2 55
مقالات

لوسیون بدن چیست؟ فواید استفاده از لوسیون بدن

مزایای استفاده از لوسیون بدن را می دانید؟ (به روز رسانی: 1400/12/24)

لوسیون بدن محصولی برای استفاده روی پوست شماست. همه می خواهیم پوستی لطیف،‌ جوان و شاداب داشته باشیم. اما عواملی مثل افزایش سن،‌ استفاده از شامپو و صابون و برخی از بیماری ها موجب خشکی پوست می شود. لوسیون بدن با بهره مندی از مواد مغذی پوست و آبرسان ها موجب لطافت پوست و جلوگیری از پیری پوست می شود.

در این مطلب می خواهیم همه چیز را درباره لوسیون بدن مطرح کنیم؛ موضوعاتی مثل فواید لوسیون بدن، لوسیون بدن مناسب پوست شما و دلایل خشکی پوست. با سین دخت همراه باشید.

محصولات:

خرید انواع لوسیون  

فواید استفاده از لوسیون بدن

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون (Lotion) یک نوع پماد موضعی محسوب می شود. این پماد برای استفاده روی سطح پوست کاربرد دارد. لوسیون بدن، درحقیقت، پمادی برای مراقبت و تقویت پوست است و کمک می کند حساسیت های پوستی ایجاد نشود و پوست نرم، لطیف و شفاف شود.

فواید لوسیون بدن

پوست ما درحقیقت بزرگ ترین اندام از بدن ماست. افزایش سن موجب کاهش کیفیت پوست می شود. ایجاد هرگونه نقص یا مشکل در پوست می تواند عوارض منفی بعدی را در پیش داشته باشد. انتخاب لوسیون بدن مناسب می تواند به میزان زیادی از آسیب های پوستی مثل شل شدگی، خشکی، چین و چروک، جوش و افتادگی پوست جلوگیری کند. درکل، برخی از فواید لوسیون بدن شامل موارد زیر است:

  1. رطوبت رسانی و آبرسانی پوست: اغلب افراد با افزایش سن و خشکی پوست ترجیح می دهند از لوسیون بدن استفاده کنند. به خصوص کسانی که در آب و هوای خشک و سرد هستند و پوستی حساس و خشک دارند، بیشتر به استفاده از لوسیون بدن و انواع ژل تمایل دارند. لوسیون بدن با کیفیت و مناسب پوست شما می تواند با آبرسانی عمیق در پوستتان شادابی و جوانی ایجاد کند.
  2. رفع پینه: اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان زیاد ترک می خورد و خشک است، لوسیون بدن به شما کمک زیادی می کند. همچنین، لوسیون بدن می تواند سلول های مرده کف پا را نیز جدا کند.
  3. ایجاد حس خوب: استفاده از لوسیون های بدن با رایحه های خوش می تواند در شما انرژی مثبت و حس خوب ایجاد کند.
  4.  تقویت پوست: اغلب لوسیون های بدن دارای ترکیبات مکمل هستند. توصیه می کنیم ترکیبات لوسیون بدن را روی بسته بندی لوسیون ببینید تا علاوه بر آبرسانی پوست با داشتن انوا ع ویتامین به جوانسازی و تقویت پوست خود نیز کمک کنید.
  5. شفاف شدن پوست: ترکیبات لوسیون های بدن می تواند در برخی از موارد متفاوت باشد. لوسیون های بدن حاوی ترکیبات سفیدکننده به شفافیت و درخشانی پوست کمک می کند.
  6.  برطرف کردن خشکی پوست: اگر حتی پوستی چرب یا معمولی هم داشته باشید، ممکن است قسمت هایی از بدن شما مثل پوست زانو و آرنج شما خشک باشد. استفاده از لوسیون بدن به راحتی خشکی های پوست را برطرف می کند.
  7. پیشگیری از خارش و قرمزی پوست: اگر پوست شما دچار خشکی و خارش است، استفاده از لوسیون بدن موجب نرم شدن و آبرسانی پوست می شود و از خارش و خشکی جلوگیری می کند؛ چراکه خشکی پوست سبب خارش و قرمزی پوست می شود. اگر پوستتان حساس است، پیشنهاد می کنیم از لوسیون بدن مناسب پوست حساس استفاده نمایید تا قرمزی و التهاب ایجاد نکند.
  8. جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه: گاهی پوست به دلیل دهیدرانه و خشک شدن دچار جوش می شود . البته به این معنی نیست که پوست چرب، دهیدراته و کم آب نمی شود و فقط پوست خشک جوش می زند. استفاده از لوسیون بدن مناسب می تواند با آبرسانی پوست موجب پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه شود.

تصویر لوسیون بدن ویکتوریا سکرت

فواید لوسیون بدن کودک

پوست کودکان نسبت به بزرگسالان تقریباً 30 درصد نازک تر است و زودتر رطوبت را از دست می دهد. به هیمن علت دچار خشکی یا اگزما می شود که در این صورت توصیه می شود از لوسیون بدن مخصوص کودکان استفاده نمایید.

فواید لوسیون بدن
لوسیون بدن مناسب کودک می تواند از ایجاد اگزما و خشکی پوست کودک جلوگیری کند.

طرز استفاده از لوسیون بدن

برای استفاده از لوسیون بدن، پس از حمام کردن با حوله ای به آرامی پوست خود را خشک کنید، اجازه دهید کمی رطوبت روی پوست باقی بماند. کمی از لوسیون روی کف دست خود بریزید، سپس به خوبی روی پوست بدن خود پخش کنید. اجازه دهید لوسیون بدن جذب پوست شود. حدود 5 دقیقه زمان لازم است که لوسیون بدن به خوبی جذب شود. بهتر است تا آن زمان لباس نپوشید یا دور خود حوله نپیچید.

چرا پوست خشک می شود؟

لوسیون بدن موجب آبرسانی پوست می شود و در سلامت و جوانسازی پوست بسیار مؤثر است. درحقیقت، با افزایش سن و بر اثر برخی از بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری های مرتبط با کلیه، کم کاری ‌تیروئید و درماتیک اتوپیک به تدریج پوست خشک می شود. البته سردی آب و هوا هم یکی از علت های خشکی پوست است. خشکی پوست نیز با ایجاد کشیدگی در پوست، چین و چروک ایجاد می کند.

ترکیبات لوسیون بدن

  •  اولئنیک اسید: نوعی اکسیدان قوی برای نرمی و لطافت پوست و ایجاد خاصیت ارتجاعی
  • روغن مورینگا: روغنی ساخته شده از گیاه آفریقایی! با خاصیت نرم کنندگی عمیق پوست
  • ویتامین E: کاهش چین و چروک
  • کرودامول: ماده ای برای ایجاد لطافت در پوست

تصویر لوسیون بدن ویکتوریا سکرت

 

لوسیون بدن مناسب پوست خود را تهیه نمایید

 

  • پوست خشک: لوسیون های حاوی روغن دانه آفتابگردان و روغن جوجوبا می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند. اگر پوستتان خشک است، توصیه می کنیم لوسیون های دارای الکل را انتخاب نکنید؛ چراکه خشکی پوست را بیشتر می کند.
  • پوست معمولی: لوسیون بدن حاوی ویتامین C را پیشنهاد می کنیم. لوسیون بدن با ترکیبات ویتامین C از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. لوسیون بدن خیلی چرب یا خیلی خشک نیز مناسب پوست معمولی نیست؛ چراکه روی پوست حس سنگینی ایجاد می کند.
  • پوست ترکیبی: توصیه می کنیم لوسیون بدن بدون روغن استفاده نمایید. لوسیون بدن بدون روغن با ایجاد تعادل در نواحی چرب و خشک به خوبی پوست را آبرسانی می کند.
  • پوست چرب: لوسیون بدن سبک با پایه آب برای شما عالی است! این نوع از لوسیون ها به سرعت جذب پوست می شود. بهتر است از لوسیون های حاوی وازلین و الکل استفاده نکنید.
  • پوست حساس: لوسیون های حاوی ترکیبات التیام بخش برایتان مناسب است. توصیه می کنیم لوسیون های بدن با ترکیباتی از مواد شیمیایی، ‌رنگ و اسانس را انتخاب نکنید.

فواید استفاده از لوسیون بدن

چه زمانی لوسیون بدن استفاده کنیم؟

لوسیون بدن بی ضرر است و موجب تقویت پوست و لطافت پوست می شود. بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام است؛ زمانی که هنوز کمی بدنتان رطوبت دارد.

تفاوت لوسیون بدن و کرم ها در چیست؟

لوسیون های بدن اغلب بافتی سبک تر دارند و مانند کرم ها غلیظ نیستند. مهم ترین دلیل قوام و غلظت کرم ها وجود میزان کره ها و روغن های به کار رفته در آنهاست.

  • اغلب درصد بیشتر کرم ها شامل روغن است و آب کمتری دارند.
  • لوسیون بدن نسبت به کرم ها غلظت کمتری دارد تا راحت تر استفاده و جذب پوست شود؛ چراکه شما هنگام مصرف
  • لوسیون بدن باید سطحی وسیع تر از پوست را مرطوب نمایید. لوسیون بدن را راحت تر می توانید در بخشی گسترده تر پخش کنید.
  • غلظت بیشتر کرم ها کمک می کند رطوبت پوست به ویژه در زمستان و پاییز دیرتر کاهش یابد.

آیا می توان از لوسیون بدن برای بخش های دیگر پوست استفاده کرد؟

کوتاه ترین پاسخ به این پرسش «خیر» است.

فرمولاسیون کرم ها و لوسیون های بدن متفاوت است. ممکن است شما از لوسیون بدن برای پوست صورت استفاده نمایید و دچار آکنه و جوش شوید یا حساسیت پوستی ایجاد شود.

ترکیبات به کار رفته برای هرکدام از محصولات مراقبتی پوست مانند کرم مرطوب کننده صورت و لوسیون بدن متناسب با نیازهای همان بخش از پوست است؛ برای مثال، اغلب لوسیون های مخصوص پوست دست نسبت به لوسیون های بدن غلیظ تر هستند؛ چراکه شما در طول روز ممکن است چندین بار دست هایتان را بشویید. همچنین، به راحتی نمی توان آنها را روی پوست بدن پخش کرد. اما استفاده از کرم یا لوسیون بدن روی دست آثار منفی ندارد و بالعکس.

بیشتر بخوانید:

بهترین شامپو برای جلوگیری از موخوره کدام است؟

بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست

طرز استفاده از بادی اسپلش

نکته آخر

لوسیون بدن ترکیبی مغذی و آبرسان برای پوست است که موجب شادابی و جوانی پوست می شود. اغلب افراد در طول زندگی خود دچار خشکی پوست می شوند. هنگام انتخاب لوسیون بدن توجه داشته باشید لوسیون های بدن مانند هر محصول آرایشی و بهداشتی برای پوست های مختلف ساخته شده اند. بهتر است متناسب با نوع پوست خود لوسیون بدن خود را انتخاب نمایید.

استفاده منظم از لوسیون بدن به داشتن پوستی جوان، شاداب و درخشان کمک می کند و با آبرسانی پوست اجازه نمی دهد پوستتان خشک شود. حس خوب جوانی و شادابی را با لوسیون بدن تجربه نمایید!

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا