2 55
آموزش

از بین بردن جوش صورت در ۲۴ ساعت

با توجه به اینکه ایجاد جوش‌ یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی به ویژه در جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود، هر روز افراد زیادی در حال جستجوی بهترین راه از بین بردن جوش صورت هستند. عجیب به نظر می‌رسد اما جوش‌ها اغلب در ناخوشایندترین زمان‌ها ظاهر می شوند: یک روز قبل از مصاحبه شغلی مهم، درست قبل از جشنی که مدت‌ها پیش به آن دعوت شده‌اید، یا دقیقا وقتی برای عکاسی خانوادگی برنامه‌ریزی کرده‌اید. ما همه این حس را تجربه کرده‌‌ایم! موضوع اینجاست که مجبور نیستیم به سادگی از این لکه‌های قرمز سمج رنج ببریم و منتظر بمانیم تا زمانی که خودشان از بین بروند. در این مقاله، ما سریعترین و بهترین راه از بین بردن جوش و ترفندهای موثر را بررسی می‌کنیم. اما اول…

چطور با جوش‌ها خداحافظی کنیم؟ 

قانون شماره ۱: اول سعی کنید که جوش نزنید! ممکن است سخت به نظر برسد، اما پایبندی به یک روتین پوستی منظم با محصولات باکیفیت مناسب می‌تواند شما را به این هدف نزدیک کند.

قانون شماره ۲: جوش‌ها را دستکاری نکنید!

تنها چیزی که با دستکاری جوش‌ها به دست می‌آید این است که آنها را حتی قرمزتر و دردناک‌تر می‌کنیم. حتی بدتر از آن، زمانی که ما به شدت یک جوش را فشار می‌دهیم، به پوست اطراف آن هم آسیب می‌زنیم. این‌کار نه تنها آسیب پوست را تشدید می‌کند، بلکه می‌تواند حفره‌ها یا زخم‌های ماندگاری را بر جای بگذارد. در ادامه، ما چند روش بهتر برای درمان سریع این نقطه‌های ناخوشایند به شما معرفی می‌کنیم. اما قبل از خواندن درباره بهترین راه از بین بردن جوش صورت، بیایید درباره چرایی به وجود آمدن جوش‌ها بیشتر بدانیم.

چه چیزی باعث ایجاد جوش می‌شود؟ عوامل زیادی در ایجاد جوش نقش دارند و این عوامل اغلب با تغییرات هورمونی در بدن ما مرتبط هستند. برخس از مراحل زندگی مانند بلوغ – و برای زنان – بارداری و یائسگی می‌تواند باعث شود پوست ما چربی زیادی تولید کند یا سلول‌های پوستی زیادی را از بین ببرد. و البته دوره‌های قاعدگی را فراموش نکنیم! در ترکیب با این تغییرات هورمونی، به محض ظاهر شدن چند جوش، باکتری‌های طبیعی پوست وارد منافذ می‌شوند. این تجمع باکتری باعث تحریک پوست شده و جوش‌ها را بیشتر ملتهب می‌کند. همچنین باقی ماندن آثار لوازم آرایشی روی پوست، آلودگی‌ها و تمیز نکردن پوست به طور مرتب، در ایجاد جوش‌ها نقش پررنگی دارند. برای همین است که پاک‌ کننده و میسلار واتر را هم باید جزو بهترین راه از بین بردن جوش صورت دانست. در مجله سین‌ دخت می‌توانید به طور کامل با روتین پوستی مناسب پوست چرب آشنا شوید. 

حالا که متوجه شدیم جوش‌ها چگونه ایجاد می‌شوند، بیایید نگاهی به ۴ روش برای خلاص شدن از شر جوش در سریعترین زمان ممکن بیاندازیم. دقت کنید که بهترین راه از بین بردن جوش صورت، بستگی به نوع پوست و دلیل ایجاد جوش دارد، پس در صورتی که با جوش‌های سمج مواجه شده‌اید که قصد از بین رفتن را ندارند، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. 

۱- قطعه‌ای یخ روی جوش بگذارید.

اگرچه شاید استفاده از یخ بهترین راه از بین بردن جوش صورت محسوب نشود اما اولین قدم برای آرام کردن یک جوش دردناک است. مقداری یخ را در یک پارچه بپیچید و هر بار 3 تا 4 دقیقه آن را روی ناحیه ملتهب قرار دهید. چندین بار در طول روز برای تسکین پوست و کاهش تورم این کار را تکرار کنید.

۲- از سرم‌های درمانی بدون نسخه استفاده کنید. 

هنگام انتخاب یک محصول مناسب، می‌توانید با جستجوی دو ماده مهم موجود در ترکیبات سرم‌ها، انتخاب‌تان را محدود کنید. استفاده از سالیسیلیک اسید، بهترین راه از بین بردن جوش صورت است. ماده مهم دیگری که باید به دنبال آن باشید، بنزوئیل پراکسید است. بنزوئیل پراکسید علاوه بر کاهش چربی و از بین بردن سلول های مرده پوست، به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش هم کمک می‌کند. 

نیاسینامید که درحقیقت، همان ویتامین B3 است در رفع جوش و کمتر شدن منافذ باز پوستی بسیار موثر است. همچنین زینک ماده‌ای است که عملکردی بی‌نظیر در درمان جوش و التهابات پوستی دارد و برای افراد با پوست حساس مناسب است. زینک، باعث کنترل غدد ایجاد کننده چربی می‌شود و خواص ضد قرمزی دارد.

در حالی که این مواد بی‌خطر هستند و به روش‌های مشابهی کار می‌کنند، محصولی که انتخاب می‌کنید و تعداد دفعات استفاده از آن به شرایط منحصر به فرد پوست شما بستگی دارد.

احتیاط: هم سالیسیلیک اسید و هم بنزوئیل پراکسید اثر خشک‌کنندگی دارند. استفاده بیش از حد از این محصولات، یا استفاده از آنها در ترکیب با برخی محصولات دیگر، می تواند پوست را تحریک کند. دقت کنید که محصول انتخابی‌تان حاوی 0.5 تا 2٪ سالیسیلیک اسید باشد. علاوه بر این، در زمان استفاده از بنزوئیل پراکسید، قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید محدود شود. هنگام امتحان هر محصول جدیدی به آرامی پیش بروید و از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید.

 

۳- از لوازم آرایشی مناسب استفاده کنید. 

به مواد تشکیل دهنده لوازم آرایش برای پوست‌های مستعد آکنه دقت کنید. کرم‌ پودرهای ضد آکنه با سالیسیلیک اسید، همزمان که به عنوان پوشش برای جوش‌های شما عمل می‌کنند، در عین حال در بهبود آکنه‌های موجود موثرند و از شیوع جوش‌های جدید جلوگیری می‌کنند. نیتروژنا و کلینیک دو برند معتبر هستند که با این فرمولاسیون‌ها، بهترین راه از بین بردن جوش صورت را در لوازم آرایشی ارائه می‌دهند. دیگر ترکیبات رایجی که باید به دنبال آن باشید، گوگرد است که مانند سالیسیلیک اسید، چربی پوست را کاهش داده و منافذ را باز می‌کند، و هیالورونیک اسید، با اثر خشک‌کنندگی مبارزه و رطوبت را در پوست حفظ می‌کند. با این حال، درست مانند دیگر مراحل، هنگام انتخاب محصولی که بهترین راه از بین بردن جوش صورت را ارائه می‌دهد، همچنان باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست شما خشک و حساس باشد، ممکن است بخواهید روی محصولاتی تمرکز کنید که بدون خشک کردن پوست شما، منافذ را تمیز نگه می‌دارند.

۴- کرم ضد جوش و آکنه را فراموش نکنید. 

این روزها کرم‌های زیادی در بازار وجود دارد که با روش‌های مختلف جوش‌ها را هدف قرار می‌دهند. مجدداً، موادی مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید را در کرم ضد جوش و آکنه خواهید دید که با باز کردن منافذ و کاهش التهاب، آکنه را مستقیماً درمان می‌کنند.

 

معرفی چند محصول برای از بین بردن جوش صورت در یک روز:

کرم ضد جوش لامینین دارای اثر آنتی سپتیکی(ضد میکروب) قوی است، خاصیت ضدالتهابی و التیام‌بخش دارد و بدون ایجاد حساسیت و لک، جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین می‌برد. 

کرم ضد لک و ضد جوش از برند کره‌ای کوزارکس برای درمان و پیشگیری از جوش و لک، روشن شدن پوست، کاهش قرمزی و التهاب پوست‌های چرب و مستعد جوش فرموله شده است. این کرم با ترکیبات موثری مانند عصاره سنتلا آسیاتیکا، نیاسینامید، هیالورونیک اسید و زینک اکسید، بهترین راه از بین بردن جوش صورت را ارائه می‌دهد؛ به این صورت که به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کرده و باعث کاهش ترشح چربی، التیام پوست و جلوگیری از ایجاد جوش‌های جدید می‌شود. همچنین با لایه‌برداری ملایم پوست به از بین رفتن سلول‌های مرده و روشن شدن رنگ پوست هم کمک می‌کند.

کرم ضد جوش آردن مدل Dermaline حاوی روغن درخت چای برای مبارزه با جوش و آکنه و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش‌های جدید انتخاب خوبی است. این کرم با داشتن روغن درخت چای، خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی قوی دارد و با قیمتی اقتصادی و عملکردی خوب، می‌تواند به کاهش قرمزی، التهاب جوش‌ها و جلوگیری از عفونت آنها کمک کند.

سرم ضد جوش SOS درخت چای دکتر سی تونا فارماسی، یک محصول کارآمد برای درمان انواع جوش‌های صورت است که بدون ایجاد خشکی، از بروز جوش‌ها و آکنه‌های جدید جلوگیری می‌نماید. این سرم با فرمولاسیون حاوی روغن خالص درخت چای، دارای خاصیت‌های ضد التهاب، آنتی باکتریال و خنک‌کنندگی است و در درمان مشکلات پوستی مانند زخم‌ها، تبخال، خارش عفونت قارچی، و از بین بردن دمل و کورک، اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد.

ترکیبات غنی این سرم باعث درمان و خشک شدن جوش‌های فعال شده و بدون برجا گذاشتن لکه یا جای جوش، تمامی جوش‌ها و آکنه‌ها را از بین می‌برد. سرم ضد جوش اورژانسی فارماسی با کنترل چربی پوست، به بهبود آکنه‌ها کمک کرده و به طور قابل‌توجهی منافذ باز پوست را کوچک می‌کند. این سرم چند منظوره، مناسب پوست‌های چرب، مختلط و مستعد جوش است. بافت سبک و مایع این سرم به سرعت جذب شده و اثرگذاری فوری دارد.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

برای آرایش جذاب، چه ابزارهای آرایشی لازم دارید؟
برای افزایش زیبایی شما، چک لیست قدرتمندی آماده کرده ایم.
در آرایش‌تان استفاده کنید تا جذابیت شما چند برابر شود.