2 55
مقالات

مدل‌های شیک و مجلسی برای موی کوتاه

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که دختران با موی بلند، راه‌های زیادی برای استایل دادن به موهای خود دارند. اما واقعیت این است که موهای کوتاه هم محدودیتی در سبک دادن ندارند و می‌توان با روش‌های ساده به موها حالت داد و مدل‌های مختلفی برای شینیون موی کوتاه ایجاد کرد. انتخاب یک مدل موی کوتاه دخترانه مجلسی، به زیبایی و جذابیت چهره کمک زیادی می‌کند. همچنین توجه به فرم صورت، اندازه‌ی مو و موقعیت نیز در استایل کردن مو نقش اساسی دارد. مثلا برای قرارهای دوستانه می‌توان فقط با یک ابزار حالت‌دهنده‌ی مو و لوازم آرایشی و بهداشتی سین دخت، یک مدل موی کوتاه شیک و مجلسی ایجاد کرد و برای شرکت در مهمانی‌های رسمی، از روش‌هایی مثل شینیون موی کوتاه بهره برد.

چند مدل موی دخترانه کوتاه که در حال حاضر محبوب و پرطرفدار هستند: 

  • پیکسی بلند
  • پیکسی کوتاه
  • باب یا مصری
  • آندرکات
  • پیکسی نامتقارن
  • مدل موی شگ
  • باب نامتقارن

در ا‌دامه چند نکته در مورد مدل‌های مختلف برای موهای کوتاه آورده شده است که دوستان مو بلندتان را ترغیب می‌کند که موی کوتاه داشته باشند.

راهنمایی کلی درباره مدل‌ مو کوتاه دخترانه مجلسی 

موهای کوتاه از مدل باب گرفته تا پیکسی؛ هریک بدون ایجاد تغییر زیاد و فقط با کمی رسیدگی هم می‌توانند زیبا و جذاب به نظر برسند. مثلا مدل موی پیکسی، زمانی در زیباترین حالت خود قرار دارد که موج‌‌ داشته باشد و حالت‌ها و برجستگی‌های نامنظم آن، بهم‌ریختگی عمدی و شکل زیبا و جذابی به موی شما می‌بخشد. فرم دادن به این مدل موی کوتاه مجلسی، زمان زیادی نمی‌برد. تنها چیزی که نیاز دارید، یک اتوی صاف کننده مو و یک موس یا اسپری مو است. اما نکته مهم این است که برای دست‌یافتن به موهای مجعد طبیعی، باید دسته‌های کوچکی از مو را جدا کرده و هر دسته را به صورت جداگانه حالت دهید تا به فرم و شکل دلخواهتان برسید. وقتی که موهایتان را مجعد کردید، با استفاده از انگشتان خود، حالتی طبیعی و نامنظم به موهای خود ببخشید تا جلب زیبایی و جذابیت بیشتری شود. در واقع برای شینیون موی کوتاه به ده‌ها سنجاق و ابزارهای مختلف نیاز ندارید، فقط با کمی وقت گذاشتن و انتخاب یک مدل مناسب بر اساس جنس مو و فرم صورت‌تان می‌توانید یک مدل شیک و مجلسی برای موی کوتاه داشته باشید. 

داشتن موی کوتاه این‌گونه است که شما می‌توانید مدل موی خود را در یک لحظه با تغییر فرق، عوض کنید. اگر مدتی است به فرق موی خود توجه نکرده‌اید، ممکن است با هر بار برس زدن به مرکز نزدیک‌تر شده باشد. برس خود را بردارید، از تقویت کننده مو استفاده کنید، جهت موی خود را تغییر دهید و ببینید که چقدر احساس متفاوتی به شما دست می‌دهد.

 اگر عاشق امتحان کردن مدل‌های مختلف برای موی کوتاه هستید، کمی طول بیشتر برای تنوع دادن به استایل مو نیاز دارید. اما اگر اولویت شما مدل‌های آسان برای موی کوتاه است، هرچه کوتاه‌تر بهتر. مدل‌های بسیار کوتاه تقریباً به خودی خود مرتب می‌مانند؛ تا زمانی که تمیز باشند و گاهی برس بخورند. اما وقتی موها کمی بلندتر می‌شوند، به راحتی می‌توان مدل‌های متفاوت شینیون موی کوتاه را امتحان کرد و با انتخاب یک مدل موی کوتاه مجلسی، همیشه شیک و مرتب به نظر رسید. 

اگر مدل‌های بامزه و فانتزی برای موی کوتاه را دوست دارید، مدل موی باب فر یا حالت‌دار، همان‌ چیزی است که به دنبالش هستید. به خاطر داشته باشید، اگر موهایتان به طور طبیعی صاف است، فر کردن آن‌ها باعث کوتاه‌تر شدن قد مو می‌شود، پس موهایتان را کمی بلندتر از جایی که می‌خواهید فرها قرار بگیرند، کوتاه کنید. بیگودی‌هایی وجود دارند که از موخوره شدن موها جلوگیری می‌کنند، همچنین ابزارهای حالت‌دهنده‌ جدید و باکیفیت موها را با کمترین آسیب حالت می‌دهند. این ابزارها همچنین قبل از شینیون موی کوتاه، کمک می‌کنند که استایلیست بتواند یک مدل کوتاه شیک و مجلسی را روی موهای شما اجرا کند. 

برای داشتن یک ظاهر چشم‌گیر و جذاب، یک باب صاف و یکدست را امتحان کنید. برس حرارتی صاف‌کننده خود را بردارید و فقط در پنج دقیقه این ظاهر را برای خود ایجاد کنید.

موهای صاف و نازک ممکن است با بلندتر شدن، تخت و کم‌پشت به نظر برسند، بنابراین ممکن است بهترین کار، کوتاه نگه داشتن آن‌ها باشد. مدل موی پیکسی یکی از بهترین مدل‌ها برای موهای نازک است.

 

 

توجه به سلامت و زیبایی و مراقبت از موهای کوتاه

برای مراقبت از موهای کوتاه به بهترین شکل، انتخاب بهترین شامپو، کرم مو، ماسک مو و تقویت کننده مو از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه به بررسی این مسئله و تکنیک‌های موثر برای حفظ زیبایی و سلامت موهای کوتاه و دستیابی به مدل موی کوتاه مجلسی می‌پردازیم: 

برای موهای کوتاه، بهتر است از شامپوهایی با فرمولاسیون سبک و بدون سولفات استفاده کنید. این شامپوها علاوه. بر اینکه به خوبی موها را تمیز می‌کنند، در عین حال از رطوبت مو را حفظ کرده و به پوست سر آسیب نمی‌رسانند.

این روزها استفاده از کرم مو و روغن‌های ‌مو به ویژه روغن آرگان بسیار محبوب شده و افراد با موی کوتاه هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته زمانی که می‌خواهید یک شینیون موی کوتاه را امتحان کنید، استفاده از کرم مو روغن‌ها بعد از حمام خیلی ایده‌ی خوبی نیست، چرا که وقتی قرار است از سشوار و اتوی مو یا دیگر حالت‌دهنده‌ها استفاده کنید، روغن مو می‌تواند باعث سوختگی و ایجاد موخوره شود. 

روغن یا کرم موی مخصوص موهای کوتاه باید حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی باشند اما با فرمولاسیونی که بعد از استفاده موها را سنگین نکنند. استفاده از روغن‌ها و کرم‌های موی سبک و مغذی، موجب نرمی و درخشندگی موها می‌شود.

برای مراقبت از موهای کوتاه و حفظ سلامت مو، بهتر است برای شستشوی موها از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید تا به پوست سر آسیب نرسد. ماساژ ملایم پوست سر همراه با استفاده از شامپو باکیفیت، به رشد مو کمک می‌کند و جلوی آسیب به فولیکول‌های مو را می‌گیرد. استفاده از ماسک‌ مو که حاوی کراتین و ویتامین‌ها باشد برای تقویت و افزایش استحکام موهای کوتاه بسیار موثر است. همچنین به کار بردن سرم‌ مو برای تغذیه موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها اهمیت زیادی دارد. دقت کنید که هرچقدر موها سالم‌تر و درخشان‌تر باشند، راحت‌تر می‌توانید از مدل موی کوتاه مجلسی دخترانه خود لذت ببرید.  

در زمان خشک کردن مو، سشوار را در حرارت متوسط و با فاصله مناسب از سر، قرار دهید. همچنین استفاده از برس‌های حالت‌دهنده و محصولات فرم‌دهنده مو نیز به شما کمک می‌کند تا حالت دلخواه و ماندگاری طولانی‌تری به موهای خود بدهید یا به آسانی خودتان مدل‌های شینیون موی کوتاه را امتحان کنید. 

 

در نهایت با انتخاب و استفاده صحیح از محصولات مناسب برای موهای کوتاه، می‌توانید آن‌ها در بهترین حالت خود نگه دارید و از زیبایی و سلامت موهایتان لذت ببرید. بعلاوه، اگر به تازگی موهای خود را کوتاه کرده‌اید، با کمی زمان گذاشتن و انتخاب چند مدل شینیون موی کوتاه، می‌توانید بهترین استایل را برای مو و چهره خود پیدا کرده و در موقعیت‌های مختلف همان مدل موی کوتاه مجلسی را اجرا کنید. همچنین، برای دریافت ایده‌های جدید و نوآورانه، می‌توانید به مجله سین دخت مراجعه کنید.

امتیاز این نوشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا