2 55
مقالات

مراقبت از مو دکلره با روش های طبیعی و خانگی

مراقبت از موی دکلره کمی سخت به نظر می رسد؛ چراکه موها پس از دکلره شدن به شدت شکننده و آسیب پذیر می شوند؛ به طوری که گاهی دچار موخوره می شوید! اگرچه دکلره و رنگ مو در زیبایی چهره تأثیر زیادی دارد، نباید از عوارض دکلره و رنگ مو غافل شد.
روشن کردن مو بین خانم ها پرطرفدار و محبوب است. برای روشن و سفید کردن مو به دکلره مو نیاز داریم. دکلره می تواند موجب نازک شدن و آسیب به مو شود. در این مطلب از مجله زیبایی سین دخت می خواهیم راه های طبیعی برای مراقبت از مو بعد دکلره در اختیارتان قرار دهیم تا موهایتان با وجود رنگ و دکلره همواره سالم و درخشان باشد.

نکات مهم مراقبت از مو دکلره

 

  • از سفید کردن بخش انتهایی مو خودداری نمایید.
  • موهایتان را پس از دکلره کمتر بشویید.
  • بهترین دوست موهای بلوند، شامپو بنفش است.
  • موهایتان را با آب ولرم بشویید.
  • از ابزارهای حرارتی مثل اتومو کمتر استفاده نمایید.
  • به طور منظم موهایتان را کوتاه و مرتب نمایید.

ترمیم مو پیش از دکلره

اگر موهایتان خشک و شکننده شده یا ضعیف است، با دکلره ضعیف تر و خشک تر می شود. توصیه می کنیم پیش از دکلره، برای جلوگیری از سوختن و از بین رفتن بافت مو ابتدا موهایتان را ترمیم نمایید.
برای ترمیم مو، پیش از همه ببینید علت نازک شدن یا خشکی موهایتان چیست؟ گاهی مو بر اثر بیماری های زمینه ای یا کمبود ویتامین خشک و نازک می شود. همچنین، از سرم های مغذی بعد از حمام و ماسک مو و در صورت نیاز از نرم کننده ها استفاده نمایید تا موهایتان را آبرسانی و تقویت کنید.
بعد از تقویت مو، با آرایشگرتان مشورت کنید و با توجه به نکات این مقاله از موهایتان بعد از دکلره مراقبت نمایید.

خرید آسان انواع سرم مو اصل برای مراقبت از مو دکلره

تست مواد دکلره روی بخشی از مو

ابتدا به جای دکلره کردن کل مو، کمی از موهایتان را به مواد دکلره آغشته نمایید و دکلره کنید. این کار چند مزیت دارد: کمک می کند تشخیص دهید چه رنگ مویی برایتان مناسب است. شاید هم رنگ مورد علاقه تان ایجاد نشود و از دکلره کردن پشیمان شوید یا موهایتان حساسیت نشان دهد؛ بنابراین، حتماً ابتدا تکه ای از موهایتان را دکلره کنید. سپس با اطمینان از مواد دکلره و اثر آن روی موهایتان از دکلره مو استفاده نمایید.

مراقبت از موهای دکلره با ترکیبات پروتئینی

دکلره مو سبب از بین رفتن پروتئین مو و درنتیجه، بی حالی و خشکی مو می شود. هم در ترکیبات دکلره خود از مواد پروتئینی استفاده نمایید، هم پس از دکلره مو برای مراقبت از موهای دکلره، از محصولات حاوی مواد پروتئینی مثل ماسک مو، سرم مو و شامپوهای حاوی ترکیبات پروتئینی استفاده نمایید.

از روغن آرگان استفاده کنید

روغن آرگان تهیه نمایید و پس از حمام کمی به موهایتان بزنید، سپس سشوار بکشید. روغن آرگان به خوبی موهایتان را آبرسانی و تقویت می کند و خشکی ناشی از دکلره را برطرف می کند.

خرید روغن آرگان اصل گلیس

از محافظ سشوار استفاده نمایید

یکی از راه ها برای مراقبت مو بعد از دکلره، استفاده از محافظ سشوار است. ابزارهای حرارتی مثل اتومو، سشوار و فرکننده ها سبب ضعیف تر شدن و خشک تر شدن موهای دکلره می شوند. استفاده از اسپری های دو فاز محافظ پیش از سشوار و روغن آرگان یا ترکیبات پروتئنی استفاده نمایید.

به موهایتان کره بزنید

همان طور که پیش از این گفتیم پروتئین مو بر اثر دکلره از بین می رود. استفاده از کره می تواند به میزان زیادی موجب ترمیم بافت مو دکلره و نرم شدن و تقویت مو دکلره شود.

موها را فقط وقتی خیس هستند شانه بزنید

موهای دکلره شده مستعد گره خوردن و گرفتگی هستند. به همین خاطر برای شانه کردن موهای دکلره شده بهتر است از برس مرطوب با موهای منعطف یا شانه دندانه دار استفاده نمایید.

مصرف شامپو را کمتر کنید

فولیکول های مو، هنگام دکلره، پاک می شوند. اگر دفعات شستشوی موهایتان را کاهش دهید، فولیکول های مو فرصت پیدا می کنند که ترمیم شوند. عادت کردن به کمتر شستن موها کمی طول می کشد، اما بسیاری از مردم می گویند موهایشان با شستشو دو بار در هفته واکنش خوبی نشان داده است.

مراقبت از مو دکلره و شکستگی مو

اگر، بعد از دکلره، موهایتان به طور مداوم می شکند، پیشنهاد می کنیم یکی از درمان های خانگی زیر را انجام دهید:

محصولاتی مانند نرم کننده، ماسک مو و سرم مو را فراموش نکنید! حتماً پس از حمام به موهایتان سرم ها و روغن های تقویت کننده مو یا محصولات حاوی پروتئین بزنید و موهایتان را آبرسانی نمایید.

از ابزارهای حرارتی مو مثل سشوار کمتر استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود؛ چراکه استفاده از حوله و سشوار می تواند به کوتیکول مو آسیب بزند و کوتیکول مو نتواند پروتئین ها را بازیابی کند و مو آسیب دیده ترمیم نشود.

آب برنج را امتحان کنید! موهایتان را با آبی که برنج را در آن شستید، تقویت کنید. آب برنج دارای اینوزیتول است. این ماده می تواند به ترمیم تارهای مو کمک کند. می توانید همچون نرم کننده طبیعی برای مو از آب برنج استفاده نمایید. کمی از آب برنج روی ساقه موهایتان مانند نرم کننده بزنید و بعد از 20 دقیقه آبکشی نمایید. می توانید پس از ماسک برنج به موهایتان شامپو و نرم کننده همیشگی را بزنید.

مراقب کلر باشید

وجود کلر در آب یا استخر می تواند موجب تغییر رنگ موهایتان شود و حتی موها را ضعیف کند. کلر آب سبب ایجاد رنگ هویجی-نارنجی یا سبز روی موها می شود.

نکته آخر درباره مراقبت از مو دکلر

آسیب مو بر اثر دکلره مو چندان غیرمعمول نیست، اما شما می توانید با درمان های طبیعی به میزان زیادی موهایتان را احیا و ترمیم کنید. همان طور که پیش از این گفتیم سعی کنید انتها و ریشه موهایتان را دکلره نکنید تا از ریزش مو بعد از دکلره مو جلوگیری نمایید.

همچنین، از محصولات تقویت و ترمیم کننده مو استفاده کنید و پروتئین از دست رفته مو را با محصولات مراقبت از مو بعد از دکلره و روش های طبیعی مثل استفاده از کره به موهایتان بازگردانید.

شما چه راهکاری برای مراقبت از مو بعد دکلره و داشتن موهایی سالم بعد از دکلره پیشنهاد می دهید؟

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا