2 55
مقالات

روغن جوجوبا اصل چیست؟|خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو

روغن جوجوبا اصل، خواص بسیاری برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست و موها دارد. اگر می خواهید با این روغن گیاهی فوق العاده بیشتر آشنا شوید، در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید.

احتمالا تا به حال روی ترکیبات برخی از محصولات مراقبت از پوستی یا کرم های آرایشی، نام روغن جوجوبا را دیده باشید. روغن جوجوبا، یک روغن گیاهی و ارگانیک بوده که یک آبرسان فوق العاده برای پوست و مو به شمار می آید و فواید بسیاری در حفظ زیبایی و سلامتی پوست و مو دارد. روغن جوجوبا، از درختچه‌ی جوجوبا یا هوهوبا به دست می آید که در فرمولاسیون اکثر محصولات آرایشی، کرم های رطوبت رسان و آبرسان و محصولات مراقبت از پوست و مو وجود دارد.

شما می توانید از روغن جوجوبا اصل و خالص نیز برای تقویت و رطوبت رسانی پوست و موها استفاده کنید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه باشید تا فواید روغن جوجوبا اصل در زیبایی و سلامتی پوست و مو را به شما توضیح دهیم.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا از درختچه‌ی جوجوبا یا هوهوبا بومی مناطق جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک به دست می آید. روغن جوجوبا یا Jojoba Oil روغنی است که از دانه های گیاه جوجو با به دست می آید و خواص فوق العاده ای برای سلامت پوست و مو دارد. این روغن گیاهی فوق العاده، در میان بومیان مناطق آمریکا مصرف دارویی داشته و برای درمان انواع بیماری ها به خصوص مشکلات پوستی از روغن جوجوبا استفاده می کردند.

لینک خرید روغن جوجوبا اصل با قیمت مناسب

همچنین، سرخ‌پوستان آمریکایی از این روغن مغذی برای درمان زخم و کبودی استفاده می کردند. درختچه جوجوبا در مناطق گرم رشد می کند و از مناطقی مانند آمریکا، مکزیک و آریزونا به کشورهای دیگر صادر می شود. روغن جوجوبا، بافت مایع روشن و روان دارد که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

روغن جوجوبا، خواص زیادی برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست دارد. از جمله فواید فوق العاده روغن جوجوبا برای پوست عبارتند از:

1- روغن جوجوبا اصل با خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب و کنترل چربی پوست، از تشکیل لایه‌های چسبنده روی پوست جلوگیری کرده و به درمان مشکلات پوستی مانند انواع آکنه و جوش، پسوریازیس، آفتاب‌سوختگی و زبری پوست کمک می کند.

2- روغن جوجوبا سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب پیشگیری از ایجاد چین و چروک و کاهش علائم پیری پوست می شود. این روغن گیاهی می تواند تا حداقل ۲۵%، چین و چروک پوستی را کاهش دهد.

3- روغن جوجوبا حاوی ویتامین E ، اسید لینوئیک و آنتی اکسیدان بوده که با تغذیه سلول های پوستی سبب ایجاد جلوه شفاف و شاداب روی پوست خواهد شد.

4- روغن جوجوبا اصل، یک آبرسان قوی و بی نظیر برای پوست است که مانند یک لایه محافظتی عمل کرده و علاوه بر آبرسانی عمقی به سلول های پوستی، موجب حفظ رطوبت طبیعی پوست می شود. شما می توانید برای جلوگیری از خشک شدن پوست صورت و بدن از محصولات حاوی روغن جوجوبا یا روغن جوجوبا اصل و خالص استفاده کنید.

5- روغن جوجوبا، می تواند به خوبی مواد آرایشی و آلودگی های سطح پوست را پاک کند و شما می توانید از روغن جوجوبا به عنوان پاک کننده آرایش از روی سطح پوست استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که قدرت پاک کنندگی روغن جوجوبا، به تنهایی نمی تواند پوستتان را کاملا تمیز کند و برای تکمیل فرایند پاک کردن میکاپ، باید پس از پاک کردن آرایش با روغن جوجوبا، با یک شوینده مناسب پوستتان را شستشو دهید. روغن گیاهی جوجوبا هیچ گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نکرده و مناسب برای پاک کردن آرایش پوست حساس یا چشم ها نیز است.

6- برای جلوگیری از بریدگی و خراش ناشی از اصلاح صورت، می توانید از روغن جوجوبا برای نرم شدن پوست استفاده کنید. البته روغن جوجوبا با خاصیت التیام بخشی، گزینه مناسبی برای تسکین پوست پس از اصلاح صورت است.

7- روغن جوجوبای اصل، باعث تسریع بهبود انواع زخم روی پوست می شود. براساس تحقیقاتی که در ایتالیا انجام شد، محققان دریافتند که روغن جوجوبا سرعت بسته شدن زخم را افزایش داده و کلاژن‌سازی را تحریک می کند.

8- روغن جوجوبا، منبع ویتامین ای است که با خاصیت آنتی اکسیدانی، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و سبب جوانسازی و افزایش شادابی و شفافیت پوست می شود.

9- روغن جوجوبا سرشار از اسیدهای آمینه است که عناصر سازنده کلاژن هستند. این روغن می تواند موجب بهبود بافت، رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست شوند.

10- اگر ترک پاشنه پا دارید یا پوست پاهای شما خشک است، از معجزه روغن جوجوبا در درمان ترک پوستی به خصوص در پاشنه پا غافل نشوید.

11- ترکیبات حاوی E و B کمپلکس در روغن جوجوبا، موجب تسکین و ترمیم بافت پوست شده و به درمان آفتاب سوختگی یا قرمزی پوست کمک می کند. شما می توانید برای تسکین درد و سوزش نقاط آسیب دیده پوستتان، از روغن جوجوبا استفاده کنید.

12-  برای درمان خشکی و نرم شدن لب ها، می توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید. روغن جوجوبا با خاصیت رطوبت رسانی عمقی از خشک شدن پوست لب جلوگیری کرده و سبب حفظ رطوبت طبیعی لب ها می شود.

13- روغن جوجوبا با خاصیت آنتی اکسیدانی، می تواند به روشن شدن تیرگی اطراف چشم کمک کند. بنابراین، می توانید هر شب قبل از خواب مقداری روغن جوجوبا را به اطراف چشم زده و ماساژ دهید.

14- اگر از اگزما و پسوریازیس رنج می برید، روغن جوجوبا را فراموش نکنید. روغن جوجوبا با ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد در بهبود این بیماری بسیار موثر است.

15- روغن جوجوبا یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست به شمار می آید که با ایجاد یک لایه محافظتی، از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند. همچنین، ویتامین E و B این روغن می توانند از تاول زدن و پوسته پوسته شدن در اثر آفتاب سوختگی جلوگیری کنند.

16- روغن جوجوبا با تنظیم و کنترل چربی پوست، از ایجاد جوش و آکنه و برق افتادن پوست جلوگیری کرده و گزینه مناسبی برای تنظیم سبوم و چربی پوست در پوست های چرب و مستعد آکنه است.

17- روغن جوجوبا برای لک صورت نیز کاربرد دارد. شما می توانید برای کمرنگ شدن لکه های پوستی از روغن جوجوبا استفاده کنید.

طرز استفاده روغن جوجوبا برای پوست

برای استفاده از روغن جوجوبا، می توانید مستقیما آن را روی پوست زده و ماساژ دهید تا جذب پوست شود. همچنین، می توانید روغن جوجوبا را با روغن های گیاهی دیگر ترکیب کنید. استفاده از محصولات شوینده و مراقبت از پوستی حاوی روغن جوجوبا نیز، به حفظ سلامتی و زیبایی پوستتان کمک می کند.

فواید روغن جوجوبا برای مو

اگر موهای درخشان و خوش حالت می خواهید، معجزه روغنی تراپی موها با روغن جوجوبا را دست کم نگیرید. در ادامه، تاثیرات روغن جوجوبا در افزایش زیبایی و سلامتی موها را توضیح می دهیم.

1- روغن جوجوبا، با حفظ رطوبت موها باعث بهبود بافت موها شده و خشکی پوست کف سر و موها را کاهش می دهد و گزینه مناسبی برای از بین بردن وز موها است. اگر موهای خشک و آسیب دیده ای دارید، از محصولات شوینده و مراقبت از مو حاوی روغن جوجوبا اصل استفاده کنید و به ساقه تا نوک موها، روغن جوجوبا بزنید و ماساژ دهید.

2- اگر تار موهای نازک دارید و دائما موهایتان به همدیگر گره می خورد، کافیست مقداری روغن جوجوبا را به ساقه موها زده و سپس موهایتان را برس بکشید

3- کافیست برای باز کردن گره موهای خود، چند قطره روغن جوجوبا روی برس خود بریزید و سپس موها را برس بکشید. با این کار برس شما نرم‌تر و روان‌تر حرکت می‌کند و باعث شکستن یا کنده شدن موها نمی‌شود

4- روغن جوجوبا می تواند به درمان بیماری آلوپسیا یا طاسی منطقه‌ای سر کمک کند.

5- شما می توانید از روغن جوجوبا به عنوان یک درمان طبیعی برای ریزش مو استفاده کنید. روغن جوجوبا با خاصیت رطوبت رسانی خود، با رفع خشکی مو و حفظ رطوبت در پوست سر، محیط مناسب‌تری برای رشد مو ایجاد می‌ کند و گزینه مناسبی برای افزایش رشد موهای جدید است.

6- برای افزایش حالت پذیری و خوش حالت شدن موها، می توانید از روغن جوجوبا قبل از حالت دادن موها با ابزارهای حالت دهنده مانند اتو مو و سشوار استفاده کنید.

7- روغن جوجوبا سرشار از اسید پالمیتیک و اسید استئاریک بوده که سبب بهبود تنفس سلولی در فولیکول های موها می شود. همچنین هیدراتاسیون اضافه شده نیز می‌تواند به جلوگیری از شوره سر یا خارش پوست سر کمک کند.

8- برای محافظت از موها در برابر حرارت و آسیب های محیطی، می توانید از روغن جوجوبا استفاده کنید. اسیدهای چرب موجود در روغن جوجوبا سبب نرم و لطیف شدن موها شده و از موها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

9- اگر می خواهید میزان ضخامت موهایتان افزایش یابد، روغن جوجوبا را فراموش نکنید. ویتامین‌های B و C، روی و مس موجود در روغن جوجوبا سبب تغذیه فولیکول های موها شده و به افزایش حجم و ضخامت تارهای مو کمک کرده و گزینه مناسبی برای درمان کم پشتی و نازکی موهاست.

10- اگر موهای شما سفید یا خاکستری شده، قدرت روغن جوجوبا در تقویت رنگدانه های موها را دست کم نگیرید. کمبود مس منجر به از بین رفتن رنگ‌دانه‌های مو شده و در نتیجه موهای شما را سفید یا خاکستری می کند. روغن جوجوبا غنی شده با آنتی‌اکسیدان‌ بوده که فرایند کاهش مس در فولیکول های موها را کاهش داده و از سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

11- روغن جوجوبا حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ است که خشکی و وزی موها را از بین برده و جلوه ای نرم، ابریشمی و خوش حالت را به موها می بخشد.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای نرم شدن مو

برای استفاده از روغن جوجوبا، کافیست مقداری از روغن را به ساقه تا نوک موها زده و به خوبی ماساژ دهید تا جذب موها شود. سپس یک کلاه یا پارچه نخی یا حوله ای روی موها بگذارید تا روغن جذب موها شده و پس از 1 تا 2 ساعت، موهایتان را با شامپو و آب ولرم شستشو دهید.

عوارض استفاده از روغن جوجوبا اصل

روغن جوجوبا اصل، هیچ گونه حساسیتی برای پوست و موها ایجاد نمی کند و حتی زنان باردار و شیرده نیز می توانند برای محافظت از زیبایی و سلامتی پوست و موها، از روغن جوجوبا استفاده کنند. عوارض جانبی احتمالی روغن جوجوبا، خارش و واکنش حساسیتی پوست است که در صورت استفاده از روغن نامرغوب ممکن است ایجاد شود. توجه داشته باشید که روغن جوجوبا حاوی اسید اوره بوده و به هیچ وجه خوراکی نیست و در صورت مصرف، می تواند آسیب های جدی به قلب وارد کند. پس فقط از روغن جوجوبا به صورت موضعی استفاده کنید.

نکاتی مهم قبل از استفاده از روغن جوجوبا

  • حتما از  روغن جوجوبا اصل و ۱۰۰ % خالص استفاده کنید. روغن جوجوبا اصل و ارگانیک، بوی ملایمی دارد و به شیوه پرس سرد تهیه و تولید می شود.
  • از روغن جوجوبا به مقدار کم و دفعات زیاد استفاده کنید
  • حتما قبل از زدن روغن جوجوبا به پوست، تست حساسیت انجام دهید.
  • روغن جوجوبا باید کاملا جذب پوست شود و هیچ گونه چربی روی پوست به جای نگذارد. در صورتی که روغن به پوست شما جذب نشد، استفاده از آن را متوقف کنید.
  • روی پوست و موهای تمیز، روغن آرگان بزنید تا بهتر جذب شود.
  • قبل از ماساژ روغن آرگان روی پوست یا موها، دست هایتان را بشویید.

سخن آخر

روغن جوجوبا، یک روغن گیاهی آبرسان و مغذی برای پوست و موهاست که در فرمولاسیون محصولات آرایشی و مراقبتی پوست و مو وجود دارد. در این مقاله، خواص شگفت انگیز روغن جوجوبا اصل برای پوست و موها را توضیح داده ایم. شما می توانید برای محافظت از زیبایی و سلامتی پوست و مو و آبرسانی به آنها، از این روغن گیاهی و ارگانیک استفاده کنید.

لیست بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو

امیدواریم که پس از خواندن این این مقاله، با خواص بی نظیر روغن جوجوبا برای زیبایی و سلامتی پوست و مو به خوبی آشنا شده باشید. شما چگونه از روغن آرگان برای پوست و موهای خود استفاده می کنید؟ به صورت ماسک مو و پوست یا موضعی؟ لطفا نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا