدام است؟

طبق تحقیقات صورت گرفته، اغلب افراد زمان کافی برای مسواک زدن دندان های خود نمی گذارند. زمان استاندارد برای مسواک زدن دندان ها، 2 دقیقه است؛ اما اکثر افراد نهایتا 45 ثانیه مسواک می زنند. همچنین، اعمال فشار زیاد از مسواک به دندان ها، می توانند سبب خونریزی و آسیب لثه شود و به مینای دندان ها آسیب می زند.

بهتر است بدانید که حدود 24 ساعت طول می‌کشد تا پلاک و باکتری‌ها روی دندان‌ها تشکیل شود؛ اما سعی کنید که برای حفظ بهداشت دهان و دندان، روزانه دو بار مسواک بزنید و یکبار از نخ دندان استفاده کنید.

آیا مسواک برقی برای مسواک زدن اصولی دندان ها مناسب است؟

مسواک های برقی، دقیقا عملکردی مانند مسواک های غیر برقی معمولی را دارند. با این تفاوت که لرزش یا چرخیدن برس مسواک، می تواند به تمیز تر شدن دندان ها کمک کند و به علت داشتن سری کوچک و گرد، دسترسی برس مسواک به قسمت های پشتی و داخلی دندان ها راحت تر است.

مسواک های برفی، به مسواک زدن صحیح و اصولی دندان ها کمک می کند و گزینه مناسبی برای همه افراد، به خصوص خردسالان و یا افراد مسن مبتلا به التهابات مفصلی هست که مهارت کافی برای تمیز کردن تمام سطح دندان هایشان را ندارند.
همچنین، طبق تحقیقات بررسی شده، مسواک های برقی عملکرد بهتری در پیشگیری از التهاب و بیماری های لثه دارند.

توجه داشته باشید که انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند مسواک (یا سری یدک مسواک برقی) خود را هر سه تا چهار ماه یک‌بار تعویض کنید. مهم‌ترین نکته درباره‌ی تعویض مسواک مربوط به برس و ساییدگی آن است. همچنین در هنگام خرید مسواک و سری یدک مسواک، به برس های آن دست بکشید تا از نرمی و انعطاف پذیری آن مطمئن شوید.

نکاتی که قبل از خرید مسواک برقی باید بدانید!

حالا که تصمیم گرفته اید در مورد مسواک های برقی بیشتر بدانید و با کارایی این محصول بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که مسواک برقی ارزش خرید دارد یا نه؟

مسواک برقی چه قابلیت هایی دارد؟

مسواک برقی، در یک حالت حرکت نمی کنند و از طرفین دارای ارتعاش هستند. برخی دیگر از مدل های مسواک برقی نیز در جهت های مختلف قابلیت چرخش دارند. همچنین، اکثر مدل های مسواک های برقی قابل شارژ هستند و برخی از آنها نیز با باتری کار می کنند.

اکثر مسواک  برقی، دارای تایمر 2 دقیقه ای هستند که یک زمان استاندارد برای مسواک زدن اصولی و استاندارد دندان هاست. شما می توانید با استفاده از مسواک برقی، تا 30 ثانیه روی هر قسمت دندان را به خوبی تمیز کنید. همچنین، مدل‌های پیشرفته تر مسواک برقی، دارای قابلیت هایی مانند سنسور تشخیص فشار، حالت‌های مختلف برای مسواک زدن، نمایشگر سطح شارژ و اتصال بلوتوث هستند.

پیشنهاد می کنیم در در زمان خرید مسواک برقی، معیار خود را بر اساس راحتی در استفاده (مدل‌های دارای باتری اغلب ضخیم هستند و برای دستان ظریف توصیه نمی‌شوند!)، قابلیت تعویض بُرس مسواک و سهولت در شارژ قرار دهید.

برس سری مسواک

برای انتخاب یک مسواک برقی مناسب، حتما به برس سری آن توجه کنید. برس های همه مسواک ها، به سه دسته سخت، متوسط و نرم تقسیم می شوند. مسواک هایی با برس سخت، به مینای دندان و لثه ها آسیب وارد می کنند؛ بنابراین، حتما از مسواک های برقی با برس سری نرم و انعطاف پذیر استفاده کنید.

ابعاد مسواک برقی

ابعاد مسواک برقی ها بسیار مهم و حائز اهمیت هستند به طور کلی، بهتر است بدانید مسواک هایی که برس بزرگ تری دارند، نمی توانند نواحی دور و غیر قابل دسترس پشت دندان ها را به راحتی تمیز کنند و دسترسی داشته باشند. توصیه می کنیم که از مسواک برقی ها با سری گرد و اندازه کوچکتر از ./5 الی 1 اینچ استفاده کنید. همچنین، دسته مسواک برقی نیز باید به اندازه کافی بلند باشد تا به قسمت های انتهایی دهان به راحتی دسترسی داشته باشید.

مدل های باتری دار مسواک برقی، کمی سنگین هستند و برای کودکان توصیه نمی شود. همچنین، استفاده از مسواک برقی برای افراد دارای مشکلات مفصلی نیز راحت نیست.

توجه به برند مسواک برقی

یکی از مهمترین نکات در راهنمای خرید مسواک برقی، توجه به برند مسواک است. حتما مسواک برقی را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید. بهترین برندهای مسواک برقی، موزر، اورال بی و فیلیپس هستند. توجه داشته باشید که مسواک، با سلامتی و زیبایی دندان های شما سر و کار دارد و حتما باید یک مسواک استاندارد، مناسب و از برندهای معتبر را تهیه و استفاده کنید.

تنظیمات متنوع دستگاه

حتما به تنظیمات مسواک برقی تان توجه کنید. اگر مسواک برقی شما دارای تنظیمات بیشتری باشد، می توانید آن را با شخصی سازی کنید تا کاملا متناسب با دندان های شما باشد. بنابراین، وجود تایمر، سنسور فشار و مدل های مختلف ارتعاش و چرخش برس مسواک، از جمله تنظیماتی است که بهتر است مسواک برقی شما داشته باشد.

معرفی مسواک برقی موزر اصل مدل Denta Star 1639

مسواک برقی موزر مدل 1639 دنتا استار از بهترین مسواک ها برای تمیز کردن دقیق دندان از هرگونه آلودگی است تا دندان هایتان دچار پوسیدگی نشوند و همواره دندان هایی سفید و سالم داشته باشید. مسواک برقی موزر از سرعت و قدرت مناسبی برخوردار است و به خوبی دندان های شما را تمیز می کند.

خرید مسواک برقی موزر اصل مدل Denta Star 1639

مسواک برقی موزر اصل چه کاربردی دارد؟

مسواک برقی موزر، یکی از مسواک برقی های فوق العاده از برند معتبر موزر است که احتمالا تا به حال از محصولات پرفروش برند موزر مانند ریش تراش

آن را دیده اید و خودتان یا نزدیکانتان از این محصول استفاده کرده باشند. این مسواک برقی فوق العاده از برند موزر اصل، از کیفیت بالایی برخوردار است و می تواند به خوبی دندان های شما را تمیز کند.

طراحی بدنه مسواک برقی موزر به چه صورت است؟

طراحی بدنه ارگونومیک مسواک برفی موزر، به گونه ایست که به راحتی در دست قرار می گیرد و هیچ گونه سنگینی را ایجاد نمی کند و شما می توانید با تسلط کامل، دندان های خود را به صورت صحیح مسواک بزنید. بدنه مقاوم از جنس پلاستیک درجه یک این مسواک، در هنگام مسواک زدن از روی دست سر نمی خورد و پلاستیک سر مسواک نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. وزن مسواک برقی موزر، 120 گر است که این وزن بیشتر برای موتور آن است و با دو باطری قلمی کار می کند.

همچنین، اندازه برس مسواک موزر، به اندازه کافی بلند هستند که با دقت و سرعت بالا، دندان های شما را به صورت استاندارد تمیز کرده و سلامت دهان و دندان شما را تضمین می کنند. برس سری مسواک برقی، دارای پرزهای پلاستیکی آبی رنگ هستند که به مرور به رنگ سفید تبدیل می شوند و این یک نشانه برای شماست که زمان تعویض سری مسواک شما رسیده است. با تعویض کردن سری مسواک، عملکرد مسواک برقی برای تمیز کردن دندان ها افزایش می یابد و آسیبی به دندان های شما وارد نمی شود.

پلاستیک پایه و سر مسواک، از جنس مرغوبی ساخته شده اند که در مقابل ضربه مقاوم هستند و این ویژگی، مسواک برقی موزر را نسبت به دیگر نمونه های آن متمایز می کند. همچنین در قسمت پشت و جلوی پایه مسواک موزر  از لاستیک آبی استفاده شده است که موجب جلوگیری از سر خوردن مسواک در دست می شود.

در قسمت زیر و انتحایی پایه مسواک، یک برآمدگی کوچک وجود دارد که به کمک آن، مسواک روی سطح صاف قرار می گیرد و سری آن به سمت پاییین نمی رود. این پایه ها می توانند از برخورد کردن برس سری مسواک با سطح خارجی جلوگیری کنند. موتور مسواک موزر، آلمانی است و سین دخت ضمانت اصالت آلمانی بودن آن را صد درصد تضمین می کند.

چگونه از مسواک برقی موزر استفاده کنیم؟

در قسمت بالای بدنه مسواک دو کلید وجود دارد. یکی از این کلیدها برای روشن کردن مسواک و دیگری برای خاموش کردن آن کاربرد دارد. بهتر است بدانید که قسمت پایه مسواک یا همان قسمتی که هنگام استفاده در دست می گیرید اندازه استاندارد و مناسبی دارد، بنابراین، نگران تمیز شدن دندان های انتهایی خود نباشید.

همچنین، برس سری مسواک برقی موزر، به اندازه کافی بلند هست تا در زمان استفاده، بتوانید به راحتی دندان های خود را مسواک بزنید. باتری قابل تعویض قلمی نیز در این مسواک نکته مثبتی است که به کمک آن، نیازی به شارژ کردن مسواک برقی نخواهید داشت و هر زمان که احساس کرده اید موتور مسواک برقی کند کار می کند و عملکرد آن ضعیف شده است، می توانید باتری مسواک را تعویض کنید. در نظر داشته باشید که این مسواک علاوه بر مناسب بودن برای استفاده روزانه برای مسافرت نیز بسیار مناسب است.

در کل می توان گفت که مسواک برقی موزر مدل Denta Star 1639، دندان های شما را به خوبی تمیز می کند و به دلیل داشتن برس فوق العاده جرم های بین دندانی را نیز از بین می برد و برای استفاده روزانه و همچنین سفر کاربرد خوبی دارد و دیگر نیازی به شارژر و پریز برق نخواهید داشت.

راهنمای خرید مسواک برقی موزر اصل

برای خرید مسواک برقی موزر اصل مدل Denta Star 1639، می توانید این محصول را با تضمین اصالت کالا و تخفیف فوق العاده از فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی سین دخت خریداری کنید.

سخن آخر

مسواک برقی، یکی از محصولات بهداشتی نوین است که می توانید به کمک آنها، با کیفیت بهتری دندان هایتان را تمیز کنید. مسواک های برقی، بهترین گزینه برای حفظ بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن اصولی و استاندارد دندان ها هستند.

در این مقاله، تلاش کرده ایم تا مسواک برقی و کارکرد آنها را به شما توضیح دهیم و  نکاتی را برای راهنمای خرید مسواک برقی به شما بدهیم و بهترین مسواک برقی را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید یک مسواک برقی با کیفیت را دارید، بتوانید با دید روشنی، بهترین مسواک برقی را انتخاب کنید. امیدواریم که پس از خواندن این مقاله، با تفاوت های مسواک برقی و مسواک معمولی به خوبی آشنا شده باشید و بتوانید یک مسواک برقی مناسب را برای حفظ بهداشت دهان و دندان خود تهیه کنید.

سوالات متداول

آیا مسواک برقی باعث خونریزی لثه ها می شود؟

خیر. در صورتی که به صورت صحیح و استاندارد از مسواک برقی استفاده کنید، این اتفاق پیش نمی آید؛ اما هنگامی که مسواک برقی را بیش از حد روی لثه های خود فشار بدهید، ممکن است دچار خونریزی لثه شوید.

مسواک برقی برای چه افرادی مناسب است؟

مسواک برقی برای همه افرادی که به سلامت دهان و دندان خود اهمیت می دهند و می خواهند به صورا کاملا استاندارد و اصولی دندان های خود را مسواک بزنند مناسب است.

آیا مسواک برفی باعث عفونت لثه می شود؟

خیر. مسواک برقی هیچ گونه مشکل یا آسیبی به دندان و لثه شما ایجاد نمی کند.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا