2 55
مقالات

طرز استفاده از اسکراب صورت در خانه | راهنمای کامل

چگونه در چند گام ساده از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

طرز استفاده از اسکراب صورت را می دانید؟ اسکراب صورت کلید شادابی و سلامت پوست است. در میان محصولات مراقبت از پوست می توان گفت اسکراب صورت، بالای زنجیره روتین مراقبت از پوست قرار دارد. به هرحال، اسکراب صورت تنها محصولی است که کمک می کند سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید! با این کار لایه شفاف و روشن پوست که زیر سلول های مرده قرار دارد، آشکار می شود. درنتیجه، سایر محصولات مراقبت از پوست به راحتی جذب پوست می شوند و آرایش شما به خوبی روی پوستتان قرار می گیرد. البته لایه برداری یا اسکراب صورت بیش از حد نیز می تواند به تحریک پوست و ایجاد جوش منجر شود. دراینجا، هرآنچه باید درباره طرز استفاده از اسکراب صورت و لایه برداری صورت بدانید و فواید و نکات مهم اسکراب صورت را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

اسکراب صورت می تواند موجب زیبایی، نرمی و شفاف شدن پوست شود. اسکراب صورت، برخلاف پاک کننده یا صابون معمولی، حاوی ذرات کوچک، مواد شیمیایی و دانه هایی است که کمک می کنند از شر سلول های قدیمی پوست در فرایندی به نام «لایه برداری» خلاص شوید! این فرایند بسیار ساده است، تنها به یک اسکراب شیمیایی مناسب نوع پوست خود نیاز دارید، پوست صورت را مرطوب نمایید و اسکراب را به مدت یک دقیقه به آرامی روی پوست ماساژ دهید. سپس با آب به خوبی آبکشی نمایید. یک یا دو مرتبه در هفته، این کار را انجام دهید و اسکراب را بخشی از روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

 

طرز استفاده از اسکراب صورت

نحوه استفاده از اسکراب صورت خیلی ساده است، این طور نیست؟ با وجود این، اغلب افراد موقع استفاده از اسکراب صورت اشتباهات بسیاری مرتکب می شوند. با ما همراه باشید تا روش استفاده از اسکراب صورت برای لایه برداری صورت و بهترین راه استفاده از اسکراب را با شما در میان بگذاریم.

مرحله اول: پاکسازی

نخستین قدم در مورد طرز استفاده از اسکراب صورت، پاکسازی پوست صورت است. همیشه پیش از استفاده از اسکراب صورت، پوست خود را به خوبی تمیز کنید. از یک شوینده ملایم برای پاک کردن هرنوع کثیفی، چربی و آلودگی استفاده نمایید و پوست صورت را برای لایه برداری آماده نمایید. با انجام دادن این کار، طرز استفاده از اسکراب صورت و شویند صورت را می شناسید.

پیشنهاد سین دخت:

ژل شستشو صورت نوتروژینا

خرید ژل شستشو صورت نوتروژینا اصل

این شوینده روشن کننده آمریکایی با مواد طبیعی و تقویت کننده پوست، هرگونه آلودگی را از روی پوست پاک می کند و اجازه نمی دهد پوست شما خشک شود.

مرحله دوم: مقدار مناسب از اسکراب صورت بردارید

به اندازه یک نخد یا سکه کوچک از اسکراب صورت روی کف دست خود بریزید. چند قطره آب اضافه کنید تا نرم شود و به آرامی بین هردو دست پخش نمایید. اسکراب را به صورت خشک استفاده نکنید؛ چراکه بیش از حد پوست را دچار سایش می کند.

خرید بهترین اسکراب های صورت با تخفیف

مرحله چهارم- روی صورت شما

گام بعدی در مورد طرز استفاده از اسکراب صورت، گرم کردن اسکراب روی کف دست است. مطمئن شوید اسکراب صورت را به طور یکنواخت روی کف دست خود پخش کرده اید. سپس به آرامی روی صورت تازه شسته خود به خوبی پخش نمایید. فراموش نکنید صورت شما باید خیس و مرطوب باشد. درغیر این صورت، ممکن است پوستتان را تحریک کند.

به خوبی ماساژ دهید

ماساژ صورت یکی دیگر از موارد مهم در طرز استفاده از اسکراب صورت است. با کمک نوک انگشتان خود و به شکل دایره ای و آرام اسکراب را روی پوست صورت ماساژ دهید. این کار را تا 45 ثانیه روی پوست انجام دهید. مهم نیست پاک کردن پوست چقدر وسوسه انگیز است، لطفاً بیش از حد اسکراب را روی صورت ماساژ ندهید. از زدن اسکراب صورت در اطراف لب و چشم خودداری نمایید؛ زیرا نواحی اطراف چشم و لب بسیار حساس است و با اسکراب ممکن است آسیب ببیند.

مرحله پنجم- آبکشی کنید

بعد ماساژ اسکراب صورت روی پوست با مقداری آب ولرم نسبتاً خنک به آرامی صورت را بشویید و آبکشی نمایید. سپس با حوصله خشک کنید. مطمئن شوید حوله را محکم روی صورت خود نمی کشید.

مرحله ششم- اسکراب صورت را با یک مرطوب کننده به پایان برسانید

این آخرین مرحله درباره طرز استفاده از اسکراب صورت است. شما همواره بعد از لایه برداری پوست به یک مرطوب کننده مناسب پوست خود نیاز دارید. مرطوب کننده کمک می کند پوست به خوبی هیدراته و انعطاف پذیر شود. همچنین، ازآنجایی که سلول های مرده پوست را از بین برده اید، مرطوب کننده به مراتب بهتر از قبل جذب پوست می شود. البته اگر از سرم های مختلف پوست استفاده می کنید، پیش از مرطوب کننده، ابتدا سرم صورت بزنید، سپس مرطوب کننده استفاده نمایید.

نحوه استفاده از اسکراب صورت: مواردی که باید در نظر داشته باشید!

اگرچه لایه برداری صورت یا همان اسکراب صورت مرحله ای از روتین پوستی است که همگی برای مراقبت از پوست خود تمایل داریم حتماً پوست صورتمان را اسکراب کنیم، اکثراً نادرست استفاده می شود. درحقیقت، ازآنجایی که پوست لایه مرده خود را از دست می دهد، بسیار حساس می شود. ازاین رو، موقع استفاده از اسکراب صورت باید نکاتی را درنظر داشته باشیم. درادامه، نکاتی را مطرح می کنیم که در مورد طرز استفاده از اسکراب صورت باید بخوانید.

پوست چرب و مختلط: از اسکرابی استفاده نمایید که عصاره میوه و گل دارد تا چربی اضافی پوست را برطرف کند و از ایجاد جوش جلوگیری کند. برای بهترین نتیجه توصیه می کنیم دو بار در هفته لایه برداری یا اسکراب کنید.

پوست حساس: نگران نباشید اگر پوستی حساس دارید هم می توانید از اسکراب صورت استفاده نمایید. به دنبال ترکیبات یا اسکراب صورت ضد التهاب باشید. فقط کمی از اسکراب را پیش از استفاده در سطح کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از هرگونه حساسیت مطمئن شوید. استفاده از اسکراب برای شما هر 10 روز یک بار یا هفته ای یک بار کافی است تا پوستتان در مقابل سایش حساسیت نشان ندهد.

اسکراب نکنید!

فقط چون نام محصول «لایه بردار یا اسکراب» است، به این معنی نیست که به شدت پوست را لایه برداری نمایید. در هر شرایطی و در حال استفاده از هرگونه محصول مراقبت از پوست با پوست خود مهربان باشید، به خصوص زمانی که اسکراب می کنید، خیلی آرام اسکراب را روی پوست ماساژ دهید. حتی در صورت احساس کمی حساسیت، اصلاً ماساژ ندهید، فقط اجازه دهید یک دقیقه یا کمتر روی پوست بماند، سپس بشویید.

گِرد بودن ذرات اسکراب

دقت نمایید ذرات اسکراب شما گرد باشد و مربع شکل نباشد؛ ذره های گرد اسکراب راحت تر روی پوست حرکت می کند و چون لبه ندارد، احتمال آسیب به پوست را کمتر می کند و مؤثرتر عمل می کند.

از ماسک استفاده نمایید

اگر قصد دارید کمی فراتر به پوست خود رسیدگی نمایید و هیدراته بودن و رطوبت پوست خود را حفظ کنید، پس از شستن صورت و استفاده از اسکراب توصیه می کنیم از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک صورت ضمن محافظت از پوست در مقابل آسیب های محیطی، سبب آبرسانی و لطافت پوست می شود. بعد از ماسک صورت و جذب ترکیبات ماسک روی صورت خود می توانید مرطوب کننده همیشگی خود را بزنید.

دستور العمل را فراموش نکنید

پیش از استفاده از هر نوع محصول مراقبت از پوست بهتر است دستورالعمل استفاده را مطالعه نمایید. اگرچه ما در این مطلب طرز استفاده از اسکراب صورت را به طور کامل بیان کردیم، اما توجه به تاریخ تولید و انقضای محصول، نحوه نگهداری و روش استفاده هر کدام از محصولات مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد. این دستورالعمل و طرز استفاده از اسکراب صورت اغلب روی بسته بندی محصول وجود دارد. اگر نبود، از راهنمای مطلب پیش رو درباره طرز استفاده از اسکراب صورت می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

 

آماده شدن برای اسکراب صورت

پیش از استفاده از اسکراب صورت، ابتدا ببینید آیا باید از اسکراب صورت استفاده نمایید یا خیر؟ همه نباید برای لایه برداری از اسکراب صورت استفاده کنند؛ برای مثال، افراد مبتلا به آکنه التهابی، تبخال و زگیل امکان دارد شرایط خود را با اسکراب لایه بردار وخیم تر کنند. اگر مشکل پوستی دارید، باید پیش از استفاده از اسکراب صورت با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید تا مشخص کند چه نوع برنامه یا روتین مراقبت از پوست، مناسب شماست.

نوع پوست خود را مشخص کنید

انواع مختلف پوست ممکن است به اسکراب صورت واکنش متفاوت نشان دهند. هر اسکرابی برای یک نوع پوست طراحی شده است. شاید از قبل می دانید پوست خشک، معمولی، مختلط یا چرب دارید. اگر نه، امکان دارد بخواهید با کمک آزمایش بافت از نوع پوست خود آگاه شوید. برای این کار ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب بشویید تا مطمئن شوید هیچ کرم یا ماده آرایشی روی پوستتان نیست. اجازه دهید پوست در هوای آزاد خشک شود و یک ساعت صبر نمایید. دستمالی بردارید و به بینی، شقیقه، گونه و پیشانی بکشید. اگر کمی به پوست چسبید، پوست شما چرب است. اگر نچسبید، پوستتان خشک است و و اگر فقط به ناحیه تی (چانه، پیشانی و بینی) چرب است و باقی صورت خشک است، پوستتان مختلط است.

ممکن است پوست شما حساس باشد. اگر پوسستان خیلی زود قرمز می شود یا در گذشته به استفاده از کرم یا دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی، حساسیت نشان داده است، پوستی حساس دارید. نشانه های حساسیت پوستی شامل لایه برداری، قرمزی، برآمدگی، زخم یا خارش است.

بهترین اسکراب صورت مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. اسکراب های صورت در انواع اسکراب صورت پوست معمولی، خشک، حساس و چرب تولید می شوند. برخی از اسکراب ها نیز برای انواع پوست قابل استفاده هستند. اما درکل می توانید به ترکیبات زیر در اسکراب صورت توجه نمایید:
اسکراب صورت تولید شده برای پوست خشک و حساس حاوی بتا هیدروکسی یا آلفا هیدروکسی است.

اسکراب صورت ساخته شده برای پوست های چرب اغلب دارای ترکیباتی مثل اکسید آلومینیوم، پوست گردو، بادام یا زردآلو است.

نکته آخر

طرز استفاده از اسکراب صورت ساده است، اما در صورتی که درست استفاده نشود، می تواند بی اثر یا آسیب زا باشد. اسکراب های صورت از بهترین محصولات مراقبت از پوست برای رهایی از سلول های مرده پوست و تیرگی پوست است. پیش از اسکراب صورت ابتدا باید صورت خود را با شوینده بشویید. سپس روی پوست تمیز به میزان یک نخد از اسکراب صورت بزنید و آرام ماساژ دهید. درنهایت، پس از حدود 45 ثانیه با آب صورتتان را بشویید. بعد از اسکراب می توانید با یک مرطوب کننده یا آبرسان به خوبی پوستتان را جوانسازی و مرطوب نمایید. شما از کدام اسکراب صورت استفاده می کنید؟

 

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا