2 55
آموزش

چگونه یک آرایش دانشجویی فوق العاده داشته باشیم؟

آرایش دانشجویی، مناسب برای دانشگاه و حتی محل کار است و چهره ای ساده و در عین حال جذاب برایتان به ارمغان می آورد.

آیا می دانید برای داشتن یک آرایش دانشجویی، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

ویژگی های یک آرایش دانشجویی ساده چیست؟

معمولا خانم ها دوست دارند، همیشه زیبا و جذاب به نظر برسند. انجام آرایش صورت، یکی از کارهایی است که هر خانمی در هر مکان و موقعیتی علاقه مند به انجام آن می باشد. یکی از این مکان ها، دانشگاه است.

انجام یک میکاپ ساده و در عین حال شیک، می تواند در زیبایی و جذابیت شما تاثیر گذار باشد. انجام آرایش های غلیظ و سنگین، به دلیل طولانی بودن زمان حضور شما در این مکان ها، سبب ماسیدن و خراب شدن آرایش صورت خواهد شد.

برای این کار لازم است تا از یک سری لوازم آرایش در تنالیته های ملایم و نود استفاده کنید. برای آشنایی با چگونگی انجام یک آرایش دانشجویی فوق العاده در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید.

آرایش دانشجویی مناسب با دانشگاه
آرایش دانشجویی مناسب با دانشگاه

 

آرایش دانشجویی ساده

داشتن یک آرایش دانشجویی ساده علاوه بر طبیعی و نچرال نشان دادن چهره شما، سبب ایجاد جذابیت بیشتر در ظاهرتان خواهد داشت. در محیط هایی مانند سرکار و دانشگاه، نباید در آرایش کردن زیاده روی کنید. داشتن آرایش هایی غلیظ و تند، اصلا مناسب این مکان ها نیست.

استفاده از آرایش های غلیط، باعث می شود به جای تمرکز بر روی درس و آموزش، حواس شما به سمت پاک نشدن آرایش و خراب نشدن آن سوق پیدا کند. به همین دلیل باید از انجام آرایش های تند و سنگین اجتناب کنید.

اهمیت روتین مراقبتی پوست در آرایش دانشجویی

سلامت و شاداب بودن پوست، کمک زیادی به بهبود نتیجه آرایش شما می کند. برای اینکه پوست سالم و شفافی داشته باشید، لازم است تا روتین مراقبتی پوست را به خوبی انجام دهید.

در ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب پوست بشویید و سپس با مقداری مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید. پس از جذب شدن آن بر روی پوست، حال می توانید آرایش صورت خود را آغاز کنید.

روتین مراقبتی پوست و تاثیر آن در آرایش دانشجویی
روتین مراقبتی پوست و تاثیر آن در آرایش دانشجویی

 

برای داشتن یک آرایش دانشجویی ساده چه لوازم آرایشی باید استفاده کرد؟

استفاد از یک ضد آفتاب رنگی برای داشتن یک میکاپ دانشجویی ساده گزینه مناسبی است. همچنین اگر می خواهید علاوه بر محافظت از پوست خود، لک ها و جوش های صورت خود را بپوشانید، استفاده از بی بی کرم انتخاب فوق العاده ایست.

تاثیر پرایمر صورت در آرایش صورت

برای شروع، ابتدا می توانید مقداری پرایمر، بر روی صورت خود بزنید، تا منافذ باز پوست شما را بپوشاند. استفاده از پرایمر صورت به شما کمک می کند تا بافت کرم پودر یا بی بی کرم به خوبی بر روی پوست بنشیند. همچنین استفاده از پرایمر در تثبیت و ماندگاری بیشتر آرایش تاثیر گذار است. پس از استفاده از پرایمر، حال می توانید از بی بی کرم یا کرم پودر استفاده کنید.

استفاده از BB Cream یا ضد آفتاب رنگی

BB Cream از ترکیباتی همچون ضد آفتاب، مرطوب کننده و کرم پودر ساخته شده است و بافتی سبک با پوشانندگی متوسط دارد. به وسیله یک پد آرایشی یا بیوتی بلندر، آن را روی پوست خود پخش نمایید تا کل پوست، حالتی یکدست پیدا کند. اگر نمی خواهید از بی بی کرم استفاده کنید، کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی نیز گزینه مناسبی است.

تاثیر بی بی کرم در آرایش دانشجویی
تاثیر بی بی کرم در آرایش دانشجویی

 

استفاده از کانسیلر

به صورت مثلثی، زیر چشم خود را کانسیلر بزنید و با پد آرایشی آن را محو کنید. برای طبیعی تر کردن رنگ پشت پلک نیز می توانید از کانسیلر استفاده کنید.

استفاده از هاشور ابرو و صابون ابرو

ابروهایی پرپشت و لیفت شده، ظاهر ابروها را طبیعی و جذاب نشان می دهند. برای پرپشت کردن ابروهایتان می توانید از هاشور ابرو استفاده نمایید و برای بالا بردن ابرو ها و مرتب کردن آن، صابون ابرو گزینه مناسبی است.

حتما بخوانید: لوازم آرایش ابرو | لیست مهم ترین لوازم آرایش ابرو

استفاده از بالم لب و رژ لب های ملایم مناسب برای آرایش دانشجویی

برای زیبا کردن لب ها، لازم است تا آنها را نرم و لطیف کنید. برای این کار می توانید از بالم لب هایی که حاوی ویتامین هستند استفاده کنید. این بالم لب ها، به صورت ملایمی به لب هایتان رنگ و لعابی تازه می دهند و آنها را با طراوت می کنند.

همچنین برای ایجاد جلوه بیشتر در آرایش، استفاده از رژ لب های ملایم، مثل رنگ های گوشتی، کالباسی و تناژهای رنگی نود، بسیار مناسب است. این رنگ ها برای محیط دانشگاه و محل کار بسیار مناسب هستند.

تاثیر بالم لب در آرایش دانشجویی
تاثیر بالم لب در آرایش دانشجویی

 

کشیدن خط چشم دانشجویی

خط چشم می تواند، زیبایی چشم ها را چند برابر کند و جلوه ای تازه به چهره ببخشد. به یاد داشته باشید که کشیدن خط چشم های فانتزی و دنباله دار، هرگز برای محیط های دانشگاه مناسب نیستند و به جای آن، می توانید از خط چشم های نازک و ساده استفاده کنید.

مدادهای چشم نیز، گزینه فوق العاده ای برای داشتن یک آرایش چشم ساده هستند. ابتدا مداد چشم را به خوبی تیز کنید تا بتوانید خط هایی باریک و نازک بکشید. استفاده از مداد چشم باعث می شود تا فاصله خالی بین مژه ها پر شود و مژه هایتان پر پشت به نظر برسد.

اگر فرم چشم هایتان کشیده و رو به بالاست، می توانید دنباله کوتاهی در راستای چشم خود بکشید. این کار سبب می شود تا چشم هایتان بالاتر و حالت گربه ای پیدا کند.

در قسمت داخلی چشم ها و زیر آن نباید خط چشم کشید. البته می توانید کمی، مژه های پایین خود را پر رنگ کنید. استفاده از خط چشم های قهوه ای به جای مشکی، می تواند جلوه ای زیبا و طبیعی برای چشم هایتان به ارمغان بیاورد. اگر مشغله زیادی دارید و بسیار در رفت و آمد هستید، استفاده از خط چشم های ضد آب گزینه مناسبی است.

 

تاثیر استفاده از ریمل در درشت کردن چشم ها

برای داشتن یک آرایش دانشجویی و طبیعی، بهتر است از ریمل های معمولی و ساده استفاده کنید. این ریمل ها ظاهری ساده به مژه هایتان می دهند. حتما قبل از زدن ریمل، به کمک فر مژه، مژه های خود را فر و حالت دار کنید.

دو تا سه بار این کار را انجام دهید و تکرار کنید تا مژه هایتان به خوبی فر شوند. اکنون می توانید برای ایجاد جلوه بیشتر در چشم ها، از ریمل استفاده نمایید.

انتخاب ریمل مناسب برای آرایش دانشجویی
انتخاب ریمل مناسب برای آرایش دانشجویی

 

سخن آخر

داشتن یک میکاپ دانشجویی ساده و حتی آرایش دخترانه زیبا، شما را بسیار سرحال و شیک نشان می دهد. استفاده از رنگ های ملایم و کم رنگ، آرایش شما را بسیار ساده و در عین حال دخترانه و جذاب می کند. این آرایش برای محیط های اداری و کارمندی نیز مناسب است.

در این مطلب سعی کردیم، چگونگی داشتن یک آرایش دانشجویی فوق العاده را برایتان توضیح دهیم. با رعایت نکات گفته شده و ترتیب آن، یک میکاپ شیک و ملایم خواهید داشت. این کار سبب می شود تا دیگر نگران ماسیده شدن آرایش بر روی صورت خود نباشید.

شما برای ساده تر به نظر رسیدن میکاپ های دانشجویی، چه راه هایی را پیشنهاد می کنید؟

3.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا